Akademia HR usługa szkoleniowa - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
Akademia HR usługa szkoleniowa - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęci/objęte: 1) zespoły HR, 2) pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, 3) menadżerowie lub kandydaci na menadżerów. Udział w szkolenie nie wymaga od uczestnika zajmowania szczególnej funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności.
Usługa szkoleniowa jest skierowana do przedsiębiorców MŚP i ich pracowników zajmujących się w firmie procesami HR lub przeznaczonych do awansu w dziale HR, a zwłaszcza do tych osób, które są zainteresowani tematami związanymi z pozyskiwaniem (w tym proces rekrutacji) oraz wykorzystaniem zróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników; dostosowaniem kompetencji pracowników do nowych wyzwań i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji (zob. reskilling); kształtowaniem otwartości na wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility).
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji18-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do pozyskiwania (w tym proces rekrutacji) oraz wykorzystaniazróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników. Dostosowuje kompetencje pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji (reskilling). Kształtuje otwartość na wyzwania rozwojowe (kultura Learning Agility - zdolność do edukowania, przystosowywania się, oduczania i ponownego uczenia się, aby nadążyć za ciągle zmieniającymi).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy namożliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zmiany na rynku pracy iWskazuje konkretne trudności, wyzwania, jakie ta zmiana wywołuje zarówno na poziomie rekrutacji jak i na etapie utrzymania pracownika. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjałuzawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia metody oceny potencjałukandydata/pracownika, sposoby weryfikacji i dopasowuje ich zakres dospecyfiki firmy/działu/stanowiska. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłepotrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeby organizacji wzakresie określonych kwalifikacji, kompetencji i doświadczenia personelu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalnekorzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia przewagi zróżnicowaniapracowników i ich potencjału oraz wskazuje korzyści płynące dla firmy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji,selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Kreuje programy rekrutacji, wyboru ionboardingu w oparciu o kompetencje, talenty i doświadczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłepotrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji definiuje potrzeby organizacji wzakresie określonych kwalifikacji, kompetencji i doświadczenia personelu. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji,selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników | Kryteria weryfikacji Kreuje programy rekrutacji, wyboru ionboardingu w oparciu o kompetencje, talenty i doświadczenie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR,pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie narzędzia i tworzyprocesy HR służące monitorowaniu i podnoszeniu poziomu kompetencji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędziaHR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych | Kryteria weryfikacji Proponuje aktualizacje rozwiązań inarzędzi HR względem wyzwań organizacyjnych i społecznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje narzędziainformacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding11, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kanały komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej wykorzystywane w firmie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Projektuje ścieżki rozwoju kariery | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystujepotencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników. | Kryteria weryfikacji Dostrzega zróżnicowanie pracowników iwymienia korzyści | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymianywiedzy doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń. | Kryteria weryfikacji Współtworzy programy wymiany wiedzymiędzy młodszym a dojrzalszym personelem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie igotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Wymienia sposoby zwiększaniapotrzeby stałego rozwoju kompetencji i motywacji wewnętrznej do uczenia się przez całe życie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturępracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe. | Kryteria weryfikacji Tworzy mapę wartości i kulturyorganizacyjnej propagującej stawianie czoła wyzwaniom rozwojowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęci/objęte: 1) zespoły HR, 2) pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, 3) menadżerowie lub kandydaci na menadżerów. Udział w szkolenie nie wymaga od uczestnika zajmowania szczególnej funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności.
Szkolenie jest prowadzone w formie zdalnej i trwa 18 godzin i jest prowadzone w trybie godzin zegarowych. Usługa przewiduje zajęcia praktyczne i teoretyczne w tym łącznie: 5 godzin i 30 minut zajęć teoretycznych, 11 godzin i 45 minut zajęć praktycznych oraz 45 minut przerw łącznie Przerwy są wliczone w czas szkolenia.
Podczas szkolenia przewidziano pracę w grupach - zajęcia praktyczne. Uczestnika szkolenia obowiązuje dostęp do urządzenia (laptop, komputer, smartfon) z kamerką, mikrofonem i dostępem do platformy zoom.
Podczas szkolenia przewidziano różne formy komunikacji jak chat, wywiad, pracę w grupach w podziale na pokoje. Weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się dokonywana będzie w trakcie realizacji szkolenia na bieżąco na podstawie testów przed i po szkoleniu, quizów, zadań praktycznych dokonywane indywidualnie.
Walidacja odbywa się na początku i na końcu szkolenia, m.in. z zastosowaniem Pre testu metodami ujętymi w efektach uczenia się oraz kryteriach weryfikacji ich osiągnięciach jak prezentacja, wywiad swobodny, obserwacja w warunkach symulowanych, debata swobodna prowadzone w czasie szkolenia. Wybrane metody walidacji umożliwiają zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw)
Program szkolenia:
Identyfikacja potencjału, osobowości i talentów
1. Rozpoznanie talentów i wzmocnienie pracowników. Zrozumienie kluczowych kompetencji i umiejętności zespołu, w tym rozpoznawanie mocnych stron.
2. Aspiracje i potrzeby rozwojowe. Analiza potrzeb pracowników i ich indywidualnych ścieżek rozwoju.
3. Lista pożądanych kompetencji dla wybranych stanowisk. Określenie kluczowych kompetencji dla wybranych ról oraz wymaganych poziomów umiejętności.
4. Ocena potencjału i kompetencji pracowników.
Przegląd metod oceny potencjału
1. Wspieranie rozwoju pracowników - różne poziomy delegowania zadań.
2. Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Prowadzenie rozmów rozwojowych.
3. Udzielanie wartościowego i konstruktywnego feedbacku (doceniającego).
4. Stosowanie narzędzia Team Canvas do pracy zespołowej.
5. Wypracowywanie wspólnych zasad pracy zespołowej.
Lepsza komunikacja i efektywna praca zespołowa na bazie różnorodności. Motywacja i kultura pracy
1. Motywowanie pracowników i automotywacja. Narzędzia do budowania motywacji wewnętrznej oraz przeciwdziałania zjawiskom takim jak "quiet quitting."
2. Przekazywanie wiedzy między pokoleniami. Jak optymalnie wykorzystać współpracę czterech pokoleń w zespole.
3. Korzyści z pracy w zróżnicowanych zespołach. Wpływ różnorodności wiekowej, doświadczeniowej i kompetencyjnej na efektywność zespołu.
4.Case study - praca w grupach
W trakcie usługi będą wykorzystywane metody interaktywne i aktywizujące rozumiane jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie - takie jak: ćwiczenia praktyczne, brain storming z trenerem, case study, mapa myśli, symulacja.
Walidacja osiągniętych efektów kształcenia: wywiad swobodny, obserwacja w warunkach symulowanych. Walidacja jest wliczana do procesu kształcenia, a tym samym czasu trwania usługi rozwojowej. Usługa dedykowana dla: specjalistów ds. HR; pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy, menedżerów i kandydatów na menedżerów. Doświadczenie na poziomie wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu nie jest wymagane od uczestników przedrozpoczęciem szkolenia. Walidacja jest wliczana do procesu kształcenia, a tym samym czasu trwania usługi rozwojowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Rozpoznanie talentów i wzmocnienie pracowników. Zrozumienie kluczowych kompetencji i umiejętności zespołu, w tym rozpoznawanie mocnych stron - teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Rozpoznanie talentów i wzmocnienie pracowników. Zrozumienie kluczowych kompetencji i umiejętności zespołu, w tym rozpoznawanie mocnych stron - praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Aspiracje i potrzeby rozwojowe. Analiza potrzeb pracowników i ich indywidualnych ścieżek rozwoju. - praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Przerwa | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Lista pożądanych kompetencji dla wybranych stanowisk. Określenie kluczowych kompetencji dla wybranych ról oraz wymaganych poziomów umiejętności - teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Ocena potencjału i kompetencji pracowników - praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Wspieranie rozwoju pracowników - różne poziomy delegowania zadań. - teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Prowadzenie rozmów rozwojowych - praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Udzielanie wartościowego i konstruktywnego feedbacku (doceniającego). Praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Przerwa | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Stosowanie narzędzia Team Canvas do pracy zespołowej- teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Wypracowywanie wspólnych zasad pracy zespołowej. Lepsza komunikacja i efektywna praca zespołowa na bazie różnorodności - praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Motywowanie pracowników i automotywacja. Narzędzia do budowania motywacji wewnętrznej oraz przeciwdziałania zjawiskom takim jak "quiet quitting." - teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przekazywanie wiedzy między pokoleniami. Jak optymalnie wykorzystać współpracę czterech pokoleń w zespole- praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Przerwa | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Korzyści z pracy w zróżnicowanych zespołach. Wpływ różnorodności wiekowej, doświadczeniowej i kompetencyjnej na efektywność zespołu- teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 .Case study - praca w grupach- praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Post test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 262,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 262,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Kapuśniak
uwzględnieniu doświadczenia zawodowego zdobytego nie wcześniej niż 5 lat lub kwalifikacji
nabytych nie wcześniej niż 5 lat, liczone przed datą rozpoczęcia realizacji usługi rozwojowej (w tym
posiada ponad 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu usług o podobnej tematyce w
minionych 24 miesiącach wstecz liczone przed datą rozpoczęcia realizacji usługi rozwojowej).
Wykształcenie wyższe: Uniwersytet Śląski , Wydział Prawa i Administracji oraz Wydział Nauk
Społecznych (politologia). Certyfikat Ekspert doradztwa zawodowego.
Zarządzał placówkami bankowymi (mBank, Nest Bank, Bank Handlowy, Getin Bank), zespołami
pracowników towarzystw ubezpieczeniowych. Był odpowiedzialny za
rekrutację i szkolenia pracowników oddziałów, realizację planów sprzedażowych placówek
oraz własnych planów sprzedażowych. Prowadził liczne negocjacje z klientami. Pozyskiwał
pracowników i pracował w działach HR. Zajmował się rekrutacją doradców inwestycyjnych,
prowadzeniem szkoleń z zakresu inwestycji i przeprowadzaniem certyfikacji w placówkach
bankowych.
Stworzył wewnętrzny podręcznik dla Banku Handlowego z zakresu technik sprzedaży
i negocjacji handlowych. Nadzorował doradców telesprzedaży i doradców terenowych na
terenie całej Polski. Od pięciu lat pracuje jako specjalista ds. szkoleń rozwojowych i trener w firmie
szkoleniowej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały dydaktyczne w formie e-podręczników, plików dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie oraz materiałów VOD i prezentacje.
Szkolenie jest prowadzone w formie zdalnej i trwa 18 godzin i jest prowadzone w trybie godzin zegarowych. Usługa przewiduje zajęcia praktyczne i teoretyczne w tym łącznie: 5 godzin i 30 minut zajęć teoretycznych, 11 godzin i 45 minut zajęć praktycznych oraz 45 minut przerw łącznie Przerwy są wliczone w czas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu szkolenia oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dostęp do komptera/laptopa/telefonu bądź innego urządzenia z dostępem do internetu, ponieważ usługa odbywa się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
Informacje dodatkowe
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia. Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków. Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw). Usługa szkoleniowa zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ustęp 1. pkt.14 Rozporządzenia Ministra Finansów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
PLATFORMA: Usługa bedzie prowazona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym. OKRES WAŻNOŚCI LINKU: od 19.09.2025 (godz. 8:00) do 23.09.2025 (godz. 14.00). MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G) NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Linux) Firefox 27+, Chrome 30+ MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon