Kurs prawa jazdy kat. A (po A2) z praktycznym egzaminem państwowym i opłatą za wydanie prawa jazdy
Kurs prawa jazdy kat. A (po A2) z praktycznym egzaminem państwowym i opłatą za wydanie prawa jazdy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.A
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku minimum 20 lat
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników2
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 118 ust. 1, 1a i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńprawo jazdy kat. A
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie do kierowania motocykla w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu i porządkowi ruchu drogowego oraz przygotowanie do egzaminu państwowego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w zakresie kat. AUczestnik szkolenia uzyska uprawnienia do jazdy motocyklem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:- uczestnik przyswoił wiedzę z zakresu przepisów ruchu drogowego, obsługi i budowy motocykla, bezpieczeństwa ruchu drogowego, kultury jazdy i odpowiedzialności na drodze | Kryteria weryfikacji - przyswoił przepisy Kodeksu drogowego, w szczególności dotyczące kierujących motocyklem,- rozpoznaje znaki drogowe pionowe i poziome oraz stosuje się do nich - rozpoznaje elementy budowy motocykla i ich funkcje (np. układ hamulcowy, napędowy, oświetlenie), - rozumie zasady działania systemów bezpieczeństwa (ABS, kontrola trakcji itp.). - rozpoznaje zagrożenia związane z prowadzeniem motocykla i sposoby ich unikania, - potrafi udzielić pierwszą pomoc przedmedyczną w razie wypadku drogowego. - rozumie znaczenie kulturalnego i odpowiedzialnego zachowania na drodze, - ma świadomość konsekwencji prawnych łamania przepisów drogowych, - ma świadomość społecznej roli kierowcy jako uczestnika ruchu drogowego. - rozumie znaczenie trzeźwości, koncentracji i dobrego stanu psychofizycznego podczas prowadzenia motocykla. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności:- uczestnik po kursie potrafi wykonać czynności obsługowe motocykla, bezpiecznie prowadzić motocykl w ruchu drogowym, ocenić sytuację drogową | Kryteria weryfikacji - przeprowadza kontrolę stanu technicznego motocykla przed jazdą- prawidłowo rusza i zatrzymuje się motocyklem w różnych warunkach, - wykonuje podstawowe manewry: skręcanie, omijanie, wyprzedzanie, zawracanie, zmiana pasa ruchu, - przemieszcza się motocyklem zgodnie z zasadami bezpiecznego poruszania się w różnych warunkach pogodowych i drogowych, - porusza się motocyklem z zachowaniem równowagi przy małych prędkościach, - wykonuje manewry egzaminacyjne na placu manewrowym (np. ósemka, slalom wolny i szybki, hamowanie awaryjne). - stosuje zasady pierwszeństwa przejazdu, w tym w sytuacjach nietypowych i złożonych. - przewiduje zachowania innych uczestników ruchu, - dostosowuje technikę jazdy do warunków drogowych i pogodowych, - ocenia ryzyko i potrafi podejmować decyzje zwiększające bezpieczeństwo jazdy. - sprawdza stan techniczny podstawowych układów motocykla przed jazdą (światła, hamulce, ciśnienie w oponach, łańcuch), - przygotowuje motocykl do jazdy zgodnie z zasadami eksploatacji. - stosuje zasady kulturalnej i bezpiecznej jazdy, - prawidłowo interpretuje i reaguje na sygnały innych uczestników ruchu drogowego, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności społecznych:- obiera właściwą postawę względem innych uczestników ruchu, wykazuje się kulturą osobistą, opanowaniem, szacunkiem dla innych ludzi. | Kryteria weryfikacji - wykazuje się świadomością odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego.- przestrzega zasad kultury jazdy oraz wykazuje szacunek wobec innych uczestników ruchu. - rozumie znaczenie przestrzegania przepisów prawa drogowego jako elementu porządku społecznego. - zachowuje się w sposób etyczny i odpowiedzialny w sytuacjach konfliktowych lub niebezpiecznych na drodze. - wykazuje gotowość do reagowania w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia innych (np. udzielenie pomocy poszkodowanym). - działa zgodnie z zasadą zrównoważonego i ekologicznego stylu jazdy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Miejski/ Starosta
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Podstawa prawna nabycia uprawnień - ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
I. Program szkolenia praktycznego na placu manewrowym i w ruchu drogowym do kat. A - 10 godz.
1. Plac manewrowy
1.1 Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
1.1.1 Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego.
1.1.2 Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.
1.1.3 Wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego
1.1.4 Sprawdzenie stanu łańcucha
1.1.5 Zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku oraz podparcie pojazdu na podpórce
1.6 Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
1.7 Slalom wolny
1.8 Slalom szybki
1.9 Jazda po łukach w kształcie cyfry 8
1.10 Ominięcie przeszkody
2. Ruch drogowy
2.1 Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
2.2 Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.3 Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.4 Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
2.5 Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
2.6 Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
2.7 Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
2.8 Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
2.9 Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*
2.10 Przejazd przez przejścia dla pieszych
2.14 Przejazd przez tunel*
2.15 Przejazd przez torowisko tramwajowe** i kolejowe*)
2.16 Przejazd obok przystanku tramwajowego** i autobusowego
2.17 Wykonanie manewru wyprzedzania
2.18 Wykonanie manewru omijania
2.19 Wykonanie manewru wymijania
2.20 Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
2.21 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
2.22 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
2.23 Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
2.25 Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
2.26 Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
2.27 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
2.28 Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 1.1 Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy | Prowadzący Paweł Łagoda | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 429,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 429,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 242,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 242,90 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 229,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 229,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Daniel Grygorczuk
Adam Tylman
Bogumił Jeżewski
Paweł Łagoda
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
brak
Warunki uczestnictwa
Osoby w wieku minimum 20 lat
Uzyskanie Profilu Kandydata na Kierowcę
Przebywanie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej co najmniej 185 dni w roku
Posiadanie uprawnień z kat. A1/A2 od co najmniej 2 lat.
Informacje dodatkowe
Zajęcia praktyczne w wymiarze 10 godzin (1 godz. 60 min.) - ul. Andersa 38, Białystok
Obecność będzie potwierdzana wpisem w kartę przeprowadzonych zajęć.
Terminy jazd będą przekazywane do Operatora z tygodniowym wyprzedzeniem.
Część praktyczna oraz egzaminy państwowe ustalane są indywidualnie z Uczestnikiem usługi.
Instruktor może ulec zmianie w trakcie szkolenia praktycznego.
Walidatorem usługi jest egzaminator WORD. Przydzielenie osoby egzaminującej odbywa się przez losowy dobór osoby egzaminowanej do egzaminatora, przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego ośrodka egzaminowania. (Rozp. Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów)