Akademia HR - Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Akademia HR - Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do firmy z sektora MŚP i dużych firm w ramach projektu" Akademia HR".
Usługa skierowana do:
- właścicieli,
- pracowników pełniących funkcję kierowniczą,-
- pracowników przewidzianych do objęcia funkcji kierowniczej/menadżerskiej,
- pracowników zespołu HR,
- pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy lub zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji16-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usł. jest nabycie komp.:Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy. Usł.przygotowuje uczestników do:Zrozumienia i wykorzystania nowych trendów w obszarze HR/zarządzania kapitałem ludzkim.Wykorzystania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym.Wdrażania zmian w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. Pracy z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Analizuje aktualne zmiany społeczne i gospodarcze (lokalne i globalne) i wyjaśnia ich wpływ na politykę HR w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje aktualne trendy HR wynikające z rynku pracy i ocenia ich wpływ na funkcjonowanie i wyzwania polityki personalnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Analizuje programy HR stosowane w branży, przedstawia ich mocne i słabe strony oraz potencjalne ryzyka przy wdrożeniu w swojej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy dobrych praktyk HR innych firm i wskazuje konkretne elementy możliwe do wdrożenia w swoim środowisku pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Tworzy i wdraża nowe rozwiązania personalne w swojej firmie, angażując odpowiednie grupy pracowników i dostosowując działania do ich potrzeb. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Ocenia gotowość firmy i pracowników na zmiany, wspiera proces adaptacji poprzez działania informacyjne i rozwojowe. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza ocenę gotowości organizacji i zespołu do zmian, analizując kluczowe czynniki (np. kompetencje, postawy, zasoby), a wyniki wykorzystuje do zaplanowania adekwatnych działań wspierających wdrożenie zmian. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Proponuje innowacje HR i skutecznie wdraża je w firmie, zapewniając ich zgodność z celami organizacyjnymi i oczekiwaniami zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby i cechy różnych grup pracowniczych (m.in. wiek, płeć, pochodzenie) i przygotowuje dla nich odpowiednie, integrujące programy HR. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Postawa: Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przyczyny oporu wobec zmian w organizacji i podejmuje konkretne działania zmniejszające ten opór. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Zbiera informacje o oczekiwaniach różnych grup interesariuszy wobec zmian w HR i uwzględnia je w procesie planowania i wdrażania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Postawa: Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Komunikuje nowe rozwiązania HR w sposób zrozumiały dla różnych grup, dostosowując przekaz do ich poziomu wiedzy i potrzeb. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Postawa: Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Poprzez spójną komunikację i postawę lidera wspiera pozytywne podejście współpracowników do wprowadzanych zmian. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa prowadzona jest w godzinach zegarowych: 1 godz. = 60 min
Program ramowy szkolenia
Łączna liczba godzin: 16 godzin zegarowych (2 dni x 8 godzin)
Kompetencja: Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Dzień 1 – Zmiany społeczne i gospodarcze jako impuls do transformacji w organizacji
- Zmiany społeczno-gospodarcze w Polsce i na świecie oraz ich wpływ na zarządzanie kapitałem ludzkim.
- Identyfikacja trendów w HR wynikających ze zmian na rynku pracy – wpływ na politykę personalną firm.
- Monitoring działań i programów HR stosowanych przez inne organizacje – analiza korzyści, ograniczeń i zagrożeń.
- Analiza benchmarków i planowanie adaptacji dobrych praktyk HR do własnej firmy.
- Przerwa (15 minut)
- Ocena gotowości organizacji i pracowników do przeprowadzenia zmian.
- Budowanie pozytywnego nastawienia do zmian i kształtowanie nowych postaw oraz identyfikacja źródeł oporu wobec zmiany i sposoby ich eliminowania.
- Komunikacja działań HR – objaśnianie procesów zmian w sposób adekwatny do grup interesariuszy.
- Częściowa weryfikacja postępów nauki w formie krótkiego quizu na koniec dnia szkoleniowego.
Dzień 2 – Wdrażanie i integrowanie innowacyjnych rozwiązań HR
- Inicjowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań HR w odpowiedzi na potrzeby organizacyjne i rynkowe.
- Projektowanie rozwiązań HR integrujących wszystkie grupy pracowników (Design Thinking).
- Diagnoza potrzeb, obaw i oczekiwań różnych interesariuszy wobec zmian.
- Tworzenie programów HR wspierających integrację pracowników ze zróżnicowanych grup.
- Przerwa (15 minut)
- Kształtowanie kultury otwartości na zmiany i współodpowiedzialności za proces.
- Dostosowywanie działań HR do oczekiwań interesariuszy – informacja zwrotna i elastyczne wdrożenia.
- Monitorowanie skuteczności działań wdrożeniowych – analiza danych, planowanie korekt.
- Walidacja efektów uczenia się: Przeprowadzenie testu kompetencyjnego zawierającego pytania sytuacyjne odnoszące się do opisanych w kompetencji efektów uczenia się. - Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie wiedzy.
- Walidacja efektów uczenia się: Wywiad swobodny. - Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie umiejętności i postawy.
Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania efektów uczenia się.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Przerwy są wliczane w czas usługi.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności - case study, ćwiczenia praktyczne. W trakcie realizacji usługi przewidziano systematyczne działania umożliwiające bieżącą ocenę postępów uczestników w osiąganiu efektów uczenia się. Częściowa weryfikacja postępów nauki będzie prowadzona grupowo z Uczestnikami w formie: 1. rundy pytań i odpowiedzi (Q&A) na koniec każdego modułu 2. krótkich quizów na koniec każdego dnia szkoleniowego
Dostawca oświadcza, że:
• usługa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills),
• usługa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług,
• cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania,
• brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystającą ze wsparcia.
usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika zodrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowepotwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Zmiany społeczno-gospodarcze w Polsce i na świecie oraz ich wpływ na zarządzanie kapitałem ludzkim. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Identyfikacja trendów w HR wynikających ze zmian na rynku pracy – wpływ na politykę personalną firm. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Monitoring działań i programów HR stosowanych przez inne organizacje – analiza korzyści, ograniczeń i zagrożeń. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Analiza benchmarków i planowanie adaptacji dobrych praktyk HR do własnej firmy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Ocena gotowości organizacji i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Budowanie pozytywnego nastawienia do zmian i kształtowanie nowych postaw oraz identyfikacja źródeł oporu wobec zmiany i sposoby ich eliminowania. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Komunikacja działań HR – objaśnianie procesów zmian w sposób adekwatny do grup interesariuszy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Częściowa weryfikacja postępów nauki w formie krótkiego quizu na koniec dnia szkoleniowego. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Inicjowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań HR w odpowiedzi na potrzeby organizacyjne i rynkowe. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Projektowanie rozwiązań HR integrujących wszystkie grupy pracowników | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Diagnoza potrzeb, obaw i oczekiwań różnych interesariuszy wobec zmian. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Tworzenie programów HR wspierających integrację pracowników ze zróżnicowanych grup. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Kształtowanie kultury otwartości na zmiany i współodpowiedzialności za proces. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Dostosowywanie działań HR do oczekiwań interesariuszy – informacja zwrotna i elastyczne wdrożenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Monitorowanie skuteczności działań wdrożeniowych – analiza danych, planowanie korekt. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja efektów uczenia się: Przeprowadzenie testu kompetencyjnego zawierającego pytania sytuacyjne odnoszące się do opisanych w kompetencji efektów uczenia się. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników obejmują skrypt szkoleniowy formacie PDF, prezentacje multimedialne (PPTX), drukowane konspekty zajęć, scenariusze rozmów oceniających i feedbackowych (PDF) , formularz planu wdrożenia zmiany w organizacji). Materiały zostaną udostępnione uczestnikom elektronicznie lub w formie drukowanej podczas szkolenia.
Uczestnicy dostają materiały szkoleniowe w toku prowadzonego szkolenia, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem.
Warunki uczestnictwa
WAŻNE!!! Opublikowana usługa jest w kwocie netto bez doliczonej 23% stawki VAT, zwolnienie z VAT zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. (Dz. U. poz. 1722), § 3 ust. 1 pkt 14, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień, przysługuje wyłącznie podmiotom z pozyskanym dofinansowaniem ≥ 70%, w innym przypadku do faktury zostanie doliczona obowiązująca stawka VAT.
Dostawca Usługi oświadcza, że:
- usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi oraz zaliczenie zajęć w formie testu teoretycznego i wywiadu swobodnego.
- Minimalny poziom poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80%.
- Dostawca Usługi oświadcza, że: cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, a cena jest adekwatna do jej zakresu, karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług, usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem, usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS, usługa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi