SOCIAL MEDIA W DUCHU EKO: Praktyczne szkolenie z planowania, nagrywania i promocji w Social Mediach (z kwalifikacjami)
SOCIAL MEDIA W DUCHU EKO: Praktyczne szkolenie z planowania, nagrywania i promocji w Social Mediach (z kwalifikacjami)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do dorosłych osób mieszkających, pracujących lub uczących się na terenie województwa śląskiego, w szczególności do:
- Pracowników firm, którzy chcą poznać nowoczesne narzędzia cyfrowe (AI, social media), podnieść efektywność działań marketingowych i wdrożyć zasady zrównoważonego rozwoju w komunikacji online
- Osób pragnących rozwijać zielone umiejętności, by dostosować swoje kwalifikacje do wymogów rynku pracy w trakcie transformacji ekologicznej regionu
Dodatkowo:
- Szkolenie nie wymaga wcześniejszego doświadczenia w obszarze social media ani AI – poziom jest dostosowany do osób początkujących.
Niniejsza usługa rozwojowa obejmuje kształcenie zawodowe lub przekwalifikowanie zawodowe, prowadzące do nabycia zielonych kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników17
- Data zakończenia rekrutacji13-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
SZKOLENIE PRZYGOTOWUJE UCZESTNIKÓW DO SAMODZIELNEGO PROJEKTOWANIA I REALIZOWANIA DZIAŁAŃ W SOCIAL MEDIA Z WYKORZYSTANIEM AI I ZASAD ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.Uczestnicy opanują planowanie i recykling treści, tworzenie angażujących hooków i CTA, produkcję i optymalizację wideo w Edits/CapCut z minimalnym śladem węglowym, prowadzenie kampanii reklamowych z testami A/B oraz pomiar emisji CO₂, co pozwoli im wdrażać efektywne i eko-świadome strategie marketingowe.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje kluczowe elementy marketing mix (4P) oraz zasady „zielonego” sposobu myślenia w marketingu. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje składniki marketing mix: produkt, cenę, miejsce i promocję | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa mechanizmy budowania przewagi konkurencyjnej w social media | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje zasady zrównoważonego rozwoju stosowane w komunikacji marketingowej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje profil persony, mapuje customer journey i wykonuje redakcję bio na Instagramie oraz generuje cele SMART i CTA z pomocą AI. | Kryteria weryfikacji Wykonuje szczegółowy opis persony uwzględniający demografię, potrzeby i zachowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji analizuje i mapuje etapy customer journey od świadomości do lojalności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje ChatGPT do formułowania mierzalnych celów SMART i angażujących CTA | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Redaguje bio na Instagramie zgodnie z zasadami przyciągającego uwagi komunikatu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Projektuje kalendarz publikacji, generuje hooki i CTA wspierane AI oraz wdraża circular content. | Kryteria weryfikacji Projektuje harmonogram postów uwzględniający platformy, formaty i częstotliwość | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Stosuje ChatGPT do generowania angażujących hooków i CTA | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Organizuje recycling treści poprzez odświeżanie i ponowną publikację najlepszych materiałów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Rozwiązuje proste sytuacje kryzysowe zgodnie z zasadami moderacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Realizuje nagranie rolki filmowej i wykonuje montaż wideo w trzyetapowym procesie. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje prosty scenariusz rolki (hook → wartość → CTA) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Nagrywa materiał z zastosowaniem zasad dobrego oświetlenia i dźwięku | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje edycję w trzech krokach: cięcia, dodawanie napisów, podkład muzyczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje kompresję wideo dla ograniczenia zużycia pasma i energii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Konfiguruje i optymalizuje kampanię reklamową w Menedżerze Reklam oraz przygotowuje test A/B. | Kryteria weryfikacji Wykonuje konfigurację grupy odbiorców, budżetu i harmonogramu kampanii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Projektuje dwie wersje reklamy do testu A/B | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Ocenia wyniki testu A/B i wybiera efektywniejszą kreację | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Optymalizuje parametry kampanii z myślą o ograniczeniu śladu węglowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia do pomiaru śladu węglowego, analizuje podstawowe KPI i opracowuje dwu-tygodniowy plan publikacji oraz roadmapę rozwoju. | Kryteria weryfikacji Stosuje kalkulatory online do szacowania emisji CO₂ kampanii marketingowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Analizuje wskaźniki zasięgu, kliknięć i zaangażowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Projektuje plan publikacji na kolejne 2 tygodnie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje trzy kluczowe kroki dalszego rozwoju kompetencji eco-marketingowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Posiada umiejętności samokształcenia. | Kryteria weryfikacji Definiuje i wyznacza cele zawodowe. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie obiera kierunek rozwoju swojej kariery poprzez rozwój wybranych przez siebie kompetencji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Definiuje i kształtuje odpowiedzialność społeczną w ramach realizowanych działań. | Kryteria weryfikacji Odróżnia metody rozwiązywania konfliktów w kontekście zarówno życia prywatnego, jak i zawodowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie odpowiedzialności społecznej, badając jej rolę w kształtowaniu strategii i funkcjonowaniu zielonych organizacji, a także analizuje, jak właściwe wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju wpływa na ich efektywność operacyjną oraz pozytywny wpływ na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wspiera ideę zrównoważonego rozwoju oraz kształtuje postawy przyjazne środowisku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł 1: Fundamenty marketingu i „zielony” mindset
- Omówienie marketing mix (4P): produkt, cena, miejsce, promocja
- Budowanie wyróżniającej się marki w social media
- Zielone kompetencje: zasady zrównoważonego rozwoju jako filar strategii
- Indywidualne zadanie: opisanie w punktach, jak „zielony mindset” wpisuje się w ich własny biznes
Moduł 2: Analiza rynku, persona i skuteczne bio na Instagramie
- Tworzenie persony: demografia, potrzeby, zachowania
- Mapowanie customer journey – kluczowe etapy od odkrycia marki do lojalności
- Pisanie atrakcyjnego bio na Instagramie: elementy przyciągające uwagę, spójność wizualna i językowa
- Wykorzystanie ChatGPT do wygenerowania celów SMART i CTA
- Redagowanie swojego bio zgodnie z wytycznymi i wsparciem Chat GPT
- Zielone kompetencje: SMART-owe cele z myślą o oszczędności zasobów
Moduł 3: Strategia treści z AI i recycling materiałów
- Planowanie kalendarza publikacji: dni, godziny, formaty, cross-platformowość
- Generowanie hooków i CTA w ChatGPT – praktyczne ćwiczenie
- Przegląd najważniejszych trendów oraz podstaw moderacji kryzysowej
- Uzupełnienie własnego kalendarza publikacji na najbliższy tydzień
- Zielone kompetencje: circular content – odświeżanie i ponowne publikowanie najlepszych materiałów
Moduł 4 : Produkcja rolki i stories w Edits & CapCut
- Kluczowe cechy skutecznego Reels/Stories: mocny „hook” w pierwszych 3 sek., wartość, jasne CTA
- Scenariusz: hook → wartość merytoryczna → zakończenie z CTA
- Nagranie 30-sekundowej rolki lub Story z własnym głosem
- Edycja w 3 krokach: cięcia, napisy, podkład muzyczny
- Finalizowanie i eksportuje swojej rolki gotowej do publikacji
- Zielone kompetencje: kompresja wideo dla redukcji zużycia pasma i energii
Moduł 5 : Płatne kampanie reklamowe – prosty warsztat
- Przystępne wprowadzenie do Menedżera Reklam Facebook/Instagram: krok po kroku
- Ustalanie grupy docelowej, budżetu i czasu trwania kampanii
- Przygotowanie testów A/B: jak porównać dwie wersje reklamy
- Każdy konfiguruje własną, małą kampanię demo i wyznacza KPI
- Zielone kompetencje: optymalizacja wydatków reklamowych przy minimalnym śladzie węglowym
Moduł 6 : Pomiar efektów, ewaluacja i roadmap rozwoju
- Proste narzędzia do szacowania śladu węglowego działań (kalkulatory online)
- Odczyt podstawowych KPI: zasięg, kliknięcia, engagement rate
- Warsztat końcowy – przygotowanie planu publikacji na kolejne 2 tygodnie
- Ustalenie trzech kluczowych kroków dalszego rozwoju w eco-marketingu wspieranym AI
- Indywidualne zadanie: każdy finalizuje swój roadmap i przedstawia go prowadzącemu
- Uczestnik tworzy mini-raport wpływu swojej komunikacji marketingowej na środowisko – z wykorzystaniem narzędzi do szacowania emisji CO₂
- Uczestnik opisuje strategię publikacji zgodną z zasadami gospodarki cyrkularnej (ponowne wykorzystanie materiałów
- Zielone kompetencje: raportowanie rezultatów z uwzględnieniem wpływu na środowisko
MODUŁ 7: Egzamin wewnętrzny
Szkolenie zakończone jest egzaminem wewnętrznym przeprowadzonym przez osobę powołaną do walidacji.
Czas trwania szkolenia: 16 godzin ZEGAROWYCH
Szkolenie składa się z 10 GODZIN ZEGAROWYCH teoretycznych oraz 6 GODZIN ZEGAROWYCH PRAKTYCZNYCH.
Podczas szklenia, przewidziana jest jedna, zaplanowana przerwa 30 minutowa, każdego dnia, oraz kilka mniejszych przerw, dostosowanych do tempa pracy grupy, oraz potrzeb uczestników i trenera.
Przerwy w usłudze są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Uczestnik szkolenia ma możliwość merytorycznego kontaktu z trenerem również podczas przerw (w przypadku, gdyby uczestnik nie chciał skorzystać z danej przerwy).
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, co umożliwi im dostosowanie swoich umiejętności do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu.
Zgodnie z definicją „zielonych umiejętności” zawartą w Regulaminie naboru do projektu w ramach FESL 10.17 :
Zielone umiejętności – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach. Przyjmuje się, że zielone umiejętności to takie, które przyczyniają się do budowy "zielonej gospodarki" poprzez tworzenie „zielonych miejsc pracy”. „Zielone miejsca pracy” to te, które przyczyniają się do zachowania lub przywrócenia stanu środowiska, niezależnie od tego czy występują w tradycyjnych czy nowych rozwijających się „zielonych” sektorach. „Zielone miejsca pracy” wpływają pozytywnie na zwiększanie efektywności energetycznej i surowcowej, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych ,minimalizację odpadów i zanieczyszczeń, ochronę i odtwarzanie ekosystemów oraz wspieranie adaptacji do skutków zmian klimatu.
Szkolenie "Usługi beauty przyszłości – AI, zielone kompetencje i gospodarka obiegu zamkniętego" -
Rozwijanie zielonych kompetencji odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu nowoczesnej gospodarki opartej na zasadach zrównoważonego rozwoju. Umiejętności te są niezbędne, aby pracownicy mogli skutecznie funkcjonować w sektorze zielonej gospodarki, który koncentruje się na odnawialnych źródłach energii, technologiach niskoemisyjnych i efektywnym zarządzaniu zasobami. Udział w szkoleniu pozwala zdobyć wiedzę i praktyczne umiejętności wspierające tworzenie ekologicznych miejsc pracy, zwiększające efektywność energetyczną oraz ograniczające emisję gazów cieplarnianych. Dzięki zastosowaniu chatbotów, asystentów AI i narzędzi do generowania treści AI, uczestnicy nauczą się optymalizować procesy w swojej działalności zawodowej, przyczyniając się jednocześnie do ochrony ekosystemów i lepszej adaptacji do zmian klimatycznych – co stanowi fundament nowoczesnej, ekologicznej gospodarki.
ZIELONE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI:
- OBSŁUGA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI NA PRZYKŁADZIE Asystenta AI, Chatbotów AI oraz narzędzi AI do generowania materiałów wizualnych
- ZDOBYWANIE, GROMADZENIE, PRZECHOWYWANIE I ANALIZOWANIE DANYCH ZWIĄZANYCH ZE ZWIĘKSZENIEM EFEKTYWNOŚCIENERGETYCZNEJ, REDUKCJĄ ODPADÓW, ZMNIEJSZENIEM GAZÓW CIEPLARNIANYCH
- świadomość i szacunek dla środowiska
- planowanie pracy, analizowanie efektywności pracowniczej
- tworzenie ekologicznych treści oraz materiałów wizualnych
- zwiększanie efektywności energetycznej
- promowanie zielonej wiedzy i zrównoważonego rozwoju
- redukcja i zarządzanie odpadami
- umiejętność pracy zespołowej
- umięjętności komunikacyjne
- planowanie oparte na logicznym myśleniu
TEMATYKA SZKOLENIA JEST ZGODNA Z PROGRAMEM REGIONALNYM TECHNOLOGII NA LATA 2019-2030 W OBSZARZE TECHNOLOGIE TELEKOMUNIKACYJNE I INFORMACYJNE,
OBSZAR 4.1 TECHNOLOGIE TELEKOMUNIKACYJNE
F8: SZTUCZNA INTELIGENCJA I UCZENIE MASZYNOWE
WARUNKI TECHNICZNE:
SALA W PEŁNI WYPOSAŻONA W SPRZĘT KOMPUTEROWY.
Samodzielne stanowiska pracy.
WARUNKI ORGANIZACYJNE I OPIS CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ:
Podział na grupy: Kursanci będą pracować pojedynczo, indywidualnie.
Stanowiska pracy: Każdy uczestnik otrzyma indywidualne stanowisko pracy wyposażone w:
- stół,
- krzesło,
- komputer.
Sposób realizacji warsztatu
: Zajęcia będą prowadzone w formie praktycznych ćwiczeń, które kursanci będą wykonywać samodzielnie, zgodnie z instrukcjami trenera i w określonym przez trenera czasie, na komputerach.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Kinga Gawron
Posiada głęboką wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju oraz sztucznej inteligencji, zwłaszcza w zakresie modeli językowych, takich jak ChatGPT, oraz doświadczenie w pracy z ChatGPT, zarówno w wersji podstawowej, jak i w zaawansowanych konfiguracjach (np. fine-tuning, API).
Posiada kompetencje w projektowaniu case studies, symulacji oraz ćwiczeń opartych na problemach, które pozwolą uczestnikom przećwiczyć różne zastosowania modelu.
Ostatnia aktualizacja wiedzy na temat zastosowania SZTUCZNEJ INTELIGENCJI WOPTYMALIZACJI ZIELONYCH ORGANIZACJI miała miejsce w listopadzie 2024 r.
Aktualizacja wiedzy dotyczącej ZIELONEJ GOSPODARKI I ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU czerwiec2024 r.
Najnowsza aktualizacja wiedzy z obszaru sztucznej inteligencji i ChatGPT miała miejsce w STYCZNIU 2025 roku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy podczas szkolenia dostaną skrypty szkoleniowe, notes oraz długopis.
Informacje dodatkowe
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VAT:
Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.