Profesjonalny Brand w Księgowości: Decyzyjność, Wizerunek, Emocje
Profesjonalny Brand w Księgowości: Decyzyjność, Wizerunek, Emocje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Księgowe i specjalistki ds. rachunkowości, które chcą rozwijać swoją rolę od wykonywania zadań administracyjnych do pełnienia funkcji eksperta i partnera biznesowego w organizacji.
Szczególnie:
- osoby z doświadczeniem zawodowym w księgowości lub finansach, które chcą zwiększyć swoją samodzielność i decyzyjność,
- pracownicy działów rachunkowości pragnący budować profesjonalny wizerunek swojego zespołu wobec klientów i współpracowników,
- osoby chcące rozwijać umiejętności komunikacyjne, asertywność i radzenie sobie ze stresem,
- zespoły księgowe, które chcą wzmocnić spójność działań, efektywność współpracy i wizerunek ekspercki.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do świadomego pełnienia roli eksperta w księgowości, co obejmuje samodzielne podejmowanie decyzji, skuteczną profesjonalną komunikację partnerską oraz efektywne zarządzanie stresem i emocjami w pracy z klientami i w zespole.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie pełni rolę eksperta w pracy księgowej i określa zakres własnej odpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje swoje zadania i obszary odpowiedzialności w codziennej pracy, wskazując, co może kontrolować, a co wymaga eskalacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przykłady sytuacji, w których przejął inicjatywę i samodzielnie podjął decyzję. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik profesjonalnie komunikuje się z klientami i współpracownikami, budując wizerunek eksperta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik redaguje maila lub prowadzi rozmowę w sposób jasny, konkretny, partnerski i zgodny z zasadami NVC. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik w prosty sposób przedstawia wartość zespołu klientowi, stosując storytelling i język korzyści. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik podejmuje decyzje zawodowe w sposób przemyślany i adekwatny do poziomu odpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje model podejmowania decyzji w praktycznych sytuacjach księgowych, wskazując momenty, kiedy samodzielnie decyduje, a kiedy eskaluje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia swoje decyzje i wyjaśnia konsekwencje dla zespołu i klienta. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje i reguluje swoje emocje oraz zarządza stresem w pracy księgowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki regulacji emocji (oddech, uważność, mikropauza) w sytuacjach zawodowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik nazywa emocje swoje i współpracowników w sytuacjach stresowych oraz wskazuje strategie radzenia sobie. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje w zespole, wzmacniając spójny wizerunek zespołu księgowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje zasady delegowania zadań, przyjmowania odpowiedzialności i udzielania konstruktywnego feedbacku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik komunikuje się „jednym głosem” z zespołem i klientem, wzmacniając spójny brand zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik określa swoje granice w relacjach z klientami i współpracownikami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje sytuacje, w których należy odmówić lub przekazać odpowiedzialność wyżej w hierarchii. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Uczestnik skutecznie stosuje narzędzia feedbacku w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik udziela konstruktywnego feedbacku kolegom w trakcie ćwiczeń zespołowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje spójny wizerunek zespołu wobec klientów i w organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przykład komunikacji „jednym głosem” zespołu podczas symulacji rozmowy z klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje szybkie techniki regulacji emocji w sytuacjach stresowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik praktycznie wykorzystuje techniki oddechowe, uważności lub mikropauzy podczas symulowanych sytuacji zawodowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cel główny usługi zostanie osiągniety pod warunkiem:
- aktywnego udziału uczestników w zajęciach mających charakter praktyczny
- do osiągnięcia celu głównego wymagana jest praca na przykładach określonych przez prowadzącego i wykonywanie zadań zleconych przez prowadzącego podczas zajęć
- aktywne słuchanie i analiza przypadków omawianych podczas zajęć
- omówienie przykładów w celu zrozumienia i trwałego przyswojenia treści.
Warunki organizacyjne:
- wyposażenie sali w rzutnik i flipchart
- urządenia odtwarzające głos
Szkolenie trwa 32 godziny zegarowe
Przerwy wliczają się do czasu trwania usługi.
