Rozwój kompetencji psychospołecznych w ZLZ – komunikacja i współpraca w zespołach weterynaryjnych oparta na metodzie Calgary-Cambridge
Rozwój kompetencji psychospołecznych w ZLZ – komunikacja i współpraca w zespołach weterynaryjnych oparta na metodzie Calgary-Cambridge
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Dla zespołów lecznic weterynaryjnych: lekarzy weterynarii, techników, recepcjonistów i właścicieli ZLZ
Dla menedżerów szukających sposobu na lepszą współpracę, wyższą efektywność i mniejszą rotację w zespole.
Dla osób indywidualnych, które są związane z branżą weterynaryjną.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji21-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy rozwiną umiejętność skutecznej komunikacji interpersonalnej oraz rozwiązywania konfliktów. Będą potrafili wykorzystać w praktyce elementy metody Calgary-Cambridge, a także rozpoznać typ komunikacyjny rozmówcy. Rozwiną umiejętność rozpoznawania swoich emocji oraz regulowania napięcia i rekcji stresowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna strukturę metody Calgary-Cambridge. | Kryteria weryfikacji Potrafi zastosować techniki aktywnego słuchania i parafrazowania w rozmowie z członkiem zespołu lub klientem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Umie rozpoznać i nazwać własne objawy stresu oraz zastosować techniki samoregulacji. | Kryteria weryfikacji W ćwiczeniu indywidualnym identyfi kujewłasne symptomy przeciążenia oraz dobiera technikę, która może je zniwelować. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Zna podstawowe zasady budowania zaufania i skutecznej komunikacji w zespole. | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i opisać przynajmniej 3 techniki budowania zaufania w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna |
Cel biznesowy
Szkolenie ma na celu podniesienie jakości obsługi klienta poprzez wdrożenie sprawdzonego modelu komunikacji(Calgary-Cambridge), co w dłuższej perspektywie przekłada się na poprawę wyników organizacji: większe zaangażowanie pracowników, niższy poziom rotacji, mniejsze ryzyko wypalenia zawodowego oraz wyższy poziom satysfakcji klientów.Efekt usługi
Usługa szkoleniowa skutkuje poprawą komunikacji i współpracy w zespole weterynaryjnym, co przekłada się na zwiększenie efektywności pracy, lepszą organizację zadań oraz szybsze i bardziej konstruktywne rozwiązywanie konfliktów. Dzięki rozwinięciu umiejętności dbania o dobrostan psychiczny, pracownicy ZLZ są bardziej odporni na stres i mniej narażeni na wypalenie zawodowe, co zmniejsza absencję i rotację. Ponadto, dzięki wdrożeniu modelu Calgary-Cambridge, jakość kontaktu z klientem wzrasta, co bezpośrednio wpływa na poziom zadowolenia klientów i reputację firmy.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metodą potwierdzającą osiągnięcie efektu usługi będzie praktyczna weryfikacja zdobytych umiejętności i wiedzy uczestników poprzez:
- obserwację zachowań i postaw uczestników podczas ćwiczeń praktycznych, scenek i symulacji – pozwala ocenić, czy uczestnik potrafi zastosować techniki komunikacji, rozwiązywania konfliktów oraz elementy metody Calgary-Cambridge;
- Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie mający na celu sprawdzenie poziomu wiedzy na temat metody Calgary-Cambridge
- analizę indywidualnych planów działania opracowanych przez uczestników w zakresie dbałości o dobrostan i efektywność w pracy –pokazuje stopień refleksji i gotowości do wdrożenia zdobytej wiedzy w praktyce;
- ankietę ewaluacyjną po szkoleniu z pytaniami dotyczącymi poziomu przydatności treści i gotowości do zastosowania ich w miejscu pracy;
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1: ROZWÓJ OSOBISTY i WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
- Czym są kompetencje psychospołeczne i dlaczego mają ogromne znaczenie w pracy zespołowej?
- Wspólna praca lekarz–technik–recepcja – rola komunikacji wewnątrz zespołu
- Komunikacja bez przemocy (NVC) i metoda FUKO w praktyce – narzędzie do budowania relacji bez napięć
- Feedback, który buduje: jak dawać i odbierać informacje zwrotne bez obaw i oporu
- Planowanie pracy w lecznicy – wspólne cele, podział zadań i dobra organizacja
- Psychologia relacji – mechanizmy obronne, projekcje, empatia vs. wypalenie
- Radzenie sobie z emocjami – zarządzanie napięciem i stresem
- Budowanie odporności psychicznej – jak się wzmacniać, by nie wypalić się zawodowo
DZIEŃ 2: PRACA Z KLIENTEM z wykorzystaniem metody CALGARY-CAMBRIDGE
- Style komunikacji – poznaj siebie i innych, by lepiej się dogadywać
- Typologia opiekunów – jak rozpoznać potrzeby i emocje klienta (model DISC)
- Jak mówić, by zostać zrozumianym i jak słuchać, by naprawdę usłyszeć
- Metoda Calgary-Cambridge – jak prowadzić konsultację od zbudowania relacji, przez zebranie informacji, po efektywne zakończenie
- Zarządzanie czasem w gabinecie – komunikacja jako narzędzie porządkowania przebiegu wizyty
- Rozmowa o kosztach leczenia – jak robić to z empatią i skutecznością
- Trudne rozmowy: jak prowadzić je z klasą, spokojem i zrozumieniem
- Mój indywidualny plan rozwoju: co dalej? – refleksja, wnioski i inspiracja do działania
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Czym są kompetencje psychospołeczne i ich znaczenie w pracy zespołowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Wspólna praca lekarz–technik–recepcja– rola komunikacji wewnątrz zespołu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Komunikacja bez przemocy (NVC) oraz metodyka FUKO w praktyce – budowanie relacji bez napięć | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Feedback, który buduje: jak dawać i odbierać informacje zwrotne bez obaw i oporu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Planowanie pracy w lecznicy – wspólne cele, podział zadań i dobra organizacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Psychologia relacji – mechanizmy obronne, projekcje, empatia vs. wypalenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Radzenie sobie z emocjami – zarządzanie napięciem i stresem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Budowanie odporności psychicznej – jak się wzmacniać, by nie wypalić się zawodowo | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Powitanie, wprowadzenie do szkolenia, ustalenie celów indywidualnych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Podsumowanie dnia pierwszego, cele dnia drugiego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Style komunikacji – poznaj siebie i innych, by lepiej się dogadywać | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Typologia opiekunów – jak rozpoznać potrzeby i emocje klienta (model DISC) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Jak mówić, by zostać zrozumianym i jak słuchać, by naprawdę usłyszeć | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Metoda Calgary-Cambridge – prowadzenie konsultacji od budowania relacji do zakończenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Zarządzanie czasem w gabinecie – komunikacja jako narzędzie porządkowania wizyty | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Trudne rozmowy w tym rozmowa o kosztach leczenia, procedurze eutanazji – jak robić to z empatią i skutecznością | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Mój indywidualny plan rozwoju: refleksja, wnioski i inspiracja do działania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 583,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 161,44 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 131,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
📄 Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dla lepszego przyswojenia treści szkolenia, każdy uczestnik otrzyma komplet materiałów w formie elektronicznej. Materiały teumożliwiają utrwalenie wiedzy oraz powrót do kluczowych zagadnień w dowolnym momencie po zakończeniu szkolenia.
Materiały szkoleniowe przygotowane przez Trenera są:
- przejrzyste i uporządkowane,
- opracowane zgodnie ze standardami dostępności WCAG 2.1,
- zgodne z zasadami: postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości i solidności (kompatybilności), co gwarantuje dostęp do treści również osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wymogi frekwencyjne – projekty dofinansowane
Dla uczestników projektu „FUR 3 – Fundusz Usług Rozwojowych”:
Aby ukończyć szkolenie z wynikiem pozytywnym, uczestnik musi uzyskać 100% frekwencji.
Dla uczestników projektu „Kompleksowy program wsparcia firm w okresowych trudnościach”:
Szkolenie uznaje się za ukończone z wynikiem pozytywnym przy udziale w co najmniej 80% zajęć.
Informacja o zwolnieniu z VAT
1.Podstawa prawna zwolnienia z VAT: § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia MF w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług w przypadku dofinansowania powyżej 70% (źródło: Internetowy System Aktów Prawnych Kancelarii SejmuRP https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230000955)
2.Cena usługi dla uczestnika korzystającego z dofinansowania w stopniu powyżej 70% wartości ceny usługi netto jest zwolniona z VAT.
3.Cena usługi dla uczestnika korzystającego z dofinansowania w stopniu poniżej 70% wartości ceny usługi netto nie jest zwolniona z VAT i podlega powiększeniu o obowiązujący podatek VAT w wysokości 23%.
4.Organizator nie odpowiada za interpretacje zapisów Ustawy dotyczącej zwolnień od podatku od towarów i usług, a także wytyczneregulaminu Operatora.
5.Koszty dojazdu oraz noclegu nie jest wliczony w cenę usługi. 6.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest:
bycie pracownikiem ZLZ,
zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (co najmniej 3 miesiące przed rozpoczęciem szkolenia) lub samozatrudnienie.
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy ClickMeeting.
Informacje dodatkowe
W czas trwania szkolenia wliczone są przerwy kawowe oraz obiadowe
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1.Sprzęt:
Komputer, laptop, tablet lub smartfon z dostępem do internetu.
Zalecane używanie komputera lub laptopa dla pełnej funkcjonalności.
Słuchawki lub głośniki oraz mikrofon (w przypadku aktywnego udziału, np. zadawania pytań).
2.Przeglądarka internetowa:
Aktualna wersja jednej z następujących przeglądarek:
Google Chrome
Mozilla Firefox
Microsoft Edge
Safari (na urządzeniach Apple)
Zalecane jest wyłączenie blokad wyskakujących okienek oraz rozszerzeń, które mogą utrudniać działanie platformy.
3.Łącze internetowe:
Stabilne połączenie internetowe o przepustowości minimum 2 Mbps (zalecane 5 Mbps) w celu zapewnienia płynnego odbioru transmisji wideo i audio.
4.Oprogramowanie:
Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – ClickMeeting działa w przeglądarce.
Opcjonalnie można pobrać aplikację mobilną ClickMeeting (dostępna na iOS i Android) dla wygodniejszego udziału na urządzeniach mobilnych.
5.Dodatkowe wymagania:
Włączona obsługa JavaScript i plików cookies w przeglądarce.
Dostęp do poczty e-mail, aby otrzymać link do szkolenia i ewentualne materiały dodatkowe.