Budowanie efektywnej współpracy z rodzicami oraz rozwijanie autorytetu nauczyciela/wychowawcy – kwalifikacje.
Budowanie efektywnej współpracy z rodzicami oraz rozwijanie autorytetu nauczyciela/wychowawcy – kwalifikacje.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do:
- nauczycieli, wychowawców, pedagogów, pracowników żłobków i przedszkoli, studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych, osób planujących pracę w edukacji, a także wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem umiejętności komunikacyjnych i współpracy w środowisku społecznym i zawodowym, w tym z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do profesjonalnego budowania współpracy z rodzicami oraz rozwijania świadomego autorytetu wychowawcy/nauczyciela w środowisku edukacyjnym i społecznym, z uwzględnieniem wykorzystania narzędzi cyfrowych w komunikacji i organizacji współpracy.Uczestnicy rozwiną kompetencje interpersonalne, komunikacyjne i wychowawcze,nauczą się stosować techniki rozwiązywania konfliktów, narzędzia komunikacji bez przemocy (NVC) i metody budowania autorytetu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje bariery we współpracy z rodzicami | Kryteria weryfikacji wymienia min. 3 bariery i sposoby ich przezwyciężenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki skutecznej komunikacji | Kryteria weryfikacji odgrywa scenkę aktywnego słuchania i parafrazy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje autorytet wychowawcy | Kryteria weryfikacji Wymienia różnice między autorytetem formalnym a osobistym, podaje przykłady | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyznacza granice w relacjach | Kryteria weryfikacji formułuje komunikaty asertywne w symulowanej sytuacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy plan współpracy z rodzicami | Kryteria weryfikacji przygotowuje plan/konspekt „Kodeks współpracy” | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje zasady etyki i profesjonalnej komunikacji | Kryteria weryfikacji omawia przeciwwskazania i przekazuje zalecenia w symulacji spotkania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia cyfrowe do komunikacji i współpracy | Kryteria weryfikacji przygotowuje krótką wiadomość do rodziców w narzędziu online i omawia jej zastosowanie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozwiązuje sytuacje konfliktowe | Kryteria weryfikacji przedstawia strategie rozwiązania konfliktu podczas odgrywanej scenki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole i stosuje zasady komunikacji społecznej | Kryteria weryfikacji aktywnie uczestniczy w dyskusji grupowej, respektuje zdanie innych i proponuje rozwiązania kompromisowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do:
- nauczycieli, wychowawców, pedagogów, pracowników żłobków i przedszkoli, studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych, osób planujących pracę w edukacji, a także wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem umiejętności komunikacyjnych i współpracy w środowisku społecznym i zawodowym, w tym z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Przerwy, walidacja wliczone są w czas trwania usługi.
Szkolenie przygotowuje uczestników do profesjonalnego budowania współpracy z rodzicami oraz rozwijania świadomego autorytetu wychowawcy/nauczyciela w środowisku edukacyjnym i społecznym, z uwzględnieniem wykorzystania narzędzi cyfrowych w komunikacji i organizacji współpracy.
Uczestnicy rozwiną kompetencje interpersonalne, komunikacyjne i wychowawcze,nauczą się stosować techniki rozwiązywania konfliktów, narzędzia komunikacji bez przemocy (NVC) i metody budowania autorytetu.
Uczestnicy nauczą się m.in.:
- stosować skuteczne i etyczne techniki komunikacji (w tym metodę NVC – porozumienie bez przemocy),
- prowadzić konstruktywne rozmowy z rodzicami, także w sytuacjach konfliktowych,
- wykorzystywać cyfrowe narzędzia do dokumentowania współpracy z rodzicami (protokoły, notatki, harmonogramy spotkań) oraz do komunikacji online,
- wdrażać innowacyjne metody wychowawcze i organizacyjne wzmacniające autorytet nauczyciela i budujące partnerskie relacje z rodzicami.
Szkolenie „Budowanie otwartej i efektywnej współpracy z rodzicami oraz autorytetu nauczyciela/wychowawcy – kwalifikacje” zostało opracowane z myślą o nauczycielach, wychowawcach, pedagogach i opiekunach, a także o osobach ogólnie zainteresowanych rozwojem umiejętności społecznych i komunikacyjnych w środowisku edukacyjnym i cyfrowym.
Program łączy tradycyjne i nowoczesne techniki komunikacji z rodzicami z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych wspierających planowanie, monitorowanie i dokumentowanie współpracy. Szczególny nacisk położono na rozwój umiejętności praktycznych związanych z prowadzeniem trudnych rozmów, budowaniem autorytetu oraz kształtowaniem pozytywnego klimatu wychowawczego.
Szkolenie poprzez swój zakres tematyczny i rozbudowaną część warsztatową podniesie kompetencje uczestników w obszarze komunikacji interpersonalnej i wychowawczej.
Celem jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do:
- stosowania technik komunikacyjnych sprzyjających współpracy,
- prowadzenia efektywnego dialogu z rodzicami w różnych sytuacjach wychowawczych,
- planowania i realizowania współpracy z rodzicami z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych do komunikacji i dokumentacji,
- wzmacniania pozycji i autorytetu nauczyciela/wychowawcy w środowisku edukacyjnym.
Dzięki praktycznemu charakterowi zajęć każdy uczestnik będzie miał możliwość ćwiczenia realnych sytuacji wychowawczych, symulacji trudnych rozmów oraz wykorzystania narzędzi cyfrowych wspierających komunikację i współpracę z rodzicami.
