Szkolenie z zakresu wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w pracy biurowej – poziom podstawowy.
Szkolenie z zakresu wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w pracy biurowej – poziom podstawowy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bazy danych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą zdobyć kwalifikację w zakresie wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w pracy biurowej, w szczególności ChatGPT. Adresatami są w szczególności: osoby niekorzystające dotąd z narzędzi AI oraz osoby chcące rozwinąć podstawowe kompetencje cyfrowe. Szkolenie dedykowane jest uczestnikom wykonującym różne funkcje zawodowe, w tym: wirtualnym asystentom, pracownikom administracyjnym, biurowym, osobom bezrobotnym, oraz osobom z ograniczonym dostępem do technologii, które chcą nauczyć się korzystania z AI i zdobyć wiedzę umożliwiającą im samodzielne korzystanie z tych narzędzi, automatyzować proste zadania, tworzyć dokumenty, raporty lub notatki z wykorzystaniem ChatGPT. Nie jest wymagane doświadczenie zawodowe w pracy z technologiami informatycznymi. Wymagane jest posiadanie podstawowych umiejętności obsługi komputera lub smartfona.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do samodzielnego i bezpiecznego korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji (AI), w tym ChatGPT, w pracy biurowej. Po zakończeniu szkolenia będzie formułować skuteczne polecenia (promptowanie), tworzyć i redagować dokumenty, raporty oraz inne treści tekstowe, a także generować podstawowe obrazy i materiały wideo z wykorzystaniem narzędzi AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęcia związane ze sztuczną inteligencją oraz wyjaśnia jej zastosowania w życiu i pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo opisuje pojęcie sztucznej inteligencji; wskazuje co najmniej trzy przykłady zastosowania AI w codziennych czynnościach lub pracy biurowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia rodzaje narzędzi opartych na AI oraz określa ich możliwości i ograniczenia w zakresie przetwarzania informacji i tworzenia treści. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo identyfikuje przykłady narzędzi AI; wskazuje różnice między ChatGPT a innymi modelami językowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia potrzebę stosowania zasad bezpieczeństwa danych i etycznego korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z AI; uzasadnia dlaczego nie należy udostępniać danych osobowych i poufnych treści. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Obsługuje narzędzie ChatGPT, formułuje precyzyjne polecenia (promptowanie) oraz kontroluje jakość uzyskiwanych odpowiedzi. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo loguje się i korzysta z interfejsu ChatGPT; formułuje co najmniej trzy poprawne polecenia (prompty) dostosowane do celu; koryguje błędne lub nieprecyzyjne odpowiedzi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Tworzy i redaguje dokumenty, notatki, streszczenia i raporty przy wykorzystaniu narzędzi AI wspierających pracę biurową. | Kryteria weryfikacji Generuje tekst użytkowy o określonej strukturze (np. raport, notatkę); poprawnie redaguje treść pod względem logicznym i językowym; wykorzystuje wskazówki narzędzia AI do usprawnienia tekstu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Generuje podstawowe treści multimedialne – obrazy, materiały wideo – z wykorzystaniem dostępnych narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji Tworzy co najmniej jeden prosty obraz i wideo ; poprawnie dobiera narzędzie do celu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Analizuje wiarygodność i jakość informacji generowanych przez narzędzia AI, identyfikuje błędy i nieścisłości w treściach. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady nieprawidłowych lub nieaktualnych informacji w odpowiedziach AI; poprawnie wyjaśnia, jak można je zweryfikować. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Inicjuje wykorzystanie AI w codziennej pracy i komunikacji, dostosowując sposób działania do potrzeb i możliwości zespołu lub organizacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia pomysł zastosowania AI w konkretnym zadaniu zawodowym; planuje proste czynności z użyciem ChatGPT lub innego narzędzia AI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykazuje postawę otwartości na rozwój kompetencji cyfrowych oraz gotowość do dalszego uczenia się w obszarze sztucznej inteligencji. | Kryteria weryfikacji Wykazuje aktywność podczas zajęć; chętnie testuje nowe funkcje AI; deklaruje chęć dalszego doskonalenia umiejętności w zakresie technologii. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęEUROPEAN SKILLS PARTNERS EWELINA CETERA
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoElżbieta Wolińska
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Dla celu edukacyjnego szkolenie adresowane jest do osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą rozpocząć naukę korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji (AI), w tym ChatGPT. Adresatami są osoby niekorzystające dotąd z AI, posiadające podstawowe kompetencje cyfrowe, w tym pracownicy administracyjni i biurowi, wirtualni asystenci, osoby bezrobotne, seniorzy oraz osoby z ograniczonym dostępem do technologii. Zakres tematyczny obejmuje podstawy AI, obsługę ChatGPT, tworzenie dokumentów, raportów i treści tekstowych, generowanie prostych obrazów i materiałów wideo. Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych, obejmuje 16 godzin zegarowych, w tym 4 godziny zajęć teoretycznych i 12 godzin praktycznych, realizowanych w ciągu dwóch dni w formie stacjonarnej. Uczestnicy mają zapewnione stanowisko z miejscem siedzącym, stołem roboczym oraz dostęp do połączenia internetowego. Przerwy są wliczone w czas trwania usługi. Walidacja odbywa się w trakcie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Podstawy sztucznej inteligencji (AI) – pojęcia, przykłady, zastosowania w życiu i pracy | Wykład + ćwiczenia | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa (10 minut) | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Podstawy obsługi ChatGPT – logowanie, interfejs, pierwsze promty, zasady komunikacji z AI | Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:20 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa (10 minut) | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Zastosowanie ChatGPT w życiu codziennym – pisanie wiadomości, notatek, planów dnia | Warsztat | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Ćwiczenia praktyczne z wykorzystania ChatGPT – praca w grupach, analiza wyników | Praktyka + omówienie | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 ChatGPT w pracy – raporty, podsumowania, korespondencja, generowanie dokumnetów | Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Przerwa (10 minut) | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Bezpieczeństwo i etyka korzystania z AI – dane, prywatność, weryfikacja treści | Wykład + analiza przypadków | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Przerwa (10 minut) | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Podstawy generowania obrazu, wideo i głosu w AI – przegląd narzędzi iobsługa głosowa ChatGPT | Wykład +warsztat praktyczny | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Ćwiczenia utrwalające i przygotowanie do walidacji – wykonanie zadań praktycznych z AI, analiza wyników | Praktyka + omówienie | Prowadzący EWELINA CETERA | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja efektów | Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
EWELINA CETERA
Prowadząca posiada doświadczenie zdobyte w ostatnich 5 latach tj. czynnie uczestniczy w projektach opartych o rozwiązania AI, specjalizuje się w praktycznym zastosowaniu narzędzi sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT. Posiada aktualne kwalifikację nabyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Wybrane kwalifikacje i szkolenia z okresu 2021-2025: (2024): Me+AI Program, Creating Advanced Texts Using ChatGPT, Image Generation, Voice Generation, Text Generation – Meta Layers, Building Your Own GPTs, (2025)Process Optimization with AI, 3D+AI ,Zaświadczenie „Sztuczna inteligencja a prawo (2025),Zaświadczenie „Cyberbezpieczeństwo w pigułce (2025),Program „Umiejętności Jutra 2.0” – Google i SHG (2025)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt prezentacji w wersji elektronicznej. Uczestnicy otrzymują w wersji elektonicznje zestaw szablonów promtów do samodzielnej pracy.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie grupowe. Maksymalnie 12 osób w grupie; praca w podgrupach 2–4 os. podczas ćwiczeń
Forma zajęć: ćwiczenia praktyczne, warsztaty.
Walidacja zaplanowana w ostatnim dniu i wliczona w czas trwania usługi.
W szkoleniu mogą wziąć udział osoby pełnoletnie.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia usługi z VAT: Art. 43 ust. 1 pkt 29 Ustawy o VAT.
Dostawca Usług zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe, Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień, przed zapisem na usługę, prosimy o kontakt
Dostawa Usług zapewni osobie ze szczególnymi potrzebami na jej wniosek materiały dydaktyczne dostosowane do jej potrzeb.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Obiekt jest dostępny architektonicznie dla osób z niepełnosprawnościami.