Indywidualny kurs języka angielskiego na poziomie B2.
Indywidualny kurs języka angielskiego na poziomie B2.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osoby dorosłej (18+), która chce rozwinąć sprawność komunikacji w sytuacjach życia codziennego (praca, sprawy urzędowe, podróże, kontakty towarzyskie). Uczestnik przed startem przechodzi krótki test poziomujący, aby potwierdzić poziom wejściowy i cele. Kurs przeznaczony jest dla osoby uczącej się indywidualnie (1:1), preferującej praktyczne, komunikacyjne podejście. Nacisk kładziemy na praktyczną komunikację na poziomie B2: autoprezentację, relacje międzyludzkie, doświadczenia życiowe, życie zawodowe.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji30-11-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie uczestnika do skutecznego posługiwania się językiem angielskim w codziennych sytuacjach, takich jak rozmowy o czasie wolnym, zdrowiu, pracy, podróżach czy doświadczeniu na poziomie B2. Uczestnik nabędzie umiejętność swobodnego wyrażania myśli, zgody, sprzeciwu, opinii i emocji, opisywania wydarzeń w rozmowie z użyciem odpowiedniego słownictwa i struktur gramatycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik używa czasowników modalnych (can, must, should, might) do wyrażania obowiązków, rad i możliwości w codziennych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Tworzy 10 poprawnych zdań z czasownikami modalnymi, np. udziela rad młodszej osobie, mówi o swoich obowiązkach domowych i zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opowiada o ważnych wydarzeniach z przeszłości (np. ukończenie studiów, pierwsza praca, podróż, rodzinne spotkanie) używając czasów przeszłych: Past Simple, Past Continuous i Present Perfect. | Kryteria weryfikacji Tworzy pisemną wypowiedź (min. 10 zdań) o własnych doświadczeniach z przeszłości, stosując poprawne formy czasów przeszłych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik mówi o swoich planach i ambicjach (np. nauka języka angielskiego, podróże, rozwój osobisty, nowe hobby) stosując formy przyszłe: will, going to, present continuous for future. | Kryteria weryfikacji Opowiada o planach na najbliższy rok i o celach osobistych lub rodzinnych, używając co najmniej trzech różnych form czasu przyszłego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje zdania warunkowe (I, II, III typ) w rozmowach o marzeniach i hipotetycznych sytuacjach dotyczących życia osobistego i doświadczeń. | Kryteria weryfikacji Udziela ustnych odpowiedzi na pytania typu: „Co byś zrobił, gdybyś wygrał na loterii?” lub „Jak zmieniłoby się twoje życie, gdybyś nie musiał pracować?”. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik używa słownictwa związanego z emocjami, relacjami i rozwojem osobistym (np. proud, nervous, confident, excited) w rozmowach o życiu codziennym i uczuciach. | Kryteria weryfikacji Opisuje swoje emocje w określonych sytuacjach (np. nowa znajomość, wyjazd, nauka języka) oraz reaguje na wypowiedzi rozmówcy, używając odpowiedniego słownictwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wiek 18+, poziom wejściowy B1++, potwierdzony testem i/lub rozmową z prowadzącym.
Zakres leksykalny obejmuje słownictwo związane z:
- Relacjami międzyludzkimi i komunikacją codzienną – small talk, utrzymywanie rozmowy, wyrażanie opinii i emocji.
- Doświadczeniami życiowymi i wspomnieniami – słownictwo dotyczące podróży, wydarzeń z przeszłości, doświadczeń i emocji.
- Zdrowiem i stylem życia – słownictwo dotyczące samopoczucia, aktywności, nawyków i porad.
- Osobowością i charakterem – przymiotniki opisujące ludzi i ich relacje.
- Pracą i edukacją – podstawowe zwroty zawodowe i opis obowiązków
Zakres gramatyczny:
- Czasy przeszłe: past simple, past continuous, past perfect.
- Czasy teraźniejsze: present simple, present continuous, present perfect.
- Zdania warunkowe (I, II).
- Pytania i przyimki zależne (question forms, dependent prepositions).
- Czasowniki modalne (should, must, can, might, have to).
- Struktury z get i used to.
- Czasowniki frazowe (phrasal verbs) w kontekstach codziennych.
W trakcie indywidualnego szkolenia zostaną wykorzystane metody interaktywne i aktywizujące, które pozwolą uczestnikowi na praktyczne zastosowanie wiedzy.
Dyskusje i burza mózgów
- Omawianie tematów związanych z czasem wolnym, pracą, podróżami czy zdrowiem, z naciskiem na użycie różnorodnego słownictwa i konstrukcji gramatycznych.
Symulacje i odgrywanie ról
- Ćwiczenie sytuacji z życia codziennego, takich jak rozmowa kwalifikacyjna, planowanie podróży czy udzielanie porad.
Ćwiczenia gramatyczne
- Tworzenie zdań rozszczepionych, stosowanie zdań warunkowych, strony biernej oraz czasów narracyjnych w kontekście omawianych tematów.
Zadania praktyczne
- Opracowywanie planów, np. wakacji czy działań w pracy, z użyciem czasów przyszłych i wyrażeń związanych z organizacją.
Prezentacje i quizy
- Przygotowanie krótkich wypowiedzi na wybrane tematy oraz gry językowe, które pomogą w utrwaleniu zdobytej wiedzy.
Metody te pozwolą na zaangażowanie uczestnika i rozwój zarówno kompetencji językowych, jak i praktycznych.
Walidacja rozdzielona od kształcenia i prowadzona przez osobę inną niż trener. Czas trwania walidacji: 45 min, tryb: zdalnie (ZOOM).
Narzędzia:
• Wywiad swobodny (sprawdza realizację efektów w mówieniu; arkusz obserwacji).
• Test teoretyczny (krótkie zadania językowe pod efekty i kryteria).
Próg zaliczenia: 60% łącznej punktacji i pozytywna ocena z wywiadu.
Dokumenty: protokół potwierdzający realizację walidacji, arkusz ocen.
Bezstronność: oceniający nie prowadził kształcenia uczestnika.
Czas trwania jednej godziny to 45 minut. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Czas trwania części stacjonarnej to 70 godziny dydaktyczne, czas trwania części zdalnej w czasie rzeczywistym to 3 godziny dydaktyczne.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Small talk & poznawanie się | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Utrzymywanie rozmowy w codziennych sytuacjach | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Wyrażanie opinii i emocji | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Zdrowie i samopoczucie (część 2) – nawyki i rutyna | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Opowiadanie o podróżach (część 1) | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Opowiadanie o podróżach (część 2) – tło vs. akcja | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Historie z przeszłości z sekwencją zdarzeń | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Zdania warunkowe II – hipotetyczne sytuacje i rady | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Doświadczenia życiowe – co zrobiłeś do tej pory | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Zdrowie i samopoczucie (część 2) – nawyki i rutyna | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Zdrowie i samopoczucie (część 1) | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Osobowość i relacje | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 02-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Praca i edukacja – obowiązki i zakres zadań | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 09-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Phrasal verbs w życiu codziennym | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Komunikacja w pracy – proszenie, proponowanie, ustalanie | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Zdania warunkowe I – realne konsekwencje | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Used to & get used to + powtórka | Prowadzący Bartłomiej Kowalewicz | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 740,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 740,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 110,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartłomiej Kowalewicz
Jestem magistrem filologii angielskiej Uniwersytetu w Białymstoku, a moje umiejętności językowe doskonaliłem również podczas wieloletniego pobytu w USA. Dzięki temu łączę biegłość językową z dogłębnym zrozumieniem kultury anglojęzycznej.
W ostatnich latach specjalizuję się w nauczaniu dorosłych na różnych poziomach zaawansowania – zarówno w formule indywidualnej, jak i grupowej, online oraz stacjonarnie. Prowadzę kursy z języka ogólnego i specjalistycznego (m.in. biznes, medycyna, technologia), koncentrując się na praktycznej komunikacji i przełamywaniu barier językowych.
Skupiam się na praktycznym podejściu do nauczania oraz skutecznej ewaluacji efektów kształcenia. Regularnie przeprowadzam walidacje, w których oceniam stopień realizacji założonych celów edukacyjnych, dbając o przejrzystość procesu i komfort uczestnika. Dzięki doświadczeniu oraz znajomości nowoczesnych metod dydaktycznych potrafię trafnie ocenić postępy kursantów i zaproponować działania doskonalące. Moim celem jest wspieranie uczestników w osiąganiu realnych kompetencji językowych, które przekładają się na pewność w komunikacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne wybiera lektor w porozumieniu z uczestnikiem szkolenia, są to np.:
- podręcznik,
- ćwiczenia,
- konspekty,
- skrypty,
- pliki dokumentów przygotowane w dowolnym formacie,
- scenariusze.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest pełnoletniość osoby, która przed rozpoczęciem wypełnia test poziomujący. Kurs przeznaczony jest dla osoby uczącej się indywidualnie, która chce rozwinąć sprawność praktycznej komunikacji w życiu codziennym.
Uczestnik jest zobowiązany do uczestnictwa w min. 80% zajęć. Frekwencja oraz uzyskanie pozytywnej oceny z walidacji osiągnięcia efektów uczenia się są warunkami uznania ukończenia szkolenia oraz wydania zaświadczenia potwierdzającego uczestnictwo i nabycie efektów uczenia się wynikających ze szkolenia.
Sposób potwierdzenia frekwencji:
W przypadku zajęć w formie stacjonarnej potwierdzana przez podpisywanie listy obecności na każdych zajęciach.
W przypadku zajęć w formie zdalnej na platformie Zoom weryfikowana na podstawie automatycznych raportów z platformy dotyczących czasu obecności uczestnika.
Dziennik zajęć prowadzony przez lektora, zawierający informacje o obecności oraz realizacji programu.
Raporty, listy, dziennik będą archiwizowane w dokumentacji.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzyma zaświadczenie wewnętrzne o zakończeniu kursu wydane na podstawie § 14. ust. 3 Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe (Dz. U. 2023 poz. 1686).
Usługa realizowana zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
INFORMACJE DOTYCZĄCE CZĘŚCI ZDALNEJ:
1. Platforma /rodzaj komunikatora - ZOOM Cloud Meetings.
2. Komputer Uczestnika musi być wyposażony w kamerę internetową lub zewnętrzną kamerę internetową, słuchawki oraz mikrofon.
3. Dodatkowo niezbędne wymagania systemowe komputera to:
ZOOM Cloud Meetings:
- Windows XP SP3 lub nowsze,
- Mac OS X 10.7 lub nowsze ,
- Ubuntu 12.04 lub nowsze,
- Mint 17.1 lub nowsze,
- Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowsze,
- Oracle Linux 6.4 lub nowsze,
- Cent OS 6.4 lub nowsze,
- Fedora 21 lub nowsze
- OpenSUSE 13.2 lub nowsze,
- ArchLinux (tylko 64-bit),
4. Minimalna szybkość do prowadzenia rozmowy wideo (1:1)
- ZOOM Cloud Meetingspobieranie 600kb/s, przesyłanie 600kb/s.
5. Prezentowane treść i materiały udostępniane będą tylko na platformie Zoom.
6. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - nie dotyczy.
Sposób walidacji usługi - Usługa zakończona zostanie testem pisemnym bądź ustnym, określającym osiągnięcie wymaganych efekty uczenia.
Szczegółowy harmonogram usługi - Zajęcia prowadzone zdalnie posiadają elementy takie jak: ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, testy, współdzielenie ekranu, odtwarzanie audio i DVD, prezentacje, „tablica”.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi