Język polski dla obcokrajowców po angielsku - słownictwo dla fizjoterapeutów na poziomie A1
Język polski dla obcokrajowców po angielsku - słownictwo dla fizjoterapeutów na poziomie A1
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Pozostałe języki
- Grupa docelowa usługi
Fizjoterapeuci obcokrajowcy posługujący się językiem angielskim
studenci fizjoterapii obcokrajowcy posługujący się językiem angielskim
personel medyczny wspierający (masażyści, terapeuci zajęciowi, itp.)
Osoby Planujące Studia w Języku Polskim
Wolontariusze i Opiekunowie
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do opanowania podstawowego słownictwa z języka polskiego na poziomie A1, specjalnie dostosowanego do potrzeb fizjoterapeutów, niezbędnego do inicjowania komunikacji z pacjentami i współpracownikami w polskim środowisku klinicznym.Głównym celem jest wyposażenie uczestników w praktyczne słowa i proste zwroty dotyczące: części ciała, pospolitych dolegliwości, podstawowych instrukcji (wydawanych podczas terapii), oraz zwrotów grzecznościowych (powitań).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe słownictwo medyczne i anatomiczne na poziomie A1, kluczowe w pracy fizjoterapeuty. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawne polskie nazwy podstawowych części ciała na podstawie obrazków lub opisówŁączy polskie terminy medyczne (np. złamanie, sztywność, obrzęk) z ich definicjami lub synonimami Rozpoznaje polskie nazwy kluczowych elementów wyposażenia gabinetu (np. piłka, mata, stół, taśma) w tekście lub na liście. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dopasowuje czasowniki ruchu i instrukcje do odpowiednich części ciała i kierunków. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawną formę trybu rozkazującego (np. Zgiąć/Wyprostować/Położyć się) pasującą do danej instrukcji ruchowej.- Dopasowuje polecenia kierunku (w dół, do przodu, na zewnątrz) do odpowiednich czynności (np. Odwieść rękę...). - Identyfikuje poprawne liczebniki używane do określania liczby powtórzeń w ćwiczeniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje poprawne formy gramatyczne kluczowych zwrotów używanych w dialogu z pacjentem (pytania, Miejscownik). | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawną formę pytania, służącą do ustalenia lokalizacji bólu (np. Gdzie boli? Co boli?).- Wskazuje poprawną formę rzeczownika w Miejscowniku z przyimkiem "w" w kontekście lokalizacji bólu (np. w kolanie, w plecach). - Określa poprawną formę czasownika "być" lub "mieć" w prostych zdaniach opisujących stan pacjenta (np. Jestem zmęczony, Mam gorączkę). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wybiera odpowiednie, kulturalne zwroty inicjujące, podtrzymujące i kończące komunikację kliniczną. | Kryteria weryfikacji Zaznacza poprawną reakcję na powitanie lub pożegnanie w kontekście klinicznym (np. na Dzień dobry- Wybiera najodpowiedniejszy zwrot do proszenia o pomoc lub powtórzenie (np. Proszę mi pomóc / Proszę powtórzyć). - Ocenia poprawność zastosowania form Pan/Pani w stosunku do pacjenta w prostych zdaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do Kursu
Powitanie i Rozgrzewka. Kluczowe cele i zasad. Wymagania. Zasada Złota: "Nie bójcie się błędów! Szybki Przegląd Ciała i Słów Kluczy. Agenda szkolenia.
Powitania i Przedstawianie się (Ja i Pan/Pani)
Dzień dobry, nazywam się..., jestem fizjoterapeutą/fizjoterapeutką, Jak się pan/pani czuje?, Miło mi.Zaimki osobowe (ja, ty, pan, pani). Czasownik "być" (jestem, jest, jesteśmy).
Orientacja w Placówce i Prośby
Gabinet, poczekalnia, recepcja, toaleta, winda, proszę, dziękuję, przepraszam.
Liczebniki (1-100).
Podstawowy Tryb rozkazujący (Proszę usiąść, Proszę wejść).
Podstawowe Instrukcje i Pytania
Tak/Nie, rozumiem/nie rozumiem, proszę powtórzyć. Pytania: Czy to boli?, Kiedy się zaczęło?Pytania ogólne (z "czy"). Konstrukcja musieć (muszę, musi).
Dane Pacjenta i Dokumentacja
Imię, nazwisko, wiek, data, godzina, wizyta, skierowanie, dokument. Zwrot: Poproszę skierowanie.Rzeczowniki w Mianowniku. Przymiotniki (dobry, zły, nowy, stary).
Anatomia: Głowa i Tułów
Głowa, szyja, kark, plecy, kręgosłup (szyjny/lędźwiowy), klatka piersiowa, brzuch, miednica. Rodzaj gramatyczny (dla części ciała). Zaimki dzierżawcze.
Anatomia: Kończyny Górne
Ręka, ramię, łokieć, nadgarstek, dłoń, palec. Przyimki: na, pod, obok. Liczba mnoga rzeczowników (w Mianowniku): ręka – ręce.
Anatomia: Kończyny Dolne
Noga, udo, kolano, łydka, kostka, stopa, pięta. Przymiotniki: lewy, prawy. Zgoda przymiotnika z rzeczownikiem (rodzaj i liczba).
Opis Bólu – Lokalizacja
Czasownik "boleć" (boli, bolą). Pytania: Gdzie dokładnie boli? Boli z przodu/z tyłu/z boku?Miejscownik z przyimkiem "w" (ból w kolanie, problem w plecach).
Charakter Bólu i Urazów
Ból: silny, ostry, tępy, pulsujący, promieniujący. Urazy: złamanie, zwichnięcie, stłuczenie, uraz. Stopniowanie przymiotników
Objawy Dodatkowe i Samopoczucie
Sztywność, drętwienie, mrowienie, gorączka, obrzęk (opuchlizna), osłabienie, skurcz. Konstrukcja "Mieć" (mam, masz) w odniesieniu do symptomów.
Wywiad i Historia Medyczna
Wypadek, operacja, diagnoza, lekarz, lek (leki). Zwroty: Kiedy to się stało? Czy miał/miała pan/pani...Czas przeszły (podstawowe formy stało się, byłem/byłam, miałem/miałam,).
Podstawowe Pozycje Ciała
Leżeć (na plecach/brzuchu/boku), siedzieć, stać. Instrukcje: Proszę położyć się, Proszę usiąść.Ćwiczenie Trybu rozkazującego dla kluczowych czasowników (Stań!, Połóż się!).
Instrukcje Ruchowe – Zginanie/Prostowanie
Zgiąć, wyprostować, w dół, do góry, trzymać. Instrukcja: Proszę zgiąć kolano.Aspekt czasownika (praktyczne użycie w Trybie rozkazującym)
Instrukcje Ruchowe – Odwodzenie/Przywodzenie
Odwieść, przywieść, na zewnątrz, do środka, rozluźnić, napiąć mięśnie. Liczebniki porządkowe (pierwszy, drugi) w kontekście ćwiczeń.
Sprzęt i Wyposażenie
Stół (do masażu), piłka, mata (materac), taśma, ciężarek, laska, kula, poduszka.Dopełniacz (Genitive) przy negacji: Nie ma piłki.
Rodzaje Terapii i Zabiegów
Masaż, ćwiczenia (terapeutyczne), terapia, elektroterapia, ciepło/zimno (lód), zabieg, seria.Pytanie: Ile zabiegów? Liczebniki (1-50) + rzeczownik.
Ilość, Powtórzenia i Czas Trwania
Liczebniki (50-100). Raz, dwa razy, powtórzyć, seria, minuta, sekunda. Proszę powtórzyć 10 razy.Konstrukcje z liczbami: przez 30 sekund.
Częstotliwość i Planowanie Czasu
Codziennie, raz w tygodniu, rano, wieczorem, przed, po (ćwiczeniu). Proszę ćwiczyć trzy razy dziennie.Przyimki czasu (za, przed, po).
Porady dla Pacjenta i Profilaktyka
Odpoczynek, aktywność, unikać (dźwigania), pływać, biegać, to jest zdrowe/ważne.Konstrukcja "Powinien/Powinna" (rada, obowiązek).
Podsumowanie i Symulacja Kliniczna
Następna wizyta, do zobaczenia, Proszę uważać na siebie, Wszystko w porządku. Role-playing (pełny dialog).Powtórzenie Trybu Rozkazującego i Miejscownika. Wprowadzenie do Czasu Przyszłego (Będę ćwiczyć).
Sposób organizacji walidacji: Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w formie testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie przez platformę e-learningową. Test jest uruchamiany i oceniany przez system informatyczny bez udziału osoby prowadzącej szkolenie, co zapewnia pełną rozdzielność procesu kształcenia od procesu walidacji.
Zajęcia są realizowane w godzinach dydaktycznych. Przerwa nie jest wliczana w całkowity czas szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do Kursu | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Powitania i Przedstawianie się (Ja i Pan/Pani)/ Orientacja w Placówce i Prośby | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Podstawowe Instrukcje i Pytania/Dane Pacjenta i Dokumentacja | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Anatomia: Głowa i Tułów/ Anatomia: Kończyny Górne | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Anatomia: Kończyny Dolne/ Opis Bólu – Lokalizacja | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Charakter Bólu i Urazów | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Objawy Dodatkowe i Samopoczucie | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Wywiad i Historia Medyczna/ Podstawowe Pozycje Ciała | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 17-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Instrukcje Ruchowe – Zginanie/Prostowanie/ Instrukcje Ruchowe – Odwodzenie/Przywodzenie | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 24-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Sprzęt i Wyposażenie/ Rodzaje Terapii i Zabiegów | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 31-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Ilość, Powtórzenia i Czas Trwania | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 07-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Częstotliwość i Planowanie Czasu | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Porady dla Pacjenta i Profilaktyka | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie i Symulacja Kliniczna | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja efektów uczenia się - Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Agnieszka Glińska | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,69 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,69 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Glińska
Lektor języka angielskiego, niemieckiego i polskiego dla obcokrajowców – w ostatnich 5 latach - prowadzenie szkoleń grupowych i indywidualnych dla osób dorosłych i dzieci na różnych poziomach zaawansowania z języka angielskiego, niemieckiego, polskiego.
Prowadzenie szkoleń dla firm prywatnych,ośrodków publicznych PUP, MOPS, GOPS, i inne.
Prowadzenie szkoleń z różnej tematyki: Język prawniczy, Język techniczny ogólny, Zawodowy w budownictwie, Zawodowy w spawalnictwie, Rozmowy telefoniczne, Email, Korespondencja handlowa, Obsługa klienta, Angielski w biurze, Negocjacje w biznesie, Język Biznesowy, Ekonomiczno-biurowy, Angielski dla weterynarzy, Dla specjalistów IT, Dla kadry zarządzającej, itp.
2003 – 2004 SJO Empik lektor lektor języka angielskiego
WYKSZTAŁCENIE
magister filologii angielskiej i niemieckiej, specjalizacja
tłumaczenia w języku angielskim i niemieckim
WSJOiE kwalifikacje pedagogiczne
inżynier, Wydział Marketingu i Zarządzania
Egzamin LCCI
Egzamin „Zentrale Mittelstufenprüfung” w Instytucie Goethego
Nauczanie języka polskiego jako obcego Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Stowarzyszenia „Wspólnota Polska”
Egzaminator TGLS z języka angielskiego, niemieckiego, polskiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypty szkoleniowe