Wiatr Współpracy – Ekologiczny Teambuilding na Jachcie
Wiatr Współpracy – Ekologiczny Teambuilding na Jachcie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do firm, organizacji i zespołów, w których współpraca, komunikacja i wzajemne zaufanie odgrywają kluczową rolę w codziennym funkcjonowaniu.
To program rozwojowo-integracyjny, który pozwala w bezpieczny i inspirujący sposób odkryć potencjał współdziałania – bez konieczności posiadania jakiegokolwiek doświadczenia żeglarskiego.
Uczestnicy nie muszą znać zasad żeglowania ani obsługi jachtu – wszystkie działania odbywają się pod okiem doświadczonego instruktora TSL Silesia Group, który wprowadza zespół w świat współpracy, ekologii i działania w rytmie natury.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji29-05-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi41
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija kompetencje pracy zespołowej, komunikacji i odpowiedzialności poprzez wspólne doświadczenia życia i działania na jachcie. Uczestnicy funkcjonują w ograniczonej przestrzeni, ucząc się koordynacji, zaufania i szybkiego reagowania w zmiennych warunkach. Program kształtuje także zielone kompetencje – świadomość ekologii, zrozumienie wiatru jako czystej energii i odpowiedzialność za środowisko.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje w zespole w środowisku wymagającym zaufania i podziału ról. | Kryteria weryfikacji aktywnie angażuje się w działania zespołowe podczas manewrów jachtowych; wspiera innych członków załogi; utrzymuje skuteczną komunikację i odpowiedzialność za wspólny rezultat. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje się jasno, precyzyjnie i z poszanowaniem innych członków załogi. | Kryteria weryfikacji przekazuje informacje w sposób zrozumiały; słucha i reaguje na komunikaty; utrzymuje pozytywną atmosferę współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik współdziała z naturą, respektując jej siłę i znaczenie w procesie pracy zespołowej. | Kryteria weryfikacji analizuje wpływ warunków pogodowych na decyzje zespołu; stosuje zasady racjonalnego korzystania z zasobów (energia, woda, odpady); podejmuje działania zgodne z zasadami ekologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik reaguje skutecznie w zmiennych warunkach pogodowych i sytuacjach wymagających opanowania. | Kryteria weryfikacji zachowuje spokój i koncentrację podczas manewrów; wspiera zespół w sytuacjach presji; podejmuje decyzje adekwatne do warunków. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje i realizuje wspólne zadania w środowisku wymagającym koordynacji i współodpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji bierze udział w planowaniu kursu rejsu i podziale zadań; kontroluje realizację wspólnych ustaleń; zachowuje dyscyplinę i spójność działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik działa z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju i wykorzystuje energię wiatru jako symbol współpracy człowieka z naturą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik działa z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju i wykorzystuje energię wiatru jako symbol współpracy człowieka z naturą. wskazuje ekologiczne korzyści płynące z żeglugi; odnosi obserwacje z rejsu do odpowiedzialnych działań w środowisku zawodowym. Refleksja grupowa i indywidualna podczas sesji końcowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje się do zmiennych warunków, zachowując elastyczność i odporność psychiczną. | Kryteria weryfikacji reaguje konstruktywnie na trudności; utrzymuje pozytywne nastawienie i wspiera morale zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Cel biznesowy
Celem biznesowym usługi jest podniesienie kwalifikacji oraz rozwój kompetencji praktycznych i ekologicznych załóg jachtowych w zakresie bezpiecznego, świadomego i odpowiedzialnego prowadzenia jednostek żaglowych na wodach śródlądowych.Kurs przyczynia się do zwiększenia jakości oraz bezpieczeństwa usług turystyczno-rekreacyjnych poprzez rozwój umiejętności manewrowania, cumowania i planowania rejsu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Szkolenie wspiera realizację celów zielonej transformacji w sektorze rekreacji wodnej i turystyki, kształtując postawy proekologiczne uczestników oraz promując żeglugę opartą na wykorzystaniu sił natury – wiatru, prądów wodnych i energii odnawialnej.
Dzięki nabytym kompetencjom uczestnicy stają się ambasadorami nowoczesnego, przyjaznego środowisku stylu żeglowania, co wpływa na pozytywny wizerunek firm organizujących rejsy oraz rozwój zrównoważonej turystyki wodnej w Polsce.
Efekt usługi
Uczestnik doskonali praktyczne umiejętności współpracy i komunikacji w zespole, działając w warunkach wymagających koordynacji, zaufania i elastyczności.
Podczas rejsu i wspólnego życia na jachcie uczy się planować, reagować i podejmować decyzje zespołowe w sposób odpowiedzialny i oparty na wzajemnym wsparciu.
Doświadczenie przebywania w ograniczonej przestrzeni, przy zmiennych warunkach pogodowych i wspólnym celu żeglugi sprawia, że uczestnicy rozwijają zaufanie, empatię i umiejętność współdziałania w stresujących sytuacjach.
Uczą się rozwiązywać konflikty konstruktywnie, komunikować się klarownie i zachowywać równowagę emocjonalną, gdy presja rośnie.
Program wzmacnia również zielone kompetencje — uczestnicy rozumieją wpływ człowieka na środowisko, uczą się działania w zgodzie z naturą i odpowiedzialnego korzystania z zasobów.
- Praktyczne doświadczenie żeglugi opartej na energii wiatru kształtuje świadomość ekologiczną i postawę pro-środowiskową, którą uczestnicy przenoszą do środowiska zawodowego.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Osiągnięcie efektu usługi jest potwierdzane poprzez bezpośrednią obserwację działań uczestników w naturalnych warunkach rejsu oraz analizę ich postaw, reakcji i współpracy w zespole.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program
Manewrowanie jachtem na silniku
Odejście od kei i podejście do kei w różnych warunkach portowych
Manewr podejścia do boi – techniki i bezpieczeństwo
Rzucanie kotwicy oraz zasady kotwiczenia na różnych głębokościach i podłożach
Reagowanie w sytuacji awaryjnej: człowiek za burtą (manewr z silnikiem)
Manewrowanie jachtem na żaglach
Wykonanie zwrotu przez sztag – technika i koordynacja załogi
Wykonanie zwrotu przez rufę – bezpieczeństwo i kontrola kursu
Reakcja na sytuację awaryjną pod żaglami: człowiek za burtą
Terminologia i budowa jachtu
Podstawowa terminologia żeglarska
Omówienie budowy jachtu – elementy pokładowe, olinowanie stałe i ruchome, osprzęt nawigacyjny
Prace bosmańskie i obsługa lin
Nauka wiązania węzłów żeglarskich:ósemka
ratowniczy
płaski (prosty)
wyblinka
szotowy i szotowy podwójny
chwyt stoperowy
cumowniczy
Umiejętność wiązania odbijaczy i ich rozmieszczania
Prawidłowe knagowanie i buchtowanie lin
Charakterystyka typów kotwic i zasady kotwiczenia
Bezpieczeństwo na jachcie
Rodzaje i lokalizacja wyposażenia bezpieczeństwa na jachcie (środki ratunkowe, gaśnice, pirotechnika)
Zasady ochrony przeciwpożarowej i procedury gaszenia pożarów
Użycie indywidualnych środków ratunkowych: uprzęże, kamizelki ratunkowe
Nadanie sygnału wzywania pomocy z użyciem radia UKF (DSC)
Procedury ratownicze – w tym podjęcie rozbitka przez helikopter
Podstawy pierwszej pomocy (zgodnie z wytycznymi MPZZM)
Przegląd i omówienie Prawideł Ruchu na Morzu: nr 5, 7, 8, 9, 10 oraz 12–19
Pozostałe prawidła – omówienie całościowego podejścia do bezpieczeństwa nawigacyjnego
Nawigacja klasyczna i elektroniczna
Definicje pozycji i ruchu jednostki:
szerokość i długość geograficzna
namiary i kursy rzeczywiste
podstawowe terminy nawigacyjne
Mapy i publikacje nawigacyjne:
interpretacja znaków, symboli i danych na mapie morskiej
rodzaje publikacji nawigacyjnych (locje, spisy świateł, instrukcje nawigacyjne)
zasady aktualizacji map i pomocy nawigacyjnych
Kompasy i kursy:
pojęcie deklinacji i dewiacji
techniki określania dewiacji kompasu
wykorzystanie kompasów ręcznych
Praca na mapie:
wyznaczanie pozycji z wykorzystaniem kursu, odległości, dryfu i znosu
określanie pozycji z namiarów
wyznaczanie kursu do sterowania z uwzględnieniem poprawki na wiatr i prądy
GPS i nawigacja elektroniczna:
źródła linii pozycyjnych i ich dokładność
działanie i ograniczenia systemów GPS
zagrożenia związane z nadmiernym poleganiem na nawigacji elektronicznej
Pływy, prądy i znaki nawigacyjne
Informacje o pływach i zagrożeniach wynikających z ich nieznajomości
Znaki nawigacyjne: latarnie, pławy, stawy, charakterystyka świateł, system IALA A
Meteorologia morska
Źródła informacji meteorologicznych i ich wykorzystanie podczas planowania rejsu
Terminologia stosowana w prognozach (w tym skala Beauforta)
Zrozumienie działania układów barycznych (niż, wyż, fronty)
Uwzględnianie prognoz w planowaniu krótkich rejsów przybrzeżnych
Nawigacja w trudnych warunkach
Pływanie w warunkach ograniczonej widoczności (np. mgła)
Zastosowanie radia UKF z funkcją DSC w warunkach awaryjnych
Nawigacja przy ograniczonej widoczności – planowanie, pilotaż, sygnalizacja
Pilotaż portowy
Planowanie podejść do portów z wykorzystaniem: namiarów i nabieżników
publikacji nawigacyjnych
systemu IALA
Sporządzanie planów wejścia do portu, uwzględniających aktualne warunki i lokalne ograniczenia
Odpowiedzialność środowiskowa
Przeciwdziałanie zanieczyszczaniu środowiska morskiego
Zasady ochrony ekosystemów morskich i odpowiedzialność sternika za ślad środowiskowy jednostki
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Walidacja wstępna | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 01-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Teoria | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 01-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Praktyka | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 01-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Teoria | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 02-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Praktyka | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 02-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Teoria | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 03-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Praktyka | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 03-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Teoria | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 04-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Praktyka | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 04-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Teoria | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 05-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Praktyka | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 05-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja końcowa | Prowadzący Damian Gaweł | Data realizacji zajęć 05-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 997,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 97,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 79,27 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Damian Gaweł
Cechuje go profesjonalizm, komunikatywność i indywidualne podejście do każdego uczestnika. Potrafi w przystępny sposób przekazywać wiedzę z zakresu nawigacji, meteorologii, obsługi jednostki oraz procedur obowiązujących na wodach morskich i śródlądowych. Uczestnicy jego szkoleń szczególnie cenią sobie praktyczne podejście, klarowność instrukcji oraz przyjazną atmosferę podczas zajęć.
Podczas zajęć promuje również postawy proekologiczne i ideę zrównoważonego żeglarstwa, ucząc świadomego korzystania z siły wiatru i ograniczania śladu węglowego w praktyce na wodzie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały z części teoretycznej szkolenia.
Kurs rozwija także zielone kompetencje uczestników – w tym umiejętność podejmowania decyzji przyjaznych środowisku w kontekście żeglugi, turystyki i codziennego użytkowania sprzętu pływającego.
Warunki uczestnictwa
Pełnoletność uczestnika.
Prosimy o kontakt z wyprzedzeniem w celu zapewnienia miejsca.