Akademia HR - Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi z poszanowaniem zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności.
Akademia HR - Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi z poszanowaniem zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji08-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności niezbędne do skutecznego wdrażania zasad równości szans i niedyskryminacji w miejscu pracy. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać i eliminować bariery dla pełnego uczestnictwa wszystkich pracowników, bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne czy światopogląd. Dodatkowo, szkolenie ma na celu rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia przejrzystych i dostępnych procesów informacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i rozumie znaczenie konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Określa znaczenie konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych w realizacji standardów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Określa podstawowe formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych w realizacji standardów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje różnorodne potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, w tym osób niepełnosprawnych (trwale lub czasowo), seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp. | Kryteria weryfikacji Omawia potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, w tym osób niepełnosprawnych (trwale lub czasowo), seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prawidłowo opisuje wyzwania związane z pracą osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, jak również korzyści organizacyjne związane z zatrudnianiem takich osób. | Kryteria weryfikacji Określa wyzwania związane z pracą osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, jak również korzyści organizacyjne związane z zatrudnianiem takich osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje we własnej firmie zagrożenia sprzyjające dyskryminacji i ograniczające wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami. | Kryteria weryfikacji Określa zagrożenia sprzyjające dyskryminacji i ograniczające wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża w firmie zasady dostępności, w tym rozwiązania ukierunkowane na dostosowanie stanowisk i warunków pracy. | Kryteria weryfikacji Określa metody wdrażania zasad dostępności w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i korzysta z programów wspierających organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Określa korzystanie z programów wspierających organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje i wdraża w organizacji rozwiązania sprzyjające włączeniu pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi do zespołów. | Kryteria weryfikacji Określa rozwiązania sprzyjające włączeniu pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi do zespołów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje rozwiązania ograniczające bariery (w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe) negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępności. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje rozwiązania ograniczające bariery (w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe) negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Koordynuje firmowe programy ukierunkowane na poprawę jakości życia (well-being) i przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Określa firmowe programy ukierunkowane na poprawę jakości życia (well-being) i przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie identyfikuje i wykorzystuje nowe technologie ułatwiające pracę i czynne uczestnictwo osób z niepełnosprawnościami w codziennym życiu firmy. | Kryteria weryfikacji Omawia nowe technologie ułatwiające pracę i czynne uczestnictwo osób z niepełnosprawnościami w codziennym życiu firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie przekonuje do zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje cechy zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o pełne poszanowanie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi i ich integrację ze wszystkimi pracownikami. | Kryteria weryfikacji Określa kulturę pracy opartą o pełne poszanowanie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi i ich integrację ze wszystkimi pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
- Pre-test
- Charakterystyka znaczenia konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy
- Fundusze krajowe i unijne jako wsparcie w realizacji standardów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
- Określenie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi: osób niepełnosprawnych, seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp.
- Z jakimi wyzwaniami związanymi z pracą mierzą się osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi?
DZIEŃ 2
- Charakterystyka zagrożeń, które sprzyjają dyskryminacji i ograniczają wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami
- Zasada dostępności – rozwiązania ukierunkowane na dostosowanie stanowisk i warunków pracy
- Programy wspierające organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
- Adaptacja i wdrożenie rozwiązań, które sprzyjają włączeniu pracowników funkcjonalnych do zespołów
- Projektowanie rozwiązań ograniczających bariery, w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe, negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępność
- Firmowe programy ukierunkowane na poprawę jakości życia oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
- Nowe technologie ułatwiające pracę osób z tej grupy
- Aktywnie przekonuje do zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi.
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Pre-test | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Charakterystyka znaczenia konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Fundusze krajowe i unijne jako wsparcie w realizacji standardów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Określenie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi: osób niepełnosprawnych, seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp. - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Z jakimi wyzwaniami związanymi z pracą mierzą się osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi? - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Charakterystyka zagrożeń, które sprzyjają dyskryminacji i ograniczają wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Zasada dostępności – rozwiązania ukierunkowane na dostosowanie stanowisk i warunków pracy - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Programy wspierające organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Adaptacja i wdrożenie rozwiązań, które sprzyjają włączeniu pracowników funkcjonalnych do zespołów - wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Projektowanie rozwiązań ograniczających bariery, w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe, negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępność - wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Firmowe programy ukierunkowane na poprawę jakości życia oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Nowe technologie ułatwiające pracę osób z tej grupy -wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Aktywnie przekonuje do zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 845,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 845,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 177,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 177,81 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Wojtalik
cyfrowych i dostępności.
Opis doświadczenia zawodowego w zakresie dostępności i równości: udział w
projekcie „Opracowanie i wdrożenie sposobu i standardu
obsługi klienta z zakresu przygotowywania dokumentów w
sposób dostępny” w ramach, którego
- współuczestniczyła w opracowaniu „Wytyczne przygotowywania tekstów w języku dostępnym”;
- prowadzenie szkoleń dla pracowników Urzędu
Miasta Sopotu i m.st. Warszawy (ok. 500 osób
przeszkolonych) w zakresie upraszczania dokumentów
urzędowych;
- doradztwo dla pracowników Urzędu Miasta Sopotu i m.st.
Warszawy w zakresie upraszczania dokumentów urzędowych .
Ukończyła zaawansowane szkolenie z prostego języka połączone z interaktywnymi warsztatami
upraszczania pism urzędowych (09.2021 Uniwersytet Wrocławski).
Absolwentka studiów stacjonarnych na Wydziale Prawa w Szkole Wyższej Prawa i Dyplomacji w
Gdyni oraz studiów podyplomowych Trendwatching & Future Studies na AGH w Krakowie. Posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) licząc wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy kursu otrzymują:
- materiały szkoleniowe (skrypt)
- zaświadczenie o udziale w szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest Zakwalifikowanie się do programu oraz podpisanie umowy z operatorem i otrzymanie nr ID wsparcia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej - szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o jej ukończeniu,
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Cena nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i dojazdu.
Informacje dodatkowe
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia:
Szkolenie stacjonarne - trwa 16 godzin zegarowych 1h=60 min
Przerwy są wliczane w godziny szkolenia
Proces przeprowadzenia walidacji
Walidacja efektów uczenia się odbędzie się na podstawie testu - walidator jest autorem testu, dokonuje weryfikacji testu, ale nie jest fizycznie obecny na szkoleniu podczas testu.