Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia - kurs praktyczny
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia - kurs praktyczny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany do logopedów i neurologopedów oraz surdologopedów pracujących z osobami z dziecięca apraksją mowy, ORM, afazja motoryczną i rozwojową itp.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, dla firm w okresowych trudnościach (SWO)
Od uczestników wymagane jest posiadanie doświadczenia w pracy logopedycznej z dziećmi
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi przygotowany będzie do samodzielnego prowadzenia terapii dziecięcej apraksji mowy w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji małego pacjentEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje podstawowe pojęcia związane z dziecięcą apraksją mowy | Kryteria weryfikacji Rozróżnia cechy charakterystyczne i kryteria diagnostyczne dziecięcej apraksji mowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dostrzega różnice w apraksji oralnej i dystrakcji względem apraksji mowy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Orientuje się w głoskach polskich w ujęciu motorycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik diagnozuje u pacjenta dziecięcą apraksją mowy i planuje terapię | Kryteria weryfikacji Dostrzega i diagnozuje dziecięcą apraksję mowy u małego pacjenta, również u pacjenta z autyzmem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i przestrzega zasad planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Planuje terapię pacjenta wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Uwzględnia praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię pacjenta wg zasad motorycznegouczenia się | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Komunikuje pacjentowi (oraz jego rodzicowi/ opiekunowi) przebieg planowanej terapii | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji W terapii pacjenta uwzględnia zasady współpracy z rodziną wg zasad motorycznego uczenia się | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Uczestnik pracuje z pacjentem z dziecięcą apraksją mowy | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasadmotorycznego uczenia oraz wykorzystuje je do terapii małego pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i stosuje w pracy z pacjentem zasady doboru słownictwa w terapii, uwzględniając co najmniej wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Podczas terapii stosuje różne typy podpowiedzi, w tym co najmniej: gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od przodu / od końca itp. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Rozróżnia, stosuje i wycofuje zasady podpowiedzi w terapii pacjenta, w oparciu o model DTTC | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje uproszczenia i przybliżenia słowne w terapii pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa ma na celu przygotowanie Uczestników do samodzielnego prowadzenia terapii dziecięcej apraksji mowy w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji małego pacjent
Kurs skierowany do skierowany do logopedów i neurologopedów oraz surdologopedów pracujących z osobami z dziecięca apraksją mowy, ORM, afazja motoryczną i rozwojową itp.
Od uczestników wymagane jest posiadanie doświadczenia w pracy logopedycznej z dziećmi
PROGRAM KURSU:
Dzień 1.
1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) – cechy charakterystyczne i kryteria diagnostyczne - teoria
2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja - teoria
3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem - teoria
4. Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad motorycznego uczenia - praktyka
5. Zasady doboru słownictwa w terapii – wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa - praktyka
6 Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC - praktyka
7.Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki - praktyka
Dzień 2.
1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym - praktyka
2. Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od przodu/od końca itp. - praktyka
3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal and Tactile Cueing) - praktyka
4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych - praktyka
5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego uczenia się - praktyka
6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się - praktyka
7. Walidacja - test teoretyczny, debata swobodna, obserwacja w warunkach symulowanych
Test teoretyczny:
Walidator rozda test teoretyczny. Następnie po jego wypełnieniu omówi prawidłowe odpowiedzi.
Zaliczenie testu - minimum 70% poprawnych odpowiedzi.
Debata swobodna i obserwacja uczestnicząca w warunkach symulowanych:
uczestnicy zobowiązani będą na udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania uzupełniające podczas wykonywania konkretnych czynności - polecenia do wykonania zadaje walidator, a w trakcie zadaje pytania uzupełniające
Zaliczenie obserwacji - wykonanie poprawnie minimum 4 poleceń
Zaliczenie debaty - poprawne rozumienie i opis wykonywanych czynności minimum dla 4 poleceń
Walidator nie bierze udziału w procesie kształcenia. Wlidator jest włączony dopiero w procesie walidacji, którą samodzielnie przeprowadza w sposób stacjonarny.
Zachowana została rozdzielność funkcji.
Realizacja usługi oraz walidacji stacjonarnie.
Techniki aktywne podczas zajęć: dyskusja, warsztat, praca własna, pogadanka, case study, symulacje, praca na zasobach, praca na materiałach, wywoływanie głosek.
W trakcie usługi nie zostały zaplanowane przerwy, które nie wliczają się do czasu trwania i kosztu usługi.
Walidacja wliczona jest do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi)
Liczba godzin teoretycznych: 3h
Liczba godzin praktycznych: 13h i 30 min
Walidacja: 1h i 15 min
WAŻNE! 1h = 45 min
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia Uczestnik powinien zapoznać się z ogólnodostępną literaturą z zakresu apraksji mowy dziecka
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) – cechy charakterystyczne i kryteria diagnostyczne - teoria | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja - teoria | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem - teoria | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad motorycznego uczenia - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Zasady doboru słownictwa w terapii – wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Przerwa | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od przodu/od końca itp. - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal and Tactile Cueing) - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego uczenia się - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się - praktyka | Prowadzący mgr Ewa Grzelak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja - test teoretyczny, debata swobodna, obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 620,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 620,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Ewa Grzelak
Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i zagranicą. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoją stronę internetową www.aac.info.pl oraz spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów
Posiada ponad 120h doświadczenie trenerskie z ww. zakresów w ciągu ostatnich 24 m-cy, liczone wstecz od daty rozpoczęcia usługi. Trenerka posiada nieprzerwane i ciągłe doświadczenie zawodowe w branży od co najmniej 5 lat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu Uczestnicy otrzymują skrypt w wersji drukowanej, obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego kursu
Warunki uczestnictwa
Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie Regulaminu usług LOGOLANDIA na logolandia.com.pl
Obecność każdego uczestnika potwierdzona zostanie własnoręcznym podpisem złożonym na liście obecności
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi z uwagi na swoje szczególne potrzeby, powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem usługi poinformować Organizatora o dodatkowych indywidualnych wymaganiach udziału w usłudze.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT: par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w tym kosztów związanych z dojazdem na usługę, zakwaterowaniem lub wyżywieniem
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURES"
Uczestnik powinien zapisać się na usługę na 1 dzień przed terminem jej rozpoczęcia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala spełniać będzie bezpieczne i higieniczne warunki pracy