Program szkolenia ( 30% czasu to zajęcia teoretyczne, 70% zajęcia praktyczne):
Dzień 1. Fundamenty samodzielności i roli zawodowej
- Psychologia zmiany w zespole rachunkowości - jakie wyzwania niesie rosnąca odpowiedzialność
- Moja rola - od wykonawcy do partnera biznesowego (granice i oczekiwania klientów i przełożonych)
- Strefa wpływu w codziennych zadaniach – co mogę kontrolować, na co mam wpływ, co jest poza moim zakresem
- Case study: - jak przejąć decyzyjność w podobnych sytuacjach
- Ćwiczenie: Mapa mojej odpowiedzialności – określenie, za co realnie odpowiadam jako księgowa
Dzień 2. Profesjonalna komunikacja i budowanie brandu na zewnątrz
- Dlaczego komunikacja = branding – jak każdy mail, rozmowa i reakcja klienta buduje markę eksperta
- Elementy profesjonalnego brandu księgowej, - eksperckość, jasność, partnerstwo, archetypy marki
- Komunikacja mailowa zasady pisania profesjonalnych wiadomości (jasność, konkret, ton, wizerunek eksperta)
- Ćwiczenie: analiza i redagowanie maili do klientów (warsztat: „z maila asystentki do maila eksperta”)
- Porozumienie bez Przemocy (NVC) - jak mówić i pisać bez ocen i oskarżeń, ale z siłą i szacunkiem
- Branding na zewnątrz - jak mówić o sobie i zespole klientowi (język korzyści, storytelling liczb)
- Symulacje: trudne rozmowy z klientami i prezentowanie wartości zespołu
Dzień 3. Decyzyjność, odpowiedzialność i wspólny wizerunek
- Dlaczego unikamy decyzji? - psychologia lęku przed odpowiedzialnością
- Model podejmowania decyzji - kiedy decyduję sama, kiedy eskaluję do przełożonej
- Delegowanie i przyjmowanie odpowiedzialności - jak dzielić się zadaniami w zespole równorzędnych stanowisk
- Feedback jako narzędzie wzmacniania samodzielności i wizerunku eksperta
- Ćwiczenie: Trudna decyzja w praktyce - symulacje sytuacji księgowych (np. opóźnienia klienta, błąd w dokumentach)
- Zespół jako brand - jak mówić jednym głosem na zewnątrz i wewnątrz organizacji
Dzień 4. Radzenie sobie z emocjami i stresem w pracy księgowej
- Specyfika emocji w pracy księgowej - presja czasu, oczekiwania klientów, odpowiedzialność za liczby
- Mechanizmy radzenia sobie ze stresem - od reakcji fizjologicznej po mentalne strategie
- Ćwiczenia: szybkie techniki regulacji emocji (oddech, uważność, mikropauza)
- Jak rozpoznawać i nazywać emocje swoje i innych -podstawy inteligencji emocjonalnej
- Ćwiczenie zespołowe: Moje strategie odporności - wymiana doświadczeń i narzędzi
- walidacja
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 35 Psychologia zmiany w zespole rachunkowości | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 35 Moja rola – od wykonawcy do partnera biznesowego | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 35 Strefa wpływu w codziennych zadaniach | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 35 Ćwiczenie: Mapa mojej odpowiedzialności | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 35 Dlaczego komunikacja = branding | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 35 Elementy profesjonalnego brandu księgowej | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 35 Komunikacja mailowa – zasady pisania profesjonalnych wiadomości | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 35 Ćwiczenie: analiza i redagowanie maili (z maila asystentki do maila eksperta) | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 35 Porozumienie bez Przemocy (NVC) | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 35 Branding na zewnątrz – język korzyści i storytelling | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 35 Symulacje: trudne rozmowy z klientami i prezentowanie wartości zespołu | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 35 Dlaczego unikamy decyzji? – psychologia lęku przed odpowiedzialnością | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 35 Model podejmowania decyzji – kiedy decyduję sama, kiedy eskaluję | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 35 Delegowanie i przyjmowanie odpowiedzialności w zespole | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 35 Feedback jako narzędzie wzmacniania samodzielności i eksperckości | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 35 Ćwiczenie: trudna decyzja w praktyce – symulacje sytuacji księgowych | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 35 Zespół jako brand – jak mówić jednym głosem wewnątrz i na zewnątrz | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 35 Specyfika emocji w pracy księgowej – presja czasu, oczekiwania klientów | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 35 Mechanizmy radzenia sobie ze stresem – reakcje fizjologiczne i strategie mentalne | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 35 Ćwiczenia: szybkie techniki regulacji emocji (oddech, uważność, mikropauza) | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 35 ak rozpoznawać i nazywać emocje swoje i innych – podstawy inteligencji emocjonalnej | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 35 Ćwiczenie zespołowe: moje strategie odporności – wymiana doświadczeń i narzędzi | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 35 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojtowicz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 35 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 156,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 156,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Wojtowicz
- Systematyczne udzielanie wsparcia psychologicznego oraz prowadzenie sesji coachingowych 1:1
- Przeprowadzanie szkoleń dla liderów i menedżerów zespołów w obszarach: radzenie sobie ze stresem, przechodzenie przez zmianę, delegowanie zadań, efektywne zarządzanie czasem
- Promocja wiedzy psychologicznej - kanał Po trenersku
- Cykliczna publikacja artykułów popularnonaukowych dla czasopisma Wokół Zdrowia
- 2023 - obecnie: współpraca szkoleniowa i mentoringowa z agencją ubezpieczeniową w temacie efektywnego zarządzania zespołem, przechodzeniem przez zmianę, efektywnej komunikacji
- 2021 - obecnie: współpraca szkoleniowa z jednostkami promującymi kulturę działającymi przy uczelniach - kompetencje liderskie, zarządzanie stresem, elastyczne zarządzanie zmianą i adaptacja do niej
- 2019 - obecnie - edukacja psychologiczna na kanale Po trenersku (Facebook, Yt) - rozmowy z praktykami psychologii, trenerami, i szkoleniowcami w tematach zarządzania swoimi talentami, rezyliencji, doskonalenia swojej produktywności (także zespołowej)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja pdf
Informacje dodatkowe
1. Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie.
2. Warunkiem ukończenia szkolenia jest uzyskanie 75% z końcowej walidacji składającej się z obserwacji w warunkach symulowanych i wywiadu ustrukturyzowanego
3. Szkolenie trwa 32 godziny zegarowe, przerwy wliczają się w czas szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi