Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do firmy z sektora MŚP i dużych firm w ramach projektu" Akademia HR".
Usługa skierowana do:
- właścicieli,
- pracowników pełniących funkcję kierowniczą,-
- pracowników przewidzianych do objęcia funkcji kierowniczej/menadżerskiej,
- pracowników zespołu HR,
- pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy lub zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest nabycie kompetencji: Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji. Usługa przygotowuje uczestników do: Zrozumienia i pozytywnego wykorzystania czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (takich jak: pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania). Wykorzystanie różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki wpływające na różnorodność i proponuje konkretne działania wzmacniające ich pozytywny wpływ na organizację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności i wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe przepisy dotyczące równego traktowania i różnorodności oraz interpretuje ich zastosowanie w praktyce firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji Ocenia, w jaki sposób różnorodność wpływa na lojalność i efektywność pracowników, opierając się na danych lub przykładach z organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Opisuje cechy charakterystyczne dla stylu pracy przedstawicieli różnych kultur i dostosowuje sposób współpracy do tych różnic. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Angażuje różnorodne zespoły w działania twórcze i wdraża mechanizmy wspierające wspólne generowanie innowacyjnych rozwiązań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji : Tworzy i wdraża zasady oraz działania wspierające sprawiedliwe i równe traktowanie wszystkich pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji Projektuje i realizuje działania poprawiające komunikację i integrację między różnymi grupami pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Postawa: Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji Tworzy przekaz i praktyki promujące firmę jako środowisko przyjazne dla wszystkich grup pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Postawa: Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji Wprowadza rozwiązania promujące wspólne wartości i egzekwuje ich przestrzeganie niezależnie od indywidualnych cech pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji Wdraża spójne procedury, działania i narzędzia zapewniające, że wszyscy pracownicy – niezależnie od różnic indywidualnych – przestrzegają kluczowych wartości i zasad organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Postawa: Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ różnic kulturowych na funkcjonowanie zespołów i dostosowuje działania HR do zróżnicowanych potrzeb pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Postawa: Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ różnic kulturowych na funkcjonowanie zespołów i dostosowuje działania HR do zróżnicowanych potrzeb pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Postawa: Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji prowadza rozwiązania promujące wspólne wartości i egzekwuje ich przestrzeganie niezależnie od indywidualnych cech pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program ramowy szkolenia
Łączna liczba godzin: 8 godzin zegarowych (1 dni x 8 godzin)
- Budowanie i wdrażanie rozwiązań komunikacyjnych i integracyjnych w różnorodnych zespołach jako element kształtowania wizerunku firmy otwartej na różnorodność i zapewnianie pracownikom potencjału.
- Wdrażanie rozwiązań gwarantujących przestrzeganie ważnych zasad i kształtowania wartości związanych z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności w organizacji.
- Kluczowe czynniki społeczne i gospodarcze kształtujące różnorodność na gruncie organizacji: wiek, płeć, pochodzenie etniczne, przekonania – pozytywny wpływ na współpracę, komunikację i postawy.
- Style pracy i potrzeb pracowników zróżnicowanych wiekowo i kulturowo - rozpoznawanie różnic i konfliktów oraz wymiana wiedzy i doświadczeń.
- Przerwa (wliczona w czas usługi rozwojowej)
- Pozytywne wykorzystanie różnorodności i wielokulturowości jako źródła lojalności, wydajności pracowników oraz zwiększenia innowacyjności zespołów i całej organizacji.
- Równouprawnienie pracowników i wdrażanie rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności - identyfikacja regulacji prawnych jako przeciwdziałanie dyskryminacji w organizacji.
- Kształtowanie kultury pracy w HR:identyfikacja specyfiki podejścia do pracy i współpracy z zespołem wielokulturowym, jako zapewnienie równouprawnienia pracowników i sprawiedliwości organizacyjnej.
- Walidacja efektów uczenia się: Przeprowadzenie testu kompetencyjnego zawierającego pytania sytuacyjne odnoszące się do opisanych w kompetencji efektów uczenia się. - Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie wiedzy.
- Walidacja efektów uczenia się: Wywiad swobodny. - Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie umiejętności i postawy.
Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania efektów uczenia się.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa prowadzona jest w godzinach zegarowych: 1 godz. = 60 min
Przerwy są wliczane w czas usługi.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności - case study, ćwiczenia praktyczne. W trakcie realizacji usługi przewidziano systematyczne działania umożliwiające bieżącą ocenę postępów uczestników w osiąganiu efektów uczenia się. Częściowa weryfikacja postępów nauki będzie prowadzona grupowo z Uczestnikami w formie: 1. rundy pytań i odpowiedzi (Q&A) na koniec każdego modułu 2. krótkich quizów na koniec każdego dnia szkoleniowego
Dostawca oświadcza, że:
• usługa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills),
• usługa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług,
• cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania,
• brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystającą ze wsparcia.
usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Budowanie i wdrażanie rozwiązań komunikacyjnych i integracyjnych w różnorodnych zespołach jako element kształtowania wizerunku firmy otwartej na różnorodność i zapewnianie pracownikom potencjału. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 • Wdrażanie rozwiązań gwarantujących przestrzeganie ważnych zasad i kształtowania wartości związanych z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności w organizacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 • Kluczowe czynniki społeczne i gospodarcze kształtujące różnorodność na gruncie organizacji: wiek, płeć, pochodzenie etniczne, przekonania – pozytywny wpływ na współpracę, komunikację i postawy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Style pracy i potrzeb pracowników zróżnicowanych wiekowo i kulturowo - rozpoznawanie różnic i konfliktów oraz wymiana wiedzy i doświadczeń. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 • Pozytywne wykorzystanie różnorodności i wielokulturowości jako źródła lojalności, wydajności pracowników oraz zwiększenia innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 • Równouprawnienie pracowników i wdrażanie rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności - identyfikacja regulacji prawnych jako przeciwdziałanie dyskryminacji w organizacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 • Kształtowanie kultury pracy w HR:identyfikacja specyfiki podejścia do pracy i współpracy z zespołem wielokulturowym, jako zapewnienie równouprawnienia pracowników i sprawiedliwości organizacyjnej. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników obejmują skrypt szkoleniowy formacie PDF, prezentacje multimedialne (PPTX), drukowane konspekty zajęć, scenariusze rozmów oceniających i feedbackowych (PDF) , formularz planu wdrożenia zmiany w organizacji). Materiały zostaną udostępnione uczestnikom elektronicznie lub w formie drukowanej podczas szkolenia.
Uczestnicy dostają materiały szkoleniowe w toku prowadzonego szkolenia, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem.
Warunki uczestnictwa
WAŻNE!!! Opublikowana usługa jest w kwocie netto bez doliczonej 23% stawki VAT, zwolnienie z VAT zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. (Dz. U. poz. 1722), § 3 ust. 1 pkt 14, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień, przysługuje wyłącznie podmiotom z pozyskanym dofinansowaniem ≥ 70%, w innym przypadku do faktury zostanie doliczona obowiązująca stawka VAT.
Dostawca Usługi oświadcza, że:
- usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi oraz zaliczenie zajęć w formie testu teoretycznego i wywiadu swobodnego.
- Minimalny poziom poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80%.
- Dostawca Usługi oświadcza, że: cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, a cena jest adekwatna do jej zakresu, karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług, usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem, usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS, usługa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi