Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia w Warszawie
Możliwość dofinansowania
Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia w Warszawie
Numer usługi 2025/10/16/191290/3084496
1 600,00 PLN
brutto
1 600,00 PLNnetto
106,67 PLNbrutto/h
106,67 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa kursu Trenera TUS:
- pedagodzy i pedagodzy specjalni,
- nauczyciele i wychowawcy (w szkołach, świetlicach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, domach dziecka),
- psycholodzy i psychoterapeuci (w tym dziecięcy),
- terapeuci zajęciowi, terapeuci pedagogiczni i logopedzi,
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- specjaliści wspierający rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych,
- osoby pracujące z grupami edukacyjnymi, wychowawczymi i terapeutycznymi,
- osoby chcące zdobyć nowe kwalifikacje i prowadzić zajęcia TUS w praktyce.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji13-04-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego planowania, prowadzenia i ewaluacji zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) z dziećmi i młodzieżą, z uwzględnieniem zasad pracy grupowej, etyki trenera oraz indywidualnych potrzeb uczestników.Uczestnicy nauczą się analizować potrzeby grup, projektować scenariusze zajęć, dobierać metody i techniki pracy oraz stosować strategie wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawy teoretyczne Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), jego cele, założenia i strukturę zajęć. | Kryteria weryfikacji Wskazuje cele, założenia i elementy struktury TUS. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna etapy prowadzenia i zasady pracy grupowej w TUS. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia etapy zajęć oraz zasady skutecznej pracy z grupą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna podstawowe zasady diagnozowania i doboru uczestników zajęć TUS. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kryteria doboru uczestników i sposoby rozpoznawania potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna elementy planowania i realizacji zajęć TUS. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy scenariusza zajęć i etapy pracy z grupą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna techniki i metody pracy stosowane w TUS. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe techniki (modelowanie, odgrywanie ról, gry i ćwiczenia). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna zasady etyki pracy trenera TUS oraz współpracy z rodzicami i specjalistami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady etyczne i sposoby efektywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
1. Podstawy teoretyczne TUS
- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej
2. Tworzenie grup TUS
- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej
3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami
4. Trening Społeczny
- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
5. Zakończenie
Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.
UWAGA - Szkolenie trwa 15h dydaktycznych
Charakter zajęć:
- 50% zajęć teoretycznych – wykład interaktywny, prezentacje multimedialne, analiza przypadków.
- 50% zajęć praktycznych – warsztaty, ćwiczenia grupowe, odgrywanie ról, symulacje.
Metody pracy:
- Metody aktywizujące: praca w grupach, burza mózgów, zadania problemowe.
- Metody interaktywne: dyskusje moderowane, analiza przypadków, ćwiczenia praktyczne.
Szkolenie skierowane jest do pedagogów, nauczycieli, psychologów, terapeutów, logopedów oraz innych specjalistów pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w obszarze rozwoju społeczno-emocjonalnego. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi – zostały ujęte w harmonogramie jedynie informacyjnie.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 17
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Rozpoczęcie i powitanie uczestników | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Zebranie oczekiwań i potrzeb, ustalenie zasad współpracy | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Jak rozpocząć - diagnoza potrzeb i planowanie pracy trenera - ćwiczenie w grupach | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Narzędzia diagnozy | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Podstawy teoretyczne TUS: cel i założenia, modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizacja, instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Tworzenie grup TUS: rola prowadzących, dobór do grup, rozmowa wstępna z rodzicem i dzieckiem, wskazania do pracy indywidualnej | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Podsumowanie, sesja pytań i odpowiedzi | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Rozpoczęcie i powitanie uczestników | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Prowadzenie grup, praca 'tu i teraz', proces grupowy: struktura zajęć, system zasad i motywacyjny, konstruowanie komunikatów, praca z emocjami, praca z trudnymi zachowaniami, współpraca z rodzicami | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Prowadzenie grup, praca 'tu i teraz', proces grupowy c.d. | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Trening Spoołeczny: planowanie tematów, przygotowywanie materiałów, przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Zakończenie - podsumowanie warsztatów, dyskusja, pytania | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie – udostępniany uczestnikom po zakończeniu szkolenia (do samodzielnego rozwiązania online) | Prowadzący Monika Kolon | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 106,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 106,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Monika Kolon
Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka oraz trener umiejętności społecznych z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i młodymi dorosłymi, także ze spektrum autyzmu. Na co dzień nauczyciel współorganizujący kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy łączy elementy terapii behawioralnej, NVC i dialogu motywującego. Posiada przygotowanie trenerskie (andragogika), prowadzi szkolenia i programy edukacyjne, stawiając na praktykę, wymianę doświadczeń i rozwój kompetencji w obszarze komunikacji, emocji, kreatywności i motywacji.
Trener posiada doświadczenie zawodowe zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Trener posiada doświadczenie zawodowe zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):
- KAMIENIE MILOWE
- narzędzia TUS
- przykładowy plan TUS
- przykłady instrukcji
- karty emocji
- linki do filmów
Informacje dodatkowe
- Szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych (45 min każda) co odpowiada 11 godzinom i 15 minutom zegarowych.
- Przerwy nie są wliczane do liczby godzin dydaktycznych – zostały ujęte w harmonogramie wyłącznie informacyjnie.
- Przerwy trwają łącznie 30 minut dziennie, co daje 1 godzinę zegarową w całym szkoleniu.
- Warunkiem ukończenia szkolenia i otrzymania zaświadczenia jest uczestnictwo w minimum 80% zajęć.
- Obecność uczestników monitorowana jest poprzez listy obecności.
- Walidacja efektów uczenia się odbywa się w formie testu z automatycznie generowanym wynikiem. W związku z tym nie jest wymagane wskazanie osoby przeprowadzającej walidację.
- Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT (art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT).
Adres
Adres
ul. Racławicka 146
02-117 Warszawa
woj. mazowieckie
Biurowiec - Biuro Turystyki Orion
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Amelia Musiatowicz
E-mail
eurekaksztalcenie@gmail.com
Telefon
(+48) 574 005 593