"Pozytywna Dyscyplina w przedszkolu - budowanie relacji i dbanie o dobrostan nauczyciela"
"Pozytywna Dyscyplina w przedszkolu - budowanie relacji i dbanie o dobrostan nauczyciela"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w edukacji przedszkolnej oraz wychowaniu dzieci w wieku 3–6 lat, które chcą rozwijać swoje kompetencje wychowawcze i dbać o własny dobrostan psychiczny, uzyskując tym samym tytuł i kwalifikacje Animatora Pozytywnej Dyscypliny. Adresatami szkolenia mogą być:
- Nauczyciele wychowania przedszkolnego – poszukujący skutecznych i empatycznych metod pracy z dziećmi.
- Pomoc nauczyciela i opiekunowie w przedszkolach, jak również pozostały personel tworzący wspólnotę organizacji – wspierający codzienną pracę w grupie.
- Pedagodzy i psychologowie przedszkolni – chcący wprowadzać elementy Pozytywnej Dyscypliny w pracy wychowawczej i terapeutycznej.
- Dyrektorzy i wicedyrektorzy przedszkoli – zainteresowani wdrażaniem podejścia opartego na współpracy i szacunku w całej placówce.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu szkolenia uzyska tytuł i kwalifikacje Animatora Pozytywnej Dyscypliny (PD), czyli będzie samodzielnie i skutecznie formułował komunikaty w duchu szacunku i stanowczości, stosował poznane narzędzia PD. Będzie rozumiał przyczyny trudnych zachowań oraz różnice między karą a konsekwencją. Będzie rozumiał pojęcie dobrostanu nauczyciela oraz identyfikował czynniki wpływające na wypalenie zawodowe. Będzie umiał rozwiązywać konflikty i stosować skuteczne techniki relaksacyjne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie różnice między karą a konsekwencją naturalną i logiczną | Kryteria weryfikacji Prawidłowo identyfikuje karę i konsekwencję naturalną oraz logiczną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Zna przyczyny trudnych zachowań dzieci | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady zachowań dziecka i przyporządkowuje im potencjalne przyczyny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie pojęcie dobrostanu nauczyciela i czynniki wpływające na wypalenie zawodowe | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy dobrostanu i sposoby jego wzmacniania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki relaksacyjne lub uważności w symulowanej sytuacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia Pozytywnej Dyscypliny | Kryteria weryfikacji Formułuje komunikaty zgodne z zasadami PD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna zasady formułowania komunikatów w duchu szacunku i stanowczości | Kryteria weryfikacji Zna i formułuje odpowiednio komunikaty wspierające dziecko w duchu szacunku i stanowczości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Zna techniki oddechowe i uważności w sytuacjach stresujących | Kryteria weryfikacji Potrafi przyporządkować zastosowanie określonej techniki relaksacyjnej do danej sytuacji kryzysowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Rozumie wpływ własnego stanu emocjonalnego na atmosferę w grupie przedszkolnej | Kryteria weryfikacji Wskazuje skutki wpływu stanu emocjonalnego na atmosferę w grupie przedszkolnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie potrzebę stosowania narzędzi wspierających relacje z dziećmi i dbania o swój dobrostan | Kryteria weryfikacji Wskazuje działania wspierające relacje z dziećmi oraz dbanie o swój dobrostan | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Doradczo-Edukacyjne ProEfecto dr Marietta Blachnik-Gęsiarz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie zostało opracowane zgodnie z zasadą dostępności osób w różnym wieku, które pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym i/lub biorą czynny udział w ich wychowaniu i edukacji. Program usługi obejmuje zarówno wiedzę teoretyczną i praktyczną. Część praktyczna jest realizowana w formie aktywizujących grupę ćwiczeń i pracy w grupie. Całkowity czas trwania usługi wynosi 16 godzin zegarowych (1 dzień - 6 godzin i 2 dzień - 6 godzin, 3 dzień - 4 godziny), z uwzględnieniem przerw. Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej, w warunkach sprzyjających skupieniu, bezpieczeństwu i komfortowi uczestników oraz prowadzących.
Warunki organizacyjne realizacji usługi szkoleniowej:
Część teoretyczna - uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami oraz elementami zasad Pozytywnej Dyscypliny w przedszkolu, jak również dobrostanu nauczyciela/wychowawcy.
Część praktyczna - uczestnicy wykonują zadania praktyczne na symulowanych problemach oraz sytuacjach. Realizują w grupie zadania i rozwiązują problemy. Identyfikują trudne zachowania dzieci, uczą się zasadniczych różnic między karą a konsekwencją naturalną i logiczną. Uczą się komunikatów wspierających dzieci w duchu szacunku i stanowczości. Uczą się wybierać i stosować różne techniki relaksacyjne przyporządkowując je do konkretnych sytuacji kryzysowych, by zapobiec m.in. wypaleniu zawodowemu.
Walidacja: Część teoretyczna walidacji to test wiedzy oraz krótkie kazusy. Zakres testu obejmuje podstawy Pozytywnej Dyscypliny, różnice kara-konsekwencja, przyczyny zachowań, komunikacja wspierająca, dobrostan nauczyciela. Część praktyczna walidacji obejmuje 3 zadania obserwowane przez walidatora: 1. Komunikaty PD – formułowanie komunikatów „uprzejmie i stanowczo” w scenariuszach wychowawczych (role-play); 2. Konsekwencje naturalne/logiczne – dobór konsekwencji do przykładowych sytuacji i uzasadnienie wyboru; 3. Techniki dobrostanu – zastosowanie krótkiej techniki relaksacyjnej lub uważności w symulowanej sytuacji.
Po uzyskaniu pozytywnego wyniku walidacji (teoria+praktyka) uczestnik otrzymuje Certyfikat Animatora Pozytywnej Dyscypliny, potwierdzający uzyskane kwalifikacje.
Dzień 1 - Pozytywna Dyscyplina w pracy przedszkolnej - wprowadzenie
- Identyfikacja filarów Pozytywnej Dyscypliny - "uprzejmość dla dziecka i stanowczość dla problemu".
- Różnice między karą a konsekwencją logiczną i naturalną.
- Budowanie klimatu zaufania i bezpieczeństwa w grupie.
- Przyczyny trudnych zachowań (potrzeba uwagi, poczucia przynależności i znaczenia).
- Perspektywa dziecka - co dziecko mówi swoim zachowaniem?
- Analiza przypadków z praktyki nauczyciela/wychowawcy.
Dzień 2 - Pozytywna Dyscyplina w pracy przedszkolnej - narzędzia
- Spotkania klasowe / kręgi przedszkolne.
- Tablica pomysłów i rozwiązań.
- Zróbmy sobie kontrakt.
- Trening współpracy, odpowiedzialności i empatii.
- Komunikacja wspierająca (zachęta versus krytyka, ustalanie granic z szacunkiem, NIEmusisz a MOŻESZ!
Dzień 3 - Dobrostan nauczyciela/wychowawcy jako fundament efektywnego wychowania i edukacji.
- Triada dobrostanu - dobrostan psychiczny, fizyczny i emocjonalny.
- Wpływ stanu emocjonalnego nauczyciela na atmosferę w grupie i efektywność wychowawczą.
- Autorefleksja i diagnoza własnych potrzeb.
- Zarządzanie stresem i emocjami w pracy z dziećmi (techniki relaksacyjne, mindfulness).
- Profilaktyka wypalenia zawodowego.
- Jak połączyć Pozytywną Dyscyplinę i Dobrostan - Integracja.
- Sprawdzenie wiadomości (test).
