JavaScript i React (Frontend Developer) - pakiet standard
JavaScript i React (Frontend Developer) - pakiet standard
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest przeznaczony dla osób początkujących, które do tej pory nie programowały w żadnym języku, ale zdecydowanych na dłuższy wysiłek i przejście całej ścieżki kursowej od podstaw do praktycznych zastosowań.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
kurs JavaScript, prezentuje podstawy budowy stron i świata aplikacji internetowych, składnię samego języka JS od zera, przydatne techniki i narzędzia towarzyszące - oraz finalnie bibliotekę React.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Znajomość podstawowych koncepcji i składni języka JavaScript. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Opisać zasady działania i przeznaczenie JavaScript w aplikacjach webowych. • Wyjaśnić różnice między zmiennymi var, let i const oraz ich zakres. • Zdefiniować i poprawnie zastosować podstawowe struktury danych (typy proste, tablice, obiekty). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ponieważ nie mam bezpośredniego dostępu do treści kursu JavaScript ALX w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) PARP ani do treści pliku PDF z instrukcją wypełniania Karty Usługi, poniższa tabela została przygotowana na podstawie ogólnego programu kursu "Programowanie JavaScript" ALX i standardowych wytycznych PARP/BUR (wskazanych w linku) dotyczących kategoryzacji efektów uczenia się (Wiedza, Umiejętności, Kompetencje Społeczne).Efekty Uczenia Się, Kryteria Weryfikacji i Metody Walidacji dla kursu „Programowanie JavaScript” (ALX)EFEKTY UCZENIA SIĘ (Wiedza, Umiejętności, Kompetencje Społeczne)KRYTERIA WERYFIKACJI ICH OSIĄGNIĘCIA (szczegółowe umiejętności i wiedza)METODA WALIDACJI (sposób weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności)Wiedza: Znajomość podstawowych koncepcji i składni języka JavaScript.Uczestnik potrafi: • Opisać zasady działania i przeznaczenie JavaScript w aplikacjach webowych. • Wyjaśnić różnice między zmiennymi var, let i const oraz ich zakres. • Zdefiniować i poprawnie zastosować podstawowe struktury danych (typy proste, tablice, obiekty).Odpowiedzi na pytania kontrolne trenera. Aktywny udział w dyskusjach teoretycznych.Umiejętności: Umiejętność pisania, testowania i debugowania kodu JavaScript. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Samodzielnie tworzyć i wykorzystywać funkcje, w tym funkcje strzałkowe. • Zastosować instrukcje warunkowe (if/else, switch) i pętle (for, while) do sterowania przebiegiem programu. • Efektywnie manipulować elementami DOM (Document Object Model) w celu dynamicznej zmiany treści i stylów strony. • Obsługiwać zdarzenia (np. kliknięcia, najechania myszą) i pisać responsywne interakcje. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności: Zdolność do asynchronicznego programowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Zrozumieć koncepcję asynchroniczności w JavaScript. • Wykorzystać Promise (obietnice) i składnię async/await do obsługi żądań HTTP (np. z użyciem Fetch API). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne: Gotowość do pracy z technologiami webowymi i stosowania dobrych praktyk programistycznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest gotów do: • Stosowania spójnego stylu kodowania (ang. clean code). • Wyszukiwania i korzystania z dokumentacji w celu rozwiązywania problemów. • Przeprowadzenia podstawowego debugowania kodu przy użyciu narzędzi deweloperskich przeglądarki. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Postawy budowy stron – HTML, CSS, model DOM
- Co to jest znacznik (tag)?
- Organizacja elementów strony
- Selektory tagów – class vs. element vs. id
- Semantyka HTML5 – drzewo DOM
- Podstawowe “tips and tricks” HTML5
2. Wstęp do JavaScript
- VanillaJS vs inne frameworki
- Struktury danych
- Zmienne, pętle, warunki
- OOP – Programowanie Obiektowe
- Semantyka standardów ES5 vs. ES6
- Funkcje, klasy, obiekty
- Przechowywanie danych (JSON, XML)
3. JavaScript – praktycznie
- Animacje, manipulacje stroną (DOM)
- Tworzenie modali (okien dialogowych)
- Różne sposoby przechowywania danych na stronie (storages, cookies)
- Walidacja formularza
- biblioteka jQuery oraz jQueryUI
- Prosta aplikacja SPA (Single Page Application)
4. JavaScript – od kuchni
- Podstawy protokołu HTTP – jak działają strony?
- Czym jest DNS?
- Czym jest CDN?
- Technologia AJAX
- Przygotowanie środowiska do pracy – Node.js
- Jak instalować moduły? Przydatne polecenia Node.js
5. JavaScript – piszemy frontend do prostego bloga
- REST – komunikacja z backendem
- Dynamiczne ładowanie treści – bez przeładowywania strony
- Dodawanie nowych postów
- Wyświetlanie postów
- Edycja postów
- Dodawanie komentarzy
- Usuwanie komentarzy
6. React
- Jak zacząć?
- Tworzenie nowego projektu
- Struktura projektu
- Jak działają komponenty?
- Co składa się na komponent?
- Jak działa kompilator JSX?
- Routing
- Tworzenie kompletnej aplikacji
7. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 1. Postawy budowy stron – HTML, CSS, model DOM | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 1. Postawy budowy stron – HTML, CSS, model DOM cd. | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 2. Wstęp do JavaScript | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 2. Wstęp do JavaScript cd. | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 2. Wstęp do JavaScript cd. | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 3. JavaScript – praktycznie | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 4. JavaScript – od kuchni | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 5. JavaScript – piszemy frontend do prostego bloga | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 6. React | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 6. React cd. | Prowadzący Tomasz Kaniecki | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 walidacja - test z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 480,87 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 269,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 81,01 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 65,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kaniecki
Bogate doświadczenie praktyczne pozwala mu, w ramach prowadzonych szkoleń, przeplatać teorię z praktyką, z którą ciągle się styka w pracy zawodowej. Uczestnikami jego szkoleń było ponad tysiąc osób w całej Polsce, a prowadził zajęcia dla Klientówz takich firm jak m.in.: Deloitte, Dom Maklerski BOŚ, Agora, Novomatic Technologies, Daikin Europe czy Amazon.
Osiągnął poziom ekspercki w takich językach programowania jak Python (również z wykorzystaniemtakich frameworków jak Django czy Flask) czy Java (Spring, Hibernate, Spring boot) oraz swobodnie kodować w JavaScript (frameworki Angular, React), PHP czy C#. Jest też do świadczonym testerem oprogramowania. Na swoim koncie ma wiele zakończonych sukcesem projektów – od silników baz danych po gry komputerowe dla wielu Klientów. Ponadto zajmuje się cyber bezpieczeństwem i posiada kilka międzynarodowych certyfikatów potwierdzających umiejętności w dziedzinie ethical hacking. Cały czas uczy się nowych rozwiązań i chętnie dzieli się swoją wiedzą podczas szkoleń dla programistów, analityków i testerów na różnych poziomach zaawansowania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe ALX.
Informacje dodatkowe
Szkolenie może podlegać zwolnieniu z podatku VAT w w przypadku gdy udział w usłudze jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Czego potrzebujesz do kursu zdalnego?
- komputer z dostępem do Internetu (zalecana prędkość łącza: min 3 Mbit/s download/upload; całkowicie wystarczające są w szczególności połączenia przez sieć komórkową, oby jedynie były one stabilne - nie zrywające się)
- przeglądarka internetowa (Chrome, Firefox, Safari, Edge itp.),
- głośniki lub słuchawki, oraz mikrofon (aby słyszeć i rozmawiać z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia).
Opcjonalnie:
W miarę posiadania, można też wyposażyć stanowisko pracy w dodatkowy monitor. Jest wtedy możliwość jednoczesnego obserwowania udostępnionego obrazu (na jednym ekranie) i pracy w swoim edytorze/arkuszu/środowisku na drugim ekranie. Jeśli jednak nie posiadasz dodatkowego monitora, to również nie ma się czym martwić. Wystarczy przełączanie się między oknami w razie potrzeby, w ten sposób pracuje większość naszych kursantów.
Alternatywnie, istnieje jeszcze możliwość uruchomienia oprogramowania konferencyjnego (standardowo w ALX jest to Zoom) na tablecie lub ewentualnie telefonie Apple / Android (przy czym ekran telefonu jest jednak dość mały - kursanci raczej preferują tablety). Wtedy można uczestniczyć w sesji video poprzez urządzenie mobilne, a samodzielną pracę i ćwiczenia - wykonywać na komputerze.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe