KOLORY OSOBOWOŚCI - JAK KOMUNIKOWAĆ SIĘ Z RÓŻNYMI PROFILAMI OSOBOWOŚCI - szkolenie
KOLORY OSOBOWOŚCI - JAK KOMUNIKOWAĆ SIĘ Z RÓŻNYMI PROFILAMI OSOBOWOŚCI - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, menadżerowie, kierownicy działów handlowych, liderzy, handlowcy, przedstawiciele handlowi, sprzedawcy, kadra zarządzająca handlem, pracownicy działu obsługi klienta, technicy, doradcy, marketerzy, specjaliści ds. logistyki, handlu, obsługi klienta, księgowości, rozliczeń, finansów, produkcji, zakupów, rozwoju, obsługi biura, obsługi informatycznej, menadżerowie produktów i projektów oraz osoby zainteresowane zdobyciem nowych kompetencji w zakresie sprzedaży; właściciele i pracownicy instytucji kultury, osoby prowadzące działalność kulturalno-oświatową, promujące kulturę.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji10-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do: wykorzystywania technik i mechanizmów komunikowania się z poszczególnymi profilami osobowości tzw. kolorami osobowości, stosowania reguł efektywnej komunikacji, rozumienia roli komunikacji, budowania argumentacji dopasowanej do profilu odbiorcy, budowania siły i skuteczności w relacjach biznesowych i sprzedażowych, rozwijania świadomości własnego stylu komunikowania się, wzmacniania skuteczności i wpływu w relacjach biznesowych, w działalności kulturalno-oświatowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą wykorzystywania technik i mechanizmów komunikowania się z każdym profilem osobowości „kolorem osobowości”. | Kryteria weryfikacji Opisuje charakterystykę komunikacji i zachowań behawioralnych każdego profilu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje reguły efektywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje tzw. mocne i słabe strony każdego profilu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia techniki zarządzania emocjami i zarządzania stresem charakterystyczną dla każdego profilu osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje sztukę przekonywania ibudowania argumentacji z każdym kolorem osobowości. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zasady budowania porozumienia z każdym kolorem osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje techniki budowania współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sztukę zadawania różnych rodzajów pytań. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje, jak prowadzić rozmowę, aby zwiększyć swoje szanse oddziaływaniai dochodzić do porozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dąży do osiągnięcia porozumienia z innymi kolorami osobowości. | Kryteria weryfikacji Opisuje reguły komunikacji werbalnej i pozawerbalnej charakterystyczne dla każdego koloru osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa reguły efektywnej komunikacji w warunkach stresowych charakterystyczne dla każdego koloru osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do osób chcących lepiej wykorzystywać w swej pracy techniki i mechanizmy komunikowania się, rozumienia roli komunikacji, budowania i wzmacniania skuteczności w relacjach biznesowych i sprzedażowych, rozwijania własnego stylu komunikowania się, w działalności kulturalno-oświatowej.
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, przerwy w usłudze są wliczone w czas usługi.
Szkolenie prowadzone jest w grupie od 6 do 24 osób, a warunki organizacyjne są zawsze dostosowywane do liczby osób na szkoleniu. Podczas szkolenia odbywa się zarówno praca zbiorowa (np. mini-wykład), praca indywidualna (np. ćwiczenia indywidualne), jak i praca w grupach (od 2 do 6 osób) zależności od potrzeb.
Na szkoleniu część teoretyczna zajmuje około 20-25% czasu szkolenia, część praktyczna to 75-80% czasu szkolenia. W przypadku szkolenia realizowanego podczas 10 godzin dydaktycznych, około 2 godzin dydaktycznych to część teoretyczna, pozostały czas to zajęcia praktyczne.
W trakcie usługi rozwojowej prowadzona jest weryfikacja postępów z wykorzystaniem testów, quizów czy dyskusji. Zadania zawsze są omawiane i podsumowywane albo indywidualnie, albo grupowo.
Walidacja jest prowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria weryfikacji. Zapewniona jest rozdzielność procesów kształcenia i walidacji. Metoda walidacji to test porównawczy (prei post test).
Przywitanie, kontrakt z uczestnikami. Pre-test.
Moduł 1. Mój profil osobowości – kolor osobowości wg metodologii Prism Brain Mapping. Charakterystyka każdego profilu „koloru osobowości”. Jaki profil osobowości ma wpływ na styl komunikowania się i zarządzania? Mocne i słabe strony. Profile osobowości a wzorce zachowań i preferencje komunikacyjne. Analiza zachowań behawioralnych PRISM.
Metody pracy: Test zachowań behawioralnych. Analiza przygotowanych testów. Prezentacja. Wykład. Ćwiczenia indywidualne.
Moduł 2. Budowanie porozumienia z każdym kolorem osobowości. „Błogosławieństwa i przekleństwa każdego z profili”. Co warto uszanować w swoim profilu, a nad czym warto popracować, aby być bardziej skutecznym? Różnice między elementami wrodzonymi a wyuczonymi. Blokady rozwojowe – tzw. „progi” w integrowaniu innych kolorów. Techniki integrowania przeciwieństw. Komunikacja i negocjacje z każdym profilem. Komunikacja i budowanie dobrych relacji w zależności od dominującego profilu. Sytuacje konfliktowe - różnice w sposobach dochodzenia do porozumienia.
Metody pracy: Prezentacja. Wykład. Ćwiczenia indywidualne. Ćwiczenia w grupach
Moduł 3. Komunikacja werbalna i niewerbalna w kontekście kolorów osobowości. Perswazja słowa, głosu i mowy ciała. Umiejętność rozpoznawania profilu drugiej osoby. Umiejętność rozpoznania profilu drugiej strony. Charakterystyka w mowie ciała. Znajomość profili osobowości, samoświadomość swojego stylu komunikacji oraz większa uważność na drugiego człowieka. Dostrajanie się na poziomie werbalnym i pozawerbalnych.
Metody pracy: Analiza przygotowanych nagrań audio - wpływ poprzez komunikację werbalną i pozawerbalną. Prezentacja. Wykład. Ćwiczenia indywidualne
Moduł 4. Emocje, stres i energia w kontekście profilu osobowości (PRISM). Emocje w sytuacjach trudnych. Co nam utrudnia słuchanie i „widzenie rzeczywistości” – pułapki naszego umysłu. Profil osobowości - różnice w doświadczaniu sytuacji stresowych. Zarządzanie emocjami u ekstrawertyków i introwertyków. Zarządzanie strachem i złością. Wpływ poprzez siłę tkwiącą w naszej osobowości.
Metody pracy: Prezentacja. Wykład. Ćwiczenia indywidualne. Case study.
Podsumowanie szkolenia.
Post test. Zakończenie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Przywitanie kontrakt z uczestnikami. Pre-test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Moduł 1. Mój profil osobowości | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa kawowa | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł 2. Budowanie porozumienia z każdym ... | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa kawowa | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 3. Komunikacja werbalna i niewerbalna ... | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł 4. Emocje, stres i energia w kontekście... | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:10 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Podsumowanie szkolenia. | Prowadzący Dorota Jaslan | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:10 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Post test. Zakończenie szkolenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 218,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 218,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Jaslan
W 2000 roku uzyskała Certyfikat Trenera Biznesu TMT Group, w 2011 mentora – Successful Gender Sensitive Business Support, wydany przez Women’s Business Development Agency UK, od 2015 roku posiada Certyfikat Coacha PRISM Brain Mapping. Od 2013 należy do Polskiego Towarzystwa Psychologii Procesu. Posiada uprawnienia psychoterapeuty oraz rekomendacje Polskiego Towarzystwa Psychologii Procesu (PTPP) do prowadzenia terapii i pracy z grupami pod stałą superwizją nauczyciela psychologii zorientowanej na proces. W swojej pracy łączy wiedzę psychologiczną, psychoterapeutyczną oraz biznesową zdobytą w ciągu 20 lata praktyki zawodowej oraz licznych szkoleń u najlepszych mentorów w kraju i za granicą. Autorka opracowań merytorycznych do e-learnigu, filmów/platform szkoleniowych. W 2020 roku uzyskała międzynarodowy certyfikat coacha sukcesji. Rozpoczęła prace nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego związaną z tematem wypalenia zawodowego.
Wyższe. Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Jagiellońskim i zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Posiada duże doświadczenie w świadczeniu tego typu usług. Prowadziła szkolenia z zakresu skutecznej komunikacji dla wielu różnych podmiotów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma autorskie materiały szkoleniowe (prezentacja multimedialna lub skrypt).
Nasi uczestnicy na szkoleniu otrzymują pakiet szkoleniowy (segregator, notes i długopis).
Warunki uczestnictwa
Osoba zainteresowana skorzystaniem z usługi rozwojowej z dofinansowaniem musi zarejestrować się w Bazie Usług Rozwojowych oraz dokonać zapisu na usługę przed jej rozpoczęciem, z użyciem numeru ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Czas trwania usługi szkoleniowej to 10 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna= 45 minut). Szkolenie jest jednodniowe, ujęte w 4 moduły. Planujemy przerwy pomiędzy modułami.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Naszym uczestnikom zapewniamy obiad i przerwy kawowe (kawa, herbata, woda, sok, ciastka).