KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH: Podstawy obsługi komputera
KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH: Podstawy obsługi komputera
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Grupa docelowa usługi
- Osoby dorosłe, które chcą nabyć lub udoskonalić swoje umiejętności w zakresie obsługi komputera i urządzeń mobilnych.
- Osoby, które dotychczas nie miały styczności z technologią informacyjną lub mają bardzo podstawową wiedzę w tym zakresie.
Seniorzy
, którzy chcą nauczyć się korzystać z komputerów, smartfonów i tabletów w codziennym życiu.- Pracownicy, którzy pragną poprawić swoje umiejętności cyfrowe, aby lepiej funkcjonować w środowisku zawodowym.
- Osoby, które potrzebują umiejętności obsługi komputerów do celów prywatnych, np. komunikacji z rodziną, korzystania z usług online czy zakupów w Internecie.
- Osoby zainteresowane poprawą swojej wiedzy w zakresie bezpieczeństwa w sieci i ochrony urządzeń przed zagrożeniami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnej i bezpiecznej obsługi komputera. Uczestnicy nauczą się korzystania z aplikacji użytkowych, poczty elektronicznej, komunikatorów internetowych, zarządzania systemem operacyjnym i urządzeniami zewnętrznymi, a także ochrony danych przed zagrożeniami online. Kurs pozwala na nabycie umiejętności niezbędnych do efektywnego funkcjonowania w środowisku cyfrowym, zawodowym i prywatnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe funkcje komputerów | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i opisuje elementy komputerów i urządzeń mobilnych oraz wyjaśnia ich podstawowe funkcje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady dostosowywania systemu operacyjnego do własnych potrzeb | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje kroki konfigurowania systemu operacyjnego, w tym personalizację ustawień i zarządzanie kontami użytkowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje funkcje aplikacji użytkowych i potrafi z nich korzystać | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje podstawowe aplikacje użytkowe (np. kalendarz, przeglądarka internetowa) oraz wyjaśnia, jak korzystać z nich w codziennym życiu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady bezpieczeństwa w sieci i ochrony urządzeń przed zagrożeniami | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia zasady ochrony danych, opisuje zagrożenia w sieci (np. phishing, wirusy) oraz metody zabezpieczania urządzeń przed złośliwym oprogramowaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie zasady korzystania z poczty elektronicznej i komunikatorów internetowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje funkcje poczty elektronicznej oraz komunikatorów internetowych, wyjaśniając zasady poprawnego korzystania z tych narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady obsługi urządzeń zewnętrznych oraz ich konfiguracji | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje i wyjaśnia sposób podłączania i konfiguracji urządzeń zewnętrznych (np. drukarki, skanery). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szczegółowy plan zajęć, uwzględniający podział na dni i godziny oraz przerwy, zostanie opracowany i udostępniony na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z regulaminem BUR. Będzie on dostosowany do preferencji czasowych uczestników.
Aby jak najlepiej dostosować godziny szkolenia do potrzeb grupy, zachęcamy zainteresowane osoby do kontaktu w celu określenia preferowanych terminów zajęć.
- Szkolenie może być realizowane zarówno jednorazowo w tygodniu, jak i kilka razy, w zależności od wybranego trybu. Zajęcia dzienne zapewniają intensywną naukę i pełne skupienie, natomiast popołudniowe pozwalają na elastyczne łączenia szkolenia z innymi obowiązkami.
- Dla większej wygody uczestników dostępna jest również opcja zajęć weekendowych, co umożliwia jeszcze lepsze dopasowanie harmonogramu do różnych stylów życia.
- Ze względu na otwartość na potrzeby grupy, harmonogram nie został jeszcze ustalony- dopasujemy go tak, aby jak najlepiej odpowiadał uczestnikom i ich różnym preferencjom czasowym.
- Należy również pamiętać, że plan zajęć może ulec drobnym modyfikacjom w zależności od tempa pracy grupy, czasu potrzebnego na wykonanie ćwiczeń oraz indywidualnego przyswajania materiału przez uczestników.
MODUŁ I
PODSTAWY PRACY Z KOMPUTEREM
- Zagadnienia związane z Technologią Informacyjną i Komunikacyjną, komputerami i oprogramowaniem, sprzętem.
- Uruchamianie i prawidłowe kończenie pracy z komputerem:
- uruchomienie komputera i zapoznanie z pracą na komputerze za pomocą myszy oraz klawiatury
- odczytanie informacji : wersji systemu operacyjnego, ilości wykorzystanej pamięci operacyjnej, typie procesora
- wykorzystywanie skrótów na pulpicie do uruchomienia wybranej aplikacji
- wykorzystanie notatnika do wpisania prostego tekstu z użyciem: wielkich liter, polskich znaków diakrytycznych
- zakończenie pracy z aplikacją
- zakończenie pracy z komputerem
- Środowisko pracy i jego charakterystyczne cechy;
- pulpit i ikony
- rozpoznawanie elementów okna pracy (aplikacji),
- podstawowe operacje na oknie,
- korzystanie z języka myszy: przeciąganie, wykorzystywanie kombinacji z klawiszami Ctrl i Shift.
- Praca na komputerze przy wykorzystaniu ikon i okien.
- Ustawienia systemu operacyjnego i korzystanie z wbudowanej pomocy.
- Tworzenie dokumentów w edytorze tekstu.
- Drukowanie .
- Zarządzanie zasobami komputera:
- podstawowa struktura folderów komputera: operacje na plikach i katalogach
- zarządzanie i organizacja pracy na plikach i folderach
- przechowywanie danych
- kompresja i dekompresja danych
- Sieci komputerowe
- pojęcia związane z siecią
- charakterystyka, zalety i obszary zastosowań dostępu do sieci,
- opcje połączeń oraz łączenie się siecią
- Bezpieczeństwo i higiena pracy
- ochrona danych i urządzeń
- wirusy
- złośliwe oprogramowanie
- zasadność tworzenia kopii zapasowych
- zasady prawidłowej pracy przy komputerach związanej z ochroną i zdrowiem człowieka
- ochrona środowiska
Metodyka :
Zajęcia teoretyczne: - wykład, pogadanka, dyskusja.
Zajęcia praktyczne: - ćwiczenia indywidualne, pokazy
MODU Ł II
PODSTAWY PRACY W SIECI
- Zasady przeglądania internetu .
- Zabezpieczenia i bezpieczeństwo w sieci
- Przeglądarka internetowa – ułatwienia korzystania
- Narzędzia i ustawienia przeglądarki internetowej:
- Zasady korzystania z zakładek przeglądarki internetowej.
- Przeszukiwanie Internetu i segregowanie jego treści.
- Drukowanie dokumentów i obrazów z Internetu.
- Zagadnienia związane z prawem autorskim i ochroną danych.
- Zapoznanie z programami i narzędziamikomunikacyjnymi online .
- Grupy dyskusyjne, portale społecznościowe.
- Zasady i obsługa poczty elektronicznej.
- Organizacja i zarządzanie pocztą elektroniczną.
- Korzystanie z kalendarzy online.
Metodyka :
Zajęcia teoretyczne: - wykład, pogadanka, dyskusja.
Zajęcia praktyczne: - ćwiczenia indywidualne, pokazy
MODUŁ III
PRZETWARZANIE TEKSTÓW
- Zapoznanie z pracą edytora tekstu oraz jego ustawieniami.
- Pomoc systemowa.
- Praca z aplikacją – zapisywanie dokumentów w różnych formatach.
- Podstawowe operacje związane z edycją tekstów.
- Modyfikowanie dokumentów tekstowych.
- Zaawansowane sposoby formatowania dokumentu.
- Tabele i operacje na tabelach.
- Korespondencja seryjna.
- Wstawianie grafiki do dokumentu.
- Wymiana dokumentów pomiędzy aplikacjami.
- Ustawienia strony i autokorekta.
- Drukowanie dokumentu.
- Dostosowanie środowiska pracy do własnych potrzeb.
Metodyka :
Zajęcia teoretyczne: - wykład, pogadanka, dyskusja.
Zajęcia praktyczne: - ćwiczenia indywidualne, pokazy
MODUŁ IV
ARKUSZE KALKULACYJNE
- Rozpoczęcie pracy z arkuszem kalkulacyjnym.
- Podstawowe operacje wykonywane w arkuszu kalkulacyjnym oraz zapisywanie dokumentów w różnych formatach.
- Wprowadzanie danych do komórek i ich formatowanie (edycja, kopiowanie, przesuwanie, usuwanie, zaznaczenie).
- Zmiana podstawowych ustawień arkusza.
- Korzystanie z formuł i funkcji oraz rozpoznawanie błędów.
- Adresowanie komórek
- Formatowanie danych
- Grafika i wykresy w arkuszu kalkulacyjnym
- Sortowanie danych
- Drukowanie dokumentów
- Dostosowanie środowiska pracy do własnych potrzeb.
Metodyka :
Zajęcia teoretyczne: - wykład, pogadanka, dyskusja.
Zajęcia praktyczne: - ćwiczenia indywidualne, pokazy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy kursu otrzymują materiały piśmiennicze (teczkę, zeszyt, długopis) oraz kopie materiałów omawianych na kursie.
Warunki uczestnictwa
W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby, które:
- ukończyły co najmniej szkołę podstawową lub gimnazjum
- ukończyły 18 rok życia
-znajomość obsługi komputera w stopniu bardzo dobrym.
Adres
Adres
Wszystkie pomieszczenia spełniają wymagania bhp, p.poż i sanitarnohigieniczne potwierdzone opiniami wydanymi przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej oraz Inspektora Sanitarnego.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe