Zarządzanie zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia - studia podyplomowe zdalne w czasie rzeczywistym
Zarządzanie zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia - studia podyplomowe zdalne w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe „Zarządzanie zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia” są skierowane do osób pełniących lub planujących pełnić funkcje kierownicze w placówkach medycznych oraz do specjalistów zajmujących się kadrami i rozwojem personelu w sektorze ochrony zdrowia. Adresatami są m.in. dyrektorzy, kierownicy, ordynatorzy, pielęgniarki oddziałowe, pracownicy działów HR i administracji, a także lekarze i inni profesjonaliści medyczni aspirujący do ról menedżerskich. Program jest również odpowiedni dla absolwentów kierunków medycznych, społecznych i ekonomicznych, którzy chcą zdobyć wiedzę z zakresu zarządzania personelem w systemie ochrony zdrowia. Celem studiów jest rozwój kompetencji w obszarze przywództwa, motywowania, komunikacji, planowania zatrudnienia i rozwoju zawodowego w specyficznych warunkach funkcjonowania instytucji medycznych.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji16-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych „Zarządzanie zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia” jest przygotowanie uczestników do skutecznego zarządzania personelem w placówkach medycznych oraz instytucjach związanych z systemem ochrony zdrowia. Program ma na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności w zakresie nowoczesnych metod zarządzania ludźmi, motywowania i oceniania pracowników, planowania rozwoju kadr, budowania zaangażowanych zespołów oraz kształtowania kultury organizacyjnej sprzyjająEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:charakteryzuje nowoczesne koncepcje, narzędzia i metody zarządzania zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki sektora ochrony zdrowia | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje współczesne koncepcje zarządzania personelem, takie jak zarządzanie talentami, zarządzanie kompetencjami, HRBP (Human Resources Business Partner), zarządzanie zmianą, zarządzanie przez cele (MBO)- zna nowoczesne narzędzia HR, w tym systemy do rekrutacji i ocen pracowniczych, platformy e-learningowe, systemy motywacyjne i benefitowe - ocenia przydatność poszczególnych metod w kontekście specyfiki placówek medycznych, uwzględniając zawody medyczne, wymogi prawne i etyczne, specyfikę pracy zmianowej oraz wymagania jakościowe i bezpieczeństwa pacjentów - stosuje wiedzę teoretyczną do analizy sytuacji kadrowych i planowania procesów HR w ochronie zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZAposiada wiedzę na temat uwarunkowań prawnych, organizacyjnych i etycznych związanych z zatrudnieniem oraz zarządzaniem personelem medycznym | Kryteria weryfikacji - definiuje przepisy prawa pracy i regulacje dotyczące sektora ochrony zdrowia, w tym zatrudnianie lekarzy, pielęgniarek i innych zawodów medycznych- charakteryzuje struktury organizacyjne i zasady funkcjonowania placówek medycznych oraz wpływ organizacji na procesy kadrowe - rozpoznaje i interpretuje sytuacje wymagające zastosowania przepisów prawnych oraz zasad etycznych w codziennej pracy menedżera HR w ochronie zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZAposiada wiedzę na temat struktur organizacyjnych placówek ochrony zdrowia i zasad ich funkcjonowania | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje typowe struktury organizacyjne szpitali, przychodni, ośrodków rehabilitacyjnych i innych jednostek ochrony zdrowia- analizuje strukturę organizacyjną w kontekście zarządzania personelem i podejmowania decyzji menedżerskich | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZAokreśla zasady motywowania, oceniania i rozwoju zawodowego pracowników w środowisku medycznym | Kryteria weryfikacji - posiada wiedzę na temat różnych teorii motywacji i narzędzi motywacyjnych stosowanych w pracy z personelem medycznym- planuje rozwój zawodowy personelu, dobierając odpowiednie szkolenia, ścieżki kariery i programy rozwojowe - stosuje wiedzę teoretyczną do analizy potrzeb kadrowych i projektowania programów motywacyjnych i rozwojowych w placówkach ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZAdefiniuje pojęcie komunikacji interpersonalnej, przywództwa i kultury organizacyjnej w budowaniu efektywnych zespołów | Kryteria weryfikacji - opisuje pojęcia komunikacji interpersonalnej, w tym style komunikacji, bariery komunikacyjne i techniki skutecznego przekazu w zespole medycznym- opisuje kulturę organizacyjną placówki medycznej oraz jej wpływ na efektywność zespołu i zaangażowanie pracowników - integruje wiedzę o komunikacji, przywództwie i kulturze organizacyjnej w celu budowania i motywowania efektywnych zespołów w środowisku ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIplanuje i realizuje procesy rekrutacji, adaptacji, ocen i rozwoju pracowników w jednostkach ochrony zdrowia | Kryteria weryfikacji - planuje proces rekrutacji, dobierając odpowiednie metody pozyskiwania kandydatów i narzędzia selekcji- przeprowadza oceny pracownicze, stosując metody ocen okresowych, kompetencyjnych i 360° - integruje wszystkie procesy HR w sposób spójny, wspierając efektywność zespołów i jakość usług medycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIstosuje adekwatne narzędzia HR do specyfiki zawodów medycznych i administracyjnych | Kryteria weryfikacji - dobiera i stosuje narzędzia HR odpowiednie do charakteru pracy i wymagań zawodów medycznych (np. lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci) oraz administracyjnych- wykorzystuje systemy motywacyjne, szkoleniowe i oceniające, adekwatnie do poziomu odpowiedzialności i roli zawodowej pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIefektywnie komunikuje się i buduje relacje w zespole, także w sytuacjach konfliktowych | Kryteria weryfikacji - identyfikuje źródła konfliktów i stosować odpowiednie techniki ich rozwiązywania w środowisku medycznym- buduje pozytywne relacje w zespole, wspierając współpracę i zaangażowanie pracowników - integruje wiedzę z zakresu komunikacji i przywództwa w celu efektywnego funkcjonowania zespołu w wymagającym środowisku ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIwykorzystuje wiedzę z zakresu zarządzania zmianą, motywacji i przywództwa do podnoszenia jakości pracy zespołu i placówki | Kryteria weryfikacji - planuje i wdraża zmiany organizacyjne w placówkach ochrony zdrowia z uwzględnieniem wpływu na personel i procesy- stosuje narzędzia motywacyjne i przywódcze, aby zwiększyć zaangażowanie i efektywność zespołu - ocenia skutki wdrożonych zmian i podejmowanych decyzji korygujących w oparciu o efektywność i satysfakcję zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEjest przygotowany do pełnienia funkcji kierowniczych i odpowiedzialnego podejmowania decyzji personalnych | Kryteria weryfikacji - przyjmuje rolę lidera lub kierownika zespołu w placówce medycznej lub administracyjnej- podejmuje odpowiedzialne decyzje personalne, uwzględniając aspekty prawne, etyczne i organizacyjne - ocenia ryzyko i konsekwencje decyzji kadrowych oraz podejmować działania sprzyjające efektywności i jakości pracy placówki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEkieruje zespołem z uwzględnieniem różnorodności zawodowej i interpersonalnej | Kryteria weryfikacji - zarządza zespołem składającym się z różnych zawodów medycznych i administracyjnych- dostosowuje styl kierowania i komunikacji do potrzeb różnych członków zespołu - tworzy warunki sprzyjające współpracy i integracji w zróżnicowanym zespole - rozpoznaje i zarządza różnicami interpersonalnymi, aby minimalizować konflikty i zwiększać efektywność zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEwykazuje postawę etyczną, empatię i odpowiedzialność społeczną w relacjach z personelem i pacjentam | Kryteria weryfikacji - kieruje się zasadami etyki zawodowej i normami prawnymi w kontaktach z personelem i pacjentami- okazuje empatię i wrażliwość interpersonalną, wspierając dobre relacje w zespole i z pacjentami - podejmuje decyzje z uwzględnieniem odpowiedzialności społecznej i wpływu na dobro personelu oraz pacjentów - integruje wartości etyczne, empatię i odpowiedzialność społeczną w codziennej pracy menedżera w ochronie zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEjest otwarty na doskonalenie zawodowe oraz wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w zarządzaniu zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia | Kryteria weryfikacji - wykazuje postawę proaktywną wobec rozwoju zawodowego, poszukując nowych wiedzy, umiejętności i kompetencji w obszarze zarządzania personelem- est otwarty na innowacje, zmiany organizacyjne i usprawnienia procesów HR, zwiększające efektywność zespołów i placówki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1 | Alokacja zasobów ludzkich organizacji |
2 | Analiza pracy i planowanie zatrudnienia |
3 | Charakterystyka zatrudnienia w ochronie zdrowia |
4 | Koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi |
5 | Motywowanie i podstawy coachingu pracowników |
6 | Ocena pracowników w placówkach ochrony zdrowia |
7 | Organizacja funkcji personalnej w placówkach ochrony zdrowia |
8 | Podstawy negocjacji |
9 | Strategie zarządzania zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia |
10 | Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi organizacji |
11 | Wartościowanie pracy w placówkach ochrony zdrowia |
Ilość semestrów: 2
Liczba punktów ECTS: 30
Ilość godzin: 180h dydaktycznych (1h dydaktyczna = 45 minut zegarowych).
Dostawca usługi zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w programie studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 18,89 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 18,89 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr n. med. dr n o zdr. Magdalena Wichary
W 2018 roku ukończyła Studia Doktoranckie w Wydziale Nauk o Zdrowiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Nadzoru Sanitarno-Epidemiologicznego. Nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej.
Wykładowca, szkoleniowiec, autor publikacji polskich i wystąpień międzynarodowych z zakresu pielęgniarstwa internistycznego, geriatrycznego i onkologicznego. Redaktor naczelna czasopisma Asclepius WSPS w Dąbrowie Górniczej.
Pracuje w Oddziale Chorób Wewnętrznych i Chemioterapii Onkologicznej w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. A. Mielęckiego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Posiada aktualne doświadczenie zawodowe nabyte w ciągu ostatnich 5 lat i nadal.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik po wybranych zajęciach otrzyma materiały w formie prezentacji pdf.
Warunki uczestnictwa
- Złożenie kompletnej dokumentacji rekrutacyjnej zgodnie z wymaganiami uczelni (m.in. formularz zgłoszeniowy, podanie, kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych)
- ukończone studia I lub II stopnia
- dokonanie zapisu również poprzez formularz dostępny na stronie internetowej dostawcy usługi
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
- Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia na Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia jest dokonanie rejestracji w internetowym systemie rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów.
Informacje dodatkowe
- zajęcia realizowane są za pośrednictwem platformy MS Teams
- zapis na usługę za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych nie jest wystarczający aby wziąć udział w usłudze. Uczestnik powinien dokonać również zapisu za pośrednictwem formularza na stronie internetowej dostawcy usługi
- proces walidacji jest rozdzielny z procesem kształcenia
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe dla komputera lub innego urządzenia do komunikacji zdalnej:
- Komputer stacjonarny lub laptop z dostępem do Internetu
- Działający mikrofon i kamera internetowa (mogą być wbudowane w laptopa)
Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Prędkość pobierania: 8 Mb/s
- Prędkość wysyłania: 8 Mb/s
- Opóźnienie (ping): 15 ms
Wymagane oprogramowanie do korzystania z materiałów i prezentacji:
- Zaleca się używanie najnowszej wersji przeglądarki Chrome, zarówno na komputerach z systemem Windows, jak i macOS.