KOMUNIKACJA W WARUNKACH TRUDNYCH - szkolenie
KOMUNIKACJA W WARUNKACH TRUDNYCH - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, menadżerowie, kierownicy działów handlowych, liderzy, handlowcy, przedstawiciele handlowi, sprzedawcy, kadra zarządzająca handlem, pracownicy działu obsługi klienta, technicy, doradcy, marketerzy, specjaliści ds. logistyki, handlu, obsługi klienta, księgowości, rozliczeń, finansów, produkcji, zakupów, rozwoju, obsługi biura, obsługi informatycznej, menadżerowie produktów i projektów oraz osoby zainteresowane zdobyciem nowych kompetencji w zakresie promocji i sprzedaży; właściciele i pracownicy instytucji ochrony zdrowia, osoby prowadzące działalność z zakresu opieki zdrowotnej, organizujące i zarządzające ochroną zdrowia, promujące zdrowie.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do: wykorzystywania technik i mechanizmów wywierania wpływu w warunkach trudnych komunikacyjnie, poznania sprawdzonych technik pozwalających skutecznie wywierać wpływ, wdrożenia technik, cech i postaw kluczowych dla osiągania skuteczności w procesie prowadzenia rozmów w trudnych warunkach, wykorzystania technik utrzymywania odpowiedniego stanu umysłu i równowagi emocjonalnej, zrozumienia mechanizmów kierujących zachowaniami w zależności od sytuacji, zarządzanie emocjami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą wykorzystywania technik i mechanizmów komunikacji w sytuacjach trudnych. | Kryteria weryfikacji Opisuje rolę komunikacji w sytuacjach trudnych z wykorzystaniem modelu PRISM Brain Mapping. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje reguły efektywnej komunikacji w trudnych warunkach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje tzw. taktyczną empatię, używanie technik aktywnego słuchania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia techniki zarządzania stresem i reagowania na negatywne emocje innych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami, krytyką i obiekcjami. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje model koła wpływu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje techniki parafrazy, klaryfikacji, odzwierciedlenia, technikę „przejścia na stronę klienta”. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje model odporności emocjonalnej i regulacji emocji w sytuacjach stresowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje, jak prowadzić rozmowę, aby zwiększyć swoje szanse oddziaływaniasprzedażowego i dochodzić do porozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dąży do osiągnięcia porozumienia z innymi. | Kryteria weryfikacji Opisuje reguły wpływu w komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa reguły efektywnej komunikacji w trudnych warunkach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do osób chcących lepiej wykorzystywać w swej pracy techniki i mechanizmy wywierania wpływu w warunkach trudnych komunikacyjnie, poznania sprawdzonych technik pozwalających skutecznie wywierać wpływ w wymagających sytuacjach, wdrożenia technik, cech i postaw kluczowych dla osiągania skuteczności w procesie prowadzenia rozmów w trudnych warunkach, wykorzystania technik utrzymywania odpowiedniego stanu umysłu i równowagi emocjonalnej, zrozumienia mechanizmów kierujących naszymi zachowaniami w zależności od sytuacji, w jakiej się znajdujemy, poznania i opanowania skutecznych, asertywnych zachowań w kontakcie z „trudnym” klientem, stosowania technik zarządzania emocjami oraz odwoływania się do emocji w komunikacji.
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, przerwy w usłudze są wliczone w czas usługi.
Szkolenie prowadzone jest w grupie od 6 do 24 osób, a warunki organizacyjne są zawsze dostosowywane do liczby osób na szkoleniu. Podczas szkolenia odbywa się zarówno praca zbiorowa (np. mini-wykład), praca indywidualna (np. ćwiczenia indywidualne), jak i praca w grupach (od 2 do 6 osób) zależności od potrzeb.
Na szkoleniu część teoretyczna zajmuje około 20-25% czasu szkolenia, część praktyczna to 75-80% czasu szkolenia. W przypadku szkolenia realizowanego podczas 10 godzin dydaktycznych, około 2 godzin dydaktycznych to część teoretyczna, pozostały czas to zajęcia praktyczne.
W trakcie usługi rozwojowej prowadzona jest weryfikacja postępów z wykorzystaniem testów, quizów czy dyskusji. Zadania zawsze są omawiane i podsumowywane albo indywidualnie, albo grupowo.
Walidacja jest prowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria weryfikacji. Zapewniona jest rozdzielność procesów kształcenia i walidacji. Metoda walidacji to test porównawczy (prei post test).
Przywitanie, kontrakt z uczestnikami. Pre-test.
Moduł 1. Umiejętności komunikacyjne w trudnych sytuacjach – komunikacja jako kluczowy element naszej efektywności. Kompetencje i metakompetencje w komunikacji. Reguły efektywnej komunikacji – koło wpływu: Cel, Diagnoza, Dostrojenie, Wpływ, Nastawienie. Model PRISM – charakterystyka poszczególnych profili zachowań behawioralnych. Komunikowanie werbalne i niewerbalne. Dostrajanie komunikatów w zależności od profili zachowań behawioralnych w modelu PRISM Brain Mapping.
Metody pracy: Prezentacja. Wykład. Ćwiczenia indywidualne. Wykorzystanie narządzi z tzw. psychologii procesu. Test zachowań behawioralnych.
Moduł 2. Asertywność w obsłudze klienta. Asertywność a agresja i uległość wobec klienta. Terytorium psychologiczne – jak bronić własnych granic, a jednocześnie zadbać o drugą stronę. Asertywna odmowa i technika „zdartej płyty”. Sposoby radzenia sobie z krytyką. Strategiczne błędy w słuchaniu, które utrudniają lub uniemożliwiają nawiązanie kontaktu z drugim człowiekiem. Perswazja słowa, głosu i mowy ciała. Sygnały dominacji i podporządkowania oraz sygnały pozytywnego i negatywnego nastawienia odbiorcy do nadawcy.
Metody pracy: Prezentacja. Wykład. Ćwiczenia indywidualne. Analiza przygotowanych nagrań audio i video - wpływ poprzez komunikację werbalną i pozawerbalną.
Moduł 3. Techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami, krytycznymi uwagami i obiekcjami klientów. Technika „przejścia na stronę klienta”. Jak zaprezentować klientowi propozycję rozwiązania problemu? Schemat działania ludzi w stresie – najważniejsze zasady. Funkcjonowanie psychiki w sytuacji konfliktowej – najczęściej występujące zjawiska. Argumentacja w reakcji na zastrzeżenia. Zdenerwowanie i frustracja klienta – jak im nie ulegać? Jak radzić sobie z gniewem innych w obsłudze klienta? Rozładowywanie napięcia w sytuacjach stresowych. Techniki przekazywania niezadowalających informacji. Co robić, gdy klienci nas obrażają?
Metody pracy: Analiza przygotowanych nagrań audio - wpływ poprzez komunikację werbalną i pozawerbalną. Prezentacja. Wykład. Ćwiczenia indywidualne i w grupach. Case study.
Moduł 4. Emocje w sytuacjach trudnych. Zarządzanie emocjami. Logika a emocje: jak emocje wpływają na komunikację i postrzeganie rzeczywistości? Techniki budowania jasności umysłu – co robić, gdy emocje przysłaniają nam rozwiązania i utrudniają porozumienie. Techniki pracy z ciałem, słowa klucze, praca z nastawieniami. Odporność psychiczna w sytuacjach trudnych – praktyczne techniki wizualizacyjne i strategie radzenia sobie ze stresem. Wzmacnianie emocjonalnej elastyczności: jak zachować spokój i skuteczność w trudnych sytuacjach. Techniki regulacji układu nerwowego.
Metody pracy: Prezentacja. Wykład. Ćwiczenia indywidualne.
Podsumowanie szkolenia.
Post test. Zakończenie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Przywitanie kontrakt z uczestnikami. Pre-test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Moduł 1. | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa kawowa. | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł 2. | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa kawowa | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 3. | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł 4. | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:10 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Podsumowanie szkolenia. | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:10 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Post test. Zakończenie szkolenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 218,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 218,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Jaslan
W 2000 roku uzyskała Certyfikat Trenera Biznesu TMT Group, w 2011 mentora – Successful Gender Sensitive Business Support, wydany przez Women’s Business Development Agency UK, od 2015 roku posiada Certyfikat Coacha PRISM Brain Mapping. Od 2013 należy do Polskiego Towarzystwa Psychologii Procesu. Posiada uprawnienia psychoterapeuty oraz rekomendacje Polskiego Towarzystwa Psychologii Procesu (PTPP) do prowadzenia terapii i pracy z grupami pod stałą superwizją nauczyciela psychologii zorientowanej na proces. W swojej pracy łączy wiedzę psychologiczną, psychoterapeutyczną oraz biznesową zdobytą w ciągu 20 lata praktyki zawodowej oraz licznych szkoleń u najlepszych mentorów w kraju i za granicą. Autorka opracowań merytorycznych do e-learnigu, filmów/platform szkoleniowych. W 2020 roku uzyskała międzynarodowy certyfikat coacha sukcesji. Rozpoczęła prace nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego związaną z tematem wypalenia zawodowego.
Wyższe. Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Jagiellońskim i zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Posiada duże doświadczenie w świadczeniu tego typu usług. Prowadziła szkolenia z zakresu skutecznej komunikacji dla wielu różnych podmiotów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma autorskie materiały szkoleniowe (prezentacja multimedialna lub skrypt).
Nasi uczestnicy na szkoleniu otrzymują pakiet szkoleniowy (segregator, notes i długopis).
Warunki uczestnictwa
Osoba zainteresowana skorzystaniem z usługi rozwojowej z dofinansowaniem musi zarejestrować się w Bazie Usług Rozwojowych oraz dokonać zapisu na usługę przed jej rozpoczęciem, z użyciem numeru ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Czas trwania usługi szkoleniowej to 10 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna= 45 minut). Szkolenie jest jednodniowe, ujęte w 4 moduły. Planujemy przerwy pomiędzy modułami.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Naszym uczestnikom zapewniamy obiad i przerwy kawowe (kawa, herbata, woda, sok, ciastka).