Szkolenie: Canva dla początkujących – od podstaw do samodzielnego projektowania
Szkolenie: Canva dla początkujących – od podstaw do samodzielnego projektowania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób początkujących, które chcą poznać Canvę i nauczyć się samodzielnie tworzyć grafiki na potrzeby osobiste, edukacyjne lub zawodowe. W szczególności: przedsiębiorców, nauczycieli, edukatorów, pracowników administracji, freelancerów, osób prowadzących media społecznościowe i początkujących twórców treści.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do projektowania materiałów graficznych przy użyciu narzędzia Canva. Uczestnicy poznają zasady estetyki i kompozycji, nauczą się tworzyć spójne i profesjonalne projekty (posty, plakaty, ulotki, prezentacje), a także zdobędą umiejętność samodzielnego przygotowywania materiałów wizualnych do zastosowań promocyjnych, edukacyjnych i biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady kompozycji, koloru i typografii w projektowaniu graficznym. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy składające się na spójną kompozycję graficzną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie zestawienia kolorystyczne zgodne z zasadą kontrastu i harmonii. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje podstawowe rodzaje czcionek i ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Opisuje funkcje i możliwości programu Canva. | Kryteria weryfikacji Wymienia główne elementy interfejsu programu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia dostępne formaty projektów i ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby korzystania z gotowych szablonów i bibliotek zasobów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia proces tworzenia projektu w Canvie od podstaw. | Kryteria weryfikacji Określa etapy tworzenia projektu (plan, kompozycja, zapis). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje znaczenie układu i hierarchii wizualnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy edytowalne i blokowane w projekcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Ocenia poprawność zapisu, eksportu i formatu projektu. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia formaty plików (PNG, JPG, PDF, MP4) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Określa różnice między wersją cyfrową a drukowaną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sposób prawidłowego udostępnienia projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
Moduł 1. Wprowadzenie do Canvy i podstawy interfejsu (2 godz.)
- Czym jest Canva i jakie daje możliwości
- Tworzenie i konfiguracja konta
- Omówienie interfejsu użytkownika
- Typy projektów i formaty plików
- Przegląd dostępnych szablonów i zasobów
Moduł 2. Zasady projektowania graficznego w praktyce (3 godz.)
- Kompozycja, równowaga i hierarchia wizualna
- Kolory i kontrast – psychologia barw
- Typografia – dobór i łączenie czcionek
- Spójność wizualna w materiałach marki
- Analiza przykładów dobrych i złych projektów
Moduł 3. Praca z szablonami i elementami graficznymi (3 godz.)
- Edycja gotowych szablonów
- Wstawianie zdjęć, ikon, grafik i kształtów
- Korzystanie z biblioteki Canvy
- Praca z warstwami i przezroczystością
- Zastosowanie animacji i efektów wizualnych
Moduł 4. Tworzenie materiałów promocyjnych (3 godz.)
- Projektowanie plakatów, ulotek i banerów
- Tworzenie postów do social media (Facebook, Instagram, LinkedIn)
- Dostosowywanie formatów do różnych platform
- Tworzenie zestawu materiałów promocyjnych spójnych wizualnie
Moduł 5. Tworzenie prezentacji i dokumentów (2 godz.)
- Tworzenie slajdów i animowanych prezentacji
- Szablony dokumentów, CV, zaproszeń i ofert
- Integracja z innymi narzędziami (np. PowerPoint, PDF)
- Tryb prezentacji i eksport projektów
Moduł 6. Projekt końcowy i omówienie (2 godz.)
- Przygotowanie autorskiego projektu (np. mini kampanii graficznej)
- Konsultacje indywidualne z trenerem
- Prezentacja projektów uczestników
- Omówienie błędów i rekomendacje rozwojowe
Walidacja- test z wynikiem gen. automatycznie
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
prezentacja pdf
Warunki uczestnictwa
Wymagana jest obecność min 80% lub zgodna ze wskazaniami Operatora. Obecność na usłudze weryfikowana będzie na podstawie raportu logowań wygenerowanego z platformy.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej w dniu zakończenia rekrutacji.
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”. W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt przed zapisem na usługę!
Informacje dodatkowe
- Zapis BUR nie jest jednoznaczny z zarezerwowaniem miejsca. W celu potwierdzenia miejsca prosimy o dodatkowy kontakt telefoniczny/sms lub mailowy na adres/numer wskazany w zakładce " kontakt"
- zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek Rozwój
- zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- usługi dedykowane również uczestnikom innych programów dofinansowań
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Sprzęt uczestnika:
- komputer lub laptop z systemem operacyjnym Windows 10 / 11, macOS lub Linux,
- procesorem co najmniej Intel i5 / Ryzen 5 lub równoważnym,
- pamięcią RAM: minimum 8 GB (zalecane 16 GB dla płynnej pracy z dużymi zbiorami danych),
- wolną przestrzenią dyskową: minimum 10 GB,
- stabilne łącze internetowe (min. 10 Mbps) – w przypadku zajęć zdalnych,
- aktualna przeglądarką internetową (Chrome, Edge, Firefox),
Obowiązkowe:
- Kamera:Uczestnik powinien posiadać działającą kamerę (wbudowaną w laptop/komputer lub zewnętrzną). Kamera umożliwia aktywny udział w sesjach, prezentację ćwiczeń grupowych oraz interakcję z prowadzącym.
- Mikrofon: Niezbędny jest sprawny mikrofon (wbudowany lub zewnętrzny, np. w zestawie słuchawkowym).Umożliwia zadawanie pytań, udział w dyskusjach i ćwiczeniach grupowych.
- Zalecane użycie słuchawek z mikrofonem, aby zredukować echo i poprawić jakość dźwięku.