Szkolenie z zakresu rozwój kompetencji w zakresie zarządzania projektami sportowo-rekreacyjnymi – planowanie, budżetowanie, raportowanie
Szkolenie z zakresu rozwój kompetencji w zakresie zarządzania projektami sportowo-rekreacyjnymi – planowanie, budżetowanie, raportowanie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i rozliczanie projektów w instytucjach sportowych, rekreacyjnych i samorządowych. Uczestnikami mogą być pracownicy Ośrodków Sportu i Rekreacji, jednostek samorządu terytorialnego, klubów sportowych, stowarzyszeń oraz organizatorzy wydarzeń sportowo-rekreacyjnych.
- kadra zarządzająca i koordynatorzy projektów sportowo-rekreacyjnych,
- specjaliści ds. promocji, marketingu i rozwoju w OSiR-ach, MOSiR-ach, klubach i fundacjach,
- pracownicy jednostek samorządu terytorialnego odpowiedzialni za realizację zadań z zakresu sportu i rekreacji,
- osoby zajmujące się budżetowaniem, sprawozdawczością i rozliczaniem projektów,
- trenerzy, instruktorzy i animatorzy sportu planujący przedsięwzięcia o charakterze projektowym,
- osoby zainteresowane podniesieniem kwalifikacji w zakresie zarządzania projektami sportowymi.
szkolenie dedykowane osobom posiadającym podstawową wiedzę o działalności instytucji sportowych
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania, organizowania, realizowania i monitorowania projektów sportowo-rekreacyjnych.Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:
-opracować plan i harmonogram działań projektowych,
-przygotować budżet projektu oraz nadzorować jego realizację,
-identyfikować i analizować ryzyka projektowe,
-monitorować postęp prac i oceniać efektywność działań,
-sporządzać raporty i i dokumentację projektową zgodnie z wymaganiami organizacyjno-finansowymi
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe zasady zarządzania projektami w sektorze publicznym i sportowym | Kryteria weryfikacji Kursant umie wymienić etapy cyklu życia projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Kursant rozumie zależności między harmonogramem, budżetem i raportowaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi opracować plan projektu sportowo-rekreacyjnego z harmonogramem i budżetem. | Kryteria weryfikacji Kursant samodzielnie opisuje cele, zadania i etapy projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Kursant samodzielnie opracowuje realistyczny harmonogram i kosztorys | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe zasady budżetowania i rozliczania projektów sportowych. | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi wskazać elementy budżetu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Kursant opisuje pojęcia kosztu kwalifikowalnego i niekwalifikowalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi identyfikować ryzyka i planować działania zapobiegawcze | Kryteria weryfikacji Kursant wskazuje potencjalne zagrożenia i ich skutki | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Kursant opisuje elementy planu reagowania na ryzyka | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje dobre praktyki w komunikacji projektowej i współpracy z interesariuszami | Kryteria weryfikacji Kursant samodzielnie wymienia przykłady dobrych praktyk w komunikacji projektowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Kursant wskazuje odpowiednie kanały i formy komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i rozliczanie projektów w instytucjach sportowych, rekreacyjnych i samorządowych. Uczestnikami mogą być pracownicy Ośrodków Sportu i Rekreacji, jednostek samorządu terytorialnego, klubów sportowych, stowarzyszeń oraz organizatorzy wydarzeń sportowo-rekreacyjnych.
- kadra zarządzająca i koordynatorzy projektów sportowo-rekreacyjnych,
- specjaliści ds. promocji, marketingu i rozwoju w OSiR-ach, MOSiR-ach, klubach i fundacjach,
- pracownicy jednostek samorządu terytorialnego odpowiedzialni za realizację zadań z zakresu sportu i rekreacji,
- osoby zajmujące się budżetowaniem, sprawozdawczością i rozliczaniem projektów,
- trenerzy, instruktorzy i animatorzy sportu planujący przedsięwzięcia o charakterze projektowym,
- osoby zainteresowane podniesieniem kwalifikacji w zakresie zarządzania projektami sportowymi.
szkolenie dedykowane osobom posiadającym podstawową wiedzę o działalności instytucji sportowych
Szkolenie prowadzone jest w formule on-line w czasie rzeczywistym, każdy uczestnik zobowiązany jest posiadać własny komputer (szczegółowe wymogi podane w wymaganiach)
Zajęcia teroetyczne z przykładami "case study".
Sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczestników:
Szkolenie zostanie zakończone testem walidacyjnym przeprowadzonym w formule on-line. Test będzie miał charakter automatyczny, a wynik zostanie wygenerowany elektronicznie po jego zakończeniu.
Za pozytywne zaliczenie szkolenia uznaje się uzyskanie wyniku powyżej 80% poprawnych odpowiedzi.
Uczestnicy, którzy osiągną wynik powyżej 80%, otrzymają certyfikat ukończenia kursu potwierdzający nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie objętym programem szkolenia.
szkolenie 2 dniowe - 2 dni po 6h, dodatkowo przerwy 15 min nie uwzględnione w czasie łącznym szkolenia
DZIEŃ 1 (6h)
- Moduł 1. Wprowadzenie do zarządzania projektami sportowo-rekreacyjnymi (2h)
- Czym jest projekt i cykl jego życia.
- Specyfika projektów w administracji publicznej i sporcie.
- Rola koordynatora projektu i zespołu projektowego.
- Moduł 2. Planowanie projektu (2h)
- Określanie celów SMART i wskaźników rezultatów.
- Identyfikacja interesariuszy i zakres projektu.
- Tworzenie harmonogramu i podziału zadań.
- Moduł 3. Budżetowanie i zarządzanie zasobami (2h)
- Zasady planowania kosztów i źródeł finansowania.
- Tworzenie i kontrola budżetu projektu.
- Wydatki kwalifikowalne i niekwalifikowalne.
DZIEŃ 2 (6h)
- Moduł 4. Monitorowanie i raportowanie projektu (2h)
- Wskaźniki efektywności i sposoby ich mierzenia.
- Raporty cząstkowe i końcowe – jak je przygotować.
- Ewaluacja jakościowa i ilościowa rezultatów.
- Moduł 5. Zarządzanie ryzykiem i zmianą w projekcie (2h)
- Identyfikacja i analiza ryzyk.
- Strategie reagowania na nieprzewidziane sytuacje.
- Zmiany w harmonogramie i budżecie – jak dokumentować.
- Moduł 6. Komunikacja i współpraca w projektach (2h)
- Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w projektach.
- Budowanie zaangażowania zespołu projektowego.
- Prezentacja wyników i dobrych praktyk.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Moduł 1. Wprowadzenie do zarządzania projektami sportowo-rekreacyjnymi | Prowadzący Michał Langer | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Moduł 2: Planowanie projektu | Prowadzący Michał Langer | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Moduł 3. Budżetowanie i zarządzanie zasobami | Prowadzący Michał Langer | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Moduł 4. Monitorowanie i raportowanie projektu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Moduł 5. Zarządzanie ryzykiem i zmianą w projekcie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Moduł 6. Komunikacja i współpraca w projektach | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Langer
Przez ponad trzy lata był zaangażowany w kompleksową organizację Igrzysk Europejskich Kraków – Małopolska 2023, pełniąc kluczowe funkcje m.in. Dyrektora ds. Operacyjnych. Odpowiadał za koordynację działań operacyjnych, logistykę, współpracę z Miastem i Regionem Gospodarzem oraz Miastami Partnerskimi, a także za opracowanie zasad i ram współpracy między instytucjami.
Specjalizuje się w zarządzaniu wieloprojektowymi wydarzeniami, tworzeniu i wdrażaniu procedur administracyjnych, struktur organizacyjnych oraz między-samorządowych, niezbędnych do skutecznej realizacji projektów.
Jako ekspert w zakresie opracowywania dokumentów aplikacyjnych i umów organizacyjnych dla wydarzeń sportowych, posiada szeroką wiedzę w obszarze formalno-prawnym organizacji eventów. Dodatkowo rozwija i wdraża strategie promocji miast poprzez wydarzenia, łącząc aspekty marketingowe, logistyczne i wizerunkowe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Niezbędne materiały szkoleniowe zostaną udostępnione uczestników.
Warunki uczestnictwa
Wymagania wobec uczestników:
- Wykształcenie:
- minimum średnie (preferowane wyższe – administracja, zarządzanie, sport, turystyka, rekreacja lub pokrewne).
- Doświadczenie zawodowe:
- wskazane doświadczenie w pracy w instytucjach sportowych, rekreacyjnych, jednostkach samorządowych, klubach lub stowarzyszeniach,
- ewentualnie doświadczenie w organizacji wydarzeń lub realizacji projektów (również nieformalnych).
- Kompetencje wstępne:
- podstawowa znajomość zasad funkcjonowania instytucji sportowych,
- Podczas szkolenia proszę posiadać telefon komórkowy oraz komputer mobilny (laptop)
- Obsługa komputera
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zg z regulaminem uczestnictwa.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie realizowane jest w ramach usługi rozwojowej. W przypadku udziału w szkoleniu finansowanym ze środków unijnych, uczestnik zobowiązany jest do:
- rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych (BUR),
- spełnienia wymogów operatora finansującego usługę,
- obecności na wszystkich panelach - 100% modułów.
2.Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983).
3.Istnieje możliwość przygotowania szkolenia indywidulnie pod potrzeby uczestnika jesteśmy elastyczni w zakresie doboru tematyki oraz dogodnego terminu.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:
- Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy); - 2GB pamięci RAM
(zalecane 4GB)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana
najnowsza wersja) - Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox
lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
- Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości
HD) - kamera, mikrofon oraz głośniki lub słuchawki - wbudowane lub zewnętrzne
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.