Akademia Rozwoju Kompetencji Przyszłości według profilu osobowości, stylu myślenia, działania i talentów - usługa szkoleniowa
Akademia Rozwoju Kompetencji Przyszłości według profilu osobowości, stylu myślenia, działania i talentów - usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób dorosłych, które chcą w sposób świadomy rozwijać swoje kompetencje osobiste i zawodowe, poznać swoje naturalne predyspozycje, style myślenia i działania oraz nauczyć się, jak wykorzystywać te zasoby w praktyce.
Adresatami szkolenia są osoby:
- które poszukują sensu i satysfakcji w pracy, rozważają zmianę zawodową lub chcą rozwinąć się w obecnym miejscu pracy poprzez lepsze zrozumienie własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju;
- które chcą zwiększyć odporność psychiczną, elastyczność poznawczą i umiejętność adaptacji do zmian, zgodnie z trendami reskillingu i upskillingu na współczesnym rynku pracy;
- które pragną lepiej komunikować się, budować relacje i efektywnie współpracować w zespole, wykorzystując potencjał wynikający z różnorodności osobowości i stylów działania;
- które odczuwają przeciążenie, stres lub wypalenie zawodowe i szukają praktycznych sposobów na odzyskanie energii, równowagi i motywacji;
- które są otwarte na rozwój i refleksję nad sobą
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji04-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie gotów do świadomego kształtowania swojej kariery zgodnie z własnym potencjałem i predyspozycjami. Opanuje narzędzia do zarządzania stresem i wzmacniania odporności psychicznej, co pozwoli lepiej radzić sobie z wyzwaniami zawodowymi. Zyska większą pewność siebie w podejmowaniu decyzji zawodowych oraz umiejętność budowania autentycznego wizerunku i skutecznych relacji zawodowych. Dzięki praktycznym narzędziom i technikom wyznaczy jasne cele i plan rozwoju.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Świadome określa swój potencjał zawodowy | Kryteria weryfikacji samodzielnie analizuje wyniki swojego profilu osobowościowego i na ich podstawie określa swoje mocne strony, preferencje zawodowe oraz kluczowe obszary do rozwoju | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji przedstawia własny profil zawodowy w formie mapy kompetencji lub planu rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje podstawowe koncepcje psychologiczne dotyczące osobowości, stylów myślenia i działania oraz ich wpływu na funkcjonowanie zawodowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji definiuje znaczenie samoświadomości i pracy z wartościami w procesie podejmowania decyzji zawodowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Zarządza stresem i procesem budowania odporności psychicznej | Kryteria weryfikacji identyfikuje swoje główne stresory zawodowe i opracowuje strategię radzenia sobie z nimi | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji stosuje wybrane techniki relaksacyjne, oddechowe lub mentalne wzmacniające rezyliencję | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji opisuje zasady budowania odporności psychicznej i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Skuteczne wyznacza i realizuje cele zawodowe | Kryteria weryfikacji formułuje konkretne, mierzalne i realistyczne cele zawodowe oraz opracowuje indywidualny plan ich realizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji prezentuje swój plan działania, uwzględniając możliwe wyzwania oraz sposoby ich przezwyciężenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji określa obszary do rozwoju i zaplanować indywidualną ścieżkę rozwoju zawodowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji tworzyć spójny, autentyczny wizerunek zawodowy (m.in. w CV, profilu LinkedIn, rozmowie rekrutacyjnej) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Buduje pewność siebie i autentyczne przywództwo | Kryteria weryfikacji angażuje się w symulacje i ćwiczenia z zakresu autoprezentacji oraz komunikacji asertywnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji przedstawia swoją wizję zawodową i strategię jej realizacji w formie krótkiej prezentacji lub rozmowy mentoringowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji współpracuje w grupie z poszanowaniem różnorodności stylów myślenia i działania innych osób | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji udziela konstruktywnego feedback'u i dzieli się wiedzą z innymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Poznaj siebie – odkryj swój potencjał i sens działania
Sesja 1: Mój profil osobowości i styl działania – kim jestem w pracy i w życiu?
✔ Autodiagnoza stylu osobowości według testu osobowości
✔ Analiza stylu myślenia, emocji i działania – jak wpływa na moją efektywność?
✔ Moje mocne strony i talenty – jak je wykorzystać w pracy i w relacjach?
✔ Refleksja: Czego potrzebuję, by działać w zgodzie ze sobą?
Sesja 2: Mój potencjał i kierunek rozwoju zawodowego
✔ Jakie role i środowiska pracy sprzyjają mojej naturze i predyspozycjom?
✔ Trendy i kompetencje przyszłości – w jakim kierunku warto się rozwijać?
✔ Ćwiczenie warsztatowe: „Mapa mojego potencjału i możliwości”
✔ Jak dopasować karierę do wartości, sensu i stylu życia?
Sesja 3: Moja marka osobista i poczucie wartości
✔ Czym jest autentyczność w pracy i dlaczego jest kluczowa dla sukcesu?
✔ Jak budować pewność siebie i odwagę do podejmowania decyzji zawodowych?
✔ Storytelling – jak mówić o sobie, by inspirować i przyciągać możliwości?
✔ Ćwiczenie: Tworzę swoje „bio” oparte na mocnych stronach i wartościach
Rezyliencja i energia – jak zachować spokój w dynamicznym świecie
Sesja 4: Rezyliencja – odporność psychiczna w praktyce
✔ Jak zachować stabilność, gdy wszystko wokół się zmienia?
✔ Mechanizmy odporności psychicznej i sposoby wzmacniania ich na co dzień
✔ Jak wyciągać lekcje z porażek i trudności?
✔ Ćwiczenia: „Zmieniam perspektywę – praca z przekonaniami i emocjami”
Sesja 5: Zarządzanie stresem i emocjami
✔ Identyfikacja źródeł napięcia – co mnie naprawdę stresuje?
✔ Techniki samoregulacji: oddech, uważność, mikronawyki regeneracji
✔ Praktyka: trening oddechowy, krótkie przerwy uważności
✔ Jak odzyskiwać energię w środku dnia i nie dopuszczać do wypalenia
Sesja 6: Energia, motywacja i balans
✔ Co mnie napędza, a co odbiera mi siłę? – analiza wewnętrznych motywatorów
✔ Jak tworzyć zdrowe rytuały regeneracyjne i wzmacniać energię mentalną
✔ Ćwiczenie: „Mój plan dnia zgodny z rytmem energii i wartościami”
✔ Jak zbudować trwałą motywację i dbać o siebie w długiej perspektywie
Projektowanie przyszłości i ścieżki kariery
Sesja 7: Świadome planowanie rozwoju – od refleksji do działania
✔ Jak przełożyć swoje wartości i talenty na realne cele zawodowe
✔ Planowanie ścieżki kariery i życia – metoda 90 dni transformacji
✔ Ćwiczenie: Tworzę osobisty plan rozwoju zawodowego i życiowego
✔ Job Crafting – jak nadać sens obecnej pracy, nie zmieniając jej
Sesja 8: Wsparcie i sieć kontaktów – jak budować współpracę i wymieniać energię
✔ Networking jako źródło inspiracji, wiedzy i rozwoju
✔ Mentoring, feedback, relacje wspierające – jak korzystać z nich mądrze
✔ Ćwiczenia komunikacyjne: konstruktywny dialog, prośba o wsparcie, dawanie feedbacku
Sesja 9: Zamknięcie procesu – integracja i planowanie zmian
✔ Refleksja: Co się we mnie zmieniło? Co chcę wdrożyć od jutra?
✔ Ćwiczenie końcowe: „Moja mapa przyszłości” – wizualizacja celów i priorytetów
✔ Wspólne podsumowanie i informacja zwrotna
Walidacja usługi - wywiad swobodny, obserwacja w warunkach symulowanych
Walidacja usługi rozwojowej zostanie przeprowadzona po zakończeniu szkolenia, w obecności osoby walidującej posiadającej co najmniej pięcioletnie doświadczenie dydaktyczne /zawodowe w obszarze rozwoju osobistego, coachingu kariery, zarządzania potencjałem ludzkim oraz kompetencjami psychospołecznymi.
