Zielone kompetencje w praktyce holistycznej: anatomia świadomego dotyku i diagnostyka funkcjonalna ciała.
Zielone kompetencje w praktyce holistycznej: anatomia świadomego dotyku i diagnostyka funkcjonalna ciała.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Fizjoterapeuci, absolwenci oraz słuchacze szkoły policealnej Technik masażysta, kosmetyczki i kosmetolodzy, słuchacze i absolwenci Technik Usług kosmetycznych, Studenci fizjoterapii, Pracownicy branży medycznej i kosmetologicznej, oraz osoby zainteresowane tematyką.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji18-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój zielonych kompetencji w obszarze praktyki holistycznej poprzez pogłębienie świadomości ciała, zrozumienie jego topografii oraz naukę funkcjonalnej diagnostyki opartej na zasadach równowagi, uważności i szacunku do naturalnych procesów życia. Uczestnicy zdobędą umiejętność integrowania wiedzy anatomicznej z podejściem ekologicznym i empatycznym — tak, aby wspierać zdrowie człowieka w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, troski o siebie, innych i środowisko.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Komunikuje się i obsługuje klienta. | Kryteria weryfikacji Buduje relacje i zaufanie, pozyskujeinformacje niezbędne do przeprowadzenia masażu, rozpoznaje komunikaty werbalne i niewerbalne. Przeprowadza wywiad z klientem, zadaje pytania dotyczące zdrowia, stylu życia i oczekiwań Utrzymuje kulturę osobistą, empatyczną postawę i aktywne słuchanie w trakcie sesji Przekazuje klientowi zalecenia pozabiegowe i informuje o ekologicznych aspektach stosowanych metod | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje ekologiczne i etyczne aspekty pracy terapeutycznej | Kryteria weryfikacji Wskazuje wpływ stosowanych materiałów na środowiskoWybiera rozwiązania zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje praktyki sprzyjające ochronie środowiska w codziennej pracy | Kryteria weryfikacji Korzysta z biodegradowalnych i wielorazowych materiałówOgranicza zużycie prądu, wody i odpadów w miejscu pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dobiera narzędzia i metody terapeutyczne w duchu eko-holistycznym | Kryteria weryfikacji Wybiera techniki i środki wspierające zdrowie i środowiskoUnika zbędnych dodatków syntetycznych lub nieetycznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Analizuje wpływ swojej pracy na klienta i otoczenie | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje reakcje fizyczne i emocjonalne klientaUwzględnia wpływ środowiskowy swojej działalności | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje istotę zielonych kompetencji i wyjaśnia, w jaki sposób mogą one być integrowane z praktyką holistyczną i pracą z ciałem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady zrównoważonego rozwoju w kontekście pracy z człowiekiem i środowiskiem, wskazuje zależności między ekologicznym stylem życia, dobrostanem psychicznym i fizycznym a praktyką zawodową. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia podstawowe struktury anatomiczne i określa ich znaczenie w kontekście diagnostyki funkcjonalnej i świadomego dotyku. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje główne układy i struktury ciała w odniesieniu do praktyki manualnej, wyjaśnia zależności między strukturą a funkcją w ujęciu holistycznym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady zielonych kompetencji w planowaniu i realizacji praktyki terapeutycznej lub rozwojowej z poszanowaniem zasobów własnych i środowiska. | Kryteria weryfikacji Demonstruje pracę z ciałem opartą na uważności, empatii i zrównoważonym wykorzystaniu energii, uwzględnia aspekty ekologiczne i etyczne w doborze technik i materiałów pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje postawę i ruch klienta, interpretuje sygnały płynące z ciała i formułuje wnioski diagnostyczne zgodne z zasadami funkcjonalnej obserwacji. | Kryteria weryfikacji Wykonuje podstawowe elementy diagnostyki funkcjonalnej z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i etyki, prezentuje umiejętność odczytywania wzorców napięć i kompensacji w ciele. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik promuje postawy proekologiczne, współtworzy przestrzeń pracy opartą na zaufaniu, szacunku i trosce o dobro wspólne. | Kryteria weryfikacji Reflektuje własne postawy wobec ciała, natury i relacji z drugim człowiekiem, podejmuje działania sprzyjające budowaniu zrównoważonej, empatycznej i etycznej praktyki zawodowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia znaczenie równowagi pomiędzy rozwojem osobistym, zawodowym i środowiskowym oraz wdraża rozwiązania zgodne z ideą zielonych kompetencji w codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji Projektuje indywidualne działania lub praktyki wspierające dobrostan w duchu zrównoważonego rozwoju, deklaruje gotowość do dalszego rozwijania zielonych kompetencji w pracy z ludźmi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie do zielonych kompetencji i praktyki holistycznej
- Pojęcie zielonych kompetencji w pracy z ciałem i człowiekiem.
- Zrównoważony rozwój w kontekście dobrostanu fizycznego, psychicznego i środowiskowego.
- Rola empatii, samoświadomości i odpowiedzialności w praktyce terapeutycznej.
- Zasady bezpiecznej i etycznej pracy z ciałem.
- Kształtowanie uważności i postawy proekologicznej w relacji z klientem i otoczeniem.
Moduł 2. Topografia i mapa ciała w praktyce świadomego dotyku
- Holistyczne rozumienie anatomii – od struktury do funkcji.
- Przegląd podstawowych układów ciała (kostny, mięśniowy, powięziowy, oddechowy, krążeniowy, nerwowy) w kontekście pracy manualnej.
- Lokalizacja struktur anatomicznych poprzez palpację i obserwację.
- Świadomy dotyk – jako narzędzie poznania, komunikacji i równoważenia napięć.
- Ekologiczne zasady pracy z ciałem – oszczędność sił, współpraca z rytmem oddechu, uważność na granice klienta i terapeuty.
Moduł 3. Diagnostyka funkcjonalna w ujęciu holistycznym
- Zasady i etapy diagnostyki funkcjonalnej.
- Obserwacja postawy, chodu i oddechu – analiza wzorców ruchowych.
- Identyfikacja kompensacji i ograniczeń funkcjonalnych.
- Interpretacja sygnałów płynących z ciała w ujęciu bio-psycho-społecznym.
- Równowaga pomiędzy obserwacją, interpretacją a interwencją – praca bez nadmiernej ingerencji.
Moduł 4. Integracja wiedzy anatomicznej i zielonych kompetencji
- Jak przenieść zasady zrównoważonego rozwoju do praktyki terapeutycznej.
- Ergonomia i uważność – ochrona własnych zasobów i zdrowia.
- Planowanie pracy z klientem w duchu ekologii relacji.
- Wdrażanie zielonych kompetencji w środowisku zawodowym.
Moduł 5. Praktyka integracyjna: ciało, uważność i środowisko
- Łączenie wiedzy o anatomii, dotyku i diagnostyce w jednym procesie pracy.
- Sztuka obecności i uważnej komunikacji z klientem.
- Kształtowanie ekologicznej postawy w pracy z człowiekiem i zespołem.
- Praktyczne zastosowanie zielonych kompetencji w codziennej pracy.
EGZAMIN teoretyczny
Przerwy wliczają się do czasu trwania kursu. Kurs prowadzony jest w godzinach zegarowych. Kurs trwa 48h. Na część teoretyczną przeznaczone jest 14h ( w tym przerwy), na część praktyczną 33h (w tym przerwy). Kurs kierowany jest do osób zainteresowanych tematyką: fizjoterapeuci, absolwenci oraz słuchacze szkoły policealnej technik masażysta, studenci fizjoterapii. Walidacja odbywać się będzie ostatniego dnia kursu, zostanie przeprowadzony egzamin w formie pisemnej: test zamknięty- czas trwania 1 godzina zegarowa. Szkolenie odbywać się będzie bez podziału na grupy. Uczestnicy będą mieli do dyspozycji 1-2 modeli. Organizator dysponuje zapleczem technicznym, umożliwiającym przeprowadzenie kursu, tj. odpowiednio wyposażona pracownia dydaktyczna do praktycznej nauki (stoły do masażu, kształtki, środki poślizgowe).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 104,17 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 104,17 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Daria Majchrzak
Od ponad 5 lat aktywny szkoleniowiec, z pasją dzieli się wiedzą i praktycznym doświadczeniem. Czynny wykładowca w szkole policealnej, gdzie z zaangażowaniem kształci przyszłych specjalistów w dziedzinie masażu. W swojej pracy przekazuje wiedzę na temat wartości dotyczących zielonych kompetencji i zrównoważonego rozwoju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator dysponuje zapleczem technicznym, umożliwiającym przeprowadzenie kursu, tj. odpowiednio wyposażona pracownia dydaktyczna do praktycznej nauki (stoły do masażu, kształtki, środki poślizgowe itp.).
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma skrypt szkoleniowy, W trakcie zajęć wykorzystywane są materiały demonstracyjne przyjazne środowisku, a także prezentowane są przykłady dobrych praktyk ekologicznych w pracy terapeutycznej. Dzięki temu uczestnicy zdobywają wiedzę nie tylko merytoryczną, ale także zgodną z ideą zrównoważonego rozwoju.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- winda