Stawianie granic i dbanie o zdrowe relacje – asertywność nauczyciela wzorem dla ucznia - szkolenie.
Stawianie granic i dbanie o zdrowe relacje – asertywność nauczyciela wzorem dla ucznia - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele przedszkolni i szkolni, w tym wychowawcy szkół podstawowych i średnich oraz opiekunowie grup dziecięcych i młodzieżowych w jednostkach pozaszkolnych.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa pozwala poznać i zrozumieć pojęcia relacji, granic w relacjach, asertywności. Uczestnik nabędzie umiejętności wyznaczania granic w relacjach nauczyciela z uczniem, budowania zdrowych relacji i asertywnego reagowania na krytykę, uwagę, oskarżenie itp. Nauczy się przeprowadzać aktywny trening komunikacji i asertywności w kontaktach z uczniami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik wyszczególnia niezbędne w kontaktach z uczniem rodzaje stawianych granic, techniki budowania zdrowych relacji oraz asertywnego zachowania i reagowania na krytykę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada napytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera właściwą technikę kontaktu i asertywnego podejścia do ucznia w zadanej, zasymulowanej sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik świadomie buduje konstruktywne kontakty z uczniem, adekwatnie reaguje na odbierane sygnały ostrzegawcze i alarmujące. Korzysta z możliwości samodoskonalenia się poprzez odpowiednie treningi interpersonalne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada napytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik odpowiednio reaguje w zasymulowanej sytuacji na niewłaściwe zachowanie ucznia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Kompetencje:Uczestnik zdobył przygotowanie do właściwego budowania relacji i bardziej świadomej komunikacji z uczniami. Trenuje i stale udoskonala własną asertywność i komunikatywność poprzez stosowanie odpowiednich treningów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada napytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik umiejętnie stawia granice w zasymulowanym kontakcie z uczniem, przeprowadza trening własnej asertywności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Brak szczegółowych wymagań co do poziomu wiedzy uczestników szkolenia. Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz opiekunów grup dziecięcych i młodzieżowych w jednostkach pozaszkolnych.
Zajęcia teoretyczne będą realizowane wspólnie dla całej grupy, zaś realizacja warsztatów będzie się odbywać w podziale na 5-osobowe podgrupy. Każda z podgrup oddzielnie przećwiczy przeprowadzanie treningu interpersonalnego i asertywności, zaś pozostali uczestnicy wraz ze szkoleniowcem będą się przysłuchiwali, a po zakończeniu ćwiczenia dzielili uwagami.
Szkolenie odbywać się będzie w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną liczne przykłady, symulacje i ćwiczenia. Walidacja odbywać się będzie na podstawie testów teoretycznych jednokrotnego wyboru oraz na podstawie obserwacji uczestnika w zasymulowanych sytuacjach.
- Podstawowe informacje dotyczące szkolenia, pre-test.
- Granice osobiste, rodzaje granic – wykład
- Asertywność – sztuka zaznaczania swoich granic – wykład
- Trening asertywności – warsztat
- Relacje – czym są, co nam dają, a kiedy mogą zagrażać – wykład
- Psychologiczne uwarunkowania w relacji nauczyciel – uczeń – - wykład
- Techniki budowania konstruktywnych kontaktów – - wykład
- Sygnały alarmujące i znaki ostrzegawcze i sposoby reagowania – - wykład
- Indywidualne style komunikowania się – rodzaje i składniki - wykład
- Aktywny trening interpersonalny – warsztat
- Podsumowanie szkolenia, post-test.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 310,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 310,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Miernik - Borek
Studia podyplomowe:
MEDIACJE. ALTERNATYWNE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - Wyższa Szkoła Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach
Wieloletnie doświadczenie jako trener, wykładowca, doradca zawodowy zdobyte m.in. podczas prowadzenia zajęć na Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach, Centrum Rozwiązywania Problemów Społecznych w Warszawie, Centrum Biznesu i Promocji Kadr Sp. z o.o. w Ostrowcu Świętokrzyskim, Stowarzyszeniu i Fundacji „Nadzieja Rodzinie” w Kielcach, NZOZ „Nadzieja Rodzinie” w Kielcach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja powerpoint, celem utrwalenia informacji przekazanych w trakcie szkolenia, przesłana będzie drogą mailową.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma certyfikat.
Usługa szkoleniowa podzielona jest na godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi