Akademia HR: Kurs zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji.
Akademia HR: Kurs zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
- właściciele i/lub współwłaściciele zarządzający przedsiębiorstwem (aktywnie biorący udział w zarządzaniu) odpowiedzialni za politykę personalną lub za zarządzanie zasobami ludzkimi;
- zespoły HR;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwie;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji24-11-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do świadomego rozumienia oraz pozytywnego wykorzystania czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość, takich jak pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania. Szkolenie ukierunkowane jest na rozwój kompetencji umożliwiających wykorzystanie różnorodności organizacyjnej dla zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości i efektywności biznesowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników wpływających na kształtowanie różnorodności i wielokulturowości (takich jak m.in. pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) w kontekście funkcjonowania własnej organizacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności i wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje podstawowe regulacje prawne dotyczące zapewnienia równouprawnienia pracowników oraz wskazuje rozwiązania wspierające pozytywne wykorzystanie różnorodności i wielokulturowości w środowisku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przykłady pozytywnego wpływu różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności oraz wydajności pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia specyfikę podejścia do pracy i współpracy charakterystyczną dla osób wywodzących się z różnych kultur. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje źródła różnorodności i wielokulturowości w zespole. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ zróżnicowanych perspektyw na procesy twórcze i innowacyjne. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje czynniki wpływające na kulturę pracy oraz dobiera i prezentuje rozwiązania wspierające równe traktowanie pracowników i sprawiedliwość organizacyjną, niezależnie od ich pochodzenia, płci, przekonań czy innych cech różnicujących. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z organizacją. | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje pomysł na rozwiązania sprzyjające efektywnej komunikacji między różnymi grupami pracowników oraz wspierające ich pełną integrację z organizacją. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek organizacji otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje czynniki kształtujące pozytywny wizerunek organizacji otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz wspierającej rozwój i wykorzystanie ich potencjału. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje sytuacje konfliktowe wynikające z różnic stylów pracy osób z różnych grup (kulturowych, wiekowych itp.). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przyczyny powstałych konfliktów w kontekście różnorodności zespołu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe wartości sprzyjające poszanowaniu różnorodności w miejscu pracy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników organizacji – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje i wdraża rozwiązania zapewniające przestrzeganie zasad i wartości organizacyjnych przez wszystkich pracowników, niezależnie od ich różnic indywidualnych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji Uczestnik inicjuje i wspiera działania umożliwiające wymianę wiedzy oraz doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne środowiska i kultury. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia różnice w stylach funkcjonowania i potrzebach pracowników reprezentujących odmienne kultury. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Wykorzystywanie społecznych i gospodarczych uwarunkowań różnorodności
- Analizowanie wpływu takich czynników jak pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania na funkcjonowanie zespołu
- Rozpoznawanie możliwości pozytywnego wykorzystania różnorodności w środowisku pracy
Budowanie kultury równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej
- Identyfikowanie i interpretowanie podstawowych regulacji prawnych dotyczących równości i przeciwdziałania dyskryminacji
- Wdrażanie rozwiązań wspierających równe szanse i sprawiedliwe traktowanie wszystkich pracowników
Kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji otwartej na różnorodność
- Projektowanie działań promujących otwartość, integrację i rozwój potencjału wszystkich pracowników
- Wzmacnianie lojalności i zaangażowania zespołów dzięki wartościom włączającym
Zarządzanie współpracą w zróżnicowanych kulturowo zespołach
- Wyjaśnianie specyfiki podejścia do pracy i stylów funkcjonowania osób z różnych kultur
- Ułatwianie współpracy i wymiany doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk
Rozwijanie innowacyjności dzięki różnorodności
- Wykorzystywanie potencjału kulturowego i społecznego do zwiększania kreatywności oraz efektywności zespołów
- Planowanie pracy projektowej w środowiskach wielokulturowych
Zarządzanie komunikacją i rozwiązywanie konfliktów w różnorodnych zespołach
- Budowanie skutecznej komunikacji między grupami pracowników
- Identyfikowanie, zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów wynikających z różnic w stylach pracy i komunikacji
W liczbę godzin szkolenia, są uwzględnione przerwy wpisane w harmonogramie, które zgodnie z regulaminem Akademii HR mogą być kwalifikowane jako koszt szkolenia.
Program szkolenia dostosowany jest do programu Akademia HR.
