Przeszkolenie na nowy typ samolotu - Bristel B23 - 913 G500 Turbo
Przeszkolenie na nowy typ samolotu - Bristel B23 - 913 G500 Turbo
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Osoby posiadające Licencję PPL(A) oraz ważne badania lotniczo - lekarskie minimum kl. II, które z własnej inicjatywy chcą podnieść swoje kwalifikacje i kompetencje w zakresie pilotowania statku powietrznego typu BRISTEL B23 Turbo IFR w warunkach VFR.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 95a ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 roku Prawo lotnicze (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1431 z późń. zm.)
- Zakres uprawnieńszkolenie na uprawnienie na klasę SEP(L),
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest uzyskanie przez szkolonego wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności wykonywania wszystkich czynności pilota w zakresie i na poziomie wymaganym do wydania uprawnienia do wykonywania lotów samolotem Bristel B23 - 913 G500 Turbo.Zakres szkolenia praktycznego zawiera wszystkie wymagane elementy pilotażu i procedur awaryjnych, konieczne do opanowania umiejętności pilotażu samolotem Bristel B23 - 913 G500 Turbo.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność definiowania wykonywania prawidłowego i bezpiecznego lotu samolotem typu Bristel B23 - 913 G500 Turbo. | Kryteria weryfikacji Zna i potrafi zdefiniować procedury awaryjne związane z wariantem samolotu B23 - 913 G500 Turbo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Potrafi opisać postępowanie w przypadku utraty łączności radiowej z uwzględnieniem charakteru użytkowanego lotniska. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić elementy postępowania w przypadku utraty orientacji geograficznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Potrafi opisać procedury postępowania w przypadku awarii silnika. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Potrafi opisać cechy i budowę samolotu Bristel B23 - 913 G500 Turbo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Dokonuje oceny zdatności do lotu statku powietrznego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Potrafi opisać w jaki sposób zapobiegać przeciągnięciom i korkociągom. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Zna budowę kręgu nadlotniskowego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętność przeprowadzenia prawidłowego i bezpiecznego lotu samolotem typu Bristel B23 - 913 G500 Turbo. | Kryteria weryfikacji Wykazuje się zapoznaniem ze statkiem powietrznym Bristel B23 - 913 G500 Turbo i potrafi ocenić jego zdatność do lotu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Potrafi przeprowadzić przegląd przedlotowy samolotu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi uruchomić samolot. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi przeprowadzić próbę silnika i ocenić jej prawidłowość. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Prowadzi płynną korespondencję z innymi statkami powietrznymi oraz wierzą kontroli lotów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi wykonać procedurę startu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Zna czynniki powodujące konieczność przerwania startu i potrafi je zidentyfikować. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi przeprowadzić procedurę przerwanego startu w każdej konfiguracji położenia samolotu (na ziemi, na wznoszeniu, w locie poziomym). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji W czasie lotu potrafi w skuteczny sposób zapobiec przeciągnięciu samolotu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji W czasie lotu potrafi w skuteczny sposób wyjść z korkociągu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi wykonać krąg nadlotniskowy, odpowiednio zgłasza swoją pozycję w korespondencji z wierzą, informacją lub innym statkiem powietrznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi zastosować procedury awaryjne w locie po kręgu nadlotniskowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi wykonać manewr lądowania z prawidłową ścieżką podejścia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFly Dream Academy sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFly Dream Academy sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Ramowy Program szkolenia teoretycznego:
- Zapoznanie się z budową statku powietrznego. 2:00 godziny
- Zapoznanie się z Instrukcją Użytkowania samolotu w locie 2:00 godziny
- Zapoznanie się z różnicami między silnikiem spalinowym a turbinowym 1:00 godzina
- Zapoznanie się z charakterystyką lotu i osiągami samolotu 2:00 godziny
Łączny czas szkolenia teoretycznego: 7:00 godzin. Godzina rozumiana jako godzina zegarowa (60 min).
CW. | TYTUŁ ĆWICZENIA | DUAL | PIC | ||
Ilość | Czas | Ilość | Czas | ||
ĆWICZENIA W LOTACH SEP(L) | |||||
SEPL/0 | Zapoznanie z statkiem powietrznym, ocena jego zdatności do lotu | - | - | - | - |
SEPL/1 | Pilotaż podstawowy, zapobieganie przeciągnięciu i korkociągowi | 1 | 0:30 | - | - |
SEPL/2 | Loty po kręgu nadlotniskowym | 5 | 1:00 | - | - |
SEPL/3 | Procedury awaryjne w kręgu nadlotniskowym | 3 | 1:00 | - | - |
SEPL/4 * | Loty egzaminacyjne po kręgu przed lotem samodzielnym (oraz kontrolne) | 2 | 0:30 | - | - |
SEPL/5 * | Loty samodzielne po kręgu nadlotniskowym | - | - | 10 | 0:30 |
Lot Egzaminacyjny | 0:30 | ||||
RAZEM | 11 | 3:30 | 10 | 0:30 | |
4:00 | |||||
Podstawowe wskazówki metodyczne nauczania procedur awaryjnych
Szkolenie w opanowaniu procedur awaryjnych i niebezpiecznych jest integralną częścią szkolenia. Powinno ono zawierać co najmniej następujące elementy:
∙ procedury awaryjne związane z wariantem samolotu użytym do szkolenia (wg IUwL);
∙ postępowanie w przypadku utraty łączności radiowej z uwzględnieniem charakteru użytkowanego lotniska (przed pierwszym samodzielnym lotem),
∙ postępowanie w przypadku utraty orientacji geograficznej (przed pierwszym samodzielnym lotem nawigacyjnym szkolonego),
∙ postępowanie w przypadku awarii silnika,
Podstawowe wskazówki metodyczne kontroli znajomości przygotowania naziemnego do lotów i znajomości procedur awaryjnych
Instruktor powinien wymagać od szkolonego:
∙ podczas kontroli przygotowania naziemnego - niezwłocznej i prawidłowej odpowiedzi, zawierającej wyliczenie wszystkich kolejnych czynności awaryjnej procedury na zadany opis sytuacji awaryjnej,
∙ podczas kontroli praktycznej (w locie lub na ziemi) - dokładnego wykonywania czynności procedury awaryjnej we właściwej kolejności i we właściwym tempie.
Przed dopuszczeniem do lotów samodzielnych, instruktor kontrolujący ma obowiązek przeprowadzić sprawdzenie wiedzy i kompetencji z zakresu postępowania w sytuacjach awaryjnych, oraz odnotować ten fakt w karcie przebiegu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Zapoznanie się z budową statku powietrznego | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Zapoznanie się z Instrukcją Użytkowania samolotu w locie | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Zapoznanie się z różnicami między silnikiem spalinowym a turbinowym | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Zapoznanie się z charakterystyką lotu i osiągami samolotu 2:00 godziny | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Ćwiczenie 1: Pilotaż podstawowy, zapobieganie przeciągnięciu i korkociągowi | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Ćwiczenie 2: Loty po kręgu nadlotniskowym | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Ćwiczenie 3: Procedury awaryjne w kręgu nadlotniskowym | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Ćwiczenie 4: Loty egzaminacyjne po kręgu przed lotem samodzielnym (oraz kontrolne) | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Ćwiczenie 5: Loty samodzielne po kręgu | Prowadzący Michał Dyga | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Lot Egzaminacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 268,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 477,27 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 388,03 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 1 476,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Dyga
Co więcej, Michał jest również pilotem samolotów pasażerskich – kultowego Boeinga 737. Jego ogromne doświadczenie i wiedza zdobyta w czasie pilotowania jednego z najbardziej znanych samolotów na świecie przekładają się na najwyższy poziom instruktażu dla naszych uczniów.
Michał nie tylko doskonale zna teorię, ale przede wszystkim potrafi przekazać praktyczne umiejętności potrzebne do bezpiecznego i pewnego latania. Jego cierpliwość i indywidualne podejście do każdego ucznia pomagają w osiąganiu najlepszych wyników. Wielu z naszych absolwentów zawdzięcza swoje sukcesy właśnie jego wsparciu i wiedzy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczeń otrzyma dostęp do materiałów dotyczących zagadnień budowy samolotu oraz instrukcji użytkowania w locie.
Warunki uczestnictwa
Do szkolenia pilota samolotowego na klasę SEP(L) w tym przeszkolenie do pilotowania samolotu Bristel B23 - 913 G500 Turbo, może być dopuszczona osoba, która:
- posiada licencję pilota samolotowego z uprawnieniem dot. klasy samolotów jednosilnikowych wodnych SEP(S), wielosilnikowych MEP(L)(S), motoszybowców turystycznych TMG lub typu TR oraz, w przypadku pilotów posiadających licencję pilota samolotów lekkich LAPL(A), wymaganą ciągłość praktyki lotniczej, zgodnie z FCL.140.A LAPL(A).
- posiada odpowiednie dla posiadanej licencji, ważne badania lotniczo-lekarskie;
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi