ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I ODPORNOŚĆ ORGANIZACYJNA
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I ODPORNOŚĆ ORGANIZACYJNA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Liderzy, menedżerowie, koordynatorzy zespołów
Specjaliści HR, osoby odpowiedzialne za rozwój organizacyjny
Osoby zarządzające projektami zmian
Przedsiębiorcy i właściciele firm
Każdy, kto chce lepiej rozumieć dynamikę zmian i budować odporność organizacyjną
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji14-03-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest rozwój kompetencji uczestników w zakresie skutecznego zarządzania zmianą oraz wzmacniania odporności organizacyjnej. Uczestnicy nauczą się:rozumieć mechanizmy reakcji ludzi i zespołów na zmiany,
planować i wdrażać procesy zmian w sposób zorganizowany i komunikacyjny,
identyfikować czynniki wpływające na odporność organizacyjną,
budować kulturę elastyczności, adaptacji i ciągłego doskonalenia w organizacji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik:rozumie cykl zmiany i typowe reakcje pracowników na zmiany, potrafi zaplanować i przeprowadzić proces zmiany w organizacji, zna narzędzia wspierające komunikację i zaangażowanie interesariuszy, potrafi identyfikować czynniki ryzyka i oporu wobec zmiany, rozumie pojęcie odporności organizacyjnej i jej znaczenie w kontekście kryzysów, potrafi wdrażać działania wzmacniające elastyczność i zdolność adaptacyjną zespołów. | Kryteria weryfikacji Rozmowa, grupy weryfikacyjne podczas warsztatów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Celem biznesowym szkolenia jest zwiększenie efektywności organizacyjnej poprzez rozwój kompetencji kadry zarządzającej i pracowników w zakresie skutecznego zarządzania zmianą oraz budowania odporności organizacyjnej. W dynamicznym i nieprzewidywalnym otoczeniu rynkowym, zdolność do adaptacji, elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany staje się kluczowym czynnikiem sukcesu.Szkolenie wspiera organizacje w:
minimalizowaniu ryzyka związanego z oporem wobec zmian,
poprawie komunikacji i zaangażowania pracowników w procesy transformacyjne,
zwiększeniu stabilności operacyjnej w sytuacjach kryzysowych,
budowaniu kultury organizacyjnej opartej na zwinności, współpracy i odporności,
podnoszeniu kompetencji liderów w zakresie zarządzania zmianą i kryzysem.
Dzięki wdrożeniu zdobytej wiedzy uczestnicy będą mogli skuteczniej planować i realizować zmiany, wspierać zespoły w trudnych momentach oraz wzmacniać długoterminową odporność organizacji na zakłócenia i wyzwania rynkowe.
Efekt usługi
- Wiedza: Etapy procesu zmiany, psychologiczne reakcje na zmianę, modele zarządzania zmianą (Kotter, Lewin, Bridges)
- Umiejętności: Diagnozowanie gotowości do zmiany, prowadzenie komunikacji, mapowanie interesariuszy
- Kompetencje: Praca z oporem i emocjami zespołu, postawa otwartości i adaptacyjności
- Zakres tematyczny:
- Psychologia zmiany w organizacji
- Modele zmiany: 8 kroków Kottera, krzywa zmiany Kubler-Ross
- Przywództwo transformacyjne
- Komunikacja i transparentność w zmianie
- Opór wobec zmian i metody jego niwelowania
- Warsztat: Plan komunikacyjny i mapa ryzyk zmian
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Analizę opracowanego przez uczestnika planu wdrożenia zmiany lub strategii odporności organizacyjnej
Uczestnik przygotuje krótki projekt lub plan działań, który będzie oceniany pod kątem zgodności z celami szkolenia, logicznej struktury i zastosowania zdobytej wiedzy.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 Zarządzanie zmianą (10h)
- Wprowadzenie do zarządzania zmianą – definicje, typy zmian
- Psychologia zmiany – reakcje ludzi, krzywa zmiany, opór
- Rola lidera w procesie zmiany
- Komunikacja i zaangażowanie interesariuszy
- Narzędzia planowania i wdrażania zmiany
- Studium przypadku – analiza udanych i nieudanych zmian
- Ćwiczenia praktyczne, symulacje, refleksja
Dzień 2 Odporność organizacyjna (10h)
- Czym jest odporność organizacyjna – definicje, modele (np. ISO 22316)
- Czynniki wpływające na odporność: struktura, kultura, zasoby, przywództwo
- Diagnoza odporności organizacyjnej – narzędzia i metody
- Budowanie elastyczności i zdolności adaptacyjnych zespołów
- Zarządzanie kryzysem i niepewnością
- Tworzenie planu wzmacniania odporności w organizacji
- Podsumowanie, ewaluacja, plan wdrożenia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | ||||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 13 653,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 11 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 455,10 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 370,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Turowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy z teorią i przykładami
Narzędzia do planowania zmiany i analizy odporności
Zestaw ćwiczeń praktycznych
Szablon planu wdrożenia zmiany
Lista źródeł i rekomendowanych publikacji
Arkusz refleksji i planu działań po szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Brak konieczności posiadania wykształcenia kierunkowego
Doświadczenie zawodowe w pracy zespołowej lub zarządzaniu mile widziane
Gotowość do aktywnego udziału w ćwiczeniach i pracy warsztatowej
Udział w pełnym wymiarze godzin (20h)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Sala z projektorem, ekranem, flipchartem
- Miejsca do pracy indywidualnej i zespołowej
- Dostęp do materiałów drukowanych lub elektronicznych
- Wi-Fi (opcjonalnie)