Motywacja, która działa – szkolenie dla liderów i menedżerów zespołów
Motywacja, która działa – szkolenie dla liderów i menedżerów zespołów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób zarządzających zespołami oraz pracowników, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie motywowania innych i budowania zaangażowania. W szczególności do:
- liderów, menedżerów, kierowników i brygadzistów odpowiedzialnych za wyniki zespołów,
- osób planujących objęcie funkcji kierowniczej, które chcą świadomie budować postawę lidera,
- specjalistów HR, trenerów wewnętrznych oraz osób zajmujących się rozwojem pracowników.
Szkolenie przeznaczone jest dla uczestników posiadających podstawowe doświadczenie zawodowe, którzy chcą zwiększyć skuteczność w motywowaniu zespołu, lepiej rozumieć czynniki wpływające na motywację pracowników i rozwijać własne umiejętności komunikacyjne.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- „Kierunek – Rozwój”
- „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1”
- "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
- „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do świadomego motywowania pracowników poprzez rozwijanie kompetencji w zakresie rozpoznawania czynników motywacyjnych, stosowania adekwatnych narzędzi oraz budowania środowiska pracy sprzyjającego zaangażowaniu i odpowiedzialności. Uczestnik uczy się analizować potrzeby swojego zespołu, dobierać właściwe metody motywowania w zależności od sytuacji oraz komunikować cele w sposób wzmacniający wewnętrzną motywację pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia rodzaje motywacji i wyjaśnia ich znaczenie w kontekście pracy zespołowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:– wskazuje różnice między motywacją zewnętrzną a wewnętrzną, – omawia przykłady czynników, które wzmacniają lub osłabiają motywację, – analizuje wpływ postawy lidera na poziom zaangażowania pracowników. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje indywidualne potrzeby pracowników i dobiera odpowiednie metody motywowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:– analizuje przykłady sytuacji zawodowych i dobiera do nich właściwe narzędzia motywacyjne, – uzasadnia wybór metod w zależności od typu pracownika i kontekstu organizacyjnego, – projektuje działania wzmacniające zaangażowanie i odpowiedzialność zespołu. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady komunikacji wspierającej motywację i zaangażowanie pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:– formułuje komunikaty w sposób wspierający i konstruktywny, – udziela informacji zwrotnej w sposób motywujący, – stosuje techniki aktywnego słuchania i zadawania pytań w rozmowie motywującej. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 4 godziny dydaktyczne, w tym 3,5 godziny zajęć dydaktycznych i 0,5 godziny walidacji efektów uczenia się. Zajęcia mają formę warsztatową i koncentrują się na praktycznych aspektach motywowania pracowników oraz rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych lidera.
Część dydaktyczna (3,5 godziny):
Szkolenie obejmuje trzy główne obszary tematyczne.
1. Mechanizmy motywacji i ich znaczenie w pracy lidera (1 godzina)
Uczestnicy poznają podstawowe teorie motywacji, rozróżniają motywację zewnętrzną i wewnętrzną oraz analizują, w jaki sposób czynniki organizacyjne, styl zarządzania i relacje wpływają na poziom zaangażowania pracowników. Moduł oparty jest na dyskusji, mini-wykładzie i analizie przypadków z praktyki zawodowej uczestników.
2. Czynniki wzmacniające i osłabiające motywację w zespole (1,5 godziny)
Celem modułu jest rozwinięcie umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb i motywatorów pracowników. Uczestnicy uczą się stosować adekwatne narzędzia i metody motywowania, dostosowane do specyfiki zespołu. Omawiane są także błędy popełniane przez liderów w procesie motywowania oraz sposoby ich unikania. Zajęcia mają charakter interaktywny – uczestnicy pracują w parach i w grupach.
3. Komunikacja, która motywuje (1 godzina)
Ten moduł poświęcony jest roli komunikacji w budowaniu motywacji i zaangażowania. Uczestnicy ćwiczą prowadzenie rozmów motywujących, udzielanie informacji zwrotnej w sposób wzmacniający oraz stosowanie języka, który buduje odpowiedzialność i zaufanie w zespole.
Część walidacyjna (0,5 godziny):
Ostatnia część zajęć służy weryfikacji efektów uczenia się. Uczestnicy analizują wybrane sytuacje zawodowe, wskazując możliwe działania motywujące, uzasadniają wybór metod oraz formułują własne wnioski rozwojowe. Walidacja ma formę krótkiego testu refleksyjnego i rozmowy podsumowującej, pozwalającej ocenić stopień osiągnięcia założonych efektów uczenia się.
Przerwy w szkoleniach, w szczególności w ramach projektu MP i NSE, nie są wliczane w kwotę usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja po szkoleniu zdalnie czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 480,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 480,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Dobosz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej, obejmujących prezentację z kluczowymi treściami merytorycznymi, zestaw ćwiczeń i przykładów do samodzielnej pracy oraz arkusz planu działań motywacyjnych, który pomoże wdrożyć poznane narzędzia w praktyce zawodowej.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1” oraz Projektu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Zawarto umowę z WUP Szczecin w ramach Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
Przerwy w szkoleniach, w szczególności w ramach projektu MP i NSE, nie są wliczane w kwotę usługi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa szkoleniowa realizowana będzie w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej Google Meet lub innej równoważnej.
Aby zapewnić płynny i niezakłócony udział w szkoleniu, uczestnik musi dysponować:
- komputerem stacjonarnym lub laptopem z aktualnym systemem operacyjnym (Windows 10 lub nowszy, macOS, Linux),
- stabilnym łączem internetowym o przepustowości min. 10 Mb/s (zalecane: 20 Mb/s i więcej),
- działającą kamerą internetową (wymagana do pracy warsztatowej oraz weryfikacji obecności),
- sprawnym mikrofonem oraz głośnikami lub zestawem słuchawkowym (wymagana komunikacja głosowa podczas ćwiczeń i konsultacji),
- dostępem do przeglądarki internetowej w aktualnej wersji (zalecane: Chrome, Firefox lub Edge),
- kontem e-mail do komunikacji organizacyjnej i otrzymywania materiałów szkoleniowych.
W przypadku pracy na dwóch ekranach (np. laptop + monitor zewnętrzny), komfort uczestnictwa w ćwiczeniach praktycznych może być znacznie wyższy, jednak nie jest to wymóg konieczny.
W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnik otrzyma link do spotkania,
Uczestnik powinien znajdować się w cichym, dobrze oświetlonym miejscu, umożliwiającym koncentrację i aktywny udział w pracy indywidualnej oraz zespołowej.