Insights Discovery – odkryj efektywność przedsiębiorstwa!
Insights Discovery – odkryj efektywność przedsiębiorstwa!
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową szkolenia stanowią pracownicy przedsiębiorstwa prowadzącego sieć ścianek wspinaczkowych – instruktorzy, menedżerowie, liderzy zmian oraz osoby odpowiedzialne za obsługę klienta. Z uwagi na specyfikę branży sportowo-rekreacyjnej, członkowie zespołu na co dzień współpracują w dynamicznym środowisku, wymagającym skutecznej komunikacji, wzajemnego zaufania i szybkiego podejmowania decyzji. Uczestnicy szkolenia chcą rozwijać umiejętność świadomego komunikowania się, lepiej rozumieć różnice osobowościowe w zespole oraz podnosić efektywność współpracy między działami. Grupa obejmuje zarówno osoby zarządzające, jak i pracowników liniowych, którzy na co dzień mają bezpośredni kontakt z klientem i odpowiadają za pozytywne doświadczenie uczestników korzystających z oferty firmy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji07-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi33
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych pracowników oraz liderów zespołów. Uczestnicy poznają model Insights Discovery, nauczą się rozpoznawać style zachowań i dopasowywać do nich komunikację, co usprawni współpracę, ograniczy konflikty, wzmocni zaangażowanie i podniesie efektywność zespołów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Komunikuje się efektywnie z członkami zespołu, stosując jasne i adekwatne środki wyrazu. | Kryteria weryfikacji * potrafi skutecznie komunikować się z różnymi typami osobowości,* aktywnie słucha i zadaje trafne pytania, by lepiej zrozumieć potrzeby współpracowników i klientów, * dostosowuje styl komunikacji do rozmówcy i sytuacji, zachowując profesjonalizm i empatię. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje pozytywną dynamikę zespołu oraz rozwija zaufanie w relacjach między członkami grupy. | Kryteria weryfikacji * zna techniki budowania pozytywnego pierwszego wrażenia,* potrafi zadbać o komfort emocjonalny uczestników działań wspinaczkowych i klientów, * umie rozładować napięcie i reagować konstruktywnie w sytuacjach stresowych. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i interpretuje sygnały niewerbalne oraz wykorzystuje je do skutecznej współpracy z innymi. | Kryteria weryfikacji * zna zasady spójnej komunikacji – potrafi łączyć przekaz słowny z postawą, tonem i gestami,* rozpoznaje sygnały niewerbalne (np. stres, niepewność, zadowolenie) u współpracowników i klientów, * dostosowuje własną mowę ciała, by wspierać pozytywną komunikację. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Optymalizuje współpracę w zespole oraz podejmuje działania zwiększające jego efektywność. | Kryteria weryfikacji * analizuje mocne strony i potencjalne wyzwania w zespole,* wykorzystuje profile osobowości przy przydzielaniu zadań, * wspiera atmosferę współpracy, odpowiedzialności i zaufania, * angażuje się w realizację wspólnych celów i wymianę doświadczeń. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę o typologii osobowości według modelu Insights Discovery do dostosowania stylu komunikacji i współpracy z innymi | Kryteria weryfikacji * zna cztery style osobowości (Czerwony, Żółty, Zielony, Niebieski),* potrafi je rozpoznawać wśród członków zespołu, * dopasowuje komunikację i styl motywowania do indywidualnych preferencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych. W trakcie dnia szkoleniowego przewidziana jest jedna przerwa obiadowa. Zajęcia prowadzone są metodami warsztatowymi, z wykorzystaniem pracy w grupach oraz ćwiczeń praktycznych. Wszystkie materiały szkoleniowe oraz niezbędne narzędzia zapewnia szkoleniowiec.
Dzień I – Skuteczna komunikacja w organizacji (8 godzin zegarowych)
• Wprowadzenie do szkolenia, omówienie celów i diagnoza potrzeb zespołu
• Profesjonalna komunikacja w miejscu pracy – budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia
• Zasady efektywnej wymiany informacji i aktywnego słuchania
• Przerwa obiadowa (30 min.)
• Bariery komunikacyjne i sposoby ich przełamywania
• Ćwiczenia praktyczne: symulacje rozmów, scenki z życia zespołu, omówienie wniosków
Dzień II – Typy osobowości i model Insights Discovery (8 godzin zegarowych)
• Wprowadzenie do modelu Insights Discovery – rozpoznawanie stylów zachowań w zespole
• Różnorodność w miejscu pracy – wpływ typów osobowości na komunikację i decyzje
• Komunikacja werbalna i niewerbalna w zależności od typu odbiorcy
• Przerwa obiadowa (30 min.)
• Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami poprzez dopasowanie stylu komunikacji
• Ćwiczenia praktyczne: analiza przypadków, odgrywanie ról, praca z profilami kolorystycznymi
Dzień III – Współpraca, zaangażowanie i efektywność zespołu (8 godzin zegarowych)
• Budowanie kultury współpracy i zaufania w organizacji
• Motywacja i zaangażowanie – jak wzmacniać poczucie wspólnego celu
• Wykorzystanie języka korzyści w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
• Przerwa obiadowa (30 min.)
• Komunikacja w sytuacjach wymagających precyzji – równowaga między mówieniem a obserwacją
• Gra symulacyjna „Ścieżka efektywnego zespołu” – zastosowanie poznanych umiejętności w praktyce
Dzień IV – Integracja, zaawansowane symulacje i walidacja (9 godzin zegarowych)
• Symulacje zespołowe – praktyczne zastosowanie modelu Insights Discovery w codziennej pracy
• Analiza studiów przypadków i rozwiązywanie problemów w grupach
• Ćwiczenia integrujące wiedzę z poprzednich dni
• Przerwa obiadowa (30 min.)
• Opracowanie indywidualnego planu wdrożenia zmian w miejscu pracy
• Walidacja umiejętności: omówienie ćwiczeń, feedback i podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Wprowadzenie do szkolenia, przedstawienie celów i diagnoza potrzeb zespołu | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 Profesjonalna komunikacja w miejscu pracy: budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Zasady efektywnej wymiany informacji i aktywnego słuchania | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Przerwa 30 min | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 Bariery komunikacyjne i sposoby ich przełamywania | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 Ćwiczenia praktyczne: symulacje rozmów i scenki z pracy zespołu instruktorskiego | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Wprowadzenie do modelu Insights Discovery i rozpoznawanie stylów zachowań | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 Zrozumienie różnorodności w miejscu pracy: wpływ typów osobowości na komunikację i decyzje | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 Komunikacja werbalna i niewerbalna w zależności od typu odbiorcy (klient, współpracownik, lider) | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Przerwa 30 min | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami poprzez dopasowanie stylu komunikacji | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Ćwiczenia praktyczne: analiza przypadków i praca z profilami kolorystycznymi | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Budowanie kultury współpracy i zaufania w organizacji | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 Motywacja i zaangażowanie – wzmacnianie poczucia wspólnego celu w zespole instruktorów | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Wykorzystanie języka korzyści w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Przerwa 30 min | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 Komunikacja w sytuacjach wymagających precyzji – równowaga między mówieniem a obserwacją | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Gra symulacyjna „Ścieżka efektywnego zespołu” – zastosowanie poznanych umiejętności | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Symulacje zespołowe – praktyczne zastosowanie modelu Insights Discovery w pracy instruktora | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 Analiza studiów przypadków i rozwiązywanie problemów w grupach | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Ćwiczenia praktyczne: integracja wiedzy z poprzednich dni | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Przerwa 30 min | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Indywidualny plan wdrożenia zmian w miejscu pracy | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Podsumowanie i refleksja uczestników | Prowadzący Marcin Kasperski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Walidacja umiejętności i zakończenie szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 257,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 219,91 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,79 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Kasperski
Posiada doświadczenie z zakresu sprzedaży oraz prowadzenia szkoleń. Od 10 lat aktywnie zajmuje się sprzedażą. Pracował zarówno w korporacji jak również prowadzi własną działalność gospodarczą, co pozwala na złapanie odpowiedniej perspektyw w jego pracy. Od początku związany z branżą finansową oraz marketingową. Odpowiada również za rozwój oraz zarządzanie Fundacją Panheri, łączącą środowisko biznesowe z środowiskiem akademickim, działającą na terenie całego kraju. Współtworzy autorski projekt rozwojowy „Team Spirit”, uczący współpracy zespołów międzypokoleniowych. Jest właścicielem dwóch marek szkoleniowych: Waves Group oraz Akademi Beauty.
Absolwent Uniwersytetu SWPS Poznań : jednolite magisterskie - Prawo oraz podyplomowe Psychologia Społeczna. Certyfikowany Trener Sprzedaży.
Od 6 lat prowadzi szkolenia, pracował już z 10 000 osób, przepracował ponad 1000h szkoleniowych, przez pierwsze 3 lata pracował jako trener wewnętrzny dla Uniwersytetu SWPS, od 3 lat pracuje jako trener Fundacji Panheri. Od roku prowadzi szkolenia pod marką Waves Group oraz Akademia Beauty. Zajmuje się szkoleniami z zakresu sprzedaży, komunikacji, team buildingu oraz Lean Managementu. Ma wiedzę niezbędną do prowadzenia z szkolenia z przedmiotu karty usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Forma realizacji: wykłady, ćwiczenia praktyczne, symulacje obsługi klientów, case study oraz gry szkoleniowe.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma komplet materiałów edukacyjnych oraz arkusze ćwiczeń umożliwiające bieżące utrwalanie wiedzy. Materiały przygotowano w sposób praktyczny, z myślą o łatwym wdrożeniu nabytych umiejętności w codziennej pracy w restauracji.
Uczestnicy będą mieli również dostęp do narzędzi wspierających samoocenę i obserwację własnej pracy oraz stylu obsługi, co pozwoli na indywidualną analizę postawy, komunikacji z klientem oraz planowanie dalszego rozwoju kompetencji zawodowych.
Szkolenie zapewnia pełne wsparcie dydaktyczne i organizacyjne, gwarantując komfort pracy, możliwość aktywnego udziału w ćwiczeniach praktycznych oraz skuteczne utrwalenie wiedzy w zespole.
Informacje dodatkowe
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Szkolenie zostało zaprojektowane w oparciu o analizę potrzeb klienta.
Metody i tematyka są dopasowane do indywidualnych potrzeb uczestników oraz potrzeb i celów strategicznych firmy.