Praktyczny menadżer - zarządzanie zespołem - szkolenie
Praktyczny menadżer - zarządzanie zespołem - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nowo mianowanych liderów/menedżerów, osób przygotowujących się do awansu na stanowisko lidera/menedżera, liderów/menedżerów z krótkim stażem na stanowisku zarządczym oraz dla liderów/menedżerów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania zespołem
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji02-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do samodzielnego i skutecznego zarządzania zespołem w oparciu o poznanie stylów kierowania, sposobów motywowania pracowników, realizacji celów, rozwiązywania konfliktów oraz udzielania informacji zwrotnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Motywuje siebie i zespół | Kryteria weryfikacji aktywnie wspiera nowe pomysły | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji zachęca do aktywności i angażowania się | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wpływa na motywatory działania swoich pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje autorytet i zaufanie w relacjach z pracownikami | Kryteria weryfikacji tworzy zasady współpracy oparte na narzędziu EXPOSE, odwołuje się donich i sam je respektuje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji bierze odpowiedzialność za własne decyzje i utożsamia się z nimi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wspiera swoich pracowników w realizacji zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Skutecznie komunikuje się z pracownikami | Kryteria weryfikacji słucha innych, wkłada wysiłek w zrozumienie, nawiązuje do wypowiedzi innych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wdraża styl komunikacji indywidualnie do potrzeb pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuje metody aktywnego słuchania (pytania, parafrazy, podsumowania) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyznacza zadania i cele | Kryteria weryfikacji Dopasowuje zadanie do potencjału pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje technikę Koła | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Określa priorytety zlecanych zadań i celów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwiązuje konflikty oraz dylematy związane z wykonywanym zawodem | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przyczyny konkretnego konfliktu w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki rozwiązywania konfliktów Stosuje technikę Innej Perspektywy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Udziela informacji zwrotnej i uzasadnia decyzje | Kryteria weryfikacji stosuje metodę FUKO | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji stosuje metodę konstruktywnej krytyki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia, argumentuje swoje zdanie w oparciu o fakty | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się buduje społecznąodpowiedzialność , dotyczącą wykonywanych czynności | Kryteria weryfikacji wdraża technikirozwiązywania konfliktów w życiu prywatnym i zawodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie obejmuje następujący zakres tematyczny
MODUŁ I Menadżer MOTYWUJACY
Uczestnicy połączeni w 2 osobowe zespoły będą definiowali motywacje zespołów do pracy i zmian, określą zasady budowania automotywacji, wzmacniania własnej wartości i pewności siebie oraz dobiorą techniki do zastosowania poznane w trakcie szkolenia. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła a także otrzyma karty flipchart i kolorowe mazaki.
- Co motywuje zespół do pracy
- Motywowanie siebie i innych do zmian- główne czynniki i zasady budowania automotywacji (JA/ZESPÓŁ)
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości i pewności siebie w roli przełożonego
- Motywatory moich pracowników
MODUŁ II Menadżer komunikujący się
Uczestnicy połączeni w 3 osobowe zespoły będą definiowali techniki i style komunikacji, określą zasady współpracy w zespole i dobiorą metody poznane w trakcie szkolenia. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła a także otrzyma karty flipchart, karty z ćwiczeniami i kolorowe mazaki.
- Zachowania wpływające (nie)pozytywnie na współpracę
- techniki komunikacji wspierające współpracę w zespole
- autodiagnoza stylów komunikacyjnych
- skuteczny i efektywny przepływ informacji
- budowanie partnerskich relacji w zespole opartych na szacunku i zaufaniu
- otwartość na innych i zrozumienie potrzeb i intencji rozmówcy
- ustalanie zasad współpracy i komunikacji w zespole
MODUŁ III Menadżer prowadzący i kierujący zespołem
Uczestnicy połączeni w 2 osobowe zespoły określą i zaprezentują własny styl zarządzania, zdefiniują rolę menadżera i lidera dobiorą techniki budowanie autorytetu i zarządzanie zespołem poznane w trakcie szkolenia. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła i otrzyma karty flipchart, karty z ćwiczeniami i kolorowe mazaki.
- Mój styl kierowania zespołem
- Styl kierowania a motywacja pracownika
- Role menadżera i lidera - organizowanie, kontrolowanie, motywowanie, inspirowanie, innowacyjność
- Budowanie autorytetu i zarządzanie zespołem
- Autorytet formalny i nieformalny
- Odpowiedzialność i konsekwencja własnych działań
MODUŁ IV Menadżer strategiem – wyznaczanie zadań i i celów
Uczestnicy połączeni w 4 osobowe zespoły stworzą zasady poprawnego wyznaczania celów i priorytetów, będą stosowali poznane w trakcie szkolenia zasady wyznaczania celów w praktyce. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła i otrzyma karty flipchart, karty z ćwiczeniami i kolorowe mazaki.
- Poprawnie sformułowany cel – pokaż SENS działań
- Przyczyny dlaczego jedni realizują cele a inni nie
- Wyznaczanie priorytetów – czy można robić wszystko? Koncentracja na sprawach najważniejszych dla firmy i pracowników
- Zasada „SMARTER” w wyznaczaniu celów i zasada „GROW”- jej praktyczne zastosowanie w zarządzaniu zespołem, pracownikami i efektywności pracy własnej.
MODUŁ V Interweniujący menadżer – jak zarządzać konfliktem
Uczestnicy połączeni w 2 osobowe zespoły określą przyczyny konfliktów w zespole, zdefiniują trudne sytuacje i dobiorą techniki do radzenia sobie z negatywnymi emocjami poznane w trakcie szkolenia. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła i otrzyma karty flipchart, karty z ćwiczeniami i kolorowe mazaki.
- Przyczyny konfliktów w zespole
- Trudne sytuacje w zespole – techniki radzenia sobie .
- Konflikt w zespole i jego dynamika- rozwiązuj zamiast prowokować.
- Negatywne emocje w zespole – jak sobie radzić
MODUŁ VI Rozwijający menedżer - rozwój i udzielanie informacji zwrotnej
Uczestnicy połączeni w 2 osobowe zespoły określą i zaprezentują własny styl prowadzenia trudnych rozmów, będą udzielali informacji zwrotnej oraz konstruktywnej krytyki według metod poznanych w trakcie szkolenia. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła i otrzyma karty flipchart, karty z ćwiczeniami i kolorowe mazaki.
- Feedback pokoleniowy – jak komunikować się i na co zwracają uwagę pracownicy z różnych pokoleń (tzw X,Y,Z)
- Rozmowy tzw. trudne i konfliktowe (np. kary, nagany, zwolnienia) i ich konsekwencje na tzw. „dobre imię” i postrzeganie organizacji
- Omawianie bieżących osiągnięć i stopnia realizacji założonych celów przez pracowników.
- Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony – Pracownik,
- Konstruktywna krytyka, jak motywować chwaląc – sztuka doceniania i pochwał
- Rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji.
MODUŁ VII Egzamin wewnętrzny
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Ocena kompetencji uczestnika- test
Egzamin wewnętrzny 15 minut.
Usługa świadczona jest w godzinach ZEGAROWYCH, gdzie jedna godzina odpowiada 60 minutom.
W polu "Liczba godzin usługi" wymiar czasowy szkolenia wyrażony jest w godzinach dydaktycznych.
Przerwy są wliczone w całkowity czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 MODUŁ I Menadżer MOTYWUJACY | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 MODUŁ II Menadżer komunikujący się | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 PRZERWA | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 MODUŁ III Menadżer prowadzący i kierujący zespołem | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 MODUŁ IV Menadżer strategiem – wyznaczanie zadań i i celów | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 MODUŁ V Interweniujący menadżer – jak zarządzać konfliktem | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 MODUŁ VI Rozwijający menedżer - rozwój i udzielanie informacji zwrotnej | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 MODUŁ VI cz.2 Rozwijający menedżer - rozwój i udzielanie informacji zwrotnej | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Moduł VI cz.3 Rozwijający menedżer - rozwój i udzielanie informacji zwrotnej | Prowadzący Andrzej Zdanowski | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 EGZAMIN WEWNĘTRZNY-walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Zdanowski
Nagrody oraz referencje od firm będących liderami rynku potwierdzają moje osiągnięcia oraz ciągłe dążenie do realizacji wyznaczanych celów. Cała moja praca to… ludzie.
Efekty moich metod zarządzania zostały docenione m.in. nagrodą Dyrektora Zarządzającego TP DiTel w konkursie „Najlepszy Szef”, wyróżnieniem/ nagrodą za wyniki sprzedażowe w firmie UNI-FILM Sp. z o.o., nagrodą Zarządu ANB Sp z o.o. za efektywność działań.
Jako trener specjalizuję się w szkoleniach z zakresu sprzedaży i zarządzania zespołami – budowania, motywacji oraz przywództwa.
Różnorodność branż, w których zdobywałem doświadczenie (reklama, ubezpieczenia, windykacja, budownictwo, inwestycje, rolnictwo, usługi i finanse), pozwala mi na elastyczne podejście do prowadzonych zajęć i szybkie znalezienie wspólnego języka z uczestnikami.
Jestem autorem książki „Typologia osobowości w praktyce, czyli jak ułatwić sobie życie”. Jestem współautorem książki „Sięgaj dalej – scenariusze szkoleń biznesowych”.
W TVN CNBC występowałem jako ekspert w dziedzinie organizacji i planowania pracy menadżera.
Wykładowca na studiach MBA, tematu Self Management - zarządzanie zespołami biznesowymi w praktyce
„Trener zmian” (potwierdzony certyfikatem).
Sprawiam, że ludziom „chce się chcieć” 😊
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy kursu otrzymają materiały szkoleniowe
- notatnik, teczka, długopis
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej lub papierowej - SKRYPT
- prezentacja w formie elektronicznej
Warunki organizacyjne
Sala szkoleniowa 40 m2
Oddzielne stanowiska pracy dla każdego uczestnika (krzesło, stolik).
Warunki uczestnictwa
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia z vat :
Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od
podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych
oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi