PNF w Pediatrii - szkolenie
PNF w Pediatrii - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery, Kierunek - Rozwój, FELB.06.03-IZ.00-0003/24 ZIPH, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, FELB.06.08-IZ.00-0083/24
- Grupa docelowa usługi
Fizjoterapeuci.
Lekarze.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji08-05-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi46
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "PNF w Pediatrii - szkolenie" przygotowuje do samodzielnego badania, stawiania diagnozy funkcjonalnej oraz planowania i prowadzenia terapii pacjentów pediatrycznych z różnymi schorzeniami z wykorzystaniem metody PNF, która ma na celu usprawnianie pacjentów mających ograniczenia na poziomach aktywności dnia codziennego, uczestnictwa, funkcji i struktury ciała.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje zastosowanie koncepcji PNF w pediatrii | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zastosowanie zasad, wzorców i technik PNF w terapii dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje rozwój dziecka. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje prawidłowy rozwój dziecka- charakteryzuje zaburzenia rozwoju w schorzeniach ośrodkowego układu nerwowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje proces usprawniania dziecka z mózgowym porażaniem dziecięcym | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje objawy mózgowego porażenia dziecięcego- stosuje odpowiednie zasady badania i diagnostyki - opracowuje i prowadzi proces terapeutyczny ( praca na macie, stymulacje w różnych pozycjach wyjściowych) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Planuje proces usprawniania dziecka ze schorzeniami rdzenia kręgowego | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje objawy schorzenia rdzenia kręgowego- definiuje możliwości funkcjonalne dzieci - definiuje zasady irradiacji i możliwości wykorzystania ich występowania u dzieci - definiuje uszkodzenie splotu barkowego - stosuje odpowiednie zasady badania i diagnostyki - opracowuje i prowadzi proces terapeutyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Planuje proces usprawniania dziecka z chorobami nerwowo - mięśniowymi | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje choroby nerwowo - mięśniowe- charakteryzuje możliwości usprawniania pacjentów pediatrycznych w przypadku miopatii, rdzeniowego zaniku mięśni, polineuropatii, - definiuje zasady i etapy pionizacji dziecka - definiuje znaczenie stymulacji oddechowej - stosuje odpowiednie zasady badania i diagnostyki - opracowuje i prowadzi proces terapeutyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Planuje proces usprawniania dziecka ze skoliozami | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje skoliozy- definiuje wrodzone wady narządu ruchu - charakteryzuje techniki stosowane u dzieci ze skoliozami oraz sposób przygotowania ich w przypadku planowanego zabiegu operacyjnego - charakteryzuje wady i zniekształcenia stóp u pacjentów pediatrycznych i możliwości terapeutyczne w przypadku ich wystąpienia - stosuje odpowiednie zasady badania i diagnostyki - opracowuje i prowadzi proces terapeutyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie stymulacji wielozmysłowej w terapii z dziećmi | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje znaczenie stymulacji wielozmysłowej w terapii z dziećmi- definiuje zasady kształtowania schematu ciała dziecka - definiuje rozwój czynności manualnych - charakteryzuje zasady kształtowania prawidłowego chwytu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie "PNF w Pediatrii" przeznaczone jest dla absolwentów kursu "PNF Podstawowy", którzy:
- pracują lub chcą rozpocząć pracę z dziećmi i młodzieżą,
- szukają narzędzi dedykowanych najmłodszym pacjentom,
- pragną urozmaicić swój warsztat terapeutyczny,
- chcą dowiedzieć się w jaki sposób zainteresować dziecko, aby chętnie uczestniczyło w terapii,
- poszukują szkolenia, podczas którego będą mogli pracować bezpośrednio z pacjentami pediatrycznymi,
- potrzebują wsparcia w badaniu, diagnozowaniu i planowaniu terapii dzieci z różnymi zaburzeniami.
Aby uczestnik osiągnął zamierzony cel szkolenia, musi znać podstawowe zagadnienia z zakresu anatomii oraz rozwoju dziecka.
Warunki organizacyjne: maksymalna liczba uczestników na szkoleniu to 20 osób. Podczas zajęć teoretycznych i wykładów uczestnicy siedzą dwójkami przy jednym stole terapeutycznym, omawiane treści są również wyświetlane przez projektor. Podczas zajęć praktycznych uczestnicy ćwiczą parami przy jednym stanowisku ( stole terapeutycznym). Uczestnicy mają do dyspozycji sprzęt potrzeby do prowadzenia fizjoterapii, tj. regulowane stoły terapeutyczne, maty do ćwiczeń, wałki, półwałki, piłki terapeutyczne, taśmy Thera - Band, poręcz do nauki chodu oraz wiele innych pomocy dydaktycznych.
Podczas szkolenia przedstawiane są zasady badania, diagnostyki, planowania i prowadzenia terapii pacjentów pediatrycznych z najczęstszymi schorzeniami, między innymi mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponowo-rdzeniową, chorobami nerwowo-mięśniowymi, wadami postawy czy uszkodzeniem rdzenia kręgowego.
Dzięki temu, że przeważającą część kursu stanowi praca praktyczna (również przy użyciu przyrządów, zabawek i pomocy psychomotorycznych), jego uczestnicy nabywają szeroki wachlarz narzędzi do przyszłej pracy.
Dodatkowo podczas kursu przeprowadzane są demonstracje małych pacjentów z różnymi schorzeniami, a praca z nimi pozwoli kursantom na jeszcze pełniejsze zrozumienie omawianych problemów i możliwości ich rozwiązanie.
Liczba godzin usługi: 46 podana jest w godzinach edukacyjnych (45 minutowych). w tym 20 g. teoria, 26 g. praktyka. Przerwy nie wliczają się do godzin szkolenia. Przerwy ustalane są z grupą: biorąc pod uwagę dynamikę i tempo pracy grupy.
Obecność na szkoleniu będzie weryfikowana przez codzienne podpisy Uczestnika na indywidualnej liście obecności.
Wymagana frekwencja: min. 80 % obecności.
Walidacja odbędzie się w formie testu teoretycznego oraz obserwacji w warunkach symulowanych. Test teoretyczny zostanie przekazany Uczestnikowi przez Osobę prowadzącą usługę, a zostanie oceniony przez Osobę prowadzącą walidację. Walidator nie będzie obecny podczas testu teoretycznego. Obserwacja w warunkach symulowanych odbędzie się w trakcie zajęć praktycznych, podczas kursu.
Zakres tematyczny szkolenia:
1 dzień
Zastosowanie koncepcji PNF w pediatrii – możliwości zastosowania zasad, wzorców, technik (teoria)
Prawidłowy rozwój dziecka. Zaburzenie rozwoju w schorzeniach ośrodkowego układu nerwowego (teoria, praktyka)
Usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Praca na macie ( praktyka)
Usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Stymulacje w pozycji siedzącej i stojącej (praktyka)
2 dzień
Schorzenia rdzenia kręgowego - wprowadzenie.
Możliwości funkcjonalne dzieci ze schorzeniami rdzenia kręgowego w odcinku szyjnym, piersiowym i lędźwiowym kręgosłupa. Irradiacje.
Uszkodzenia splotu barkowego. Omówienie problemów funkcjonalnych pacjentów.
Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii.
3 dzień
Choroby nerwowo – mięśniowe – wprowadzenie.
Miopatie, rdzeniowy zanik mięśni, polineuropatie – planowanie terapii. Przygotowanie do pionizacji.
Znaczenie stymulacji oddechowej u pacjentów ze schorzeniami nerwowo – mięśniowymi.
Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii.
4 dzień
Skoliozy nerwowo – mięśniowe. Przygotowanie do zabiegu operacyjnego.
Wrodzone wady narządu ruchu.
Wady i zniekształcenia stóp. Rozwiązywanie zadań w grupach.
Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii.
5 dzień
Znaczenie stymulacji wielozmysłowej w terapii z dziećmi. Kształtowanie schematu ciała.
Rozwój czynności manualnych. Kształtowanie prawidłowego chwytu.
Walidacja - test teoretyczny.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 Zastosowanie koncepcji PNF w pediatrii – możliwości zastosowania zasad, wzorców, technik. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Prawidłowy rozwój dziecka. Zaburzenie rozwoju w schorzeniach ośrodkowego układu nerwowego | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 Usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Praca na macie. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Stymulacje w pozycji siedzącej i stojącej. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 Schorzenia rdzenia kręgowego - wprowadzenie. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 12-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 12-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 Możliwości funkcjonalne dzieci ze schorzeniami rdzenia kręgowego w odcinku szyjnym, piersiowym i lędźwiowym kręgosłupa. Irradiacje. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 12-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 12-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 Uszkodzenia splotu barkowego. Omówienie problemów funkcjonalnych pacjentów. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 12-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 12-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 Choroby nerwowo – mięśniowe – wprowadzenie. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 13-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 13-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 Miopatie, rdzeniowy zanik mięśni, polineuropatie – planowanie terapii. Przygotowanie do pionizacji. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 13-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 13-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 Znaczenie stymulacji oddechowej u pacjentów ze schorzeniami nerwowo – mięśniowymi. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 13-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 13-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 Skoliozy nerwowo – mięśniowe. Przygotowanie do zabiegu operacyjnego. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 Wrodzone wady narządu ruchu. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 Wady i zniekształcenia stóp. Rozwiązywanie zadań w grupach. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 Praca z pacjentami. Demonstracja i omówienie terapii. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Znaczenie stymulacji wielozmysłowej w terapii z dziećmi. Kształtowanie schematu ciała. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 Rozwój czynności manualnych. Kształtowanie prawidłowego chwytu. | Prowadzący Agnieszka Stępień | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 Walidacja - test teoretyczny. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 520,34 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 049,06 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 54,79 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 44,54 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Stępień
Od 1995 roku wykładowca w Katedrze Rehabilitacji, Wydziału Rehabilitacji AWF w Warszawie. Praktyka zawodowa w placówkach NFZ oraz prywatnej praktyce. Od 2004 roku kierownik praktyki fizjoterapeutycznej. Pracuje z dziećmi i dorosłymi z chorobami neurologicznymi, w tym nerwowo – mięśniowymi, oraz zaburzeniami ortopedycznymi narządu ruchu.
Prezes Stowarzyszenia Fizjoterapia Polska, w latach 2009-2017 członek Zarządu. W ramach działalności stowarzyszenia aktywnie współpracuje z organizacjami pacjentów. Członek Zespołu Narodowego Programu Chorób Rzadkich przy Ministrze Zdrowia (2016-2017), Społecznej rady Sportu przy Ministrze Sportu (2018-2019) oraz Zespołu Zadaniowego d.s. Diagnostyki i Leczenia Zachowawczego w Przebiegu Skoliozy Idiopatycznej działającego w składzie Komitetu Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN. Członek Research Committee International PNF Association.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkolenia "PNF w Pediatrii".
Warunki uczestnictwa
- dokonanie rejestracji na szkolenie przez stronę organizatora www.fizjoterapia.pl (link do formularza rejestracji: https://www.fizjoterapia.pl/kursy/zapisz/3636 )
- przesłanie numeru PWZF /dyplomu z tytułem fizjoterapeuty / lekarza oraz certyfikatu ukończenia kursu "PNF Podstawowy"
- wpłata zaliczki w wysokości 500 zł będącej potwierdzeniem uczestnictwa w szkoleniu i wymaganej przez regulamin organizatora ( w przypadku dofinansowania pokrywającego cały koszt szkolenia, zaliczka jest zwracana uczestnikowi szkolenia)
Informacje dodatkowe
Jeżeli usługa finansowana jest w minimum 70 % ze środków publicznych, jest ona zwolniona z podatku VAT. Warunkiem wystawienia faktury zwolnionej z podatku VAT, jest przesłanie usługodawcy stosownego oświadczenia.
Podstawa prawna:
- finansowanie w 100 % - zgodnie z art. 43 ust.1 pkt 29 litera c) Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 ze zmianami
- finansowanie w co najmniej 70 % - zgodnie z & 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z Organizatorem szkolenia w celu sprawdzenia dostępności miejsc oraz dokonanie rezerwacji miejsca na szkoleniu.
Cena usługi szkoleniowej nie zawiera zakwaterowania, dojazdu oraz wyżywienia.
Podpisano regulamin projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi