Komunikacja, która łączy – asertywnie, międzypokoleniowo i zwinnie - szkolenie
Komunikacja, która łączy – asertywnie, międzypokoleniowo i zwinnie - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do:
- Przedstawicieli handlowych – zarówno początkujących, jak i doświadczonych, którzy chcą zwiększyć skuteczność sprzedaży.
- Specjalistów ds. sprzedaży i obsługi klienta – odpowiedzialnych za pozyskiwanie i utrzymywanie klientów.
- Doradców klienta – pracujących w branżach B2B i B2C.
- Kierowników i menedżerów zespołów sprzedażowych – chcących podnieść kompetencje własne i zespołu.
- Osób planujących rozpoczęcie kariery w sprzedaży – pragnących zdobyć praktyczne narzędzia i umiejętności sprzedażowe.
Branże: szkolenie jest uniwersalne i ma zastosowanie w różnych sektorach gospodarki, w tym handel, usługi, produkcja, IT, finanse, nieruchomości.
Usługa może być dedykowana m.in. dla uczestników projektu:
- „Małopolskie Bony Rozwojowe – Nowa Perspektywa”
- „Wsparcie firm w okresowych trudnościach”
- lub wielu projektów regionalnych
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji w zróżnicowanym środowisku zawodowym, tak aby uczestnicy potrafili samodzielnie dobierać odpowiednie style komunikacyjne i narzędzia komunikacji interpersonalnej, ze szczególnym uwzględnieniem asertywności, empatii oraz współpracy międzypokoleniowej i zespołowej w kontekście zmian i wyzwań świata VUCA.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje znaczenie komunikacji w kontekście współpracy i zmian | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje kluczowe cechy skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kategoryzuje wyzwania komunikacyjne w środowisku VUCA | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ komunikacji na efektywność zespołu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Identyfikuje i kategoryzuje style komunikacyjne oraz ich wpływ na relacje | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje cechy stylów komunikacji: pasywnego, agresywnego, manipulacyjnego i asertywnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje konsekwencje stosowania danego stylu w relacjach zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia asertywnej komunikacji w praktyce | Kryteria weryfikacji Wdraża komunikaty „ja” | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Wprowadza techniki wyrażania potrzeb i stawiania granic | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Opisuje zależność między poczuciem własnej wartości, a asertywnością | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje różnice pokoleniowe i wdraża strategie komunikacji międzygeneracyjnej | Kryteria weryfikacji Kategoryzuje cechy i wartości różnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ stereotypów na komunikację | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje empatyczne podejście w komunikacji z przedstawicielami różnych pokoleń | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wdraża zasady komunikacji w środowisku zwinnych zespołów | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki szybkiej informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby komunikacji w warunkach presji i niepewności | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Wprowadza zasady aktywnego słuchania i jasnego przekazu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Stosuje krytyczne i kreatywne myślenie w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Odróżnia fakty od interpretacji w analizie sytuacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Wprowadza techniki kreatywnego podejścia do konfliktów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Wdraża strategie komunikacji wspierające proces zmiany | Kryteria weryfikacji Stosuje asertywne techniki wpływu w rozmowie z oporem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby komunikacji w stresujących sytuacjach zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Wprowadza działania budujące zaangażowanie i zaufanie w zespole | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PRE TEST
Wprowadzenie do szkolenia
Przedstawienie celów szkolenia i korzyści płynących z uczestnictwa
Wprowadzenie – Po co nam dobra komunikacja?
- Dlaczego komunikacja jest fundamentem skutecznej współpracy?
- Komunikacja w świecie VUCA i zmian: wyzwania i szanse
- Krótkie ćwiczenie: „Z czym kojarzy Ci się skuteczna komunikacja?”
- Style komunikacyjne:
- ✔️ Pasywny
- ✔️ Agresywny
- ✔️ Manipulacyjny
- ✔️ Asertywny
- Autoanaliza: Jak komunikuję się najczęściej?
- Refleksja nad wpływem stylu komunikacji na relacje i współpracę
(wykład trenera, wymiana doświadczeń, ćwiczenie)
Asertywność – klucz do budowania zdrowych relacji
- Czym jest asertywność, a czym nie jest?
- Różnica między asertywnością a agresją lub uległością
- Narzędzia asertywnej komunikacji: komunikaty „ja”, wyrażanie potrzeb, stawianie granic
- Poczucie własnej wartości a asertywność – dlaczego pewność siebie jest fundamentem zdrowej komunikacji
(wykład trenera, wymiana doświadczeń, ćwiczenie indywidualne i w grupach)
Międzypokoleniowość w praktyce – jak się porozumieć mimo różnic?
- Szybki przegląd pokoleń:
- ✔️ Baby Boomers (BB)
- ✔️ Pokolenie X
- ✔️ Pokolenie Y (Millennials)
- ✔️ Pokolenie Z
- Różnice w wartościach, oczekiwaniach i stylach komunikacji
- Stereotypy vs rzeczywistość – co naprawdę nas dzieli, a co może łączyć?
- Zderzenia pokoleniowe – jak unikać nieporozumień?
- Komunikacja z empatią i szacunkiem
- Myślenie przyszłości: kreatywność, krytyczność, zwinność jako wspólny mianownik
- Jak różne pokolenia reagują na stres i jak to wpływa na komunikację w zespole
- Budowanie zaufania i współpracy w międzypokoleniowym środowisku
(wykład trenera, wymiana doświadczeń, ćwiczenie indywidualne i w grupach)
Be Agile – komunikacja w zwinnych zespołach
- Zwinność jako postawa: elastyczność, uczenie się, szybka adaptacja
- Komunikacja w niepewności: szybkie informacje zwrotne, testowanie, uczenie się na błędach
- Współpraca w dynamicznych zespołach – jak komunikować się przy zmianach i presji czasu
- Jak mówić, żeby inni chcieli słuchać?
- Jak słuchać, żeby inni chcieli mówić?
(wykład trenera, wymiana doświadczeń, ćwiczenie indywidualne i w grupach)
Kreatywność + krytyczne myślenie w relacjach
- Jak nasze przekonania i uprzedzenia wpływają na komunikację?
- Odróżnianie faktów od interpretacji – kluczowe narzędzie krytycznego myślenia
- Techniki kreatywnego podejścia do trudnych sytuacji i konfliktów
- Kreatywność w budowaniu współpracy mimo różnic i napięć
- Weryfikacja własnych założeń i schematów myślenia – czy nie wpadam w pułapki myślenia na skróty?
- Zadawanie pytań – Dlaczego tak jest? Co to oznacza? Co, jeśli spojrzę z innej perspektywy?
(wykład trenera, wymiana doświadczeń, ćwiczenie indywidualne i w grupach)
Be the Change – komunikacja jako narzędzie wpływu
- Jak mówić o zmianach, by inni chcieli za nami pójść?
- Rozmowa z „hamulcowym” – jak radzić sobie z oporem?
- Asertywny wpływ – wyrażanie swojego zdania z szacunkiem i bez narzucania się
- Jak komunikować się w stresujących sytuacjach zmiany bez utraty zaufania zespołu
- Zmiana pokoleniowa jako wyzwanie komunikacyjne – jak łączyć różne podejścia do zmiany?
- Od oporu do zaangażowania – jak budować poczucie wpływu?
(wykład trenera, wymiana doświadczeń, ćwiczenie indywidualne i w grupach)
Zadanie praktyczne - zastosowanie umiejętności i wiedzy zdobytej podczas szkolenia
(praca indywidualna)
POST TEST
Zakończenie szkolenia
Zakończenie i podsumowanie szkolenia, uczestnicy omawiają dobre praktyki i działania wdrożeniowe wynikające ze szkolenia, wypełnienie ankiety
Aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie jej głównego celu, uczestnicy szkolenia powinni przeanalizować swoje codzienne, realne sytuacje problematyczne i przygotować je przed warsztatami, a w trakcie warsztatu wypracować za pomocą poznanych narzędzi i technik adekwatne i skuteczne rozwiązania, które będą mogli wdrożyć w codziennej pracy.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest łącznie:
- uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć
- uzyskanie wyniku pozytywnego z testu teoretycznego
- uzyskanie pozytywnego wyniku z walidacji w postaci analizy dowodów i deklaracji opartej o wyniki cząstkowych zadań praktycznych i podsumowującego zadania praktycznego na koniec szkolenia.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
W zależności od Projektu Usługa może być realizowana i rozliczana w godzinach dydaktycznych (45 min.) lub zegarowych (60 min.).
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu rezerwacji miejsca i uzgodnienia szczegółów szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 PRE TEST/ Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Wprowadzenie – Po co nam dobra komunikacja? | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Asertywność – klucz do budowania zdrowych relacji | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Międzypokoleniowość w praktyce – jak się porozumieć mimo różnic? | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Be Agile – komunikacja w zwinnych zespołach | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Kreatywność + krytyczne myślenie w relacjach | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Be the Change – komunikacja jako narzędzie wpływu | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Zadanie praktyczne | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 POST TEST /Zakończenie szkolenia | Prowadzący Marta Dębowiec | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 537,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Dębowiec
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma w pierwszym dniu szkolenia niezbędne materiały:
- materiały autorskie trenera przekazane zostaną uczestnikom do opracowania w ramach warsztatów i ćwiczeń,
- prezentacja zostanie wysłana do uczestników drogą elektroniczną.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
- szkolenia organizowane dla Przedsiębiorców i ich pracowników
- przed zapisem na usługę prosimy o informacje dotyczącą projektu z którego dofinansowania będzie korzystał Uczestnik
- karty usług przygotowywane są indywidualnie pod dany projekt oraz potrzeby rozwojowe Przedsiębiorcy i jego pracowników (szkolenia zamknięte)
- szkolenie może być realizowane w formie online lub stacjonarnie
Informacje dodatkowe
- Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m in. w zakresie powierzania usług.
- Cena usługi rozwojowej nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi