Przywództwo w duchu zrównoważonego rozwoju – szkolenie rozwijające kompetencje kierownicze i społeczne
Przywództwo w duchu zrównoważonego rozwoju – szkolenie rozwijające kompetencje kierownicze i społeczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno osób już pełniących funkcje kierownicze, jak i tych przygotowujących się do roli lidera czy menedżera w swojej organizacji. Program jest adresowany do osób pragnących rozwijać umiejętności przywódcze w duchu zrównoważonego rozwoju – w tym kompetencje związane z samoregulacją, świadomym zarządzaniem energią i stresem, komunikacją opartą na empatii oraz budowaniem zaangażowania zespołu w sposób odpowiedzialny społecznie i ekologicznie – niezależnie od branży czy sektora gospodarki.Program dedykowany jest w szczególności mieszkańcom województwa śląskiego, uczestniczącym w projektach w ramach działań 6.06 i 10.17, wspierających rozwój zawodowy, kompetencje przyszłości oraz edukację dorosłych.Szkolenie jest otwarte zarówno dla pracowników, jak i przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje przywódcze w sposób świadomy, odpowiedzialny i zrównoważony.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Przywództwo w duchu zrównoważonego rozwoju – szkolenie rozwijające kompetencje kierownicze i społeczne” przygotowuje uczestników do skutecznego kierowania zespołem w duchu zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy rozwijają umiejętności przywódcze, komunikacji, budowania zaufania i odporności psychicznej, delegowania oraz motywowania, wspierając tworzenie zielonych miejsc pracy i wdrażanie rozwiązań przyjaznych środowisku w organizacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje różnice między rolą lidera a menedżera oraz poziomy przywództwa wg Maxwella w kontekście zielonej gospodarki. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia lidera i menedżera, wskazuje poziomy przywództwa wg Maxwella, a także opisuje, w jaki sposób rola lidera wspiera wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju, efektywne gospodarowanie zasobami i tworzenie zielonych miejsc pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje model odporności psychicznej (MTQ 4C) oraz techniki wspierające radzenie sobie ze stresem w warunkach zmian klimatycznych i organizacyjnych | Kryteria weryfikacji Omawia cztery elementy modelu 4C, wymienia techniki ACT, MBCT i CFT oraz wyjaśnia, jak wykorzystać je w utrzymaniu efektywności i równowagi emocjonalnej w procesie zielonej transformacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje źródła konfliktów i style ich rozwiązywania, uwzględniając kontekst wdrażania zmian środowiskowych i innowacyjnych. | Kryteria weryfikacji Wymienia źródła konfliktu, charakteryzuje style rozwiązywania konfliktów oraz opisuje sposoby ich konstruktywnego prowadzenia w duchu współpracy i odpowiedzialności ekologicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady delegowania zadań oraz różnice między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną w kontekście angażowania zespołu w działania proekologiczne. | Kryteria weryfikacji Wymienia etapy procesu delegowania, rozróżnia rodzaje motywacji oraz wskazuje przykłady, jak poprzez delegowanie można wzmacniać odpowiedzialność pracowników za efektywność energetyczną, oszczędność zasobów/ | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia informacji zwrotnej w praktyce, wspierając kulturę otwartości i zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Konstruuje przykładową informację zwrotną w modelu SBI, uwzględniając elementy komunikacji wspierającej zaufanie, zaangażowanie i współodpowiedzialność za cele środowiskowe. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Dobiera strategie zarządzania konfliktem i emocjami do sytuacji zespołowych związanych z wdrażaniem zasad zielonej gospodarki. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwy styl i technikę pracy z konfliktem w opisanym scenariuszu, dostosowując sposób działania do wartości organizacyjnych, celów ekologicznych i specyfiki zespołu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje postawę lidera opartego na wartościach, zaufaniu i odpowiedzialności środowiskowej. | Kryteria weryfikacji Przedstawia własną mapę przywództwa, opisuje swoje wartości przewodnie i wyjaśnia, w jaki sposób mogą one wspierać budowę kultury organizacyjnej opartej na zrównoważonym rozwoju i ochronie środowiska | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Fundamenty przywództwa i autodiagnoza
Uczestnicy poznają różnice między liderem a menedżerem w kontekście wyzwań zrównoważonego rozwoju oraz uczą się analizować własny styl przywództwa przy użyciu narzędzi autodiagnozy. Zrozumienie poziomów przywództwa według Johna C. Maxwella pozwala im określić, jak mogą wzmacniać odpowiedzialność i świadomość środowiskową w swoim stylu zarządzania. Dzięki temu liderzy uczą się, jak budować efektywność zespołów w zgodzie z zasadami zielonej gospodarki, analizowanie wpływu decyzji menedżerskich na środowisko, dostrzegać powiązania między efektywnością zespołu a zużyciem zasobów, a także rozwijać postawę odpowiedzialności środowiskowej w przywództwie. (RSI 2030, s. 49).
Moduł 2. Wartości i „dlaczego” lidera
Ten moduł koncentruje się na pracy z wartościami osobistymi i organizacyjnymi. Uczestnicy odkrywają własne „dlaczego” (wg koncepcji Simona Sineka), ucząc się łączyć swoje motywacje z misją firmy i ideą odpowiedzialnego przywództwa. Praca z narzędziami, takimi jak „Koło wartości”, pomaga im zintegrować perspektywę proekologiczną z codziennym działaniem. Po szkoleniu uczestnicy potrafią przekładać swoje wartości na konkretne decyzje wspierające zrównoważony rozwój (RSI 2030, s. 17).
Moduł 3. Odporność psychiczna lidera (MTQ)
W module poświęconym odporności psychicznej uczestnicy poznają model 4C – kontrola, zaangażowanie, wyzwanie i pewność siebie – oraz uczą się praktycznych technik wzmacniania równowagi emocjonalnej. Praca z narzędziami uważności i samowspółczucia (ACT, MBCT, CFT) pozwala im lepiej reagować na stres i presję towarzyszącą zmianom organizacyjnym oraz środowiskowym. uczą się utrzymywać efektywność i spokój w sytuacjach niepewności związanej z transformacją klimatyczną i technologiczną (RSI 2030, s. 47; PRT, s. 20).
Moduł 4. Komunikacja i budowanie zaufania
Uczestnicy rozwijają umiejętność jasnej i empatycznej komunikacji, kluczowej dla budowania zaangażowania zespołów w działania prośrodowiskowe. Poprzez ćwiczenia i symulacje poznają metody udzielania informacji zwrotnej (SBI, Feedforward, NVC) oraz uczą się komunikować cele ekologiczne i społeczne w sposób, który wzmacnia współpracę i zaufanie. Uczestnicy po szkoleniu potrafią inspirować innych do działań na rzecz zielonej transformacji oraz budować kulturę organizacyjną opartą na otwartym dialogu (RSI 2030, s. 131).
Moduł 5. Zarządzanie konfliktami i emocjami
W module piątym uczestnicy uczą się rozpoznawać źródła konfliktów, zwłaszcza tych wynikających z różnic pokoleniowych i wartościowych, oraz stosować strategie konstruktywnego rozwiązywania sporów. Dzięki narzędziom TSR, CBT i EFT potrafią regulować emocje i budować porozumienie w zespołach wdrażających zmiany związane z ochroną środowiska i efektywnością energetyczną. Rozwijają umiejętność łączenia odmiennych punktów widzenia, co przekłada się na większą spójność działań organizacyjnych (RSI 2030, s. 85).
Moduł 6. Delegowanie i motywowanie
Ten moduł rozwija zdolność liderów do odpowiedzialnego przekazywania zadań i uprawnień w duchu zaufania i współodpowiedzialności. Uczestnicy poznają strategie angażowania zespołu w inicjatywy proekologiczne i projekty ESG, ucząc się jednocześnie rozróżniać motywację wewnętrzną i zewnętrzną. W efekcie potrafią tworzyć warunki sprzyjające wprowadzaniu innowacji ograniczających zużycie energii i surowców, zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym (PRT, s. 25–27).
Moduł 7. Wizja i rozwój innych
Ostatni moduł skupia się na roli lidera jako mentora i inspiratora. Uczestnicy uczą się tworzyć i komunikować wizję rozwoju organizacji opartej na zrównoważonym rozwoju i niskoemisyjności. Poprzez ćwiczenie „Przemówienie 2 minut – moja wizja” oraz opracowanie osobistego planu wdrożenia uczą się, jak angażować zespoły w działania na rzecz środowiska i wspierać rozwój pracowników w kierunku zielonych kompetencji. Po ukończeniu szkolenia potrafią przekładać cele strategiczne organizacji na konkretne inicjatywy prośrodowiskowe (RSI 2030, s. 181–185)
Moduł 8. Walidacja usługi - sprawdzenie testów i analizy dowodów i deklaracji.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Fundamenty przywództwa i autodiagnoza | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Wartości i „dlaczego” lidera | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Odporność psychiczna lidera (MTQ) | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Komunikacja i budowanie zaufania | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Zarządzanie konfliktami i emocjami | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Delegowanie i motywowanie | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Wizja i rozwój innych | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 381,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 375,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 384,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Kot
Od kilku lat prowadzi szkolenia i warsztaty rozwijające odporność psychiczną w środowisku zawodowym podlegającym dynamicznym zmianom technologicznym i organizacyjnym. W pracy z zespołami i liderami kładzie nacisk na budowanie elastyczności, umiejętność adaptacji i zarządzanie stresem w projektach związanych z ekologią oraz zasadami zrównoważonego rozwoju.
Posiada ponad 5-letnie doświadczenie w pracy z organizacjami biznesowymi, instytucjami oraz klientami indywidualnymi. Tworzy programy rozwojowe dostosowane do specyfiki organizacji, uwzględniające aktualne wyzwania związane z transformacją ekologiczną i zmianami w obszarze nowoczesnych modeli pracy.
Systematycznie poszerza swoją wiedzę, uczestnicząc w programach rozwojowych i międzynarodowych inicjatywach dotyczących przywództwa, innowacji oraz dobrostanu psychicznego. Interesuje się tematyką zielonych kompetencji i psychologicznych aspektów zrównoważonego rozwoju – łączy troskę o dobrostan człowieka z troską o środowisko i kulturę organizacyjną opartą na odpowiedzialności ekologicznej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały w postaci skryptu szkoleniowego, notatnika oraz długopisu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz uzyskania 80% punktów z testu wiedzy.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami dydaktycznymi tj. 1 godz. = 45 minut Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi. Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi