Sensoryczna przygoda – klucz do rozwoju dziecka w wieku żłobkowym i przedszkolnym
Sensoryczna przygoda – klucz do rozwoju dziecka w wieku żłobkowym i przedszkolnym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Każdy kto pracuje lub planuje pracować z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do nabycia wiedzy i umiejętności w zakresie wspierania rozwoju integracji sensorycznej u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym poprzez rozpoznawanie ich potrzeb sensorycznych, stosowanie odpowiednich metod i narzędzi edukacyjnych oraz świadome planowanie działań wspierających rozwój zmysłów w codziennej pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Definiuje pojęcie integracji sensorycznej i jej znaczenie w rozwoju dziecka w wieku żłobkowym i przedszkolnym. - Charakteryzuje podstawowe i dodatkowe systemy sensoryczne (wzrokowy, słuchowy, dotykowy, smakowy, węchowy, przedsionkowy, proprioceptywny). - Charakteryzuje etapy rozwoju integracji sensorycznej w kontekście wieku dziecka. - Rozróżnia objawy typowych trudności w przetwarzaniu bodźców sensorycznych. - Charakteryzuje zależność między integracją sensoryczną a zachowaniem dziecka w grupie. | Kryteria weryfikacji Wiedza:- Poprawnie definiuje integrację sensoryczną i opisuje znaczenie poszczególnych zmysłów w rozwoju dziecka. - Rozróżnia i poprawnie nazywa wszystkie systemy sensoryczne, w tym mniej znane (przedsionkowy, proprioceptywny). - Poprawnie opisuje etapy rozwoju integracji sensorycznej u dzieci w wieku 0–6 lat. - Wskazuje charakterystyczne objawy zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci żłobkowych i przedszkolnych. Wskazuje przykłady zależności między trudnościami sensorycznymi a zachowaniem dzieci w placówce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- Obserwuje i diagnozuje potrzeby sensoryczne dzieci w codziennej pracy opiekuńczo-wychowawczej. - Planuje zabawy i aktywności wspierające rozwój poszczególnych zmysłów. - Organizuje przestrzeń sensoryczną i tworzy pomoce wspierające rozwój zmysłów. - Planuje i wdraża działania wspierające integrację sensoryczną w praktyce. | Kryteria weryfikacji Umiejętności:- Poprawnie dokumentuje obserwacje i wskazuje potrzeby sensoryczne dzieci - Tworzy realistyczny plan zajęć sensorycznych dostosowany do wieku i potrzeb dzieci. - Prawidłowo rozmieszcza materiały i pomoce sensoryczne w sali oraz dokumentuje ich zastosowanie. - Opracowuje scenariusz zajęć sensorycznych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Współpracuje z rodzicami i specjalistami w zakresie działań wspierających rozwój sensoryczny dziecka. | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:- Formułuje wskazówki dla rodziców i prezentuje przykłady współpracy z innymi specjalistami w placówce. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAnita Rojek
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Warunki organizacyjne: sala gotowa na przyjęcie do 16 osób z możliwością podziału na 4 grupy 4 osobowe każda z grup ma dostęp do stanowiska z materiałami szkoleniowymi. Krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych. Podział na 3 grupy 5 osobowe. Każda z grup ma dostęp do stanowiska z pomocami dydaktycznymi i materiałami merytorycznymi.
Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone są w czas trwania szkolenia. Szkolenie trwa 17 godzin, z czego 6 jest teoretycznych a 11 to zajęcia praktyczne.
Dzień 1 (zdalnie, w czasie rzeczywistym)
- Omówienie planu szkolenia, zasad współpracy (Zajęcia teoretyczne)
- Czym jest integracja sensoryczna? (Zajęcia teoretyczne)
Dzień 2 (stacjonarnie)
- Wprowadzenie do integracji sensorycznej (Zajęcia teoretyczne i praktyczne)
- Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (Zajęcia teoretyczne)
- Przerwa kawowa
- Zabawy i aktywności wspierające rozwój sensoryczny (Zajęcia praktyczne)
- Przerwa obiadowa
- Rola dorosłego w rozwoju sensorycznym dziecka (Zajęcia teoretyczne i praktyczne)
- Planowanie pracy z dziećmi w praktyce (Zajęcia praktyczne)
Dzień 3 (stacjonarnie)
- Diagnozowanie i obserwacja potrzeb sensorycznych dzieci (Zajęcia teoretyczne i praktyczne)
- Tworzenie środowiska wspierającego rozwój sensoryczny (Zajęcia praktyczne)
- Przerwa kawowa
- Współpraca z rodzicami i specjalistami w obszarze SI (Zajęcia teoretyczne i praktyczne)
- Przerwa obiadowa
- Zmysły w ruchu - aktywności wspierające integrację sensoryczną (Zajęcia praktyczne)
- Walidacja
- Zakończenie szkolenia i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Omówienie planu szkolenia, zasad współpracy | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Czym jest integracja sensoryczna? | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Wprowadzenie do integracji sensorycznej | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Zaburzenia przetwarzania sensorycznego | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Zabawy i aktywności wspierające rozwój sensoryczny | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Rola dorosłego w rozwoju sensorycznym dziecka | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Planowanie pracy z dziećmi w praktyce | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Diagnozowanie i obserwacja potrzeb sensorycznych dzieci | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Tworzenie środowiska wspierającego rozwój sensoryczny | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Współpraca z rodzicami i specjalistami w obszarze SI | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Zmysły w ruchu - aktywności wspierające integrację sensoryczną | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Zakończenie szkolenia i rozdanie certyfikatów | Prowadzący Justyna Fenczyszyn-Ćmiel | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Fenczyszyn-Ćmiel
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądź laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do internetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s