Szkoła TUS – certyfikowany kurs Trenera Umiejętności Społecznych I i II stopnia. Szkolenie
Szkoła TUS – certyfikowany kurs Trenera Umiejętności Społecznych I i II stopnia. Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Kierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
- nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów, rodziców, opiekunów prawnych, wychowawców, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie, kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Usługa adresowana również dla Uczestników „Rozwiń SKRZYDŁA!”
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) na poziomie podstawowym i zaawansowanym. Uczestnik, po ukończeniu kursu, będzie potrafił diagnozować potrzeby społeczne i emocjonalne dzieci, młodzieży i osób dorosłych, a także dobierać adekwatne metody i formy pracy. Zdobędzie umiejętność tworzenia scenariuszy zajęć wspierających rozwój kluczowych kompetencji, takich jak współpraca, komunikacja, empatia czy samoregulacja.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje podstawowe koncepcje i cele TUS:- uczestnik charakteryzuje podstawy pracy Trenera Umiejętności Społecznych. - uczestnik analizuje rolę TUS w rozwoju społecznym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych. Obserwacja w warunkach symulowanych | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik charakteryzuje metody i narzędzia pracy Trenera Umiejętności Społecznych:- uczestnik stosuje techniki prowadzenia treningów umiejętności społecznych, takie jak praca w grupach, modelowanie zachowań czy ćwiczenie umiejętności w symulowanych sytuacjach. - uczestnik wykorzystuje sposoby pracy nad kompetencjami społeczno-emocjonalnymi dzieci (np. komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, radzenie sobie z emocjami). | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje techniki stosowane w TUS (np. modelowanie, praca w grupie) oraz stosuje je w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 3. Uczestnik definiuje specyficzne potrzeby dzieci :- uczestnik dostosowuje programy TUS do indywidualnych potrzeb dzieci, zwłaszcza tych z zaburzeniami rozwojowymi oraz trudnościami w funkcjonowaniu społecznym lub emocjonalnym. - uczestnik identyfikuje trudności społeczne i emocjonalne u dzieci, młodzieży i osób dorosłych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje umiejętność dostosowania programu TUS do potrzeb dzieci z różnymi trudnościami społecznymi i emocjonalnym | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się 4. Uczestnik planuje i prowadzi zajęcia TUS:- uczestnik opracowuje scenariusze zajęć TUS. - uczestnik prowadzi zajęcia w sposób angażujący, interaktywny i dostosowany do poziomu rozwoju dzieci, młodzieży i osób dorosłych | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje scenariusz zajęć TUS odpowiedni dla grupy wiekowej i zrealizować go podczas symulacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 5. Uczestnik poddaje ewaluacji zajęcia :- uczestnik ocenia postępy dzieci w zakresie rozwoju społecznego i dostosowuje metody pracy na podstawie obserwacji. - Uczestnik ewaluuje efektywność zajęć TUS i wyciąga wnioski na przyszłość, | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia postępy dzieci i proponuje odpowiednie modyfikacje zajęć na podstawie obserwacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 6. Uczestnik podejmuje współpracę z rodzicami :- uczestnik komunikuje się z rodzicami, aby wspierać rozwój społeczny dzieci. - uczestnik nawiązuje współpracę z innymi specjalistami w placówkach edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje wyniki pracy z dziećmi oraz udziela wsparcia rodzicom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I –TUS w pracy z dziećmi
9:00 – 10:00
Wprowadzenie do Treningu Umiejętności Społecznych (TUS)
- Idea i cele TUS w pracy z różnymi grupami wiekowymi
- Kompetencje trenera TUS I i II stopnia
- Umiejętności społeczne – definicja, znaczenie, klasyfikacja
10:00 – 11:00
TUS w pracy z dziećmi
- Charakterystyka rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Najczęstsze trudności i deficyty
- Rola trenera w budowaniu relacji i motywacji dziecka
11:00 – 11:30
Diagnoza i ewaluacja w TUS (dzieci)
- Rozpoznawanie potrzeb społecznych i emocjonalnych
- Narzędzia obserwacyjne i proste kwestionariusze
- Monitorowanie postępów – jak mierzyć efekty pracy
11:30 -12:30
Emocje i agresja u dzieci
- Rola emocji w życiu dzieci i młodzieży
- Eliminacja zachowań agresywnych u dzieci i młodzieży
12:30 – 12:45 Przerwa
12:45 – 15:15
Warsztat praktyczny – scenariusz TUS dla dzieci
- Tworzenie konspektu zajęć
- Ćwiczenia w grupach – symulacja fragmentów zajęć
Dzień II – TUS w pracy z młodzieżą i dorosłymi,
9:00 – 10:00
TUS w pracy z młodzieżą
- Rozwój społeczno-emocjonalny w okresie dorastania
- Trudności i potrzeby nastolatków (komunikacja, asertywność, regulacja emocji, konflikty)
10:00 – 10:30
TUS w pracy z dorosłymi
- Zastosowanie TUS w różnych obszarach (wykluczenie społeczne, kryzys, środowisko pracy, rozwój osobisty)
- Narzędzia i metody pracy z osobami dorosłymi
- Specyfika prowadzenia grup dorosłych vs młodzieżowych
10:30 – 13:00
Diagnoza i ewaluacja w TUS (młodzież i dorośli)
Diagnoza funkcjonalna umiejętności społecznych
- Co badać, jak i kiedy – podstawy diagnozy funkcjonalnej
- Praktyczne narzędzia oceny kompetencji społecznych
- Identyfikacja momentu interwencji i śledzenie postępów
13:00 – 13:15 Przerwa
13:15 – 14:30
Warsztat praktyczny – scenariusze TUS dla młodzieży i dorosłych
- Opracowanie konspektów zajęć dostosowanych do wybranej grupy
14:30 – 14:45
Podsumowanie i rola trenera TUS I i II stopnia
- Kompetencje i zadania trenera I i II stopnia
- Integracja wiedzy – dzieci, młodzież, dorośli
- Refleksja uczestników, pytania, dyskusja
- Zamknięcie szkolenia i omówienie dalszych możliwości rozwoju
14:45 – 15:15 Walidacja
Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
Łączny czas trwania usługi wynosi 12 godzin zegarowych, co odpowiada 12 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 TUS w pracy z dziećmi | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Diagnoza i ewaluacja w TUS (dzieci) | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Emocje i agresja u dzieci | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Warsztat praktyczny – scenariusz TUS dla dzieci | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 TUS w pracy z młodzieżą | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 TUS w pracy z dorosłymi | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Diagnoza i ewaluacja w TUS (młodzież i dorośli) | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Warsztat praktyczny – scenariusze TUS dla młodzieży i dorosłych | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Podsumowanie i rola trenera TUS I i II stopnia | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jasińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Zapis na szkolenie. Adresatami szkolenia są nauczyciele zatrudnieni w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, psychologowie, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci, terapeuci SI, logopedzi oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi i pragnące poszerzyć własny warsztat pracy.
Szkolenie odbędzie się poprzez platformę zoom - rekomendujemy użycie mikrofonu oraz kamery, które umożliwiają aktywny udział uczestnikom.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 21 godzin zegarowych, co odpowiada 21 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Usługa adresowana również dla Uczestników „Rozwiń SKRZYDŁA!”
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.