Mentoring indywidualny: ścieżka zmiany i rozwoju
Mentoring indywidualny: ścieżka zmiany i rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Mentoring indywidualny „Ścieżka zmiany i rozwoju” jest dedykowany osobom, które potrzebują wsparcia w świadomym zarządzaniu swoją karierą i rozwojem zawodowym. Oferta jest idealna dla osób bez zatrudnienia, planujących powrót na rynek pracy, a także tych, którzy zamierzają zmienić branżę, rozwijać nowe kompetencje lub awansować. Mentor pomaga również osobom powracającym po przerwie zawodowej (np. związanej z opieką czy zdrowiem), młodym absolwentom stawiającym pierwsze kroki na rynku pracy oraz zatrudnionym, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność i pewność siebie. Usługa jest skierowana również do osób w sytuacji niepewności zawodowej związanej z restrukturyzacjami czy zwolnieniami indywidualnymi i grupowymi. Proces mentoringu jest indywidualny i dostosowany do unikalnych potrzeb każdego uczestnika.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem mentoringu jest wsparcie uczestnika w rozwoju zawodowym poprzez diagnozę kompetencji, przygotowanie planu kariery, tworzenie dokumentów aplikacyjnych z użyciem AI, przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych oraz naukę korzystania z narzędzi cyfrowych. Mentoring wzmacnia pewność siebie i motywację do skutecznego działania na rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Diagnozuje i nazywa swoje kluczowe kompetencje, mocne strony oraz wartości zawodowe. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kompetencje i wartości w oparciu o refleksję i narzędzia diagnostyczne; formułuje spójną narrację potencjału. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się 2. Projektuje plan rozwoju kariery lub zmiany zawodowej, uwzględniając indywidualne cele i sytuację na rynku pracy. | Kryteria weryfikacji Tworzy realistyczny plan działania z celami pośrednimi i wskaźnikami sukcesu, przypisuje działania do etapów, uwzględnia trendy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 3. Tworzy dokumenty aplikacyjne (CV, profil LinkedIn) z użyciem narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji Redaguje dokumenty zgodnie z aktualnymi standardami, stosuje AI do personalizacji, dostosowuje treść do stanowiska/branży. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 4. Analizuje oferty pracy i buduje strategię działania na rynku pracy. | Kryteria weryfikacji Selekcjonuje ogłoszenia według preferencji i kompetencji, formułuje kryteria oceny, tworzy plan działania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 5. Prezentuje swoje atuty podczas rozmowy kwalifikacyjnej i stosuje techniki autoprezentacji. | Kryteria weryfikacji Formułuje odpowiedzi zgodne z profilem stanowiska, wskazuje atuty, wykorzystuje techniki STAR, GOLD. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 6. Wykorzystuje narzędzia cyfrowe i aplikacje AI do przygotowania do rekrutacji. | Kryteria weryfikacji Dobiera aplikacje wspierające proces, integruje narzędzia z przygotowaniem dokumentów i treningiem rozmów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 7. Przyjmuje konstruktywną informację zwrotną, dokonuje samooceny i wdraża udoskonalenia. | Kryteria weryfikacji Reaguje otwarcie na feedback, identyfikuje obszary do poprawy, modyfikuje działania w trakcie cyklu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 8. Inicjuje działania zawodowe i wyznacza nowe cele rozwojowe po mentoringu. | Kryteria weryfikacji Formułuje własne cele i priorytety, dokumentuje postępy, podejmuje działania, wykazuje odporność na stres. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Spotkanie 1.Fundamenty zmiany zawodowej i budowanie motywacji
- Cele sesji: Diagnoza sytuacji, określenie wartości, analiza motywatorów i barier.
- Część praktyczna: Ćwiczenia autorefleksji, test wartości.
- Praca własna: Notatka autorefleksyjna, sformułowanie indywidualnych celów.
Spotkanie 2.Analiza zasobów i identyfikacja mocnych stron
- Cele sesji: Budowa profilu kompetencyjnego.
- Część praktyczna: SWOT kariery, feedback 360°.
- Praca własna: Zebranie opinii od otoczenia; refleksja pisemna.
Spotkanie 3.Planowanie ścieżki kariery i scenariuszy zmiany
- Cele sesji: Tworzenie indywidualnego planu działania, analiza ryzyka.
- Część praktyczna: Mapa kompetencji, scenariusze kariery, burza mózgów.
- Praca własna: Opracowanie scenariuszy z listą kontrolną działań.
Spotkanie 4. Tworzenie dokumentów aplikacyjnych z wykorzystaniem AI
- Cele sesji: Optymalizacja CV i LinkedIn przy wsparciu AI.
- Część praktyczna: Korekta dokumentów, testowanie narzędzi AI.
- Praca własna: Finalizacja dokumentów, wdrożenie poprawek.
Spotkanie 5. Strategie poszukiwania pracy i networking
- Cele sesji: Poszukiwanie ofert, budowa sieci kontaktów.
- Część praktyczna: Networking na LinkedIn, ćwiczenie wiadomości.
- Praca własna: Realizacja działań networkingowych.
Spotkanie 6.Przygotowanie do rozmów rekrutacyjnych i autoprezentacji
- Cele sesji: Trening autoprezentacji, symulacje rozmów.
- Część praktyczna: Rozmowy wg modeli STAR/GOLD, Elevator Pitch, wykorzystanie AI.
- Praca własna: Opracowanie i przećwiczenie odpowiedzi na pytania sytuacyjne i behawioralne.
Spotkanie 7. Marka osobista i aktywność na rynku pracy
- Cele sesji: Budowanie i analiza marki osobistej online/offline.
- Część praktyczna: Analiza profilu LinkedIn, prezentacja autoprezentacji, praktyczne działania wizerunkowe.
- Praca własna: Publikacja posta/profilu online, udział w dyskusji branżowej.
Spotkanie 8. Podsumowanie procesu i dalszy plan rozwoju
- Cele sesji: Ewaluacja postępów i przygotowanie długofalowego planu działania.
- Część praktyczna: Sesja feedbackowa, tworzenie checklisty rozwoju.
- Praca własna: Start indywidualnego planu działań po zakończeniu cyklu.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Spotkanie 1. Fundamenty zmiany zawodowej i budowanie motywacji | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Spotkanie 2. Analiza zasobów i identyfikacja mocnych stron | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Spotkanie 3. Planowanie ścieżki kariery i scenariuszy zmiany | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Spotkanie 4. Tworzenie dokumentów aplikacyjnych z wykorzystaniem AI | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Spotkanie 5. Strategie poszukiwania pracy i networking | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Spotkanie 6. Przygotowanie do rozmów rekrutacyjnych i autoprezentacji | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Spotkanie 7. Marka osobista i aktywność na rynku pracy | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Spotkanie 8. Podsumowanie procesu i dalszy plan rozwoju | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 433,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 433,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Musioł
Ostatnia aktualizacja wiedzy: 10–12.12.2024 – Certyfikacja DISC D3.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- indywidualny narzędziownik mentoringowy (wersja PDF) – zawierający ćwiczenia do autorefleksji, formularze SWOT, test wartości i motywacji, miejsca na notatki i obserwacje z procesu, checklisty postępów oraz przykłady nowoczesnych dokumentów aplikacyjnych,
- listy kontrolne do monitorowania postępów – zestawy wskaźników do samooceny na kolejnych etapach mentoringu (np. checklista kompetencji, plan działań, monitorowanie aktywności networkingowej, plan komunikacji na LinkedIn),
- przewodnik po narzędziach AI – lista i krótkie opisy praktycznych narzędzi cyfrowych wspierających przebieg procesu rekrutacji, szukania pracy, przygotowania do rozmów oraz budowania marki osobistej online,
- formularz autoewaluacji i przykład feedbacku 360° – gotowe szablony, które mentee może wykorzystać zarówno podczas cyklu, jak i po jego zakończeniu (np. do podsumowania progresu lub zebrania informacji zwrotnych od otoczenia),
- kartę planowania ścieżki kariery – narzędzie do samodzielnego opracowania scenariuszy rozwoju, wizualizacji etapów kariery oraz wyznaczenia celów pośrednich i głównych,
- listę polecanych zasobów edukacyjnych – podpowiedzi odcinków wybranych podcastów, artykułów, webinarów lub książek branżowych, stanowiących uzupełnienie i inspirację do dalszego rozwoju po zakończeniu procesu mentoringowego,
- instrukcje/mini-poradniki dotyczące budowania networkingu, aktywności na LinkedIn oraz prowadzenia własnego portfolio sukcesów – gotowe wskazówki, przykładowe komunikaty, wyzwania i ćwiczenia do wdrożenia.
Do dyspozycji będą również video nagrania:
- zestaw krótkich video pigułek wiedzy (2–7 minut) przygotowanych przez prowadzącą – do wielokrotnego użytku, wspierających utrwalenie kluczowych tematów procesu mentoringowego oraz praktyczne wdrożenia zdobytej wiedzy.
Warunki uczestnictwa
Program dedykowany osobom, które chcą świadomie pokierować swoją karierą – niezależnie, czy dopiero wchodzą na rynek pracy, wracają po przerwie, planują zmianę branży czy rozwój w obecnej roli.
Uczestnik jest otwarty na nowe doświadczenia, gotowy do autorefleksji i pracy z nowoczesnymi narzędziami, w tym AI. Cechuje go motywacja, zaangażowanie, elastyczność i chęć wdrażania zdobytej wiedzy w praktyce. Ważna jest umiejętność pracy w atmosferze zaufania, poufności i wzajemnego szacunku, a także gotowość do przyjmowania i udzielania konstruktywnego feedbacku.
Wymagane są podstawowe kompetencje cyfrowe oraz dbałość o warunki pracy online. Kluczowe jest również świadome określenie celu rozwojowego, inicjatywa i odpowiedzialność za własne postępy.
Informacje dodatkowe
Usługa Szkoleniowa została stworzona na podstawie licencji GetResponse zakupionej z dofinansowaniem projektu "USŁUGIROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii" nr FERS.01.03-IP.09-0015/23.
Podstawy prawne zwolnienia z VAT: Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kluczowe wymagania sprzętowe do udziału w cyklu „Mentoring indywidualny: znajdź swoje zawodowe miejsce – cykl spotkań wspierający zmiany i rozwój zawodowy„
- Komputer/laptop z aktualnym systemem operacyjnym: umożliwiający stabilną pracę podczas sesji online (Google Meet, Zoom lub inne wskazane narzędzie komunikacyjne).
- Sprawny mikrofon i kamera: niezbędne do uczestniczenia w wideokonferencjach i efektywnej komunikacji podczas sesji 1:1, pracy z obrazem oraz korzystania z narzędzi AI wymagających audio/wideo.
- Stabilne łącze internetowe: o minimalnej prędkości łącza umożliwiającej płynne połączenia wideo, przesyłanie dużych plików (np. CV, nagrania audio/wideo), a także pracę w chmurze; przepustowość: minimum 2 Mbps (download) i 1 Mbps (upload) – dla połączeń audio-wideo (zalecane łącze szerokopasmowe o prędkości min. 10 Mbps / 5 Mbps dla komfortowego odbioru materiałów oraz udziału w sesjach online), połączenie powinno być stabilne, nieobciążone innymi aplikacjami (np. transmisjami wideo, aktualizacjami systemu w tle).
- Dostęp do przeglądarki internetowej i skrzynki mailowej: niektóre narzędzia AI, aplikacje rekrutacyjne czy platformy do pracy własnej dostępne są online lub wymagają rejestracji.
- Możliwość korzystania z podstawowych narzędzi biurowych: edytor tekstu (Word lub Google Docs), program graficzny Canva w wersji darmowej, podstawowa obsługa PDF.
- Smartfon (opcjonalnie): pomocny do obsługi aplikacji mobilnych, robienia zdjęć dokumentów, szybkiego kontaktu, korzystania z niektórych narzędzi AI czy odbioru materiałów głosowych.
- Słuchawki z mikrofonem: dla komfortu podczas dłuższych rozmów, szczególnie gdy uczestnik przebywa w otwartej przestrzeni lub podczas „mentoringu chodzonego”.
- Możliwość pracy w spokojnej, cichej przestrzeni: miejsce pozwalające na skupienie (dotyczy sesji online); to warunek komfortowej pracy własnej i zachowania poufności.
Dodatkowe zalecenia:
- Dostęp do LinkedIn oraz podstawowych narzędzi AI (np. ChatGPT, Canva, Resume.io, Notion – instrukcje obsługi i wsparcie zapewnia mentor).
- Możliwość nagrywania krótkich prezentacji lub wypowiedzi (komputer lub telefon z rejestracją video/audio) – wykorzystywane w zadaniach związanych z autoprezentacją, analizą postępów itd.