Celem procesu walidacji jest potwierdzenie nabycia przez uczestników wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych zgodnych z efektami uczenia się, w tym szczególnie:
- samoświadomości zawodowej i osobistej,
- zdolności do planowania ścieżki kariery zgodnie z wartościami i mocnymi stronami,
- umiejętności komunikowania swojego potencjału,
- postawy refleksyjnej, otwartej na rozwój i zmianę.
Etap 1: Wywiad refleksyjno-rozwojowy (swobodny)
Każdy uczestnik weźmie udział w rozmowie z osobą walidującą.
Wywiad ma charakter refleksyjny i praktyczny – jego celem jest sprawdzenie, w jakim stopniu uczestnik potrafi:
- opisać swoje wartości, talenty i motywacje zawodowe,
- wskazać, jakie działania zamierza podjąć, aby rozwijać karierę w zgodzie ze sobą,
- odnieść się do narzędzi i metod poznanych w trakcie szkolenia,
- zinterpretować znaczenie sensu i równowagi w kontekście swojej przyszłości zawodowej.
Rozmowa pozwoli także ocenić stopień zrozumienia mechanizmów motywacji, odporności psychicznej i samoświadomości, a także gotowość do ich praktycznego zastosowania w codziennej pracy.
Etap 2: Obserwacja w warunkach symulowanych
W drugim etapie uczestnicy wezmą udział w krótkim ćwiczeniu praktycznym (symulacyjnym), np.:
- autoprezentacja swojego profilu zawodowego i mocnych stron,
- scenka rozmowy rekrutacyjnej lub mentoringowej,
- przedstawienie osobistej mapy rozwoju lub planu kariery przygotowanego podczas szkolenia.
Osoba walidująca dokona obserwacji pod kątem:
- umiejętności prezentowania swoich kompetencji i wartości w sposób spójny i autentyczny,
- stopnia integracji wiedzy z praktyką (świadome wykorzystanie narzędzi rozwojowych),
- postawy otwartości, refleksyjności i odpowiedzialności za własny rozwój,
- zdolności do formułowania realistycznych celów zawodowych i osobistych.
Etap 3: Ocena i wynik walidacji
Na podstawie obu etapów osoba walidująca oceni, czy uczestnik:
- posiada umiejętność planowania działań w zgodzie z sobą,
- wykazuje postawę otwartą, refleksyjną i gotową do zmian,
- potrafi świadomie zidentyfikować swoje wartości, mocne strony i potencjał zawodowy,
- rozumie, jak wykorzystywać zdobytą wiedzę i narzędzia do dalszego rozwoju.
Pozytywny wynik walidacji zostanie potwierdzony nabyciem kompetencji.
Forma zajęć
Usługa jest realizowana w w godzinach warsztatowych tj. 1 godzina = 45min
Szkolenie jest realizowane stacjonarnie.
Podział treści:
Część teoretyczna (ok. 20%) – miniwykłady, prezentacje, omówienia narzędzi, prezentacja badań i trendów dotyczących rynku pracy i kompetencji przyszłości,omówienie teorii motywacji, rezyliencji i mechanizmów odporności psychicznej.
Część praktyczna – ok. 80%
Forma: ćwiczenia, symulacje, praca warsztatowa, autorefleksja i praktyka interpersonalna.
Zakres:
- testy i autodiagnozy stylu myślenia, działania i potencjału zawodowego,
- ćwiczenia z zakresu budowania wizerunku i pewności siebie,
- praca warsztatowa z wartościami, motywacjami i celami zawodowymi,
- praktyczne zastosowanie narzędzi rozwoju osobistego (Insight Discovery, Job Crafting, mapa drogi zawodowej),
- scenki rozmów rekrutacyjnych i autoprezentacja (trening komunikacji i feedbacku),
- praca z oddechem i krótkimi technikami uważności wspierającymi skupienie i redukcję stresu,
- opracowanie indywidualnego planu rozwoju zawodowego w perspektywie 90 dni.
Metodyka pracy
Szkolenie realizowane jest metodami aktywizującymi, rozwijającymi samoświadomość i refleksję. Wykorzystane zostaną:
- miniwykłady oparte na wiedzy z zakresu psychologii, neuronauki, coachingu kariery i zarządzania sobą,
- dyskusje moderowane i facylitowane rozmowy – wymiana doświadczeń między uczestnikami,
- praca z narzędziami autorefleksji – analiza wartości, talentów, motywacji,
- ćwiczenia praktyczne i symulacyjne – autoprezentacja, komunikacja, planowanie kariery,
- refleksja indywidualna i praca w kręgu – rozwijanie umiejętności słuchania, empatii i uważności,
- techniki mindfulness i oddechowe – w celu wzmacniania odporności emocjonalnej i koncentracji.
Warunki realizacji i wyposażenie sali
Szkolenie stacjonarne prowadzone będzie w sali zapewniającej:
- minimum 2,5–4 m² powierzchni na osobę, z możliwością pracy w podgrupach,
- dostęp do światła dziennego, wentylacji i regulacji temperatury,
- stoły i krzesła umożliwiające wygodną pracę indywidualną i grupową,
- projektor, ekran, flipchart, markery, nagłośnienie,
- dostęp do sanitariatów, wody pitnej i strefy przerw,
- w przypadku ćwiczeń oddechowych lub relaksacyjnych – maty, poduszki lub miękkie siedziska dla komfortu uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Sesja 1: Mój profil osobowości i styl działania – kim jestem w pracy i w życiu? | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Sesja 2: Mój potencjał i kierunek rozwoju zawodowego | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Sesja 3: Moja marka osobista i poczucie wartości | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Sesja 4: Rezyliencja – odporność psychiczna w praktyce | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Sesja 5: Zarządzanie stresem i emocjami | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Sesja 6: Energia, motywacja i balans | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Sesja 7: Świadome planowanie rozwoju – od refleksji do działania | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Sesja 8: Wsparcie i sieć kontaktów – jak budować współpracę i wymieniać energię | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Sesja 9: Zamknięcie procesu – integracja i planowanie zmian | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 543,60 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 242,36 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 197,04 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Smolarek
Od 2018 roku pełni funkcję osoby nadzorującej procesy dydaktyczne i rozwojowe w projektach szkoleniowych realizowanych dla wielu branż – od ochrony zdrowia, przez edukację, po sektor przemysłowy i usługowy. W ostatnich 5 latach szczególnie koncentruje się na projektach rozwijających kompetencje przyszłości, takie jak elastyczność, odporność psychiczna, samoświadomość i umiejętność uczenia się przez całe życie.
W pracy trenerskiej łączy wiedzę z zakresu psychologii, neurobiologii, coachingu kariery i pedagogiki dorosłych. Prowadzi szkolenia, warsztaty i sesje mentoringowe wspierające reskilling i upskilling — czyli świadome przekwalifikowanie i rozwój zawodowy w zgodzie z indywidualnym potencjałem. Cechuje ją uważność, empatia i umiejętność tworzenia bezpiecznej przestrzeni do nauki i autorefleksji, w której uczestnicy mogą z odwagą odkrywać swoje mocne strony i kierunki rozwoju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci prezentacji przygotowanej przez prowadzącego oraz wypracowanych podczas usługi materiałów dydaktycznych w formacie pdf.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze z dofinansowaniem jest posiadanie aktywnego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Usługa zaplanowana jest w liczbie 27 godzin warsztatowych, które są równe 20h15min godzinom zegarowym wynikającym z harmonogramu usługi. Przerwy są wliczone w czas usługi i odbywają się w miejscu świadczenia usługi z dostępem do węzła sanitarnego, ciepłych napojów i kuchni, w której można skorzystać z miejsca na posiłek. W ramach jednego dnia szkoleniowego (8 godz. zegarowych) obowiązują dwie przerwy po 15 min każda, lub jedna przerwa 30min po 4h zegarowych zajęć.
Walidacja usługi wliczana jest do czasu szkoleniowego.
Podstawą do zwolnienia usługi z Vat jest:
zwolnienie VAT na pdst. Rozporządzenie MF z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722, z późn. zm.) rozdz. 2, § 3. 1., pkt. 14
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi