Szkolenie - Akcja Bilans. Bilansowe i podatkowe zamknięcie roku 2025. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Szkolenie - Akcja Bilans. Bilansowe i podatkowe zamknięcie roku 2025. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Księgowość, Rachunkowość
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do prawidłowego zamknięcia roku obrotowego i podatkowego 2025 oraz skutecznego wdrożenia obowiązków wynikających z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF 2.0), w tym nowej struktury logicznej FA(3). Program uwzględnia aktualne regulacje krajowe i międzynarodowe w zakresie rachunkowości, podatków CIT i PIT oraz planowane zmiany na rok 2026.Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę niezbędną do sporządzania, zatwierdzania i udostępniani
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po ukończeniu szkolenia powinien rozumieć podstawowe zasady bilansu przedsiębiorstwa, w tym aktywa, pasywa, kapitał własny i obcy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po ukończeniu rozumie podstawowe zasady bilansu przedsiębiorstwa, w tym aktywa, pasywa, kapitał własny i obcy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik podczas szkolenia przyswaja przepisy regulujące sporządzanie bilansów finansowych oraz rozumie ich znaczenie | Kryteria weryfikacji Uczestnik przyswoił przepisy regulujące sporządzanie bilansów finansowych oraz rozumie ich znaczenie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik podczas szkolenia przyswaja wiedzę i potrafi czytać i interpretować sprawozdania finansowe, w tym bilans, rachunek zysków i strat, oraz przepływy pieniężne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wie w jaki sposób czytać i interpretować sprawozdania finansowe, w tym bilans, rachunek zysków i strat, oraz przepływy pieniężne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
10.12.2025 - Sprawozdanie finansowe wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych:
1.Sporządzanie, zatwierdzanie i udostępnianie jednostkowych rocznych sprawozdań finansowych:
a)jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
b)składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
c)kalendarz dla rocznego sprawozdania finansowego,
d)sprawozdanie finansowe,
e)reguły podpisywania rocznego sprawozdania finansowego,
f)badanie rocznego sprawozdania finansowego,
g)zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
h)udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego,
i)przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
j)odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
2.Roczne sprawozdanie finansowe - zasady sporządzania:
a)roczne sprawozdanie finansowe i warunki jego przydatności,
b)podstawy sporządzania sprawozdania finansowego,
c)nadrzędne zasady stosowane przy sporządzaniu sprawozdania finansowego,
d)dane porównawcze i porównywalność.
3.Zmiany w przepisach międzynarodowych - MSSF 18 – Prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniach finansowych
4.Bilans:
a)bilans i jego budowa,
b)ogólne zasady wyceny,
c)kategorie cen,
d)rzeczowe aktywa trwałe wg MSR 16 Środki trwałe a KSR 11 Środki trwałe
e)wartości niematerialne
f)należności, inwestycje oraz inne aktywa długoterminowe,
g)aktywa obrotowe,,
h)krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe,
i)kapitał (fundusz) własny,
j)zobowiązania,
k)rezerwy na zobowiązania,
l)zobowiązania,
m)bierne rozliczenia międzyokresowe.
5.Rachunek zysków i strat:
a)ogólna charakterystyka rachunku zysków i strat,
b)przychody wg KSR 15 Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów" i porównanie MSSF 15
c)przychody i koszty z działalności podstawowej
d)pozostałe przychody i koszty operacyjne,
e)przychody i koszty finansowe,
f)zyski i straty nadzwyczajne,
g)wynik finansowy brutto i netto.
6.Dodatkowe informacje i objaśnienia:
a)objaśnienia do bilansu,
b)objaśnienia do rachunku zysków i strat,
c)poważne zagrożenia dla kontynuacji działalności,
d)inne istotne informacje ułatwiające ocenę jednostki,
7.Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym.
8.Rachunek przepływów pieniężnych:
a)cel i zakres stosowania standardu,
b)przepływy pieniężne i ich prezentacja,
c)przepływy działalności operacyjnej,
d)przepływy działalności inwestycyjnej,
e)przepływy działalności finansowej,
f)jednostkowy rachunek przepływów pieniężnych.
9.Odroczony podatek dochodowy.
10.Podstawowe obszary ryzyka związane z „księgowością kreatywną”:
a) przyjęcie polityki rachunkowości, która nie gwarantuje jednolitych metody wyceny na przestrzeni kolejnych lat obrotowych,
b) zmiany wartościach szacunkowych wg MSR 8 oraz PSR,
c) błędy dotyczące lat poprzednich,
d) wydarzenia po dniu bilansowym wg UoR a MSR 10.
11.12.2025 - Podatkowe zamknięcie roku 2025 – CIT:
W szkoleniu zostaną omówione kluczowe kwestie, które mają bezpośredni wpływ na proces przygotowywania deklaracji CIT. Celem szkolenia jest przekazanie Państwu niezbędnej wiedzy, która ułatwi Państwu zgodne z przepisami rozliczenie podatku dochodowego od osób prawnych oraz zminimalizuje ryzyko popełnienia błędów. Podczas szkolenia skupimy się na omówieniu najczęściej pojawiających się problemów i wątpliwości związanych z interpretacją przepisów.
1. Zasady ustalania momentu powstania przychodów w podatku dochodowym:
a) Przychody rozpoznawane memoriałowo i kasowo,
b) Kaucje, przedpłaty, zaliczki, zadatki,
c) 100% zaliczka a uregulowanie należności „z góry”,
2. Pojęcie świadczeń nieodpłatnych oraz częściowo odpłatnych – skutki dla sprzedawcy i kupującego:
a) związane z działalnością gospodarczą i nie mające takiego związku,
b) skutki po stronie przychodu, kosztów, odpisów amortyzacyjnych.
3. Dwa źródła przychodów. Przypisywanie przychodów i kosztów do danego źródła:
a) koszty bezpośrednio i pośrednio związane z danym źródłem,
b) przykłady najczęstszych przychodów z zysków kapitałowych,
4. Rozliczanie straty. Metoda podstawowa i alternatywna:
a) ograniczenia w możliwości rozliczania strat,
b) rozliczanie straty a przedawnienie zobowiązań podatkowych – czy rozliczając stratę trzeba dłużej przechowywać księgi podatkowe,
5. Korekta przychodów:
a) kiedy „wstecznie” a kiedy „na bieżąco”,
b) ograniczenia korekty – kiedy są niedozwolone,
6. Koszty uzyskania przychodów:
a) Pojęcie kosztu uzyskania przychodu
b) Koszty bezpośrednie i koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami oraz z danym źródłem przychodów,
c) Rozliczanie kosztów w czasie.
•Koszty na przełomie roku.
•Koszty przekraczające rok podatkowy.
•Koszty poniesione po zakończeniu roku.
d) Dzień poniesienia: zmiany podejścia organów podatkowych do momentu zaliczenia do kosztów podatkowych kosztów pośrednich tj. remonty, przeglądy, usługi reklamowe, prace aranżacyjne, nabycie części zamiennych, usługi doradcze, kary umownych, koszty IT,
e) Zasady dokumentowania kosztów
f) Koszty pracownicze, w tym imprezy integracyjne, zmiana przepisu dotyczącego zaliczania w koszty składek z tytułu przychodów ze stosunku pracy.
i) Odszkodowania i kary umowne (m.in. naprawy gwarancyjne, kary za opóźnienie)
j) Koszty finansowania dłużnego – limity i zasady ich liczenia,
k) Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów – m.in. wyłączenie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych, problematyka wydatków opłacanych na rzecz współpracowników (m.in. szkolenia, udział w imprezach integracyjnych), nowe wyłączenia obowiązujące od 2025 r.,
l) Wykorzystywanie samochodów osobowych w działalności,
m) Zaniechane inwestycje
n) Korekta kosztów uzyskania przychodów
o) „Ulga z tytułu zatrzymanych zysków” - odsetki hipotetyczne w kosztach uzyskania przychodów,
7. Ograniczenie w kosztach podatkowych wydatków w formie gotówkowej/biała lista/MPP – kiedy są obowiązkowe płatności na rachunek z „białej listy”, jak liczyć limit płatności 15 tys. zł w przypadku podziału płatności na kilka faktur,
8. Tzw. „Ulga na złe długi" w podatkach dochodowych - likwidacja obowiązku dołączania przy korzystaniu z „ulgi na złe długi” załączników PIT/WZ, PIT/WZR, CIT/WZ do zeznań za 2023 r.,
9. Warunki korzystania z obniżonej stawki CIT (9%) – m.in. jak ustalać status małego podatnika, zaliczki na prawo do 9% stawki CIT,
10. Amortyzacja podatkowa – wybrane zagadnienia: amortyzacja jednorazowa dla małych podatników i fabrycznie nowych środków trwałych, indywidualna, przyśpieszona w gminach o wysokim bezrobociu,
11. Podatek od przerzuconych dochodów – w nowej odsłonie
12. „Powrót” krajowego podatku minimalnego.
13. Podatek od przychodów z budynków
14. Podatek u źródła:
a) Zakres przedmiotowy – jakie płatności podlegają pod WHT, obszary sporne (m.in. urządzenia przemysłowe, SaaS),
b) Mechanizm pay & refund
c) Obowiązki płatnika
d) Oświadczenie płatnika
e) Przypadki szczególne, w tym najem urządzeń przemysłowych (kontenerów, serwerów komputerowych),
f) IFT-1R. IFT-2R
16. CIT-ST – nowy termin i nowe zasady.
17. Informacje i deklaracje składane po zakończeniu roku - zmiana przepisów dotyczących pierwszego terminu składania JPK_KR (JPK_PIT/JPK_CIT).
18. Ulgi podatkowe odliczane od podstawy opodatkowania:
a) Ulga B+R - interpretacja ogólna dotycząca kosztów kwalifikowanych w uldze badawczo-rozwojowej,
b) Ulga na robotyzację
c) Ulga na prototyp
d) Ulga na ekspansję
e) Ulga sponsoringowa
19. Darowizny odliczane od podstawy opodatkowania.
20. Darowizny na rzecz pomocy Ukrainie.
21. Zniesienie obowiązku informowania o strategii podatkowej.
22. Omówienie deklaracji CIT-8 z załącznikami.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Sprawozdanie finansowe wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych | Prowadzący Michał Kołosowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Podatkowe zamknięcie roku 2025 – CIT | Prowadzący Marcin Szymocha | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 walidacj | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 451,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 98,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Kołosowski
Marcin Szymocha
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe prowadzącego szkolenie
Warunki uczestnictwa
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
- Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
- Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)