Efektywność pracy serwisu samochodowego – szkolenie
Efektywność pracy serwisu samochodowego – szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do właścicieli i menedżerów wyższego szczebla serwisów samochodowych, a także osób odpowiedzialnych za rozwój serwisu, analizę efektywności, planowanie kosztów oraz organizację pracy warsztatu.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji28-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Efektywność pracy serwisu samochodowego – szkolenie” przygotowuje uczestnika do samodzielnego planowania rozwoju serwisu, analizowania efektywności pracy serwisu oraz podejmowania decyzji kosztowych i organizacyjnych w oparciu o wskaźniki. Uczestnik będzie potrafił stosować filary zarządzania rozwojem, kalkulować koszt własny roboczogodziny (RBH), identyfikować koszty procesu serwisowego i analizować statystyki serwisowe, wdrażać zasady 7W w zarządzaniu zasobami oraz planować i rozliczaćEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje filary zarządzania rozwojem: pozyskiwanie umiejętności i możliwości technicznych, reagowanie na zmiany, natychmiastowe wdrażanie. | Kryteria weryfikacji Opisuje 3 filary i przypisuje do nich przykładowe działania w serwisie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Opracowuje mini‑plan wdrożenia (lista działań, terminy, odpowiedzialni). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje innowacje jako metodę udoskonalenia procesów, usług i technologii. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje kartę usprawnienia (cel, koszt, spodziewany efekt). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Szacuje próg opłacalności i ryzyko wdrożenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Projektuje zarządzanie rozwojem serwisu i korzyści dla pracowników i firmy. | Kryteria weryfikacji Tworzy rejestr braków kompetencyjnych i plan ich uzupełniania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Proponuje działania budujące wspólną tożsamość zespołu i mierniki ich skuteczności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kalkuluje koszt własny roboczogodziny bazowej (RBH) oraz rozdziela godziny sprzedane od przepracowanych | Kryteria weryfikacji Wylicza RBH na podstawie dostarczonego zestawu danych (różniczka kosztowa). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo klasyfikuje i rozdziela godziny sprzedane vs przepracowane. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Analizuje koszty procesu serwisowego oraz wskaźniki efektywności (w tym statystyki serwisowe i efektywność pracownika). | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej 5 kosztów składowych procesu i ich wpływ na RBH. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wyniki i planuje korekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Zarządza zasobami osobowymi i technicznymi oraz nadzorem nad przepływem klientów, magazynem i przerwami. | Kryteria weryfikacji Tworzy plan nadzoru przepływu klientów (obsługa spóźnień) i ograniczania strat czasu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Opracowuje zasady nadzoru magazynu i dostępności części. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planowo rozpisuje i rozlicza usługi serwisowe, definiuje dokumenty na etapach procesu oraz przygotowuje model obsługi flot z wykorzystaniem zasady VP pokrycia kosztów działalności. | Kryteria weryfikacji Tworzy kartę przebiegu zlecenia: dokumenty przyjęcia, dokumenty dla mechanika, dokumenty zabezpieczone po naprawie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan rozliczenia usługi (kalendarz, alokacja czasu, kontrola jakości). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kalkuluje próg opłacalności kontraktu flotowego w oparciu o zasadę VP. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowane jest do właścicieli i menedżerów wyższego szczebla serwisów samochodowych, a także osób odpowiedzialnych za rozwój serwisu, analizę efektywności, planowanie kosztów oraz organizację pracy warsztatu.
Ramowy program usługi
Moduł 1. Zarządzanie rozwojem serwisu
- Filary zarządzania rozwojem serwisu:
- pozyskiwanie umiejętności i możliwości technicznych w efektywny sposób,
- reagowanie na zmiany,
- natychmiastowe wdrażanie rozwiązań.
- Innowacje jako metoda udoskonalenia procesów, usług i technologii.
- Cykl życia usług serwisowych.
- Analiza defektów w „mechanizmie serwisowym” – identyfikacja słabych punktów procesu.
- Zarządzanie rozwojem serwisu – korzyści dla pracowników i firmy:
- postrzeganie firmy jako całości,
- rejestracja braków kompetencyjnych,
- kreowanie wspólnej tożsamości i poczucia wartości we wspólnym działaniu,
- system zespołowego rozwijania umiejętności,
- zatrudnienie nowego pracownika,
- finansowanie rozwoju dzięki zmniejszeniu obciążeń podatkowych.
- Cykl Deminga (PDCA) w serwisie.
- Wytyczne szczegółowe w zarządzaniu rozwojem serwisu.
- Wytyczne szczegółowe w zarządzaniu procesami serwisowymi.
- Analiza potrzeb serwisowych – badanie luk kompetencyjnych i technicznych serwisu.
- Analiza czynników wpływających na ograniczanie efektywności serwisu.
Moduł 2. Koszty procesu serwisowego i wskaźniki efektywności
- Koszty procesu serwisowego – identyfikacja głównych kategorii kosztów.
- Analiza statystycznych problemów występujących w serwisie.
- Efektywność pracownika – statystyki efektywności i ich interpretacja.
- Obliczanie kosztów własnych roboczogodziny bazowej (RBH).
- Jakie elementy brać pod uwagę przy analizie kosztów i określaniu wartości roboczogodziny w serwisie – w zależności od odpowiedzialności i kosztochłonności stanowiska pracy.
- Rozdzielanie godzin sprzedanych od przepracowanych.
- Analiza i obliczanie wskaźników efektywności serwisu – analiza kosztów składowych.
- Statystyka serwisowa – wykorzystanie danych do podejmowania decyzji.
Moduł 3. Zarządzanie zasobami i nadzór nad procesami
- Praktyczne i profesjonalne zasady 7W w serwisie.
- Zarządzanie zasobami osobowymi i technicznymi.
- Nadzór nad przepływem klientów – ograniczenie utraty dochodu wynikającego z regularnego spóźniania się klientów.
- Nadzór nad stanem magazynowym i bieżącą dostępnością części.
- Nadzór nad przerwami w pracy – ograniczenie utraty dochodu wynikającego z ponadnormatywnych przerw.
- Zarządzanie serwisem i gospodarką magazynową z wykorzystaniem programów komputerowych (dokumentacja serwisowa, historia napraw, zlecenia, grafiki pracy, obciążenie pracowników).
Moduł 4. Organizacja usług i obsługa flot
- Obsługa flot a zasada VP pokrycia kosztów działalności – planowanie i rozliczanie kontraktów flotowych.
- Jak efektywnie rozpisywać i rozliczać usługi serwisowe – etapy i odpowiedzialności.
- Dokumenty w procesie obsługi pojazdu:
- dokumenty przyjęcia pojazdu do naprawy,
- dokumenty dla mechanika,
- dokumenty zabezpieczone w serwisie po wykonaniu naprawy.
Sposób organizacji walidacji efektów uczenia się
Walidacja odbywa się po zakończeniu części szkoleniowej w formie obserwacji w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Uczestnicy realizują zadania praktyczne, m.in.:
- opisanie filarów zarządzania rozwojem i przypisanie do nich działań w serwisie,
- opracowanie mini-planu wdrożenia zmian (działania, terminy, odpowiedzialni),
- przygotowanie karty usprawnienia (cel, koszt, spodziewany efekt) oraz oszacowanie progu opłacalności i ryzyka wdrożenia,
- wyliczenie RBH na podstawie dostarczonych danych i prawidłowe rozdzielenie godzin sprzedanych od przepracowanych,
- wskazanie kosztów składowych procesu serwisowego i ich wpływu na RBH oraz zaproponowanie korekt,
- przygotowanie planu nadzoru przepływu klientów, magazynu i przerw w pracy,
- opracowanie założeń rozliczania usługi flotowej z wykorzystaniem zasady VP.
Osoba prowadząca walidację obserwuje sposób wykonywania zadań przez każdego uczestnika i na tej podstawie ocenia spełnienie zdefiniowanych kryteriów weryfikacji przypisanych do efektów uczenia się. Walidację prowadzi inna osoba niż trener realizujący część szkoleniową, co zapewnia rozdzielenie procesu kształcenia i walidacji.
Forma, czas trwania i podział godzin
Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej w wymiarze 16 godzin dydaktycznych (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut), w ciągu 2 dni po 8 godzin dydaktycznych.
Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
Łączny czas obejmuje:
- ok. 6 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych (mini-wykład, omówienie przykładów, prezentacja rozwiązań),
- ok. 10 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych (analiza przypadków, praca na danych liczbowych, opracowywanie planów, ćwiczenia realizowane w ramach walidacji), w tym co najmniej 1 godzina przeznaczona na walidację efektów uczenia się.
Warunki organizacyjne
Zajęcia odbywają się w Radomiu, ul. Olszynowa 23, w sali szkoleniowej wyposażonej w rzutnik multimedialny, ekran, flipchart oraz dostęp do Wi-Fi.
Grupa liczy od 5 do 8 osób, co umożliwia intensywną pracę warsztatową oraz przeprowadzenie walidacji dla każdego uczestnika.
Każdy uczestnik ma samodzielne miejsce pracy (stół/biurko, krzesło) oraz komplet drukowanych materiałów szkoleniowych. Zajęcia prowadzone są w formule warsztatowej (mini-wykład, praca indywidualna, w parach oraz na forum grupy).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,63 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Olszowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma specjalistyczne, drukowane materiały szkoleniowe przygotowane przez zespół ekspertów BETiS w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Kierunek Kariera Zawodowa"
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Stawka zwolniona VAT zgodnie §13 ust. 1 pkt. 20 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4.04.2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
Usługa prowadzona jest w formie stacjonarnej w wymiarze 8 godzin zajęć dydaktycznych (jedna godzina dydaktyczna stanowi 45 minut zegarowych).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi