„Szkolenie. Agresja i trudne zachowania wśród dzieci i młodzieży. Trening zastępowania agresji"
„Szkolenie. Agresja i trudne zachowania wśród dzieci i młodzieży. Trening zastępowania agresji"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy szkolni, terapeuci oraz specjaliści pracujący z młodzieżą, w tym także opiekunowie młodzieży w placówkach edukacyjnych i wychowawczych, a także rodzice i konsultanci, którzy szukają efektywnych narzędzi do zarządzania agresją i trudnymi zachowaniami w codziennym życiu. Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z młodzieżą borykającą się z emocjonalnymi trudnościami i zachowaniami buntowniczymi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego rozpoznawania i diagnozowania przyczyn agresywnych oraz buntowniczych zachowań u dzieci i młodzieży, a także do stosowania strategii interwencji wychowawczej i elementów Treningu Zastępowania Agresji (ART). Uczestnik po zakończeniu usługi będzie przygotowany do podejmowania działań wspierających rozwój umiejętności społecznych, samokontroli i empatii u młodych osób oraz do prowadzenia zajęć z elementami ART w środowisku edukacyjnym lub wychowawczym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik defi niuje przyczyny trudnych zachowań dzieci (nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja) | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i scharakteryzowaćtrzy główne typy trudnych zachowań(nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja)oraz ich przyczyny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera odpowiednie metody pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne strategie pracy zdzieckiem wykazującym trudne zachowania oraz podaje przykłady ich zastosowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia obserwacji i diagnozowania zachowań | Kryteria weryfikacji Opisuje przykładową sytuację, w którejodpowiednio dobiera narzędzia obserwacji oraz diagnozowania zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje otwartość naperspektywę dziecka i rodziców,formułuje propozycje współpracy w celu wspólnego rozwiązania problemów | Kryteria weryfikacji Opisuje jak buduje współpracę z rodzicami w pracy nad trudnymi zachowaniami dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
09:00 – 09:30 Rejestracja uczestników i otwarcie szkolenia. Wykłady i ćwiczenia
Wprowadzenie do tematyki i celów szkolenia, zapoznanie uczestników.
09:30 – 11:00 Wprowadzenie do agresji i trudnych zachowań u młodzieży
– Omówienie definicji, rodzajów oraz objawów agresji i zachowań buntowniczych.
11:00 - 13:00 Rozpoznawanie i reagowanie na agresję – interwencje w sytuacjach kryzysowych. Wykłady i ćwiczenia
– Praktyczne sposoby reagowania na agresję w środowisku wychowawczym lub edukacyjnym.
13:00 – 13:15 Przerwa
13:15 – 15:15 Rozwiązywanie trudnych sytuacji z młodzieżą. Warsztaty pracy własnej.
Jak przenieść zdobyte kompetencje do praktyki gabinetowej / szkolnej, Kluczowe wnioski, omówienie studiów przypadków uczestników.
Dzień 2
9:00 – 10:30 Co to jest Trening Zastępowania Agresji (TZA). Wykłady i ćwiczenia
- Geneza i podstawy teoretyczne TZA
- Cele i struktura metody
- Obszary zastosowania (dzieci, młodzież, dorośli, grupy ryzyka)
- Dyskusja: dlaczego agresja i jakie są jej funkcje?
10:30 – 12:00 Krok 1 - Projektowanie kompetencji społecznych wpływających na trening zastępowania agresji. Wykłady i ćwiczenia
- Kluczowe umiejętności społeczne wspierające zastępowanie agresji
- Techniki modelowania i odgrywania ról
- Mini warsztat: „Jak uczymy umiejętności krok po kroku”
- Ćwiczenia w parach (np. asertywna odmowa, rozwiązywanie konfliktów)
12:00 – 12:15 Przerwa
12:15 – 13:45 Krok 2 - Projektowanie Treningu Zastępowania Agresji. Wykłady i ćwiczenia
- Etapy prowadzenia sesji: wprowadzenie, nauka, ćwiczenie, transfer
- Rola trenera – facylitator vs. autorytet
- Praktyczne przykłady scenariuszy zajęć
13:45 – 14:15 Krok 3 - Wnioskowanie moralne
- Rola wartości i etyki w pracy nad agresją
- Metody pracy nad dylematami moralnymi
- Ćwiczenie: analiza przykładowych dylematów z pracy z młodzieżą
14:15 - 14:30 Podsumowanie szkolenia, refleksja nad zdobytymi kompetencjami
14:30 – 15:15 Walidacja
– Test teoretyczny i prezentacja wykonana przez uczestników
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna). Łączny czas trwania usługi wynosi 12 godzin zegarowych, co odpowiada 12 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Rejestracja uczestników i otwarcie szkolenia. Wykłady | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Wprowadzenie do agresji i trudnych zachowań u młodzieży. Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Rozpoznawanie i reagowanie na agresję – interwencje w sytuacjach kryzysowych. Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Rozwiązywanie trudnych sytuacji z młodzieżą. Warsztaty pracy własnej. | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Co to jest Trening Zastępowania Agresji (TZA). Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Krok 1 - Projektowanie kompetencji społecznych wpływających na trening zastępowania agresji. Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Krok 2 - Projektowanie Treningu Zastępowania Agresji. Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Krok 3 - Wnioskowanie moralne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Podsumowanie szkolenia, refleksja nad zdobytymi kompetencjami | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jasinska
Szerokie wykształcenie Klaudii Jasińskiej, poparte praktycznym doświadczeniem w pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych, czyni ją kompetentnym i świadomym trenerem. Jej interdyscyplinarne podejście łączy wiedzę psychologiczną, pedagogiczną i terapeutyczną, co przekłada się na wysoką jakość prowadzonych szkoleń. Szkolenie poprowadzi osoba nie tylko posiadająca wiedzę merytoryczną, ale również praktyczne umiejętności wdrażania skutecznych metod pracy – zarówno z dziećmi, jak i z zespołami specjalistów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów.
Warunki uczestnictwa
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
Ukończone 18 lat i wykształcenie minimum średnie.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 12 godzin zegarowych, co odpowiada 12 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s