Zaawansowane zabiegi ratujące życie z wykorzystaniem procedur ALS u osób dorosłych - moduł 2: ostre zespoły wieńcowe, ostre udary, bradyarytmie, tachyarytmie, wczesna opieka poresuscytacyjna, etyczne i prawne aspekty NZK, protokół DNAR
Zaawansowane zabiegi ratujące życie z wykorzystaniem procedur ALS u osób dorosłych - moduł 2: ostre zespoły wieńcowe, ostre udary, bradyarytmie, tachyarytmie, wczesna opieka poresuscytacyjna, etyczne i prawne aspekty NZK, protokół DNAR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią:
- osoby indywidualne, które chcą podnieść swoje kompetencje z własnej inicjatywy i wykorzystać je w pracy zawodowej obecnej lub przyszłej,
- przedsiębiorcy, pracodawcy i ich pracownicy z sektora MŚP oraz pracodawcy spoza sektora, zatrudniający personel medyczny.
Uczestnikami mogą być osoby będące medykami, tj. ratownicy medyczni, pielęgniarki, lekarze, którzy chcą pogłębić wiedzę i umiejętności w zakresie postępowania w ostrych stanach nagłych u pacjentów dorosłych. Do udziału w szkoleniu nie jest wymagane wieloletnie doświadczenie, jednak oczekuje się podstawowej znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy oraz podstawowych procedur medycznych, co umożliwi aktywny udział w ćwiczeniach symulacyjnych i dyskusjach.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego rozpoznawania i prowadzenia postępowania medycznego w ostrych stanach zagrożenia życia u dorosłych, z uwzględnieniem diagnostyki, farmakoterapii, algorytmów ALS oraz aspektów etyczno-prawnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje algorytmy ALS w ostrych stanach zagrożenia życia. | Kryteria weryfikacji wykonuje procedury ALS zgodnie ze scenariuszem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji monitoruje reakcję pacjenta i podejmuje decyzje terapeutyczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dobiera właściwe leki i dawki do sytuacji klinicznej | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Analizuje przyczyny, objawy i zasady diagnostyki ostrych zespołów wieńcowych, udaru, brady- i tachyarytmii. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje objawy i różnicuje jednostki chorobowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji omawia zasady farmakoterapii w stanach ostrych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór postępowania diagnostyczno-terapeutycznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Realizuje wczesną opiekę poresuscytacyjną | Kryteria weryfikacji przedstawia zalecenia opieki poresuscytacyjnej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji planuje postępowanie w oparciu o scenariusz pacjenta po ROSC | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji ocenia czynniki rokownicze pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady etyczne i prawne w decyzjach o prowadzeniu lub zakończeniu resuscytacji | Kryteria weryfikacji analizuje przypadek pod kątem zasadności decyzji DNAR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji argumentuje stanowisko dotyczące czasu prowadzenia RKO | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji prezentuje własną opinię z poszanowaniem odmiennych poglądów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki osiągnięcia celu edukacyjnego
Dla osiągnięcia celu edukacyjnego: „Zaawansowane zabiegi ratujące życie z wykorzystaniem procedur ALS u osób dorosłych - moduł 2: ostre zespoły wieńcowe, ostre udary, bradyarytmie, tachyarytmie, wczesna opieka poresuscytacyjna, etyczne i prawne aspekty NZK, protokół DNAR: uczestnik powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu pierwszej pomocy oraz znajomość zasad BLS. Szkolenie adresowane jest do pracowników podmiotów leczniczych, tj. lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, którzy mogą uczestniczyć w działaniach resuscytacyjnych i stosować zaawansowane procedury ALS wraz z farmakoterapią.
Zakres tematyczny
- Ostre zespoły wieńcowe – diagnostyka, objawy, postępowanie i farmakoterapia.
- Ostry udar – różnicowanie, algorytm postępowania, leczenie.
- Bradyarytmie – rozpoznawanie, leczenie farmakologiczne i procedury ALS.
- Tachyarytmie – rozpoznawanie, diagnostyka różnicowa, leczenie.
- Wczesna opieka poresuscytacyjna – zalecenia i procedury postępowania.
- Etyczne i prawne aspekty NZK, protokół DNAR – zasady podejmowania i przerywania resuscytacji.
- Czas trwania szkolenia: 8 godzin zegarowych, w tym: 2 godziny teoria, 5,5 godziny praktyka, 0,5 godziny walidacja.
Warunki organizacyjne
- Szkolenie grupowe, maksymalnie 15 osób w jednej grupie.
- Ćwiczenia praktyczne realizowane w podgrupach 4–5 osobowych na stanowiskach wyposażonych w fantomy i sprzęt ALS (defibrylator, zestaw do udrożniania dróg oddechowych).
- Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
- Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
- Metody walidacji efektów uczenia się: Test teoretyczny, Obserwacja w warunkach symulowanych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Ostre zespoły wieńcowe - przyczyny powstawania, możliwe objawy, diagnozowanie, różnicowanie oraz postępowanie z pacjentem z wykorzystaniem farmakoterapii | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Ostry udar - przyczyny powstawania, możliwe objawy, diagnozowanie, różnicowanie oraz postępowanie z pacjentem z wykorzystaniem farmakoterapii | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Bradyarytmie - przyczyny powstawania, możliwe objawy, diagnozowanie, różnicowanie oraz postępowanie z pacjentem z wykorzystaniem farmakoterapii | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Tachyarytmie - przyczyny powstawania, możliwe objawy, diagnozowanie, różnicowanie oraz postępowanie z pacjentem z wykorzystaniem farmakoterapii | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Przerwa | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Wczesna opieka poresuscytacyjna – omówienie zaleceń postępowania z pacjentem po powrocie spontanicznego krążenia | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Etyczne i prawne aspekty zatrzymania krążenia, protokół DNAR – dyskusja nt czasu prowadzenia działań resuscytacyjnych, przesłanek do podjęcia decyzji o odstąpieniu od resuscytacji | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Przerwa | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja | Prowadzący Joanna Janicka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Janicka
Osoba prowadząca usługę ma kwalifikacje / doświadczenie zgodne z tematyką usługi zdobyte w ostatnich 5 latach przed publikacją usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt + procedury w formie wytycznych
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi