Grupowy kurs języka angielskiego na poziomie Intermediate - semestr II (Kierunek-Rozwój) - pon. / śr. Bydgoszcz
Grupowy kurs języka angielskiego na poziomie Intermediate - semestr II (Kierunek-Rozwój) - pon. / śr. Bydgoszcz
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które ukończyły poziom Intermediate - semestr I. Usługa adresowana również dla nowych Uczestników w tym z Projektu Kierunek-Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do wykorzystywania języka angielskiego w zakresie sprawności czytania, pisania,słuchania oraz mówienia na poziomie Intermediate.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się językiem angielskim na poziomie Intermediate w formie ustnej i pisemnej w kontekście życia codziennego. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia znaczenia głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń typowych dla pracy oraz czasu wolnego. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Orientuje się w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie w którym mówi się językiem angielskim | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są mu znane bądź go interesują, lub są bezpośrednio związane z jego środowiskiem pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Rozróżnia zasady gramatyczne w zakresie objętym programem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs adresowany jest dla osób, które ukończyły poziom Intermediate - semestr I. Usługa adresowana również dla nowych Uczestników w tym z Projektu Kierunek-Rozwój. Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut (łącznie 60 godzin lekcyjnych). Usługodawca nie przewidział przerw w usłudze szkoleniowej za wyjątkiem spotkania przeznaczonego na walidację efektów uczenia się. Przerwa wynosi 15 min. i nie wlicza się w ogólny czas trwania usługi szkoleniowej.
Usługa rozwojowa realizowana jest w siedzibie szkoły językowej wyposażonej w odpowiednie zaplecze dydaktyczne i socjalne, zapewniające uczestnikom komfortowe warunki nauki. Obiekt posiada 6 przestronnych, nowoczesnych sal dydaktycznych o powierzchni umożliwiającej prowadzenie zajęć grupowych oraz indywidualnych. Każda sala jest wyposażona w:
- stoły i krzesła dostosowane do liczby uczestników i charakteru zajęć,
- telewizor o przekątnej 65 cali umożliwiający prezentację materiałów multimedialnych,
- laptop dla trenera z dostępem do Internetu, oprogramowaniem biurowym i prezentacyjnym,
- dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi o odpowiedniej przepustowości,
- odpowiednie oświetlenie, ogrzewanie i wentylację.
Na terenie obiektu znajdują się:
- 2 toalety dla uczestników utrzymane w należytym stanie sanitarnym,
- kuchnia z możliwością przygotowania gorących napojów (kawa, herbata) oraz zakupu drobnych przekąsek (np. wafelki, ciastka),
- poczekalnia / strefa relaksu dla uczestników oczekujących na zajęcia,
- pomieszczenie dla kadry dydaktycznej wyposażone w sprzęt biurowy i dostęp do Internetu.
Obiekt jest w pełni dostosowany do prowadzenia usług rozwojowych w zakresie szkoleń językowych, zapewniając:
- komfortowe warunki pracy dla uczestników i trenerów,
- bezpieczeństwo oraz higienę zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dostęp do sprzętu i technologii niezbędnych do realizacji zajęć w formie stacjonarnej.
Pomieszczenia są regularnie sprzątane, utrzymywane w czystości i poddawane okresowej konserwacji technicznej. Wszystkie elementy wyposażenia pozostają w pełnej sprawności i gotowości do użycia podczas świadczenia usługi rozwojowej.
Usługa rozwojowa kończy się walidacją efektów uczenia się, do której każdy z uczestników kursu zobowiązany jest przystąpić. Sposób organizacji walidacji: test i wywiad.
PROGRAM:
Zajęcia teoretyczne: 20 godzin dydaktycznych
Zajęcia praktyczne: 40 godzin dydaktycznych
I. Zaimki:
- osobowe (I, you, he, she, it, we, you, they)
- zwrotne (myself, yourself, themselves)
- nieokreślone (someone, anyone, everyone)
- zaimki wskazujące (this, that, these, those)
- zaimki dopełnieniowe i dzierżawcze (me, him, her, ours, theirs)
II. Czasy gramatyczne:
- Present Simple / Present Continuous – różnice znaczeniowe, czasowniki stanu (think, love, believe)
- Past Simple / Past Continuous – narracja i opisy wydarzeń
- Present Perfect / Present Perfect Continuous – doświadczenia, trwanie, skutki
- Past Perfect – porządkowanie zdarzeń w przeszłości
- Future forms – will, going to, present continuous, future perfect
- Used to / Be used to / Get used to – nawyki przeszłe i zmiany
- Mixed conditionals – łączenie czasu teraźniejszego i przeszłego
III. Czasowniki:
- czasowniki nieregularne (utrwalenie i zastosowanie w kontekście)
- składnia czasownika: bezokolicznik (want to do) i forma gerund (enjoy doing)
- czasowniki z dopełnieniem (ask sb to do sth, tell sb to do sth)
- czasowniki frazowe (turn up, look after, get on with)
- czasowniki przyimkowe i wyrażenia idiomatyczne (np. depend on, succeed in, give up)
IV. Przyimki:
- miejsca: at, in, on, between, next to, in front of, behind
- czasu: at, on, in, during, by, until, since, for
- ruchu i połączeń: into, out of, through, along, across
- przyimki w wyrażeniach idiomatycznych: at risk, in danger, on time, by accident
V. Pozostałe zagadnienia gramatyczne:
- pierwszy, drugi i trzeci tryb warunkowy (If I go…, If I were…, If I had known…)
- gramatyka strony biernej (we wszystkich czasach)
- czasowniki modalne dedukcji (must, might, can’t)
- mowa zależna (He said he was tired, She asked where I lived)
- tworzenie przymiotników i przysłówków (-ly, -ful, -less, -able)
- zdania względne definiujące i niedefiniujące (who, which, where, whose)
- pytania rozłączne (isn’t it? didn’t you?)
- kwantyfikatory (some, any, much, many, a few, less, fewer, a lot of)
- inwersja i struktury emfatyczne (Never have I seen…)
VI. Leksyka:
- gatunki filmowe (a thriller, a documentary, a biopic, a comedy)
- słownictwo związane z filmem (critic, review, soundtrack, subtitles, scene, plot)
- części ciała i zdrowie (arm, face, ankle, symptoms, treatment, get well soon)
- miejsca zamieszkania (the countryside, a village, a suburb, an apartment block)
- części domu (gate, attic, balcony, basement, hall, study)
- praca i zawody (freelancer, colleague, career path, job interview)
- zakupy i usługi (refund, receipt, delivery, complaint, online shopping)
- technologia i media (social media, upload, download, password, app, screen time)
- środowisko i globalne problemy (pollution, recycling, climate change, renewable energy)
- zbrodnia i kara (burglary, theft, punishment, investigation, evidence)
VII. Rozmówki:
- wyrażanie opinii i emocji (I think…, In my opinion…, It seems to me…)
- udzielanie rad i sugestii (You should…, Why don’t you…)
- prowadzenie wywiadu i rozmowy opartej na kwestionariuszu
- pytania pośrednie (Could you tell me where…?)
