Szkolenie- Efektywność osobista- praca w warunkach presji czasu i zmian a radzenie sobie ze stresem.
Szkolenie- Efektywność osobista- praca w warunkach presji czasu i zmian a radzenie sobie ze stresem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników wszystkich szczebli, menedżerów, liderów zespołów oraz osób, które chcą poprawić swoje umiejętności w zakresie zarządzania stresem i efektywnością osobistą. Uczestnicy powinni być otwarci na naukę i chętni do wprowadzenia zmian w swoim podejściu do pracy i życia.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do rozwijania umiejętności efektywnego zarządzania sobą w warunkach presji oraz stresu, co pozwoli uczestnikom lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach, zwiększyć swoją efektywność osobistą oraz poprawić jakość życia zawodowego i prywatnego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje, rozpoznaje i identyfikuje istotę stresu oraz etapy reakcji stresowej oraz ich wpływ na myślenie i działanie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykładowe sytuacje stresowe oraz wymienia przykładowe objawy stresu na poszczególnym etapie danej sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje czynniki wywierające poczucie presji. Uczestnik rozróżnia rodzaje "presji", wpływające na efektywność osobistą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje rodzaje presji i dopiera odpowiednie elementy je charakteryzujące pod kątem specyfiki, reakcji i możliwych technik przezwyciężenia danej presji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje techniki zarządzania sobą w czasie oraz wyznaczania celów i priorytetów pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje wybrane techniki zarządzania sobą w czasie oraz wskazuje kluczowe elementy w procesie wyznaczania celów oraz priorytetyzacji zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ 1- PRACA W WARUNKACH PRESJI
Stres pod lupą
➢Etapy reakcji stresowej.
➢Zasoby organizmu.
➢Stres wróg - stres przyjaciel.
➢Typowe objawy stresu - w jaki sposób szybko na nie reagować?
➢W jaki sposób może wpływać na nasze myślenie i działanie?
➢Jakie zmiany wywołuje stres w zachowaniach.
Presja stresu.
➢Technika SOR. Reakcja na stres typu pro aktywnego: stresor - ocena – reakcja. Ćwiczenie: zastosowanie modelu SOR w indywidualnych przypadkach.
➢Kompetencje wspierające model SOR.
➢Jaki jest twój styl reagowania w sytuacjach stresowych i co z tym zrobić - test diagnostyczny.
➢Minimalizowanie niepotrzebnego napięcia (autodestrukcyjnego myślenia o trudnych sytuacjach).
➢Technika racjonalnej oceny sytuacji versus nawyk emocjonalnej oceny sytuacji.
Presja nastawienia. Na co mam wpływ a na co nie, czyli o oszczędzaniu siebie poprzez ograniczenie „narzekactwa” (nawet uzasadnionego).
➢Presja siebie samego (toksyczne zachowania nawykowe):
➢Narzekanie. Koło troski – koło wpływu.
➢Dramatyzowanie.
➢Nierealne oczekiwania – ciągłe niezadowolenie.
➢Obszary, których i tak nie jesteśmy władni zmienić – akceptacja nie oznacza aprobaty.
Presja otoczenia - asertywność - trening wybranych technik
➢Zachęta do asertywności i porzucenia pasywności lub agresji. Analiza długofalowych skutków.
➢Różnice między postawą asertywną /bierną /agresywną
➢Asertywność w pracy: asertywna odmowa
➢Trening asertywnego odmawiania.
➢Techniki stawiania granic.
➢Technika obrony granic.
Presja relacji – ludzie są różni.
➢Trudny czy inny niż z ja?
➢Typologia – poznaj swój typ osobowości.
➢Typologia osobowości. Metody komunikacji z poszczególnymi typami komunikacyjnymi.
MODUŁ 2 PRESJA CZASU, ZMIAN I ICH WPŁYW NA STRES
Autodiagnoza wykorzystania czasu
➢Czym jest czas? Wprowadzenie w zagadnienia dotyczące organizacji czasu.
➢Fizjologia czasu - rytmy biologiczne człowieka: dobowy, kwartalny, roczny oraz ich wpływ na sprawność psychofizyczną i możliwości intelektualne człowieka – prezentacja krzywej REFA.
➢Autodiagnoza wykorzystania czasu – własna skuteczność w zarządzaniu czasem.
➢Na czym polega zarządzanie czasem? Potrzeba doskonalenia efektywności w zarządzaniu sobą w czasie.
➢10 korzyści wynikające z efektywnego zarządzania czasem.
➢Ile kosztuje zła organizacja czasu? Osobisty potencjał czasu.
➢Analiza obecnego stylu zarządzania sobą w czasie - fotografia „typowego” dnia pracy.
➢Mocne i słabe strony własnego stylu zarządzania czasem.
➢Identyfikacja głównych obszarów deficytowych w zakresie zarządzania sobą w czasie.
➢Budowanie proaktywnych nawyków zarządzania czasem.
Złodzieje czasu
➢Najczęstsze powody tracenia własnego czasu.
➢„Złodzieje czasu” w naszej organizacji – najpowszechniejsze powody strat czasu i metody ich eliminowania.
➢Jak rozpoznawać i zapobiegać sytuacjom kryzysowym?
Wyznaczanie celów i priorytetów
➢Określenie celu – obliczanie osobistego kapitału czasu.
➢Rola planowania i stawiania celów.
➢Metody ustalania i wyboru celów - Zasada SMART – Prezentacja metody. Ustalenie i weryfikacja celów działania w praktyce zawodowej.
➢Przekładanie celów na działanie.
➢Zasady priorytetyzacji zadań. Reguła Eisenhowera - metody ustalania i realizacji priorytetów.
➢Zadania ważne czy pilne - jak rozsądzić?
➢Zastosowanie praktyczne reguły Pareto. Analiza wniosków dotyczących spójności celów, wartości i planowanych działań.
➢Praktyczne wdrożenie narzędzi wyznaczania celów i priorytetów.
➢ Cele osobiste a cele zawodowe – jak zachować równowagę?
W trakcie trwania szkolenia przewidziane są przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Godziny trwania szkolenia liczone są w godzinach dydaktycznych - 10 godzin (1 godzina=45 minut).
Walidacja zostanie przeprowadzona na podstawie testu wiedzy, który będzie uwzględniał pytania zamknięte, a także otwarte krótkiej i/lub długiej odpowiedzi.
Harmonogram jest orientacyjnym czasem realizacji poszczególnych etapów szkolenia.
Godziny realizacji poszczególnych części mogą ulec zmianie.
Warunki otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia należy:
1. Minimalna frekwencja Uczestnika na poziomie 90% czasu trwania szkolenia oraz
2. Uzyskanie co najmniej 70% możliwych poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 MODUŁ 1- PRACA W WARUNKACH PRESJI | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa (nie wliczona w czas trwania szkolenia) | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Presja stresu/ Presja nastawienia/ Presja otoczenia - asertywność/Presja relacji | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa (nie wliczona w czas trwania szkolenia) | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 MODUŁ 2 PRESJA CZASU, ZMIAN I ICH WPŁYW NA STRES | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa (nie wliczona w czas trwania szkolenia) | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Złodzieje czasu; Wyznaczanie celów i priorytetów | Prowadzący Paweł Frątczak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Frątczak
Specjalizuje się w tematach związanych ze sprzedażą, obsługą klienta, negocjacjami, budowaniem zespołu, rozwojem osobistym, zarządzaniem ludźmi motywowaniem oraz wystąpieniami publicznymi. Z jego szkoleń skorzystało już wiele firm, nieodmiennie wysoko oceniając jego umiejętności trenerskie.
Mocną stroną jego metod jest koncentrowanie się na osobowości uczestników i dostosowanie nauczanych technik do naturalnego kształtu psychologicznego. W efekcie uzyskuje skuteczność zastosowanych technik z zachowaną naturalnością ich wykorzystania.
W swojej pracy unika nauczania pamięciowego, skłaniając słuchaczy do osobistych przemyśleń praktycznych i pożądanej zmiany postaw. Buduje relacje z uczestnikami na zasadzie kontrolowanej empatii, tworząc atmosferę zaufania przy pełnej asertywności.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu szkoleniowego, artykułów piśmienniczych. Po zakończeniu szkolenia oraz walidacji uczestnicy otrzymają zaświadczenie ukończenia szkolenia uwzględniające osiągnięcie założonych efektów szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa świadczona z dofinansowaniem wyższym lub równym 70% wartości szkolenia, podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi