Logorytmika – poziom podstawowy Ćwiczenia i zabawy logorytmiczne w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Logorytmika – poziom podstawowy Ćwiczenia i zabawy logorytmiczne w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Logopedzi – włączają elementy logorytmiki do terapii mowy.
Nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej – wykorzystują logorytmikę w codziennej pracy z grupą.
Instruktorzy muzyki, rytmiki, terapeuci zajęciowi
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
wzbogacenie metod pracy nauczyciela w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym o logorytmikę – metodą rozwijającą harmonijnie motorykę i słuch dziecka oraz stymulującą rozwój mowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia:-Zna podstawowe założenia logorytmiki i jej znaczenie w rozwoju dziecka. -Rozróżnia cele terapeutyczne i wychowawcze zajęć logorytmicznych. -Zna przykłady ćwiczeń wspierających rozwój mowy, słuchu fonemowego, rytmu i koordynacji ruchowej. -Potrafi dobrać ćwiczenia logorytmiczne odpowiednie do wieku i możliwości dzieci (0–6 lat). -Umie prowadzić krótkie sekwencje zajęć logorytmicznych w przedszkolu lub żłobku. -Wykorzystuje elementy muzyki, ruchu i rytmu do wspierania rozwoju mowy i komunikacji dzieci. -Kompetencje społeczne -Jest świadomy roli nauczyciela w stymulowaniu rozwoju komunikacyjnego dziecka. -Potrafi współpracować z logopedą i rodzicami, przekazując im podstawowe wskazówki dotyczące wspierania rozwoju mowy przez zabawę i rytmikę. | Kryteria weryfikacji -Obserwacja ćwiczeń praktycznych – uczestnik potrafi zaprezentować min. 2–3 ćwiczenia logorytmiczne dostosowane do wieku dzieci.-Symulacja zajęć – uczestnik przygotowuje i prowadzi krótką (5–10 minut) sekwencję zajęć logorytmicznych. -Dyskusja/analiza przypadku – uczestnik wskazuje, jakie ćwiczenia byłyby właściwe dla dziecka z określonymi trudnościami (np. opóźniony rozwój mowy). -Samoocena i refleksja | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Logorytmika – wprowadzenie. Kilka zdań o metodzie.
Logorytmika…
- w ćwiczeniach usprawniających motorykę dużą i małą – koordynacja ruchowa;
- w ćwiczeniach słuchowych - koncentracja uwagi słuchowej, od słuchu fizycznego do fonematycznego;
- w ćwiczeniach hamująco-pobudzających – kształtowanie adekwatnej reakcji psychoruchowej na odbierane bodźce;
- w ćwiczeniach słowno-ruchowych – ćwiczenia rozumienia i nadawania mowy;
- dobór ćwiczeń do konkretnych grup wiekowych dzieci.
Forma: zajęcia grupowe, omówienie przykładowych ćwiczeń i ich wykonanie. Materiały uzupełniające.
Ćwiczenia prowadzone są na materiale muzycznym, słownym i na piosence, w oparciu o przykładowe scenariusze zajęć logorytmicznych.
Uwaga: Uczestnicy proszeni są o wygodne stroje do ćwiczeń ruchowych, obuwie zmienne na miękkiej podeszwie (lub bawełniane skarpety), posiadanie jednego dowolnego instrumentu muzycznego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Dąbrowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały teoretyczne
- Skrypt z podstawami logorytmiki .
- Opisy etapów rozwoju mowy i rola rytmu w rozwoju komunikacji.
- Lista najczęstszych błędów w prowadzeniu ćwiczeń logorytmicznych i jak ich unikać.
Materiały praktyczne
- Scenariusze zajęć – krótkie konspekty z gotowymi ćwiczeniami do wykorzystania w żłobku i przedszkolu.
- Karty pracy – np. obrazki do rytmizowania, proste układy ruchowe z ilustracjami.
- Nagrania audio
- Nagrania wideo
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma zoom