Analityka w procesach HR w kontekście zmian na rynku pracy. Akademia HR
Analityka w procesach HR w kontekście zmian na rynku pracy. Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Usługa jest przeznaczona dla członków działów HR, specjalistów
zajmujących się polityką personalną oraz zarządzaniem zasobami
ludzkimi w firmie, a także dla menedżerów oraz osób aspirujących do ról
kierowniczych. Szczególnie dedykowana jest tym, którzy przygotowują
organizację na zmiany wynikające z dynamicznych przemian na rynku
pracy i chcą rozwijać umiejętności z zakresu analityki HR, wykorzystując
ją jako narzędzie wspierające podejmowanie świadomych decyzji
personalnych oraz strategicznych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji14-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do wykorzystanie odpowiednich danych oraz narzędzi analitycznych w obszarze HR. Zarządzaniaprocesami HR w oparciu o dane, w tym liczenie zwrotów ( ROI) z inwestycji w procesy ukierunkowane na zarządzanie
wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. Kształtowania kapitału ludzkiego w organizacji wykorzystującego
zróżnicowany potencjał pracowników.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje zasady gromadzenia,analizowania i raportowania istotnych danych, informacji HR w celu podejmowania decyzji opartych na danych. | Kryteria weryfikacji Określa zasady zbierania orazanalizowania danych HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje techniki analizy danychjakościowych oraz ilościowych wykorzystywane w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie metody analizydanych zarówno jakościowych, jak i ilościowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje możliwości wykorzystaniastatystycznych metod i narzędzi analizy danych w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Dobiera właściwe metody statystycznew zależności od specyfiki sytuacji w obszarze HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne funkcjonalności,możliwości analityczne wiodących na rynku polskim narzędzi / platform HCM. | Kryteria weryfikacji Prezentuje podstawowe funkcjeanalityczne platform HCM | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje analizy danych, podejmuje natej podstawie prawidłowe decyzje dotyczące procesów HR realizowanych w firmie. | Kryteria weryfikacji Przedstawia efekty analizy danych HRwraz z rekomendowanymi działaniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Interpretuje dane z raportów iopracowań badawczych, dotyczących zjawisk na rynku pracy, w sposób użyteczny dla własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Formułuje właściwe wnioski napodstawie danych pochodzących z raportów i analiz rynku pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża i modyfikuje procesyHR w takich obszarach jak zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy, w oparciu o dostępne dane i wynikające z nich wnioski. | Kryteria weryfikacji Przedstawia rekomendacje dotyczącemodyfikacji procesów HR bazując na analizie danych oraz wyciągniętych wnioskach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Bada opinię pracowników (w tymkwestii zasad równości sprawiedliwości organizacyjnej) zgodnie z założeniami metodologicznymi i najlepszymi praktykami w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie metody badaniaopinii pracowników, uwzględniając obowiązujące standardy i sprawdzone procedury | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje uzyskiwane w procesieanalizy procesów HR wnioski dotyczące wskaźników efektywności na poziomie poszczególnych osób, zespołów i całej firmy. | Kryteria weryfikacji Dobiera właściwe wskaźnikiefektywności adekwatne do różnych szczebli organizacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Liczy zwrot z inwestycji (ROI) w procesyukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią metodę obliczaniazwrotu z inwestycji (ROI) w zadaniach testowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykorzystujefunkcjonalności statystyczne ogólnie dostępnych programów takich jak MS Excel. | Kryteria weryfikacji dentyfikuje funkcje statystycznedostępne w programie MS Excel w ramach pytań testowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dokonuje analizy procesów HR na baziewybranej platformy HCM | Kryteria weryfikacji Prezentuje wyniki analizy danych HRopracowanej z wykorzystaniem platformy HCM | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na bazie prowadzonych analizskutecznie zarządza kapitałem ludzkim w organizacji, bazującym na zróżnicowanym potencjale pracowników | Kryteria weryfikacji Przedstawia inicjatywy zarządczeoparte na wynikach analizy danych dotyczących potencjału pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i przekazuje wnioski zprowadzonych analiz procesów HR w sposób użyteczny dla kadry zarządzającej, menedżerskiej oraz samych pracowników. | Kryteria weryfikacji Prezentuje wyniki analiz HR w formiedopasowanej do oczekiwań i potrzeb poszczególnych grup odbiorców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przekonuje do realizacjisystematycznych badań procesów HR w organizacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia uzasadnienie potrzebysystematycznego prowadzenia badań HR w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Blok 1: Znaczenie danych w nowoczesnym zarządzaniu kadrami ( Teoria)
Zakres tematyczny:
Kategorie danych HR: operacyjne, strategiczne i prognozujące.
Źródła pozyskiwania danych (wewnętrzne i zewnętrzne) oraz ich struktura.
Analiza trendów rynkowych i ich wpływ na planowanie zasobów ludzkich.
Blok 2: Techniki analiz ilościowych i jakościowych w HR ( Teoria)
Zakres tematyczny:
Analiza korelacji i regresji, wskaźniki statystyczne w HR.
Badania jakościowe: analiza treści, wywiady, ankiety otwarte.
Dobór metody do rodzaju problemu kadrowego.
Blok 3: Narzędzia analityczne w praktyce HR ( Teoria)
Zakres tematyczny:
Excel w analizie HR: tabele przestawne, formuły, wizualizacje.
Przegląd popularnych platform HCM (np. SAP SuccessFactors, Workday, Enova) i ich funkcji analitycznych.
Wykorzystanie dashboardów, alertów i modułów predykcyjnych.
Blok 4: Kluczowe wskaźniki efektywności i analiza ROI w HR ( Teoria)
Zakres tematyczny:
KPI w HR: rotacja, absencja, czas rekrutacji, skuteczność szkoleń.
Metody wyliczania ROI i przykłady zastosowania.
Przekładanie wyników analiz na działania operacyjne i strategiczne.
Blok 5: Dane jako narzędzie optymalizacji procesów personalnych ( Teoria)
Zakres tematyczny:
Wykorzystanie analiz do aktualizacji polityk personalnych i ścieżek kariery.
Optymalizacja procesów inkluzywności i różnorodności.
Studium przypadku: wpływ zmiany modelu zatrudnienia na efektywność pracy.
Blok 6: Badania opinii pracowników jako źródło danych strategicznych ( Praktyka)
Zakres tematyczny:
Rodzaje badań (zaangażowanie, satysfakcja, DEI).
Tworzenie narzędzi badawczych – pytania, skale, analiza wyników.
Dobre praktyki: cykliczność, anonimowość, działania następcze.
Blok 7: Skuteczna prezentacja i komunikacja wyników analiz HR ( Praktyka)
Zakres tematyczny:
Prezentacja dla zarządu, menedżerów i zespołów operacyjnych.
Storytelling w HR – jak opowiadać o liczbach.
Raporty, wizualizacje, dashboardy jako narzędzia wpływu.
Blok 8: Podsumowanie, dyskusja i walidacja nabytych umiejętności ( Praktyka)
Zakres tematyczny
Quiz/ćwiczenie sprawdzające.
Omówienie realnych przykładów od uczestników.
Plan wdrożenia wniosku w organizacji.
Usługa prowadzona jest w godzinach zegarowych:
1 godz. = 60 min
Przerwy są wliczane w czas usługi
Godzin Praktycznych: 2 godziny
Godzin teoretycznych: 5 godzin 30 minut
Przerwa: 30 minut
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Miastkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia
oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Usługa zakończy się walidacją wyników nauki, która będzie przeprowadzona poprzez test teoretyczny oraz wywiad swobodny mający na
celu ocenę nabytych umiejętności. Aby zaliczyć kurs, uczestnik musi uzyskać co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi. Po zakończeniu
usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie lub certyfikat. Warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80%
zajęć oraz pozytywne zaliczenie szkolenia.
Wybrane metody walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw)
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie
zapośrednictwem BUR.
Usługa szkoleniowa będzie dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – finansowanie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podstawą do rozliczenia usługi zdalnej w czasie rzeczywistym, tj. realizowanej walidacji, jest wygenerowanie z systemu raportu
umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Walidacja, czyli część usługi rozwojowej, zostanie przeprowadzona za pośrednictwem platformy/komunikatora wskazanego przez
Organizatora Usługi: Microsoft Teams.
Uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub
stacjonarne(komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (zalecany
czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej); system operacyjny taki jak min. Windows
8(zalecany Windows 11),Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS; aktualne wersje przeglądarki np. Google
Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer.
Uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości –minimalna
prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s.
Uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Dostawca Usług udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres jej trwania – link Dostawca Usługi
udostępni na 7 dni przed planowanym terminem szkolenia.
Liczba uczestników umożliwia wszystkim uczestnikom interaktywną swobodę udziału we wszystkich przewidzianych elementach
zajęć(ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu itp.).
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób
ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021–2027