Szkolenie zakończone jest procesem walidacji i uzyskaniem kwalifikacji branżowej, uznawanej w sektorze edukacji i wychowania.
Przerwa obiadowa w pierwszym dniu ustalona jest na godz. 13:00 do 13:30, w drugim 12:30–13:00 jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg godzina ww. przerwy może zostać zmieniona.
Program szkolenia
Dzień 1 (9:00–17:00, 8h)
- 09:00–09:30 (0,5h) – Wprowadzenie do szkolenia: cele, zasady, organizacja, wykorzystanie narzędzi cyfrowych
- 09:30–11:00 (1,5h) – Współpraca z rodzicami jako filar skutecznej edukacji
- 11:00–12:30 (1,5h) – Techniki komunikacji: aktywne słuchanie, parafraza, komunikaty wspierające
- 12:30–13:00 (0,5h) – Trudne rozmowy i konflikty – wprowadzenie i analiza przypadków
- 13:00–13:30 (0,5h) – Przerwa obiadowa
- 13:30–15:30 (2h) – Trudne rozmowy i konflikty – symulacje praktyczne
- 15:30–17:00 (1,5h) – Komunikacja bez przemocy (NVC) – warsztat praktyczny
Dzień 2 (9:00–17:00, 8h)
- 09:00–10:30 (1,5h) – Autorytet nauczyciela/wychowawcy – źródła, rodzaje, przykłady
- 10:30–11:30 (1h) – Granice w relacjach z dziećmi i rodzicami – ćwiczenia asertywności
- 11:30–12:00 (0,5h) – Etyka i profesjonalizm w pracy wychowawcy
- 12:00–12:30 (0,5h) – Współpraca z rodzicami w środowisku cyfrowym – narzędzia online (część I)
- 12:30–13:00 (0,5h) – Przerwa obiadowa
- 13:00–13:30 (0,5h) – Współpraca z rodzicami w środowisku cyfrowym – narzędzia online (część II)
- 13:30–15:00 (1,5h) – Warsztat: tworzenie planu/kodeksu współpracy
- 15:00–16:00 (1h) – Symulacje spotkań z rodzicami – praktyczne odgrywanie ról
- 16:00–17:00 (1h) – Egzamin końcowy
Egzamin końcowy (1h)
- Część teoretyczna: test z pytań zamkniętych (komunikacja, konflikty, autorytet, cyfryzacja).
- Część praktyczna: symulacja spotkania z rodzicem + przygotowanie krótkiego komunikatu w narzędziu online.
Nazwa kwalifikacji po pozytywnym ukończeniu szkolenia: "Specjalista ds. współpracy z rodzicami i budowania autorytetu nauczyciela."
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do szkolenia: cele, zasady, organizacja, wykorzystanie narzędzi cyfrowych | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Współpraca z rodzicami jako filar skutecznej edukacji | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Techniki komunikacji: aktywne słuchanie, parafraza, komunikaty wspierające | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Trudne rozmowy i konflikty – symulacje, analiza przypadków (część I) | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Trudne rozmowy i konflikty – symulacje, analiza przypadków (część II) | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Komunikacja bez przemocy (NVC) – warsztat praktyczny | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Autorytet nauczyciela/wychowawcy – źródła, rodzaje, przykłady | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Granice w relacjach z dziećmi i rodzicami – ćwiczenia asertywności | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Etyka i profesjonalizm w pracy wychowawcy | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Współpraca z rodzicami w środowisku cyfrowym – narzędzia online (część I) | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Współpraca z rodzicami w środowisku cyfrowym – narzędzia online (część II) | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Warsztat: tworzenie planu/kodeksu współpracy | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Symulacje spotkań z rodzicami – praktyczne odgrywanie ról | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Egzamin końcowy.walidacja. | Prowadzący INGA Musiał | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
INGA Musiał
Od ponad 5 lat niezmiennie aktualizuje i rozwija swoje kompetencje zawodowe poprzez udział w szkoleniach branżowych, kursach doskonalących i konferencjach edukacyjnych, a także poprzez systematyczną praktykę zawodową. Przykładowe odbyte szkolenia: „Skuteczna komunikacja z rodzicami w sytuacjach trudnych” (2022) oraz „Budowanie autorytetu nauczyciela w pracy wychowawczej” (2023). Dzięki temu jego wiedza i metodyka pracy są zawsze zgodne z najnowszymi trendami w pedagogice, psychologii wychowania i komunikacji interpersonalnej.
W pracy trenerskiej stawia na praktyczne podejście – uczestnicy pod jego kierunkiem uczą się rozwiązywać realne problemy wychowawcze, prowadzić konstruktywny dialog z rodzicami oraz budować trwały autorytet oparty na profesjonalizmie i spójności postaw. Zapewnia uczestnikom wsparcie zarówno podczas szkolenia, jak i po jego zakończeniu, odpowiadając na pytania i wspierając proces dalszego rozwoju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- prezentację multimedialną (PDF),
- zestaw ćwiczeń i scenariuszy do pracy własnej,
- przykładowe formularze do dokumentowania współpracy z rodzicami (protokoły, arkusze, notatki),
Materiały zostaną udostępnione uczestnikom w formie elektronicznej (pliki PDF lub papierowej).
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi: Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Nazwa kwalifikacji po pozytywnym ukończeniu szkolenia: "Specjalista ds. współpracy z rodzicami i budowania autorytetu nauczyciela."
Certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji posiada pozytywne rekomendacje od pracodawców branży , zgodnie z wymogiem BUR
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi