Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole - zarządzanie stresem i kontrola emocji. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych wewnątrz organizacji (szkolenie integrujące i budujące zespół).
Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole - zarządzanie stresem i kontrola emocji. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych wewnątrz organizacji (szkolenie integrujące i budujące zespół).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników różnych zespołów z każdej branży, stale lub okresowo ze sobą współpracujących. Maksymalna liczba uczestników tj.15 osób nie wymaga podziału na grupy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do nabycia umiejętności społecznych, niezbędnych do wydajnej i efektywnej pracy zespołu. Kursanci dowiedzą się jak zaangażować zespół do wydajniejszej pracy, jak zbudować odpowiednią atmosferę w grupie oraz przede wszystkim jak wydobyć wspólny potencjał zespołu. Przygotowuje do radzenia sobie z nadmiernymi emocjami w oparciu o znajomość własnego sposobu reagowania na stres, technik asertywności, sposoby rozwiązywania konfliktów i napięć oraz przez kontrolę własnego wizerunku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia i charakteryzuje mechanizmy funkcjonowania zespołu. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne typy osobowości w zespole i ich wpływ na dynamikę grupy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia czynniki budujące zaufanie i motywację w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ komunikacji niewerbalnej na efektywność pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różne style przywództwa i ich wpływ na osiąganie celów zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje i charakteryzuje zasady komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Formułuje klarowne i zwięzłe komunikaty, dostosowując je do odbiorcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje sposoby kontroli emocji podczas trudnych rozmów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady asertywnych negocjacji i rozwiązywania konfliktów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i stosuje techniki aktywnego słuchania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planowo organizuje i ocenia działania w zakresie zarządzania stresem | Kryteria weryfikacji Wymienia techniki relaksacyjne i opisuje ich zastosowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje źródła stresu i opracowuje strategie radzenia sobie z nim. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ stresu na swoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Buduje odporność psychiczną na stres. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i uzasadnia sposoby rozwiązywania konfliktów | Kryteria weryfikacji Rozróżnia strategię rozwiązywania konfliktów, w zależności od sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa sposoby mediacji i budowania kompromisów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby zapobiegania eskalacji konfliktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje i ocenia własną pracę w zespole | Kryteria weryfikacji Wymienia zasady efektywnej współpracy w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby budowania pozytywnych relacji i wspólnego osiągania celów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje techniki konstruktywnego rozwiązywania problemów zespołowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uzasadnia i ocenia wpływ wypalenia zawodowego na funkcjonowanie jednostki i zespołu. | Kryteria weryfikacji Opisuje objawy wypalenia zawodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje czynniki ryzyka związane z wypaleniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia działania profilaktyczne w celu zapobiegania wypaleniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposoby budowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planowo organizuje i kontroluje własny czas pracy | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady planowania zadań i ustalania priorytetów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby efektywnego zarządzania czasem i eliminowania czynników rozpraszających. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia do zarządzania czasem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje i nadzoruje proces budowania relacji opartych na zaufaniu. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy budujące atmosferę zaufania w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie empatii wobec innych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia znaczenie empatii w relacjach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposoby budowania długoterminowych relacji zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i uzasadnia znaczenie adaptacji do zmian w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji Wymienia cechy osoby elastycznie dostosowującej się do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia sposoby aktywnego uczestnictwa w procesach zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje pozytywne nastawienie do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 28 godzin dydaktyczne, tj. 21 godziny zegarowe (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Podział zajęć:
- Zajęcia teoretyczne: 14 godzin dydaktycznych (10,5 godziny zegarowe)
- Zajęcia praktyczne: 14 godzin dydaktycznych (10,5 godziny zegarowe)
Każdego dnia przewidziane są 15 minutowe przerwy - wliczane do czasu trwania usługi.
Szkolenie adresowane jest dla pracowników różnych zespołów z każdej branży, stale lub okresowo ze sobą współpracujących. Maksymalna liczba uczestników tj.15 osób nie wymaga podziału na grupy.
Dzień I
Wprowadzenie do tematu szkolenia, omówienie celu szkolenia oraz oczekiwań uczestników zajęć
"Czynniki budujące zaangażowany zespół?"
1. Poznanie trzech elementów budujących zaangażowany zespół
2. Określenie silnych stron zespołu
3. Określenie słabych stron zespołu
"Czynniki budujące efektywny zespół ?"
1.Poznanie głównego kryterium mierzącego efektywność zespołu
2.Nauczenie sposobu komunikacji z ludźmi o innej osobowości
3.Określenie sposobów świętowania przez zespół
Sposoby na zwiększenie efektywności zespołu
1. Jak lepiej zarządzać sobą w czasie?
2. Jak zwiększyć produktywność?
3. Jak radzić sobie z emocjami?
Gry integracyjne; olimpiada śmiechu, niezwykłe regaty, puzzle zaufania, kalambury, kierowane rysowanie itd.
Dodatkowo: elementy wpływu społecznego i obrony przed manipulacją w grupie/zespole Każda gra jest skrupulatnie omawiana, wyciągane są z niej treści merytoryczne, które zgodnie z cyklem Kolba przekładane są na praktykę pracy zespołowej.
Dzień II
1. Czym jest stres, źródła stresu
- Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
- Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres);
- Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
2. Czynniki wywierające wpływ na stres w miejscu pracy
- Stadia reakcji na sytuację stresową
- Najczęstsze czynniki stresujące w miejscu pracy
- Działania służące eliminacji czyników strresujacych
3. Skutki stresu w miejscu pracy
- Utrzymywanie się sytuacji stresowej a ogólna kondycja fizyczna pracownika
- Wpływ stresu na sferę emocjonalną
- Stres w pracy a zagrożenie wypaleniem zawodowym
4. Emocje w stresie
- Diagnoza własnej podatności na stres
- Jak kontrolować emocje prowadzące do stresu? – metoda Epsteina
- Radzenie sobie z objawami stresu – ćwiczenia oddechowe, relaksacja progresywna Jacobsona, trening autogenny Schulza
- Uświadomienie stresowych sytuacji i własnych wypracowanych sposobów reagowania
5. Trening czyni mistrza
- Elementy treningu antystresowego
- Strategie radzenia sobie ze stresem
- Techniki szybkiego relaksowania się i usuwania napięć
6. Stres pod kontrolą
- Działania profilaktyczne
- Kształtowanie umiejętności, które chronią nas przed narażaniem się na stres
Dzień III
1. Czym jest wypalenie zawodowe i jak je odczuwamy:
- Emocjonalne, psychiczne i fizyczne wyczerpanie, depersonalizacja w relacjach i erozja zaangażowania jako przejawy wypalenia zawodowego.
- Teoria i badania dotyczące wypalenia zawodowego jako skutków nadmiernego i długotrwałego stresu.
- Jak stres wpływa na nasze ciało, postrzeganie społeczne i koncentrację na zadaniach.
- Indywidualne, interpersonalne oraz organizacyjne źródła wypalenia.
- Zawody i funkcje szczególnie narażone na wypalenie.
Mechanizmy wypalenia zawodowego– najczęściej obserwowane w organizacjach i ich wpływ na jakość pracy oraz spadek wskaźników mierzenia efektywności pracowników/zespołów
2. Czynniki psychologiczne mające wpływ na poczucie wypalenia zawodowego
- Niechęć przed zmianą, dążenie do kontrolowania sytuacji i wpływ przekonań na odczuwany stres.
- Tendencja do ulegania wpływom i autorytetom zewnętrznym.
- Zewnętrzne poczucie kontroli nad zdarzeniami.
- Wartości osobiste, ich poziom realizacji oraz zabezpieczanie swoich potrzeb.
3. Główne przyczyny wypalenia zawodowego pracowników – przegląd wyników badań
- Stres w pracy jako podstawowe źródło wypalenia zawodowego
- Determinanty stresu zawodowego
- Fizyczne warunki pracy jako źródło stresu
- Zagrożenia psychospołeczne dotyczące treści pracy i kontekstu zadaniowego
4. Czynniki przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu:
- Dopasowanie stanowiska do pasji i talentów.
- Praca w zespołach projektowych vs. samotność „z siecią”.
- Podejmowanie nowych wyzwań, czyli strefa rutynowego komfortu vs. zmiana.
- Inspirujące otoczenie pracy i inspirujące zadania.
- Asertywna komunikacja i interakcja w zespole.
- Rozwój i wielostanowiskowość / wszechstronność.
- Innowacyjność / kreatywność, czyli „czy w pracy można się bawić”?
- Przewartościowanie celów i priorytetów – planowanie i organizacja działań
- Poczucie sensu pracy – nadawanie wartości
- Strategia postawy optymistycznej - zmiana sposobu myślenia jako narzędzie bezpośredniego wpływu na poziom odczuwanego stresu i przeciążenia.
5. Dystans emocjonalny, czyli czym jest twardość psychiczna i jak ją wzmacniać?
- Techniki obniżania napięcia i wyciszania.
Nowoczesne techniki radzenia sobie ze stresem - style radzenia sobie ze stresem przez pracowników w środowisku zawodowymi ich wpływ na przebieg procesu stresowego u pracowników oraz kierunki wykorzystania potencjału pracowników
- Typy osobowości jako modyfikator procesu stresowego
- Temperament i jego wpływ na proces stresowy
- Wewnątrz zespołowa diagnoza organizująca kierunkująca możliwości realizowanych ścieżek neutralizujących stres i rekomendacje działań profilaktycznych/interwencyjnych.
6. Walidacja szkolenia - końcowy test teoretyczny - test został przygotowany w taki sposób, że podczas procesu walidacji będzie weryfikował nabycie efektów uczenia się na trzech poziomach tj. wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (postaw).
METODY STOSOWANE PODCZAS SZKOLENIA
- Prezentacja w formie wykładu
- Dyskusja grupowa
- Wspólne dochodzenie do wniosków
- Ćwiczenia w grupach
- Ćwiczenia w parach
- Ćwiczenia indywidualne
- Case study
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 DZIEŃ I Wprowadzenie do tematu szkolenia, omówienie celu szkolenia oraz oczekiwań uczestników zajęć | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Poznanie trzech elementów budujących zaangażowany zespół | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Określenie silnych i słabych stron zespołu | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Poznanie głównego kryterium mierzącego efektywność zespołu | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Nauczenie sposobu komunikacji z ludźmi o innej osobowości | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Jak lepiej zarządzać sobą w czasie? | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Jak zwiększyć produktywność? Jak radzić sobie z emocjami? | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Dzień II - Teoria ''stres'' | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Dyskusja grupowa, wspólne dochodzenie do wniosków | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Dzień III ''wypalenie zawodowe'' | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Nowoczesne techniki radzenia sobie ze stresem | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja efektów szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 160,71 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 160,71 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Żebrowska
Doświadczenie obejmuje:
• koordynację działań związanych z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem,
• tworzenie i prowadzenie treści w mediach społecznościowych,
• zarządzanie zespołami oraz budowanie relacji w środowisku zawodowym.
Jako trener stawia na praktykę – prowadzę warsztaty i ćwiczenia, które pozwalają uczestnikom nie tylko zdobyć wiedzę, ale również lepiej poznać siebie i swoje mocne strony. W pracy z grupą potrafi szybko wyczuć nastroje i dopasować metody szkoleniowe tak, aby każdy uczestnik był zaangażowany i czuł się komfortowo.
Szkolenia z budowania zespołu opiera na wieloletnim doświadczeniu w pracy z ludźmi – zarówno jako menedżer, jak i pracownik. Zadania i ćwiczenia pomagają odkrywać ukryte talenty uczestników oraz wzmacniać współpracę w zespole.
Prowadzi również szkolenia z podstaw mediów społecznościowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały dydaktyczne w formie papierowej przygotowane w oparciu o tematykę szkolenia oraz zgodnie wymaganiami prawnymi określonymi w prawie polskim oraz UE.
- Prezentacje multimedialne
- Artykuły naukowe
- Narzędzia diagnostyczne
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o odbyciu szkolenia potwierdzające nabyte umiejętności, które stanowią potwierdzenie nabytych kompetencji dotyczących optymalizacji zużycia energii.
Informacje dodatkowe
W przypadku uczestnictwa w usłudze osoby z niepełnosprawnością dostawca usługi zapewni realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Koszt przeprowadzenia walidacji jest uwzględniony w cenie szkolenia.