- Podsumowanie szkolenia i wręczenie Certyfikatów przez Organizator
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 30 Przywitanie, przedstawienie się uczestników i trenera, omówienie agendy. | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 30 Identyfikacja filarów Pozytywnej Dyscypliny | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 30 Jaka jest różnica między karą a konsekwencją logiczną i naturalną? | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 30 Przerwa | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 30 Budowanie klimatu zaufania i bezpieczeństwa w grupie | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 30 Kształtowanie kompetencji u przedszkolaka - ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 30 Przyczyny trudnych zachowań (uwaga, przynależność, znaczenie, góra lodowa) | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 30 Perspektywa dziecka - co dziecko "mówi" swoim zachowaniem (błędne strategie) | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 30 Przerwa | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 30 Analiza przypadków z praktyki nauczyciela/wychowawcy | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 30 Poznajmy efektywne narzędzia Pozytywnej Dyscypliny w przedszkolu - wprowadzenie | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 30 Spotkania klasowe i kręgi przedszkolne | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 30 Przerwa | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 30 Tablica pomysłów i rozwiązań - efektywna współpraca | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 30 "Zróbmy sobie kontrakt" | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 30 Przerwa | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 30 Trening współpracy, odpowiedzialności i empatii. | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 30 NIE musisz! MOŻESZ! - komunikacja wspierająca. | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 30 Przerwa | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 30 Pytania i odpowiedzi - podsumowanie wiadomości o Pozytywnej Dyscyplinie | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 30 Dobrostan nauczyciela/wychowawcy - wprowadzenie | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 30 Czym jest triada dobrostanu? | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 30 Jak stan emocjonalny nauczyciela wpływa na atmosferę w grupie i efektywność wychowawcy? | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 30 Przerwa | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 30 Autorefleksja i diagnoza własnych potrzeb. | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 30 Profilaktyka wypalenia zawodowego | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 30 Jak skutecznie zarządzać stresem i emocjami w pracy z dziećmi? | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 30 Jak połączyć Pozytywną Dyscyplinę z Dobrostanem Nauczyciela/Wychowawcy - integracja? | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 30 Egzamin (test) | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 30 Podsumowanie szkolenia i wręczenie certyfikatów przez Organizatorów | Prowadzący Marta Niciejewska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Niciejewska
w kształtowaniu warunków pracy, ze szczególnym uwzględnieniem roli człowieka w miejscu pracy i ergonomii - poparte szeregiem specjalistycznych szkoleń laboratoryjnych odbytych w CIOP-PIB. Umiejętności mediatorskie, rozwiązywanie konfliktów w organizacji, motywowanie do bezpiecznej i efektywnej pracy w organizacji. Członek Sieci Partnerów Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy. Trener i koordynator w wielu projektach komercyjnych i dofinansowywanych z funduszy UE. Audytor Systemów Zarządzania, Starszy Inspektor ds. BHP. Ponad 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, m.in. związanych z rolą człowieka w organizacji jako najważniejszego potencjału i kapitału organizacji. Koordynator autorskiego projektu społecznego "Akademia Bezpiecznego Dzieciaka" dedykowanego najmłodszym. Autorka wielu artykułów naukowych związanych z szeroko pojętym tematem zarządzania w organizacji. Trener umiejętności emocjonalno-społecznych. Edukator Pozytywnej Dyscypliny w żłobku, przedszkolu i szkole. Edukator Nauczycielski Pozytywnej Dyscypliny. Na koncie posiada ponad setkę zrealizowanych szkoleń, w których dominowały zajęcia warsztatowe poświęcone wychowaniu i edukacji dzieci i młodzieży, zwłaszcza w kontekście trudnych zachowań i współczesnych zagrożeń. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w wersji papierowej (skrypt), w której znajdą się opracowane przez Organizatorów autorskie materiały teoretyczne i praktyczne. Uczestnik otrzyma również certyfikat ukończenia szkolenia nadający mu kwalifikacje i tytuł Animatora Pozytywnej Dyscypliny.
Informacje dodatkowe
Zastosowano zwolnienie z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983)