Komunikacja w organizacji - Efektywna i ekologiczna komunikacja 4.0 z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) (Kwalifikacje)
Komunikacja w organizacji - Efektywna i ekologiczna komunikacja 4.0 z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) (Kwalifikacje)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane szerokiej grupie pracowników, specjalistów, menedżerów i zespołów pracujących w środowisku cyfrowym, hybrydowym lub intensywnie korzystających z narzędzi informatycznych, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w obszarze efektywnej komunikacji zgodnie z założeniami i dobrymi praktykami koncepcji komunikacji 4.0, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) i z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Nie jest wymagana wcześniejsza wiedza i umiejętności z zakresu szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do świadomego, ekologicznego i samodzielnego realizowania procesów komunikacyjnych w firmie, zapewniający dobrą wymianę informacji i płynny przepływ pracy, zgodnie z założeniami i dobrymi praktykami koncepcji komunikacji 4.0, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) i z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W: Uczestnik podaje klasyczne modele i zasady komunikacji interpersonalnej. | Kryteria weryfikacji opisuje model nadawca–odbiorca i rolę sprzężenia zwrotnego, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia, czym jest komunikat „ja”, aktywne słuchanie i podstawy NVC | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje bariery komunikacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się W: Uczestnik charakteryzuje zasady komunikacji 4.0 i specyfikę cyfrowych kanałów komunikacji. | Kryteria weryfikacji wskazuje różnice między komunikacją synchroniczną a asynchroniczną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wymienia główne kanały komunikacji online i zasady netykiety | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji podaje jak nadmiar informacji wpływa na efektywność pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się W: Uczestnik podaje podstawy pracy z AI oraz zasady odpowiedzialnego korzystania z narzędzi A | Kryteria weryfikacji wskazuje czym jest prompt, rolę kontekstu i ograniczeń | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji podaje przykłady zadań możliwych do automatyzacji, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wskazuje ryzyka etyczne i ekologiczne związane z korzystaniem z AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się W: Uczestnik podaje podstawowe założenia kompetencji ekologicznych (green skills) w komunikacji i pracy cyfrowej | Kryteria weryfikacji wskazuje przykłady działań zmniejszających cyfrowy ślad węglowy, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji podaje wpływ nadprodukcji treści i danych na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji podaje zasady „ekologicznej komunikacji” w zespołach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się U: Uczestnik formułuje jasne, zwięzłe i dostosowane komunikaty w różnych kanałach komunikacji | Kryteria weryfikacji tworzy poprawny, czytelny email zgodny z zasadami netykiety | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji dostosowuje komunikat do odbiorcy (np. klient, zespół techniczny, zarząd) | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje krótką i długą formę komunikatu w zależności od potrzeb | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się U: skutecznie pracuje z narzędziami AI i tworzy efektywne prompty | Kryteria weryfikacji generuje poprawny prompt zawierający rolę, cel i kontekst | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji prosi AI o korektę, streszczenie lub stworzenie treści, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji właściwie ocenia jakość odpowiedzi i prosi o jej poprawę | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się U: właściwie organizuje komunikację w zespole hybrydowym, projektowym lub rozproszonym. | Kryteria weryfikacji tworzy mapę komunikacji zespołu (kto, kiedy, jakich kanałów używa) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji dzieli komunikację na synchroniczną i asynchroniczną | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji usprawnia przepływ informacji, eliminując zbędne spotkania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się U: tworzy treści komunikacyjne z użyciem AI z uwzględnieniem zasad dostępności i ekologicznej komunikacji | Kryteria weryfikacji tworzy treści zoptymalizowane długością i formą (np. streszczenie zamiast pełnego opisu), | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji generuje treści bez błędów logicznych, bez greenwashingu i zgodne z ESG | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji skraca i upraszcza tekst generowany przez AI. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się KS: rozwija postawę odpowiedzialnego, etycznego i ekologicznego użytkownika technologii | Kryteria weryfikacji deklaruje konkretne działania ograniczające niepotrzebne generowanie treści i danych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Ocenia kiedy użycie AI jest zasadne, a kiedy nadmiarowe, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji stosuje zasady etycznej komunikacji w zespole | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się KS: współpracuje z innymi, korzystając z narzędzi cyfrowych. | Kryteria weryfikacji korzysta ze współdzielonych dokumentów i komunikacji asynchronicznej w ćwiczeniach | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji udziela konstruktywnej informacji zwrotnej innym uczestnikom, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje narzędzia AI jako wsparcie, a nie zastępstwo komunikacji międzyludzkiej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się KS: Rozwija postawę otwartości na zmiany technologiczne i umiejętność uczenia się przez całe życie | Kryteria weryfikacji formułuje własny plan rozwoju kompetencji cyfrowych i ekologicznych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Określa swoje mocne i słabsze strony w obszarze komunikacji cyfrowej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji wykazuje gotowość do eksperymentowania z nowymi narzędziami | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęTrustwise Sp. z o. o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoTrustwise Sp. z o. o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie dedykowane szerokiej grupie pracowników, specjalistów, menedżerów i zespołów pracujących w środowisku cyfrowym, hybrydowym lub intensywnie korzystających z narzędzi informatycznych, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w obszarze efektywnej komunikacji zgodnie z założeniami i dobrymi praktykami koncepcji komunikacji 4.0, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) i z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Nie jest wymagana wcześniejsza wiedza i umiejętności z zakresu szkolenia.
Z uwagi na charakter szkolenia nie wymaga ono szczególnych warunków lokalowych i organizacyjnych. Dla efektywnego przeprowadzenia szkolenia wystarczająca będzie wyodrębniona sala szkoleniowa, najlepiej z dostępem do światła dziennego, wyposażona opcjonalnie w tablicę suchościeralną lub tablicę flipchart oraz ekran, na którym, za pośrednictwem rzutnika, będą wyświetlane najważniejsze treści szkolenia i pokazywane zagadnienia. Każdy z uczestników powinien mieć zapewnione miejsce, przy którym będzie mógł wykonywać ćwiczenia lub notować prezentowane na w czasie szkolenia treści.
Warunkiem zrealizowania zakładanych celów edukacyjnych jest aktywny udział uczestników we wszystkich zadaniach i ćwiczeniach zespołowych, aktywne słuchanie i analiza przypadków omawianych podczas zajęć w celu zrozumienia i trwałego przyswojenia treści oraz nabycia zakładanej wiedzy, umiejętności i kompetencji, w tym kompetencji społecznych.
Zajęcia w dużej mierze będą realizowane metodami aktywnymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności i kompetencji. Część teoretyczna szkolenia to 30% całego szkolenia, część praktyczna 70%.
Szkolenie będzie realizowane według poniższego programu:
Dzień 1: Fundamenty Komunikacji 4.0 i Nowoczesne Kanały Komunikacji
1. Wprowadzenie do komunikacji 4.0
- Ewolucja komunikacji: od tradycyjnej do cyfrowej i hybrydowej.
- Czym jest komunikacja 4.0 – integracja człowieka, danych i technologii.
- Wpływ automatyzacji i AI na codzienną pracę zespołów.
- Zrównoważony rozwój w komunikacji – rola green skills we współpracy i wymianie informacji.
Ćwiczenie: Mapa aktualnych kanałów komunikacji w organizacji i identyfikacja obszarów do optymalizacji.
2. Klasyczne zasady skutecznej komunikacji
- Modele komunikacji (np. nadawca–odbiorca, sprzężenie zwrotne).
- Techniki aktywnego słuchania i zadawania pytań.
- Komunikacja asertywna i bez przemocy (NVC).
- Rola emocji, tonacji i mowy ciała.
- Ekologiczne aspekty komunikacji: jak tworzyć komunikaty wspierające kulturę odpowiedzialności i zrównoważonego działania.
Ćwiczenie: Analiza case studies i odgrywanie scenek z informacją zwrotną.
3. Nowoczesne kanały komunikacji cyfrowej
- Email, komunikatory (Teams, Slack), wideokonferencje – najlepsze praktyki komunikacji online.
- Czytelność, zwięzłość i struktura przekazu w środowisku cyfrowym.
- Netetykieta – zasady kultury komunikacji w środowisku hybrydowym.
- Minimalizacja śladu cyfrowego – ekologiczne podejście do komunikacji online (np. redukcja niepotrzebnych spotkań, zarządzanie danymi).
Ćwiczenie: Tworzenie wytycznych dobrych praktyk komunikacji cyfrowej dla zespołu.
4. Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna
- Jak wybierać właściwy kanał do rodzaju komunikatu.
- Organizacja pracy w zespołach hybrydowych i rozproszonych.
- Asynchroniczne narzędzia komunikacji: taskboardy, dokumenty współdzielone, systemy projektowe.
- Ekoinnowacje w komunikacji – jak ograniczać nadmiar informacji i zmniejszać „cyfrowy hałas”.
Ćwiczenie: Projektowanie mapy komunikacyjnej zespołu.
Dzień 2: Optymalizacja Pracy z AI i Komunikacja Człowiek–Technologia
5. Podstawy komunikacji z AI (prompt engineering)
- Jak rozmawiać z AI – logika tworzenia skutecznych promptów.
- Struktury promptów (role, cele, ograniczenia, kontekst).
- Przykłady dobrych i złych komunikatów.
- Odpowiedzialne korzystanie z AI – etyka i zielone kompetencje (np. świadome użycie mocy obliczeniowej, selekcja treści).
Ćwiczenie: Tworzenie promptów do zastosowań zawodowych uczestników.
6. Optymalizacja pracy przy użyciu AI
- Usprawnianie komunikacji wewnętrznej za pomocą AI (streszczenia, analizy, propozycje odpowiedzi).
- Automatyzacja rutynowych zadań komunikacyjnych.
- Współpraca człowiek + AI: jakie zadania delegować, a które realizować samodzielnie.
- Zielone podejście do korzystania z narzędzi AI: świadome dobieranie narzędzi, unikanie zbędnego generowania treści.
Ćwiczenie: Mini-projekty optymalizacyjne uczestników z wykorzystaniem AI.
7. Tworzenie treści do kanałów cyfrowych z pomocą AI
- Tworzenie skutecznych tekstów: emaili, postów, notatek, instrukcji.
- Jasność, prostota, zgodność z zasadami dostępności cyfrowej.
- Odpowiedzialne generowanie treści — unikanie greenwashing, zgodność z ESG.
- Optymalizacja długości i formy komunikatu z myślą o odbiorcach i środowisku.
Ćwiczenie: AI asistent – przygotowanie zestawu treści do komunikacji zespołowej.
8. Komunikacja zmian i budowanie kultury współpracy 4.0
- Jak komunikować zmiany w organizacji w sposób motywujący.
- Rola lidera w środowisku cyfrowym i zautomatyzowanym.
- Kształtowanie ekologicznej kultury pracy i komunikacji.
- Przyszłość pracy: green skills, data literacy, AI literacy.
Ćwiczenie: Opracowanie planu komunikacji zmiany dla wybranego przykładu organizacyjnego.
9. Podsumowanie i ewaluacja szkolenia
- Przegląd kluczowych narzędzi i strategii komunikacji 4.0.
- Indywidualne plany rozwojowe uczestników.
- Wskazówki dotyczące utrzymania zielonych kompetencji w praktyce zawodowej.
Szkolenie kończy się możliwością Komunikacja w organizacji - Efektywna i ekologiczna komunikacja 4.0 z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) nadawanej przez Trustwise Sp. z o. o., firmę uznaną w wielu branżach i rekomendowaną przez pracodawców sektora usług. Dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w wielu branżach i sektorach gospodarki a certyfikat otrzymał pozytywne rekomendacje od co najmniej 5 pracodawców danej branży/ sektorów lub związku branżowego, zrzeszającego pracodawców danej branży/sektorów.
W ramach szkolenia przewidziano walidację efektów uczenia się, zgodnie z wpisanymi w usłudze metodami walidacji. W ramach realizacji usługi edukacyjnej zostały wprowadzone rozwiązania gwarantujące wyraźne oddzielenie procesu kształcenia i szkolenia od procesu walidacji. Oznacza to, że osoba prowadząca szkolenie nie bierze udziału w ocenie ani weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Pozytywny wynik walidacji skutkuje wydaniem certyfikatu potwierdzającego zdobycie kwalifikacji, zawierającego opis efektów uczenia się zgodnych ze standardami branżowymi w szkolenia.
Na szkolenie składa się 18 godzin lekcyjnych, powiększonych o przerwy uwzględnione w harmonogramie szkolenia. 1 godzina lekcyjna szkolenia to 45 minut.
Zapewnienie dostępności: Zapewniamy równy dostęp do usługi dla wszystkich uczestników. Na prośbę uczestnika uzgadniamy równoważne formy materiałów i walidacji efektów (np. zastosowanie większej czcionki, wydłużenie czasu ekspozycji informacji lub wykorzystanie innych form przedstawienia danych, które umożliwiają lepsze ich zrozumienie i dostępność) bez obniżania kryteriów i progów zaliczenia.
Przy dofinansowaniu w wysokości co najmniej 70% szkolenie może zostać zwolnione z podatku VAT (na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.736)). W przypadku braku otrzymania dofinansowania w zakładanej wysokości, cena zostanie powiększona o podatek VAT 23%.
Szkolenie będzie prowadzone przez jednego z wskazanych trenerów.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 206,60 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 420,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 233,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 190,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 184,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 184,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Olejnik
Artur Patała
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma notes i długopis, aby móc zanotować najważniejsze treści szkolenia. W szkoleniu nie są przewidziane szczególne materiały szkoleniowe. Trener będzie pracował z głównie z rezentacją przedstawiając najważniejsze zagadnienia szkolenia. Instrukcje do ćwiczeń i symulacji będą podawane ustnie.
Informacje dodatkowe
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz przejście przez proces walidacji. W ramach realizacji usługi edukacyjnej zostały wprowadzone rozwiązania gwarantujące wyraźne oddzielenie procesu kształcenia i szkolenia od procesu walidacji. Oznacza to, że osoba prowadząca szkolenie nie bierze udziału w ocenie ani weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, wskazane w harmonogramie szkolenia.
Adres
Adres
W przypadku chęci zgłoszenia uwag i sugestii dotyczących warunków lokalowych miejsca, w którym odbywa się szkolenie, związanych z zapewnieniem dostępności do udziału w usłudze, prosimy o kontakt z koordynatorem projektu: Jakub Walczak, jakub.walczak@trustwise.com.pl, (+48) 22 398 79 45