- formułowanie i reagowanie na prośby, propozycje i zaproszenia
- negocjacje i dyskusje – agreeing / disagreeing politely
- rozmowy o planach, przeszłości, przyszłości
- rozmówki w kontekście zawodowym (job interview, team meeting)
VIII. Pisanie:
Zgodnie z nowym układem English File Intermediate 5th Edition – Writing Bank
- pisanie recenzji filmu lub książki
- opisywanie miejsca zamieszkania / wakacji
- pisanie reklamacji / formalnego e-maila
- pisanie nieformalnych e-maili i wiadomości
- pisanie artykułów i krótkich tekstów opiniotwórczych
- pisanie biografii i relacji z wydarzenia
- spójność tekstu: linkers (although, however, in addition, therefore)
- styl formalny i nieformalny
IX. Czytanie:
- teksty autentyczne z tematów: praca, technologia, podróże, relacje, społeczeństwo
- artykuły prasowe i wywiady
- historie i opowiadania z dialogami
- czytanie ze zrozumieniem idei głównej, szczegółów i opinii
- rozumienie kontekstu, ironii i przenośni
X. Słuchanie:
Na poziomie Intermediate uczestnik potrafi:
- zrozumieć główne idee i szczegóły w rozmowach o znanych tematach
- śledzić rozmowy w naturalnym tempie (akcenty brytyjski i amerykański)
- zrozumieć instrukcje, polecenia, ogłoszenia, rozmowy telefoniczne
- rozróżniać intonację, emocje i intencje mówcy
- wychwytywać słowa kluczowe i kontekst w dłuższych nagraniach (radio, podcasty)
- korzystać z nagrań wideo i English File Video Listening Bank
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Strona bierna we wszystkich czasach. Czasowniki regularne i nieregularne. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 23-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Modalne dedukcji: must, might, can’t. Słownictwo o ciele i zdrowiu. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Kolokacje i phrasal verbs. Poszerzanie słownictwa i zastosowanie w zdaniach. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Pierwszy tryb warunkowy i zdania czasowe: when, until, as soon as. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Drugi tryb warunkowy. Słownictwo związane z domem i wyposażeniem. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 09-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Wyrażanie rad i sugestii. Scenki sytuacyjne i rozmowy w parach. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Powtórzenie: strona bierna, modalne, conditionals. Quiz i speaking. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 16-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Czasowniki z bezokolicznikiem i formą –ing. Słownictwo: praca i zawody. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Mowa zależna: zdania, pytania, rozkazy. Zakupy i usługi. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 23-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Tworzenie rzeczowników od czasowników. Phrasal verbs w kontekście. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Trzeci tryb warunkowy – sytuacje hipotetyczne w przeszłości. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 30-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Przymiotniki i przysłówki. Rytm zdania i wymowa nieakcentowanego have. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 01-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Technologia i media. Kolokacje z przymiotnikami. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 08-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Kwantyfikatory: much, many, a few, less. Urządzenia elektroniczne. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Pytania pośrednie: Could you tell me where…? Scenki formalne. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 15-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Powtórzenie: reported speech, conditionals, quantifiers. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Zdania względne: who, which, where, whose. Opisy osób i rzeczy. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 22-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Pytania rozłączne: isn’t it? didn’t you? Zbrodnia i kara. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Phrasal verbs i idiomy związane z przestępczością. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Strategie komunikacji: parafraza, negocjacje, prośby. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 04-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Zaawansowane struktury: inwersja, mieszane warunki. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 06-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Pisanie: e-mail, list, artykuł. Styl formalny i nieformalny. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Czasowniki nieregularne. Techniki zapamiętywania i gry językowe. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 13-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Used to / Be used to / Get used to. Przyzwyczajenia i zmiany. Global issues: środowisko, społeczeństwo. Debata i dyskusja. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 18-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Present Perfect Continuous. Opisy działań trwających. Czasy przyszłe: will, going to, future continuous/perfect. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 20-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Powtórka materiału z rozdziałów 1–5. Krótkie ćwiczenia utrwalające. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 25-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Powtórka materiału z rozdziałów 6–10. Quizy, dialogi, praktyczne ćwiczenia. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 27-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Walidacja efektów uczenia się: test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Walidacja efektów uczenia się: wywiad ustrukturyzowany i wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Omówienie wyników walidacji: podsumowanie postępów i wskazówki na dalszą naukę. | Prowadzący Marta Frankiewicz | Data realizacji zajęć 03-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 840,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 840,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 64,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 64,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Frankiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wykaz materiałów:
1) Podręcznik + ćw. English File Intermediate wyd. V wydawnictwo OXFORD
Materiały uzupełniające:
1) Platforma Oxford Learnes Bookshelf, Oxford Online Practice
2) Aplikacja na telefon do fiszek i zagadnień leksykalnych oraz testów wiedzy np. Kahoot, Quizlet, test-english.com
3) Materiały autorskie przygotowywane przez osobę prowadzącą usługę
4) Formularz egzaminacyjny
Warunki uczestnictwa
1. Wykonanie testu poziomującego (pre-test) na stronie British School:
https://www.britishschool.pl/test/
2. Zawarcie umowy z British School Anna Racinowska
3. Posiadanie przez Uczestnika wskazanego przez Usługodawcę kompletu podręczników (podr. + ćw.) - dodatkowa opłata
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek-Rozwój.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi