Akademia HR - Kurs zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy.
Akademia HR - Kurs zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
- właściciele i/lub współwłaściciele zarządzający przedsiębiorstwem (aktywnie biorący udział w zarządzaniu) odpowiedzialni za politykę personalną lub za zarządzanie zasobami ludzkimi;
- zespoły HR;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwie;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do zrozumienia i wykorzystania nowych trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim, poprzez zrozumienie i wykorzystanie dobrych praktyk HR w obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i otoczeniem społecznym. Zdobędą wiedzę w zakresie wdrażania zmian w organizacji, wykorzystania innowacyjnych rozwiązań i procesów HR.Uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie pracy z różnymi interesariuszami procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia zmiany społeczno-gospodarcze i charakteryzuje ich wpływna zarządzanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR /zarządzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje nowe trendy, wyjaśnia ich znaczenie oraz omawia ich wpływ na politykę personalną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży.Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza analizę programów HR, wskazuje ich korzyści oraz opisuje potencjalne ograniczenia i zagrożenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyciąga wnioski na podstawie analizy praktyk HR i przedstawia sposoby ich zastosowania w swojej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje innowacyjne rozwiązania i przedstawia strategię ich wdrożenia, dostosowaną do różnych grup pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe postawy oraz omawia działania wspierające ich kształtowanie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji Uczestnik diagnozuje gotowość przedsiębiorstwa oraz charakteryzuje kluczowe czynniki wpływające na sukces zmian. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy plan wdrożenia zmian i omawia jego kluczowe elementy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in.płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz takżena pełną integrację pracowników wramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje potrzeby interesariuszy i tworzy programy HR odpowiadające na te potrzeby. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia źródła oporu i omawia strategie ich eliminacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia potrzeby i oczekiwania interesariuszy oraz charakteryzuje sposób ich uwzględniania w działaniach HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik objaśnia działania HR dostosowane do różnych potrzeb interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia plan działań, który pozwoli wywołać u pracowników nastawienie pozytywne do zmiany. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Moduł 1: Zmiany społeczno-gospodarcze i ich wpływ na rynek pracy
Zakres tematyczny:
- Wpływ cyfryzacji, automatyzacji i demografi i na rynek pracy.
- Wyzwania globalne i lokalne w kontekście rynku pracy.
- Jak zmiany społeczne i gospodarcze kształtują rynek pracy.
Moduł 2: Zrozumienie i analiza zmian w zarządzaniu kapitałem ludzkim
Zakres tematyczny:
- Analiza wpływu zmian społeczno-gospodarczych na zarządzanie kapitałem ludzkim.
- Przegląd nowych trendów w zarządzaniu personelem.
- Dostosowanie polityki personalnej do zmieniającego się rynku pracy.
Moduł 3: Nowoczesne podejścia w HR: trendy i innowacje
Zakres tematyczny:
- Nowe kierunki w HR: elastyczne formy zatrudnienia, różnorodność zespołów, wellbeing pracowników.
- Innowacyjne podejścia w zarządzaniu personelem.
- Zastosowanie technologii i cyfryzacji w procesach HR.
Moduł 4: Zarządzanie procesem zmiany w organizacji
Zakres tematyczny:
- Rozpoznawanie potrzeb, obaw oraz oczekiwań pracowników w obliczu zmian.
- Źródła oporu wobec zmian i strategie ich eliminacji.
- Narzędzia i metody planowania działań HR w procesach zmiany.
Moduł 5: Dobre praktyki i wsparcie w adaptacji pracowników do zmian
Zakres tematyczny:
- Studium przypadków: dobre praktyki HR w organizacjach.
- Tworzenie innowacyjnych rozwiązań w polityce personalnej w odpowiedzi na zmiany.
- Wsparcie pracowników w adaptacji do dynamicznego środowiska pracy.
Program szkolenia dostosowany jest do programu Akademia HR.
Usługa odbywa się w godzinach zegarowych, ma charakter mieszany: 8 godzin w formie online oraz 16 godzin w formie stacjonarnej.
Usługa prowadzona jest w wykorzystaniem metod aktywizujących uczestników (ćwiczenia praktyczne, studium przypadku, praca w grupach, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu itp).
Usługa kierowana jest do osób, u których przeprowadzone w ramach Projektu Akademia HR zostały testy kompetacyjne w tym obszarze tematycznym. Po odbyciu testu osoby wykazały potrzebę edukacyjną.
Program kończy się walidacją w formie testu teoretycznego oraz analizy dowodów i deklaracji, które weryfikuje osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się.
Proces walidacji - test ma na celu ocenę wiedzy i umiejętności uczestników, uwzględniając pytania zamknięte i otwarte. Podczas szkolenia uczestnicy wykonują zadania praktyczne, które są nagrywane i później oceniane przez walidatora wraz z testem końcowym. Walidator nie będzie obecny na na szkoleniu. Oceni wszystko po zakończeniu kursu na podstawie filmów, zadań i testu końcowego.
Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania oceny efektów uczenia się.
Minimalny poziom kwalifikowalności poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80%.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo. Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowani a, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług. Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Zmiany społeczno-gospodarcze i ich wpływ na rynek pracy - cz.I | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Zmiany społeczno-gospodarcze i ich wpływ na rynek pracy - cz.II | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Moduł 2: Zrozumienie i analiza zmian w zarządzaniu kapitałem ludzkim- cz. I | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Moduł 2: Zrozumienie i analiza zmian w zarządzaniu kapitałem ludzkim- cz. II | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Moduł 3: Nowoczesne podejścia w HR: trendy i innowacje- cz. I | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Moduł 3: Nowoczesne podejścia w HR: trendy i innowacje- cz. II | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Moduł 4: Zarządzanie procesem zmiany w organizacji- cz.I | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Moduł 4: Zarządzanie procesem zmiany w organizacji- cz.II | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Moduł 5: Dobre praktyki i wsparcie w adaptacji pracowników do zmian- cz I | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Moduł 5: Dobre praktyki i wsparcie w adaptacji pracowników do zmian- cz II | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja | Prowadzący Katarzyna Kaganiec | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 389,52 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 389,52 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 141,23 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 141,23 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Kaganiec
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów online, ćwiczeń i zadań do wykonania w zakresie szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć (test wiedzy, analiza dowodów i deklaracji)
- Uczestnictwo zostanie potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności oraz przez raport logowań uczestników szkolenia.
- W razie potrzeby szkolenie zostanie dostosowane do osób z niepełnosprawnością.
- W trakcie szkolenia obowiązują przerwy zgodnie z przepisami kodeksu pracy.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu i pozytywny wynik z analizy dowodów i deklaracji.
- Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem szkolenia.
Informacje dodatkowe
W ramach realizacji usług szkoleniowych Organizator utrwala wizerunek Uczestników w formie fotografii lub innych materiałów audiowizualnych wyłącznie w celach archiwizacyjnych, kontrolnych oraz dokumentacyjnych związanych z projektem. Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie jego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie). Na szkolenie potrzebna jest kamera.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.