Usługa odbywa się w godzinach zegarowych, ma charakter mieszany: 8 godzin w formie online oraz 16 godzin w formie stacjonarnej.
Usługa prowadzona jest w wykorzystaniem metod aktywizujących uczestników (ćwiczenia praktyczne, studium przypadku, praca w grupach, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu itp).
Usługa kierowana jest do osób, u których przeprowadzone w ramach Projektu Akademia HR zostały testy kompetacyjne w tym obszarze tematycznym. Po odbyciu testu osoby wykazały potrzebę edukacyjną.
Program kończy się walidacją w formie testu teoretycznego oraz analizy dowodów i deklaracji, które weryfikuje osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się.
Proces walidacji - test ma na celu ocenę wiedzy i umiejętności uczestników, uwzględniając pytania zamknięte i otwarte. Podczas szkolenia uczestnicy wykonują zadania praktyczne, które są nagrywane i później oceniane przez walidatora wraz z testem końcowym. Walidator nie będzie obecny na na szkoleniu. Oceni wszystko po zakończeniu kursu na podstawie filmów, zadań i testu końcowego.
Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania oceny efektów uczenia się.
Minimalny poziom kwalifikowalności poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80%.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo. Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowani a, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług. Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Wykorzystywanie społecznych i gospodarczych uwarunkowań różnorodności | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Wykorzystywanie społecznych i gospodarczych uwarunkowań różnorodności | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Budowanie kultury równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Budowanie kultury równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji otwartej na różnorodność | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji otwartej na różnorodność | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Rozwijanie innowacyjności dzięki różnorodności | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Zarządzanie współpracą w zróżnicowanych kulturowo zespołach | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Zarządzanie współpracą w zróżnicowanych kulturowo zespołach | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Rozwijanie innowacyjności dzięki różnorodności | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Zarządzanie komunikacją i rozwiązywanie konfliktów w różnorodnych zespołach | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Zarządzanie komunikacją i rozwiązywanie konfliktów w różnorodnych zespołach | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 389,52 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 389,52 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 141,23 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 141,23 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Księżak
kompetencji liderów oraz menedżerów. Posiada tytuł magistra
psychologii i wykorzystuję swoje bogate doświadczenie zawodowe
do efektywnego wsparcia firm i jednostek w realizacji ich
strategicznych celów. Łączy znajomość teorii z praktycznym
zastosowaniem w dziedzinach zarządzania zasobami ludzkimi,
rozwoju umiejętności miękkich i zarządzania talentami, co czyni ją
cenionym partnerem dla wielu organizacji. Trenerka posiada ponad 5 letnie doświadczenie w branży. W ostatnich 5 latach zdobywała aktualną wiedzę ze swojego zakresu. Prowadząca posiada min. 120 h zrealizowanych podobnych usług szkoleniowych w okresie ostatnich 24 miesięcy.
Prowadzone kursy:
2025-06-25 - Kurs zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
2025-05-27- Kurs zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
2024-12-01 - Inteligencja Emocjonalna w pracy z zespołem
2024-03-08 - Integracja i motywacja zespołu
2024- 01-19 - Zarządzanie zespołem rozproszonym
2023 -11-14 - Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy – szkolenie dla osób zajmujących stanowiska kierownicze
2023-05-26 - Zarządzanie komunikacją w zespole
Wykształcenie:
2017- Ukończenie Szkoły Trenerów Biznesu
2017- Ukończenie Studiów Zawodowych z Coachingu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów online, ćwiczeń i zadań do wykonania w zakresie szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć (test wiedzy, analiza dowodów i deklaracji)
- Uczestnictwo zostanie potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności oraz przez raport logowań uczestników szkolenia.
- W razie potrzeby szkolenie zostanie dostosowane do osób z niepełnosprawnością.
- W trakcie szkolenia obowiązują przerwy zgodnie z przepisami kodeksu pracy.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu i pozytywny wynik z analizy dowodów i deklaracji.
- Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem szkolenia.
Informacje dodatkowe
W ramach realizacji usług szkoleniowych Organizator utrwala wizerunek Uczestników w formie fotografii lub innych materiałów audiowizualnych wyłącznie w celach archiwizacyjnych, kontrolnych oraz dokumentacyjnych związanych z projektem. Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie jego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie). Na szkolenie potrzebna jest kamera.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.