Szkolenie: Komunikacja, negocjacje oraz mediacje jako element efektywnego działania z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych oraz koncepcji zielonego ładu.
Szkolenie: Komunikacja, negocjacje oraz mediacje jako element efektywnego działania z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych oraz koncepcji zielonego ładu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do pracowników administracji publicznej oraz sektora prywatnego, którzy na co dzień zajmują się zarządzaniem zespołami, komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną oraz wdrażaniem ekologicznych i cyfrowych rozwiązań w organizacjach.
Grupa docelowa obejmuje osoby na stanowiskach kierowniczych, wykładowców, specjalistów ds. HR, projektów komunikacji, nauczycieli w szkołach i placówkach edukacyjnych a także pracowników działów związanych z ochroną środowiska i cyfryzacją procesów.
Szkolenie jest również odpowiednie dla osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie zrównoważonego rozwoju i efektywnej komunikacji, negocjacji i mediacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Szkolenie skierowane do osób pełnoletnich, chcących podnosić swoje kwalifikacje i kompetencje.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do skutecznego prowadzenia komunikacji interpersonalnej, negocjacji oraz mediacji w środowisku zawodowym z wykorzystaniem zielonych kompetencji oraz narzędzi cyfrowych. Uczestnicy będą przygotowani do efektywnego zarządzania informacją i zespołami, wdrażania zrównoważonych praktyk komunikacyjnych minimalizujących negatywny wpływ na środowisko oraz do korzystania z technologii online wspierających współpracę i mediacje.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie komunikuje się, negocjuje, prowadzi mediacje wzespole, integrując zasady zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje praktycznezastosowanie zrównoważonych zasad w komunikacji zespołowej, mediacjach, negecjacjach podczas ćwiczeń symulacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje narzędzia cyfrowe do zarządzania informacją iwspółpracą w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje, jak skuteczniekorzysta z narzędzi cyfrowych (np. Microsoft Teams, Asana) do koordynacji pracy własnej i zespołowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje ekologicznestrategie komunikacyjne, negocjacyjne, mediacyjne minimalizujące negatywny wpływ na środowisko. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i opisuje przykładyoptymalizacji procesów komunikacyjnych, negocacyjnych oraz medjacyjnych z uwzględnieniem oszczędności zasobów i redukcji emisji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje ekologiczne trendyw komunikacji, negocjacyjne i mediacyjne z klientami i interesariuszami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje, jak wprowadza zasady zrównoważonego rozwoju dokomunikacji, negocjacjach i mediacjach z klientami, prezentując konkretne przykłady. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje style osobowościw zespołach i dostosowywać komunikację do poszczególnych typów | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje, jak dostosowaćstyl komunikacji w scenariuszach zespołowych do każdego typu osobowości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje style osobowości wpraktyce komunikacyjnej zespołu, negocjacjach, mediacjach i ocenia ich wpływ na wprowadzanie zielonych inicjatyw. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje interpretacji wpływu poszczególnych stylów osobowości naproces wprowadzania ekologicznych zmian w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje komunikację, negocjacje, sposób mediacji wzespołach zdalnych do stylów osobowości, uwzględniając wyzwania i dobre praktyki w cyfrowej współpracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia strategiedostosowania komunikacji, negocjacji i mediacji do stylów osobowości w kontekście zdalnej współpracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy plany rozwojukomunikacyjnego dla zespołów na podstawie wyników analizy osobowości i danych z platform | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia szczegółowyplan rozwoju komunikacyjnego, uwzględniający różnorodność stylów osobowości oraz cele zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęHerman Global Corporation Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoMirela Jeleń Śląska Akademia Nauki i Rozwoju
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł 1: Podstawy komunikacji interpersonalnej, negocjacji i mediacji – co każdy wiedzieć powinien. ( 3h dydaktyczne)
- Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, negocjacji i mediacji: teoria i praktyka.
- Elementy skutecznej komunikacji, negocjacji i mediacji: aktywne słuchanie, precyzja wypowiedzi, komunikacja niewerbalna.
- Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania.
- Wpływ ekologicznych rozwiązań na codzienną komunikację w zespołach (np. oszczędność papieru, unikanie nadmiaru e-maili, efektywna praca zdalna).
- Wykorzystanie narzędzi komunikacji cyfrowej (e-mail, komunikatory, wideokonferencje) do skutecznego zarządzania zespołami.
- Wprowadzenie do modelu osobowości: podstawowe style osobowości i ich wpływ na komunikację interpersonalną.
Moduł 2: Zielone kompetencje w komunikacji, negocjacjach oraz mediacjach ( 3h dydaktyczne)
- Zrównoważona komunikacja / negocjacje / mediacje: jak wprowadzać ekologiczne standardy w komunikację zespołową / negocjacjach / mediacjach.
- Rozwój świadomości ekologicznej w zespołach poprzez efektywną komunikację.
- Modele osobowości w praktyce: jak identyfikować style osobowości w zespołach i dostosowywać komunikację do poszczególnych typów – przykładowe testy i kwestionariusze.
- Ćwiczenia: Rozpoznawanie stylów osobowości w praktyce komunikacyjnej zespołu i analiza ich wpływu na wprowadzanie zielonych inicjatyw, przygotowanie do procesu negocjacji i mediacji.
- Case study: komunikacja dotycząca wdrożenia zielonych praktyk w firmie.
- Tworzenie strategii komunikacyjnych / negocjacyjnych / mediacyjnych wspierających ekologiczne inicjatywy.
- Komunikacja / negocjacje / mediacje w procesach oszczędzania zasobów, np. optymalizacja zużycia energii w firmie.
- Wykorzystanie platform zarządzania projektami do monitorowania działań związanych z zielonymi inicjatywami (np. Trello, Asana).
Moduł 3: Cyfrowe narzędzia wspierające zieloną komunikację / negocjacje / mediacje (3h dydaktyczne)
- Narzędzia cyfrowe ułatwiające współpracę na odległość, minimalizujące wpływ na środowisko (np. chmury danych, wideokonferencje zamiast podróży służbowych).
- Organizacja pracy zdalnej w duchu zrównoważonego rozwoju.
- Bezpieczeństwo cyfrowe w pracy zdalnej – ochrona danych i zasobów.
- Redukcja emisji dwutlenku węgla dzięki cyfrowym narzędziom (współpraca online zamiast podróży).
- Praktyczne warsztaty z obsługi narzędzi komunikacyjnych w procesie prowadzenia negocjacji i mediacji (Microsoft Teams, Zoom, Slack).
- Dostosowanie komunikacji w zespołach zdalnych do stylów osobowości: wyzwania i dobre praktyki w cyfrowej współpracy.
Moduł 4: Komunikacja / negocjacje / mediacje oparte na danych i monitorowanie wyników ( 3h dydaktyczne)
- Cyfrowe narzędzia do analizy i monitorowania efektywności komunikacji w zespołach.
- Zarządzanie informacją w chmurze i koordynacja zadań związanych z wdrażaniem zielonych kompetencji.
- Efektywność ekologiczna w monitorowaniu wyników projektów (np. raportowanie i analiza danych bez drukowania).
- Zastosowanie analizy osobowości w efektywności komunikacji zespołowej: wykorzystanie narzędzi analitycznych do lepszego zrozumienia i dostosowania strategii.
- Tworzenie planów rozwoju komunikacyjnego dla zespołów na podstawie wyników testów i kwestionariuszy.
- Podsumowanie / Walidacja wew. i zewnętrzna.
Dyskusja i podsumowanie kluczowych zagadnień. Krótkie testy z komunikacji, zielonych oraz cyfrowych kompetencji. Ocena wpływu ekologicznych decyzji na skuteczność komunikacji.
Szkolenie kończy się walidacją, która jest wliczona w czas trwania usługi.
Certyfikacja przez jednostkę uprawnioną do certyfikacji tj. Mirela Jeleń Śląska Akademia Nauki i Rozwoju.
Szkolenie prowadzone w godzinach lekcyjnych 45 min. czast trwania usługi to 12 h lekcyjnych tj. 9 h zegarowych. W czas trwania usługi wliczone są dwie przerwy: jenda 15 min. druga 30 min. oraz walidacja wewnętrzna i zewnętrzna.
Forma zajęć teoretyczno-praktycznych, tzn. Szkolenie w formie zajęć teoretycznopraktycznych łączy przekazywanie wiedzy teoretycznej z praktycznym jej zastosowaniem. Uczestnicy zdobywają informacje poprzez wykłady i prezentacje, a następnie wykorzystują je w praktyce podczas warsztatów i ćwiczeń w ramach każdego modułu szkolenia, gdzie ten zapis został zastosowany.
ROZDZIELNOŚĆ OSOBOWA WALIDACJI: Rozdzielność szkolenia od walidacji - rozdzielność osobowa. Osoba szkoląca nie ocenia wiedzy i umiejętności swoich kursantów w zakresie, w którym nauczała. Końcową walidację prowadzi odrębna osoba.
Program spełnia zakres technologii PRT z obszaru technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych, w tym m.in.:
- Technologia komunikacyjna (4.1)
- Technologie informacyjne (4.2)
- Technologie wspierające internet rzeczy (4.7.2)
- Technologie data mining (4.2.5)
Podczas szkolenia odbędzie się: - 6 godz. dykatycznych zajęć teoretycznych, - 6 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych
- Przewidziano dwie przerwy: jedna 15 min., druga 30 min. – przerwy wliczają się w czas trwania szkolenia.
- 1 godz.= 45 min
Szkolenie prowadzi do nabycia: Kwalifikacje w zakresie komunikacji interpersonalne, negocjacji i mediacji, Kwalifikacje ekologiczne i zrównoważonego rozwoju w komunikacji, Kwalifikacje w zakresie wykorzystania cyfrowych narzędzi w procesie komunikacji.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Śląskiego 2030:
Zapewnienie inkluzywnej transformacji cyfrowej w gospodarce i społeczeństwie regionu:
Strategia ta koncentruje się na inteligentnej transformacji gospodarczej i społecznej regionu.
Szkolenie wprowadzające do szerokiejgamy narzędzi cyfrowych wpisuje się w ten cel poprzez poszerzenie kompetencji cyfrowych przydatnych w życiu codziennym,zawodzie czy dalszym kształceniu.
Rozwój ekosystemu innowacji:
Strategia dąży do rozwoju regionalnego ekosystemu innowacji. Szkolenie mieszkańców w dziedzinie IT, nowoczesnych technologii, atakże w jaki sposób korzystać z nowoczesnych narzędzi ułatwiających życie codzienne, wzmacnia ten ekosystem.
kompetencji cyfrowych mieszkańców woj. śląskiego:
Strategia ma na celu zwiększenie kompetencji cyfrowych mieszkańców regionu. Przeszkolenie mieszkańców stanowi fundament wbudowaniu nowoczesnej gospodarki regionu opartej na wiedzy oraz innowacyjnych technologiach.
Zielone kompetencje:
Zrównoważony rozwój: Program ten kładzie nacisk na użytek nowoczesnych narzędzi kiedy jest to odpowiednie, a więc redukcję śladu węglowego związanego zwykonywaniem tej samej pracy w sposób tradycyjny. Redukcja ta obejmuje, ale nie ogranicza się do druku, transportu a nawet energiielektrycznej.
Warunki organizacyjne:
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie tj. jedna przerwa 15 min, oraz jedna przerwa 30 min. - przerwy wliczają się w czas trwania szkolenia
-> Szkolenie przeprowadzone będzie w formie stacjonarnej w liczbie 12 godzin dydaktycznych. Szkolenie ma charakter szkolenia teoretycznego-praktycznego - opartego o wykłady, prezentację, materiały szkoleniowe, część warsztatową.
-> szkolenie ma charakter wprowadzający w temat social mediów, kolejne szkolenia będą już nastawione na poszczególne aspekty i bardziej zaawansowane techniki.
-> ROZDZIELNOŚĆ OSOBOWA WALIDACJI I CERTYFIKACJI: Rozdzielność szkolenia od walidacji - rozdzielność osobowa. Osoba szkolącanie ocenia wiedzy i umiejętności swoich kursantów w zakresie, w którym nauczała. Końcową walidację i certyfi kację prowadzi odrębnaosoba. Egzamin i walidacja wliczają się w czast trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1: Podstawy komunikacji interpersonalnej, negocjacji i mediacji – co każdy wiedzieć powinien. | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 2: Zielone kompetencje w komunikacji, negocjacjach oraz mediacjach | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Moduł 3: Cyfrowe narzędzia wspierające zieloną komunikację / negocjacje / mediacje | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Moduł 4: Komunikacja / negocjacje / mediacje oparte na danych i monitorowanie wyników | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Walidacja wewnętrzna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 walidacja zewnętrzna - egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 437,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 437,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 246,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 246,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Seidel
Ukończone szkolenia z doradztwa zawodowego, komunikacji, mediacji, negocjacji, ZZL, budowania zespołów.
Trenerka posiada doświadczenie i umiejętności niezbędne do przeprowadzenia szkolenia zdobyte w ostatnich 5 latach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każda z osób biorących udział w szkoleniu otrzyma notatnik, długopis i teczkę oraz materiały dydaktyczne (prezentację/skrypt) niezbędne do przeprowadzenia zajęć, w tym praktycznych.
UWAGI DODATKOWE: Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfi kacji efektów uczenia się uczestników usługi. Trener przygotowuje walidację:zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfi kacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom. Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Osobą, które nie otrzymają dofinansowania co najmniej 70% na realizację ww. usługi rozwojowej ze środków poblicznych do kwoty netto zostanie doliczona stawka VAT 23%. Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), w przypadku, gdy Przedsiębiorca/uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Warunkiem zwolnienia jest dostarczenie do firmy szkoleniowej stosownego oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem. W innej sytuacji należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Reklamacje można zgłaszać do Herman Global Corporation Sp. z o.o. w formie pisemnej, listem poleconym na adres: Herman Global Corporation Sp. z o.o., ul. Górnośląska 15, 43-200 Pszczyna lub mailem: hgc.kontakt@gmail.com najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od daty zakończenia realizacji danej usługi szkoleniowej wg zasad wskazanych w
Procedurze reklamacji usługi szkoleniowej dostępnej na stronie internetowej: https://hermangc.pl/kontakt/ Reklamacja zostanie uwzględniona w przypadku nienależytego zrealizowania Szkolenia z wyłącznej winy Herman Global Corporation Sp. z o.o. Informujemy, że usługa może zostać poddana kontroli lub audytowi instytucji zewnętrznych, w tym audytowi w ramach audytów funkcjonowania podmiotów w Bazie Usług Rozwojowych.
Zespół audytowy ma możliwość na podstawie upoważnienia wydanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości do przeprowadzenia wizytacji usługi rozwojowej
Warunki uczestnictwa
Usługodawca zapewnia dostępność do usługi rozwojowej osobą z szczególnymi potrzebami zgodnie z Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027 – Standard Szkoleniowy. Jeśli ktoś z zainteresowanych potencjalnych
Uczestników usługi rozwojowej ma szczególne potrzeby bardzo prosimy o kontakt z naszym biurem: mailowo, telefonicznie lub osobiście. Jeśli będzie zachodzić potrzeba usługodawca zapewni aseystenta osobą tego wymagające, tłumacza migowego, przygotowania specjalnych materiałów zgodnie z wymogami jasnego języka (w zależności o zgłoszonych potrzeb). Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pełnoletność, a warunkiem niezbędnym do nabycia kwalifikacji ustalonych dla szkolenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% przewidzianych w jego ramach zajęć dydaktycznych.
Informacje dodatkowe
Tematyka, w tym założenia programowe oraz nabyte przez jego uczestniczki/uczestników kompetencje / kwalifikacje umożliwią również ich rozwój w kierunku umiejętności zawodowych niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji, albowiem wynikają one zarówno z Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, jak też Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030.
Usługodawca zapewnia dostępność do usługi osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027 - Standard szkoleniowy. W tym celu prosi o kontakt z osobą wskazaną w polu: Kontakt.